abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 juli 2023 @ 09:38:17 #1
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_209714240
quote:
De Franse minister van Binnenlandse Zaken Gérald Darmanin zet donderdagavond en -nacht 40.000 politiemensen in om rellen tegen te gaan. Het is al twee nachten erg onrustig, vooral rond Parijs, nadat een agent een zeventienjarige automobilist had doodgeschoten.

De Franse president Emmanuel Macron benadert de onlusten als een nationale crisis die zonder ingrijpen weken kan duren, zoals bij de onlusten in 2005. Toen was het wekenlang onrustig in Frankrijk na de dood van twee tieners in een voorstad van Parijs. De twee hadden zich voor politieagenten verstopt in een elektriciteitshuisje.

De zeventienjarige Nahel werd dinsdag door een agent doodgeschoten toen de jongen bij een verkeerscontrole in de stad Nanterre wegreed. De minimumleeftijd in Frankrijk om auto te rijden is achttien jaar.

Nahel had meerdere problemen met justitie, meldt de Franse nieuwzender Europe 1. Hij zou in september weer moeten voorkomen.

OM verdenkt agent van doodslag: niet volgens regels
Volgens de Franse justitie in Nanterre heeft de agent niet volgens de richtlijnen geschoten. Hij wordt verdacht van doodslag. De agent is aangehouden en moet in voorlopige hechtenis.

De agent werkt al tien jaar voor de Franse politie. De man is volgens politiebronnen ervaren met een goede staat van dienst.

Over de vraag wanneer een politieagent het vuur mag openen, zijn al geruime tijd politieke en juridische twisten. Volgens critici beschieten Franse agenten steeds vake
https://www.nu.nl/buitenl(...)chieten-tiener.htmlr mensen die stoptekens negeren. Vorig jaar zou dit tot dertien doden hebben geleid.
twitter

[ Bericht 12% gewijzigd door FlippingCoin op 01-07-2023 09:44:55 ]
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zaterdag 1 juli 2023 @ 09:42:03 #2
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_209714273
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 09:26 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Dit viel mij ook al op, ze melden het minimale, niks over de wapens, niks over het geweld tegen de autochtone bevolking, niks over de doden. Nee ze blijven hameren op die jongen die "onterecht" is doodgeschoten. Niet normaal hoe slecht de media rapporteer. Tijdens dit soort situaties merk je dat de media een dubbele agenda heeft. En dit heeft niks meer met de dood van die jongen te maken.
Niks dubbel aan hoor, gewoon maar 1 agenda en die hebben ze al 20 jaar.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zaterdag 1 juli 2023 @ 09:51:31 #3
459912 FlippingCoin
pi_209714343

Op nu.nl komen de verkeerde reacties binnen, dat kunnen we niet hebben dus gooien we het reactieveld dicht. :lijstje:
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_209714346
Jongens, ik was sarcastisch met mijn post over extreemrechtstuig. Ik bedoelde dat ze vast dat labeltje gaan krijgen in de media.
pi_209714361
Bij Op1 zat een correspondent te vertellen dat hij ook slechte ervaringen had met de Franse politie. Helaas geen concrete voorbeelden. Wel veel begrip over waar de woede vandaan komt.
https://www.npostart.nl/s(...)023/POMS_BV_20068502

Zijn die inderdaad zo veel autoritairder ingesteld dan bijvoorbeeld de Nederlandse? Van eerder escaleren dan de-escaleren? Eerst geweld dan pas vragen stellen?
  zaterdag 1 juli 2023 @ 09:55:49 #6
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_209714381
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 09:42 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Niks dubbel aan hoor, gewoon maar 1 agenda en die hebben ze al 20 jaar.
Nee, je vergeet dat dit zich in Frankrijk afspeelt. Dus gaan we er niet zo diep op in hier, de gemiddelde interesse voor het nieuws voor Nederlanders ligt daar niet.
Mocht het meer aandacht opleveren en de media eraan verdienen, zouden ze dat doen.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zaterdag 1 juli 2023 @ 09:56:59 #7
438527 MissButterflyy
pi_209714395
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 09:53 schreef Jemoederniet het volgende:
Bij Op1 zat een correspondent te vertellen dat hij ook slechte ervaringen had met de Franse politie. Helaas geen concrete voorbeelden. Wel veel begrip over waar de woede vandaan komt.

Zijn die inderdaad zo veel autoritairder ingesteld dan bijvoorbeeld de Nederlandse? Van eerder escaleren dan de-escaleren? Eerst geweld dan pas vragen stellen?
Mij ervaring van de politie in Parijs is wel zo ja. Maar de hele samenleving is daar ook harder vind ik.
pi_209714416
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 09:53 schreef Jemoederniet het volgende:

Neuh. Het is gewoon makkelijker oordelen over een ander.

Politie is altijd kut.
  zaterdag 1 juli 2023 @ 09:59:19 #9
459912 FlippingCoin
pi_209714426
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 09:55 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Nee, je vergeet dat dit zich in Frankrijk afspeelt. Dus gaan we er niet zo diep op in hier, de gemiddelde interesse voor het nieuws voor Nederlanders ligt daar niet.
Mocht het meer aandacht opleveren en de media eraan verdienen, zouden ze dat doen.
Daarom staan de nieuwswebsites al dagen vol met nieuws over Parijs? :? Als je nu naar nu.nl gaat zijn er 3 artikelen over dit gebeuren nota bene. :lijstje:
pi_209714427
twitter
pi_209714435
Ik ben 1 keer aangehouden door de politie in Spanje , nou.

Ik scheet bijna in mijn broek.

Ik vind ze in Nederland echt veel aardiger.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_209714439
quote:
16s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 09:51 schreef FlippingCoin het volgende:
[ afbeelding ]

Op nu.nl komen de verkeerde reacties binnen, dat kunnen we niet hebben dus gooien we het reactieveld dicht. :lijstje:
Pas nog een topic over NU.nl geopend.
Wat een tere zieltjes daar bij de redactie. Als het hen te heet aan de voeten wordt sluiten ze de reactiemogelijkheid 🤮💩
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
  zaterdag 1 juli 2023 @ 10:00:43 #13
438527 MissButterflyy
pi_209714447
quote:
16s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 09:59 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Daarom staan de nieuwswebsites al dagen vol met nieuws over Parijs? :?
Het is geen hoofdnieuws. Dus ze gaan niet alle ins en outs behandelen.
  zaterdag 1 juli 2023 @ 10:01:34 #14
459912 FlippingCoin
pi_209714459
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 10:00 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Het is geen hoofdnieuws. Dus ze gaan niet alle ins en outs behandelen.
Ja dat is het wel, hoe kom je hier bij? Er staan momenteel 3 artikelen op nu.nl, hoezo geen hoofdnieuws.
  zaterdag 1 juli 2023 @ 10:02:24 #15
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_209714462
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 10:00 schreef core2duo het volgende:

[..]
Pas nog een topic over NU.nl geopend.
Wat een tere zieltjes daar bij de redactie. Als het hen te heet aan de voeten wordt sluiten ze de reactiemogelijkheid 🤮💩
Anders kun je je narratief niet goed vertellen natuurlijk.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zaterdag 1 juli 2023 @ 10:05:03 #16
438527 MissButterflyy
pi_209714490
quote:
16s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 10:01 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ja dat is het wel, hoe kom je hier bij? Er staan momenteel 3 artikelen op nu.nl, hoezo geen hoofdnieuws.
Ja, en over andere onderwerpen staan nog meer artikelen.
Het speelt hier gewoon allemaal niet zo. Behalve op FOk! waar bepaalde users er helemaal door geobsedeerd zijn. :')
pi_209714498
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 09:56 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Mij ervaring van de politie in Parijs is wel zo ja. Maar de hele samenleving is daar ook harder vind ik.
Totaal andere mentaliteit. Grotere verschillen tussen rijk en arm. Er is veel meer nadruk op uiterlijkheden en elegantie. De mooie reclames op tv-zender TF1 spreken boekdelen. Zichtbaar minder aandacht voor de andere kant van het spectrum. En dat uit zich blijkbaar ook in het handhavingsbestel. Ik was laatst geweigerd bij een café. Toen gevraagd waarom en uiteindelijk ging de portier, de man met het "topsalaris", over de rooie.

Nederland is veel egalitairder. Meer respect/begrip voor kansenjongeren en met succes mag je niet te koop lopen.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
pi_209714505
quote:
16s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 09:59 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Daarom staan de nieuwswebsites al dagen vol met nieuws over Parijs? :? Als je nu naar nu.nl gaat zijn er 3 artikelen over dit gebeuren nota bene. :lijstje:
En bijna geen beelden, de beelden waar mensen worden aangevallen of waar ze met wapens lopen te schieten worden stelselmatig genegeerd. De bevolking voorliegen noem ik dat.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  zaterdag 1 juli 2023 @ 10:06:54 #19
459912 FlippingCoin
pi_209714514
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 10:05 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Het speelt hier gewoon allemaal niet zo. Behalve op FOk! waar bepaalde users er helemaal door geobsedeerd zijn. :')
Sorry hoor maar wat een onzin, als ik naar nu.nl, ad.nl en nos.nl ga staan de rellen in Parijs overal bovenaan.

Het zal jou niet goed uitkomen, daar ben je mee in de war denk ik. :W
pi_209714595
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 10:05 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Er worden autochtone mensen belaagd door dat tuig, politieagenten belaagd en zwaar mishandeld. De teller staat gaat na 4 dagen richting de 10k vernielde auto's, honderden gebouwen in de fik en geplunderd, ze hebben politiebureaus en auto geplunderd en afgebrand en lopen met die wapens op straat te schieten, zijn al 2 mensen omgekomen tijdens de rellen, de schade gaat richting de miljarden maar nee, hier zijn users geobsedeerd. Het is een schande dat de verslaggeving zo minimaal is in Nederland, het is een EU land op steenworp afstand maar niemand mag exact weten wat daar nu echt speelt. Want de realiteit kan anderen weer eens in de kaart spelen. Het heeft niks helemaal niks te maken met de dood van die jongen, want ze gaan niet de straten op om de protesteren zoals de Nederlandse media meldt, ze gaan de straat op om te rellen. Ik zie verdomme beelden van kinderen van nog geen 10 jaar oud met gezichtsbedekking meedoen met plunderen en brandstichtingen.

Wat ben ik blij dat ik geen kinderen heb, de kinderen van de wegkijkers gaan het wel merken de komende decennia.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_209714612
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-vierde-nacht-onrust

De 17-jarige Nahel, die dinsdag door een agent werd doodgeschoten tijdens een verkeerscontrole en de aanleiding is voor de volkswoede, wordt vandaag - in de vroege namiddag - begraven. De familie heeft aan de media gevraagd weg te blijven van de uitvaart, omdat het een dag van "bezinning" is voor de nabestaanden

Nahel wordt vandaag begraven.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zaterdag 1 juli 2023 @ 10:23:17 #22
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209714650
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 10:15 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Er worden autochtone mensen belaagd door dat tuig, politieagenten belaagd en zwaar mishandeld. De teller staat gaat na 4 dagen richting de 10k vernielde auto's, honderden gebouwen in de fik en geplunderd, ze hebben politiebureaus en auto geplunderd en afgebrand en lopen met die wapens op straat te schieten, zijn al 2 mensen omgekomen tijdens de rellen, de schade gaat richting de miljarden maar nee, hier zijn users geobsedeerd. Het is een schande dat de verslaggeving zo minimaal is in Nederland, het is een EU land op steenworp afstand maar niemand mag exact weten wat daar nu echt speelt. Want de realiteit kan anderen weer eens in de kaart spelen. Het heeft niks helemaal niks te maken met de dood van die jongen, want ze gaan niet de straten op om de protesteren zoals de Nederlandse media meldt, ze gaan de straat op om te rellen. Ik zie verdomme beelden van kinderen van nog geen 10 jaar oud met gezichtsbedekking meedoen met plunderen en brandstichtingen.

Wat ben ik blij dat ik geen kinderen heb, de kinderen van de wegkijkers gaan het wel merken de komende decennia.
Nu nog wegkijken of goedpraten? Dan ben je echt een naïeve dombo.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 1 juli 2023 @ 10:28:36 #23
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209714674
Decennialang de Derde Wereld importeren en dan verbaasd zijn over dit :')
pi_209714705
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 10:18 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-vierde-nacht-onrust

De 17-jarige Nahel, die dinsdag door een agent werd doodgeschoten tijdens een verkeerscontrole en de aanleiding is voor de volkswoede, wordt vandaag - in de vroege namiddag - begraven. De familie heeft aan de media gevraagd weg te blijven van de uitvaart, omdat het een dag van "bezinning" is voor de nabestaanden

Nahel wordt vandaag begraven.
'Een dag van bezinning voor de nabestaanden'

Juist ja.. de dag van overlijden was voor dat mormel van een moeder duidelijk geen 'dag van bezinning'
pi_209714738
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 09:59 schreef BeriBeri het volgende:
[ twitter ]
GTA San Andreas _O_

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')