abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209660729
Ik heb een paar weken geleden een moedervlek laten weghalen. En vandaag kreeg ik te horen dat het een onrustige moedervlek was, maar nog niet kwaadaardig. Wat houdt dat precies in? Betekent dit dat het geen melanoom is, maar dat het wel zou kunnen uitgroeien tot melanoom mocht het langer blijven zitten?

Jammer genoeg moet ik terug voor een tweede afspraak waar meer weefsel er uit wordt gehaald. Ik vertrouw mijn dermatoloog, dus als hij zegt dat het nog niet kwaadaardig was, dan geloof ik hem. Maar toch ben ik benieuwd wat een onrustige moedervlek echt betekent.
pi_209660841
Stel je dokter zou van goede huize komen lijkt het erop dat hij deels ook op intuitie handeld?
pi_209660888
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 23:38 schreef realnice11 het volgende:
Stel je dokter zou van goede huize komen lijkt het erop dat hij deels ook op intuitie handeld?
Als hij naar de moedervlek kijkt, dan is dat deels op intuitie neem ik aan. Want hij moet dan beslissen of het weg gehaald moet worden of niet. Pas weten of het kwaadaardig is, dat is pas mogelijk met het lab resultaat.
pi_209661223
Ik zou het laten weghalen voor de zekerheid. Kan nooit kwaad.
Vorig jaar had ik er ook eentje en heb meteen tegen de dermatoloog gezegd 'wegsnijden'. Die heeft dat gedaan.
Cindy De Vuyst
  Moderator dinsdag 27 juni 2023 @ 11:00:28 #5
441859 crew  Lenny77
pi_209664375
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 23:21 schreef noobie123 het volgende:
Ik heb een paar weken geleden een moedervlek laten weghalen. En vandaag kreeg ik te horen dat het een onrustige moedervlek was, maar nog niet kwaadaardig. Wat houdt dat precies in? Betekent dit dat het geen melanoom is, maar dat het wel zou kunnen uitgroeien tot melanoom mocht het langer blijven zitten?

Jammer genoeg moet ik terug voor een tweede afspraak waar meer weefsel er uit wordt gehaald. Ik vertrouw mijn dermatoloog, dus als hij zegt dat het nog niet kwaadaardig was, dan geloof ik hem. Maar toch ben ik benieuwd wat een onrustige moedervlek echt betekent.
Ik zou dit niet jammergenoeg noemen maar net gelukkig.
0 risico mee nemen joh!
Vraag daar dan ook voor meer uitleg over het onrustige stuk.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_209666283
quote:
Betekent dit dat het geen melanoom is, maar dat het wel zou kunnen uitgroeien tot melanoom mocht het langer blijven zitten?
Exact. Dat zou misschien kunnen gebeuren en dus wil je dermatoloog het uit voorzorg allemaal weghalen.
  vrijdag 30 juni 2023 @ 18:14:11 #7
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_209708364
quote:

Weghalen is altijd goed bij onrustig.
Misschien werd je overrompeld maar je hebt nog een vervolgafspraak. Stel je vragen aan de dermatoloog. Desnoods schrijf je ze op.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_209737197
Weghalen is altijd goed TS.
Ik had ook ooit een onrustige moedervlek. Dat betekende geloof ik dat die anders van structuur was dan gebruikelijk.
pi_209765488
De huisarts vertelde mij vorige week dat ik een verdachte moedervlek op de onderrug had. Die moedervlek had ik al sinds mijn geboorte. Toch opeens bloeden bij het afdrogen. Ik heb dat bij de huisarts gemeld. Vanmiddag is onder lokale verdoving de moedervlek aan de hand van shaving volledig verwijderd.

Ik zou ‘m zeker weg laten halen. Het ongemak is maar een paar dagen. Huidkanker is een stuk vervelender dan een wond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')