abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 juni 2023 @ 07:34:31 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209650037
twitter

quote:
Feest bij de Oranjes: prinses Alexia is 18! Dit staat haar te wachten

Ook de middelste dochter van koning Willem-Alexander en koningin Máxima is volwassen: prinses Alexia wordt vandaag 18 jaar. Ze is klaar met haar opleiding in Wales, maar onduidelijk is nog wat ze na de zomer gaat doen. Studeren in Groningen wellicht? Of toch een tussenjaar?

Koningin Máxima keek vorige week, in gesprek met Nederlandse journalisten bij de afsluiting van het staatsbezoek aan België, al even vooruit op de verjaardag van Alexia, die afgelopen weekeinde al gevierd werd. Ze zei te hopen dat haar drie dochters erbij zouden zijn. ,,Om ze allemaal thuis te hebben, dat vind ik al een feest. En hopelijk met wat peetouders, haar grootmoeder en wat vrienden natuurlijk.’’

In Antwerpen dacht Máxima even terug aan tien jaar geleden, ‘aan die meiden in hun blauwe jurkjes bij de inhuldiging van mijn man. Dat zijn nu grote dames geworden, heel leuke mensen.’

Prinses Alexia vertrok bijna twee jaar geleden naar Wales om op het UWC Atlantic College de laatste jaren van haar middelbareschooltijd te voltooien. Het zogeheten internationaal baccalaureaat geldt als een vervanging van de laatste twee jaar op het vwo. Haar ouders woonden in mei de zogeheten Leavers celebration bij, al wordt pas begin juli formeel duidelijk of de prinses geslaagd is.

Volgende stap
Wat de volgende stap in het leven van de middelste dochter van het koningspaar zal zijn, is nog niet bekend. Ze is meerdere malen gespot in studentenkringen in Groningen, maar het zou ook kunnen dat Alexia een tussenjaar inlast voordat ze met een vervolgopleiding aan de slag gaat.

In elk geval krijgt ze geen toelage van de staat. Zo'n toelage is weggelegd voor haar ouders, oma Beatrix en - sinds haar 18de verjaardag - Alexia’s zus prinses Amalia. Het volgende Nederlandse staatshoofd besloot de toelage van 1,6 miljoen euro op jaarbasis in haar studiejaren terug te storten.

Vanaf vandaag deelt Alexia met Amalia wel een vlag. Alle leden van de koninklijke familie hebben een onderscheidingsvlag vanaf het moment dat ze 18 jaar zijn. Een oranje vlag met een blauw kruis voor geboren leden, aangehuwde royals zoals koningin Máxima en prinses Laurentien krijgen juist een blauwe vlag met een oranje kruis. In het midden van dat kruis staat het rijkswapen, de andere vlakken (kwartieren) verschillen per lid van het koninklijk huis. Bij vrouwelijke leden, zoals de dochters van het koningspaar, is de vlag ingesneden. Eind november 2021, vlak voor Amalia's 18de verjaardag, stelde koning Willem-Alexander de onderscheidingsvlag voor zijn dochters vast, met een zogeheten koninklijk besluit. Het wapenfiguur van het Huis Oranje, een blauwe jachthoorn met rode opening, monding en snoer en wit beslag, staat in het vlak linksboven. Het persoonlijke familiewapen, een rode burcht met deur, twee vensters en drie kantelen, in het vlak linksonder.

Als leden van het koninklijk huis in hun functie per auto vervoerd worden, wordt de onderscheidingsvlag daarop geplaatst. Daarnaast kunnen de vlaggen gehesen worden op hun woning, als ze in Nederland zijn. Vanaf de 18de verjaardag van prinses Ariane, op 10 april 2025, moeten haar zussen de vlag delen met de jongste telg.

Traditie binnen koninklijke familie
Vermoedelijk wordt vandaag bekend dat Willem-Alexander zijn middelste dochter heeft opgenomen in de Orde van de Nederlandse Leeuw. Sinds Alexia’s betovergrootmoeder koningin Wilhelmina daar in 1898 als eerste vrouw in werd opgenomen, is dat een traditie binnen de koninklijke familie. Alle kinderen van het staatshoofd worden ter gelegenheid van hun 18de opgenomen in die orde.

Ook wordt Alexia, net als Amalia eind 2021, Ridder in de Huisorde van den Gouden Leeuw van Nassau. Aan die onderscheiding zit een internationaal tintje, want dit betreft een gezamenlijke orde van het Nederlandse staatshoofd en de groothertog van Luxemburg. Als Willem-Alexander een zoon had gehad, was hij bij de inhuldiging van de koning in 2013 toegetreden tot deze ridderorde. Dochters van de staatshoofden van Nederland en Luxemburg ontvangen de onderscheiding als zij meerderjarig worden, zo sprak Alexia’s oma Beatrix in 1984 met de toenmalige Luxemburgse groothertog Jan af.

https://www.ad.nl/show/fe(...)te-wachten~a6caebc9/
--------------------------------

Van harte gefeliciteerd Alexia *O* *O* *O* *O* *O* *O* w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 26 juni 2023 @ 07:50:45 #2
430 Hallahan
...tot je er groen van ziet...
pi_209650109
-geboortejaar 1965, ga ergens anders trollen-

[ Bericht 78% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2023 17:49:34 ]
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  maandag 26 juni 2023 @ 07:56:13 #3
430 Hallahan
...tot je er groen van ziet...
pi_209650139
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 07:52 schreef Dusthor92 het volgende:

[..]
Ook echt de eerste reactie van het topic smh
Iemand moet de eerste zijn...
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_209650190
quote:
4s.gif Op maandag 26 juni 2023 07:52 schreef HyperViper het volgende:

[..]
Dit vind ik zeer respectloos en mag wat mij betreft bestraft worden met een jarenlange gevangenisstraf en TBS.
WAT EEN FUCKING ONZIN!
  Manager PR/Moderator maandag 26 juni 2023 @ 08:10:37 #5
269689 crew  Viv
pi_209650213
Alsof jullie ook maar een schijn van kans maken bij haar. :')
  maandag 26 juni 2023 @ 09:54:50 #6
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_209651221
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 08:10 schreef Viv het volgende:
Alsof jullie ook maar een schijn van kans maken bij haar. :')
Gelukkig hebben wij elkaar al gevonden *;
Ik ben inmiddels overleden
pi_209651344
Alexia mag wel iets meer lachen op dr fotos,
Ze heeft een arrogante uitdrukking en ze lijkt ook niets op dr zusjes.
Wel op dr ma natuurlijk.

Gefeliciteerd Alexia en een fijne verjaardag
pi_209651385
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 10:09 schreef ZanneG het volgende:
Alexia mag wel iets meer lachen op dr fotos,
Ze heeft een arrogante uitdrukking en ze lijkt ook niets op dr zusjes.
Wel op dr ma natuurlijk.

Gefeliciteerd Alexia en een fijne verjaardag
Ze kijkt altijd alsof het plebs een beetje stinkt.
  Moderator maandag 26 juni 2023 @ 10:26:21 #9
382129 crew  Donna
pi_209651517
*O* Leuk!
pi_209651527
On my way
De enige echte.
  maandag 26 juni 2023 @ 10:28:44 #11
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_209651540
Boeiend.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  maandag 26 juni 2023 @ 10:31:08 #12
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_209651562
Ze is oud genoeg jongens! 🥳
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Trouwste user 2022 maandag 26 juni 2023 @ 10:34:23 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_209651601
De dochter van een Argentijnse dochter van een fascist, gaat op Nederlandse staatskosten in Wales studeren. Wat zullen haar Duitse opa en overgrootvader trots zijn geweest.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_209651648
Ze is klaar in Wales, dat was toen ze 16 was.
Nu is ze terug in NL
  maandag 26 juni 2023 @ 10:41:27 #15
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_209651673
De vraag is, zal ze ooit koningin worden? Of zullen we tegen die tijd de hele handel afgeschaft hebben?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  roze maandag 26 juni 2023 @ 10:42:38 #16
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_209651686
quote:
2s.gif Op maandag 26 juni 2023 10:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
De vraag is, zal ze ooit koningin worden? Of zullen we tegen die tijd de hele handel afgeschaft hebben?
Alleen als Amalia het loodje legt natuurlijk.
Your beauty never ever scared me.
  maandag 26 juni 2023 @ 10:43:09 #17
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_209651690
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2023 10:42 schreef Ama het volgende:

[..]
Ah zo, ja dat is waar. Maarja zelfde idee voor Amalia natuurlijk.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 26 juni 2023 @ 10:50:30 #18
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_209651765
Ik vind haar zó leuk!
Yea, she's on crack.
pi_209651814
Ik vind haar qua uiterlijk vreselijk en vreselijk arrogant overkomen
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 26 juni 2023 @ 10:57:58 #20
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_209651882
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2023 10:42 schreef Ama het volgende:

[..]
Ik denk dat Amalia afstand gaat doen van de troon. En niet onbegrijpelijk met al die bedreigingen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_209652234
Alexia is een hele mooie meid, meid met Latina roots maar jammer dat ze altijd zo enorm arrogant kijkt.
Alsof ze zich enorm verheven voelt. Die uitstraling hebben dr ouders en zusjes niet zo erg.

Maar dat is misschien ook wel de leeftijd want ik zie zoveel jonge meiden die uitstraling hebben.

Natuurlijk zal Amalia nooit afstand doen vd troon, dat zit er zo ingeprent dat zien ze als hun roeping.
Daar doet een troonopvolger echt geen afstand van.

Alexia en Ariana kunnen hun rechten natuurlijk wel opgeven, zoals Friso en zussen van Beatrix dat ook deden.
pi_209652328
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 07:50 schreef Hallahan het volgende:
Dus ze mag nu straffeloos aangedrukt worden? Nice!
Dat mocht al. In Nederland is dat legaal vanaf 16, niet 18.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_209652378
Ze kijkt inderdaad wel arrogant uit haar ogen, maar zoiets doe je misschien niet bewust. Het lijkt mij geen aardig meisje en verder zal hij mij een rotzorg zijn.
pi_209652387
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 11:29 schreef ZanneG het volgende:
Alexia is een hele mooie meid, meid met Latina roots maar jammer dat ze altijd zo enorm arrogant kijkt.
Alsof ze zich enorm verheven voelt.
Die uitstraling hebben dr ouders en zusjes niet zo erg.

Maar dat is misschien ook wel de leeftijd want ik zie zoveel jonge meiden die uitstraling hebben.

Natuurlijk zal Amalia nooit afstand doen vd troon, dat zit er zo ingeprent dat zien ze als hun roeping.
Daar doet een troonopvolger echt geen afstand van.

Alexia en Ariana kunnen hun rechten natuurlijk wel opgeven, zoals Friso en zussen van Beatrix dat ook deden.
Klopt :) Dat zagen velen al toen ze nog een stukje jonger was, maar daarom is ze mijn favoriet, lekker haar eigen ding doen, en ja ik krijg ook het idee dat ze zich verheven voelt is juist lachen in die kringen :D Beetje onze eigen Prins Harry. Die gaat het zwarte schaap worden in de toekomst gok ik, doet gewoon haar eigen ding en fuck de rest. Op onze kosten dan wel.

Prinses Alexia: "Ik doe niet aan mode, ik bén mode"
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_209652446
Is die orginele quote over ' Ik ben mode' niet van Coco Chanel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')