abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209749256
Ik ben een 30 jarige vrouw en al een tijd single. Wel heb ik een enorme kinderwens/zorgwens voor kinderen.
Nu ben ik zelf op zoek naar ervaringen/meningen van mensen die bewust alleenstaande moeder zijn geworden. Daarnaast overweeg ik zeker ook pleegzorg. Ook daar ben ik me aan het oriënteren tussen deeltijd of voltijdplaatsing.

Zijn er hier nog alleenstaanden met een kinderwens?
Wat vinden jullie van de keuze voor bewust alleenstaande moeder? Ik vind het moeilijk dat ik het kind een vader 'ontneem'.
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met het zijn van pleegouder?
pi_209749679
Als man zijnde vraag ik mij meteen af. Hoe ga je die onderhouden?
  Moderator maandag 3 juli 2023 @ 18:17:12 #3
382129 crew  Donna
pi_209749699
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2023 18:16 schreef etuiedelapiel het volgende:
Net zoals andere alleenstaande ouders?
  maandag 3 juli 2023 @ 18:19:28 #4
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_209749737
quote:
Ik weet niet waarom dat "als man zijnde" erbij hoort. Kunnen alleen mannen kinderen onderhouden? :P

En ik zou me over ontnemen van de vader eigenlijk niet zo'n zorgen maken als je adopteert of pleegouder wordt. Beter één liefdevolle ouder dan geen pf slechte ouders toch :)
pi_209749771
Semi bewust alleenstaande moeder. Vader wilde het kind niet en vertrok vrijwel direct na de test.

Na 8 jaar alleenstaande moeder geweest te zijn toch een partner gevonden. Moet zeggen dat dat best heftig en wennen is, maar toch goed gaat.

Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik haar een vader heb ontnomen. We praten er ook vaak over. (Voor zover dat kan als een 8 jarige.) Ik heb in elk geval nooit het gevoel gehad dat ze snakte naar een papa. Het is denk ik meer een gedachte die een volwassenen heeft.
Kindjes willen voornamelijk liefde, eten, drinken, gelukkig zijn en een lieve ouder die merkbaar van ze houdt en hun ziet en begrijpt.

Een partner is praktisch en fijn voor jezelf. Fijn om dingen mee te delen en samen mee te doen. Fijn om uit liefde een kind geboren te laten worden. Maar als ik het weer over zou moeten doen, dan had ik precies dezelfde keuze gemaakt om alleen aan het ouderschap te beginnen.

Als ik nu nog alleenstaand was geweest, had ik misschien wel voor een tweede gegaan in m’n eentje.

Geen ervaring met pleegouder zijn. Ben zelf wel een pleegkind geweest. Telt dat?
Born to Lose, but Built to Win.
pi_209749772
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 18:17 schreef Donna het volgende:

[..]
Net zoals andere alleenstaande ouders?
Zal een luxe worden dan.
pi_209749780
Dus je neemt kinderen, die in voltijd naar de opvang gaan ?
pi_209749796
quote:
Ik heb ook m’n kind alleen kunnen onderhouden. Altijd fulltime gewerkt + studies ernaast + promotie gemaakt + altijd klaarstaan voor m’n dochter. Het kán echt. Is het makkelijk? Nee.
  maandag 3 juli 2023 @ 18:23:40 #9
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_209749799
als je 30 bent is er toch nog genoeg tijd om een kerel aan de haak te slaan?
pi_209749808
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2023 18:22 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Zal een luxe worden dan.
Sowieso. Alle aandacht O+
pi_209749836
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 18:23 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]
Ik heb ook m’n kind alleen kunnen onderhouden. Altijd fulltime gewerkt + studies ernaast + promotie gemaakt + altijd klaarstaan voor m’n dochter. Het kán echt. Is het makkelijk? Nee.
Respect!
  maandag 3 juli 2023 @ 18:27:21 #12
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_209749847
quote:

[..]
Denk dat je daarin wel een uitzondering bent hoor.
pi_209749862
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2023 18:26 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Respect!
Dank je :* O+
pi_209749871
quote:

[..]
Ook geen alimentatie enzo? Dat is dan wel knap hoor!

Ik ken een bewust alleenstaande moeder. Zij onderhoudt twee kinderen en dat gaat goed. Wel maakt ze dankbaar gebruik van haar sociale netwerk in de buurt, anders had ze het niet kunnen redden.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_209749897
quote:
11s.gif Op maandag 3 juli 2023 18:27 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Denk dat je daarin wel een uitzondering bent hoor.
Zou kunnen ja. Maar ik wilde m’n dochter niet het voorbeeld geven dat je op de bank kunt zitten en je handje kan ophouden.

Ik heb ook wel echt een fijne werkgever/leidinggevende. Fijne ouders en broers+zussen.

Wil alleen maar aangeven dat het wel kan. Maar makkelijk is het niet. En ik heb wel dingen moeten inleveren. Zoals uitgaan, hobbies en sport ( tenzij onder werktijd).
pi_209749919
quote:
99s.gif Op maandag 3 juli 2023 18:29 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Ook geen alimentatie enzo? Dat is dan wel knap hoor!

Ik ken een bewust alleenstaande moeder. Zij onderhoudt twee kinderen en dat gaat goed. Wel maakt ze dankbaar gebruik van haar sociale netwerk in de buurt, anders had ze het niet kunnen redden.
Geen alimentatie nee. Hij wilde het niet, en ik vind dat ik hem dan niet moet verplichten tot financiële steun wanneer ik de keuze maak dat ik het wel wilde. Hij heeft ook niet erkend.

Ja, sociaal netwerk is belangrijk. :Y en/of een nanny of een Gastouder.
  Moderator maandag 3 juli 2023 @ 18:33:36 #17
382129 crew  Donna
pi_209749926
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2023 18:22 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Zal een luxe worden dan.
Want je kan als vrouw/moeder geen goede baan hebben en prima verdienen?
Ik hark met nog geen 20 uren werken meer binnen dan iemand die fulltime werkt voor het minimumloon. En dan ben ik er elke dag om mijn basisschool kind uit school te halen.

Toevallig sta ik er sinds kort alleen voor, of nouja co ouderschap, maar hoef straks echt geen luxe in te leveren (behalve de Mercedes, maar die vond ik toch al te groot en te duur). En anders is er ook nog wel ruimte om meer te werken.
pi_209749948
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2023 18:33 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]
Geen alimentatie nee. Hij wilde het niet, en ik vind dat ik hem dan niet moet verplichten tot financiële steun wanneer ik de keuze maak dat ik het wel wilde. Hij heeft ook niet erkend.

Ja, sociaal netwerk is belangrijk. :Y en/of een nanny of een Gastouder.
Dat is dus precies zoals bij mijn kennis, zou bijna denken dat je haar bent :P Maar dat ben je niet hoor.
Moet wel zeggen dat ik er respect voor heb wanneer zoiets goed gaat, al gun ik alle kindjes 2 lieve ouders O+ Al is het bij jou wel duidelijker dan bij een scheiding, wat een ellende kan er dan bijkomen zeg...
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_209749986
quote:
99s.gif Op maandag 3 juli 2023 18:35 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Dat is dus precies zoals bij mijn kennis, zou bijna denken dat je haar bent :P Maar dat ben je niet hoor.
Moet wel zeggen dat ik er respect voor heb wanneer zoiets goed gaat, al gun ik alle kindjes 2 lieve ouders O+ Al is het bij jou wel duidelijker dan bij een scheiding, wat een ellende kan er dan bijkomen zeg...
Haha, klopt want ik heb er ééntje :9

Ja… een scheiding lijkt me echt verschrikkelijk! Ik gun ook alle kindjes twee liefdevolle ouders. Maar soms kun je er maar beter één hebben ivm duizend redenen. Dan kies ik toch liever voor wat meer opvang. Sterker nog ;( mijn dochter wil soms vet graag naar de opvang…. Want het is daar zo gezellig met haar vrienden. _O-
  Moderator maandag 3 juli 2023 @ 18:40:44 #20
382129 crew  Donna
pi_209750006
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 18:39 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]
Haha, klopt want ik heb er ééntje :9

Ja… een scheiding lijkt me echt verschrikkelijk! Ik gun ook alle kindjes twee liefdevolle ouders. Maar soms kun je er maar beter één hebben ivm duizend redenen. Dan kies ik toch liever voor wat meer opvang. Sterker nog ;( mijn dochter wil soms vet graag naar de opvang…. Want het is daar zo gezellig met haar vrienden. _O-
Mijn oudste vraagt al weken of ze al bijna naar de vakantie BSO mag.

Snap ik ook wel, ze maken dan regelmatig een kwarktaart. :P
pi_209750025
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 18:40 schreef Donna het volgende:

[..]
Mijn oudste vraagt al weken of ze al bijna naar de vakantie BSO mag.

Snap ik ook wel, ze maken dan regelmatig een kwarktaart. :P
Oeh! Nou, dan wil ik ook wel :9
pi_209750106
Bom-vrouwen vind ik altijd heel moedig. Ik zou mezelf helemaal van kant maken als ik het alleen moest doen.

Heb je een beetje een grote sociale achterban?

Je hebt mensen die het in hun eentje doen met een laag inkomen, die hebben het wel zwaar. Hoe is je financiele situatie?
-nee-
pi_209750296
Ik ken nog wel een paar gasten van het forum die je willen insemineren whuhuhuhuhuhuhu

Nee, maar voor vrouwen is het altijd makkelijk praten vind ik. Als man heb je deze keuze niet alleen. Want dan ben je een viezerik. Bij vrouwen is het normaal. Die trekken ergens een staaf sperma uit een vriezer en krijgen hetgeen ze willen. Weet ook niet of ik het persé zo gezond vind opvoeden zonder vader.
U MAD?
pi_209750335
Alleenstaande vrouw met een kinderwens hier. En sinds dit jaar bezig met het vervullen van die wens.

Ik weet dat mijn toekomstige kind uit liefde wordt geboren. En dat het in een liefdevolle, stabiele omgeving zal opgroeien. Dat is bijna het belangrijkste O+ ja, het was mooi geweest als er een 2e ouder was. Maar dat betekent maar zoveel.

Ik weet dat het lastig kan zijn. Hoe lastig weet je natuurlijk nooit van tevoren. Een goede sociale kring is onwijs belangrijk. Maar volgens mij geldt dat ook als je in een relatie een kind krijgt. Het wordt alleen wat pittiger. En je moet wat meer plannen, en iets meer laten. Dat heb ik ervoor over.

Ik heb mijn leven gelukkig goed op orde. Ik heb een goed thuis, een goede en flexibele baan en een goede sociale kring. Ik heb een plan om kind en werk te combineren. Maar ik weet ook dat het leven soms anders loopt, en ook daar kan ik mee omgaan.
pi_209750773
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 18:23 schreef Jahr00n het volgende:
als je 30 bent is er toch nog genoeg tijd om een kerel aan de haak te slaan?
Ja, maar het vijvertje zal wel kleiner worden als die kleine er eenmaal is. Voordeel is misschien wel dat het kind geen vader heeft. Voor TS dan. Voor het kind weet ik dat nog net zo niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')