abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209649839
Op mijn werk heb ik soms digitale meetings maar mijn collega's willen dan altijd dat die webcam aan gaat zodat ze 'elkaar kunnen zien'.
Nu... ik vind dat persoonlijk lastig want neuspeuteren, vergeet het maar. FF ongeïnteresseerd met mijn gezicht in mijn hand liggen ook niet.
Of meeting op luid en ondertussen een kwartier lang zitten schijten op de plee. Dat lukt dus allemaal niet meer.

Vorige week liet ik terloops vallen dat het nu iets langer duurt om in een meeting te komen omdat ik met die hitte nog mijn kleding moet zoeken :')
Direct 3 collega's mij zo aankijken :? }:| (waren natuurlijk alle 3 vrouwen) en eentje die begon te lachen (een man). Die laatste begreep het natuurlijk wel.

Herkennen jullie de situatie?
Is het een mannending of durven vrouwen dit ook doen?
Cindy De Vuyst
  Moderator maandag 26 juni 2023 @ 06:30:24 #2
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_209649845
Halfnaakt? Nee. Maar minder representatief? Ja. Ik had een nood-tshirt klaarliggen.
Maar het is ook logisch toch? Niet iedereen heeft climatecontrol in het thuiskantoortje.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 26 juni 2023 @ 07:15:12 #3
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_209649963
Niet halfnaakt, maar als ik in een wat luie bui ben wil het wel eens tot laat in de ochtend duren voor ik mijn comfortabele avond/ochtendbroek inruil voor een normale broek :+

Maar natuurlijk wel een normaal shirt aan :7
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_209649969
Ik werk altijd thuis in mijn ondergoed. Bij meeting even snel een polo aan als meeting-kleding en dus half naakt. Wel even opletten als je op moet staan om naar het toilet oid te lopen.
pi_209650083
Korte broek, geen shirt. Naast me een shirt of polo voor achter de cam. Zonder broek zit het niet lekker!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 26 juni 2023 @ 07:59:44 #6
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_209650155
Nope, Ik denk dat de klanten waar ik kom dat niet zullen waarderen :)
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
  maandag 26 juni 2023 @ 08:19:35 #7
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_209650246
Thuis als het tyfuswarm is geen shirt aan, maar die ligt wel in de buurt omdat voordeur enzo natuurlijk.

Broek natuurlijk wel, kort of lang.

Sowieso kinderen thuis enzo, dan ga je toch niet in je blote anus zitten :')

Bij ons heeft meestal niemand z'n camera aan behalve de leidinggevende bij losse standupjes of wekelijkse meetings. Bij de serieuze meetings allemaal camera aan of bij meetings met externen is de camera meestal ook wel aan.
Dum de dum
  Manager PR/Moderator maandag 26 juni 2023 @ 08:19:54 #8
269689 crew  Viv
pi_209650249
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 07:15 schreef heywoodu het volgende:
Niet halfnaakt, maar als ik in een wat luie bui ben wil het wel eens tot laat in de ochtend duren voor ik mijn comfortabele avond/ochtendbroek inruil voor een normale broek :+
Ik draag nooit een normale broek als ik thuiswerk. :D Als het zo warm is een korte broek en blote voeten, en anders een joggingbroek en pantoffels. Dit is mijn motto:

Qua bovenkant zat ik laatst vanwege de warmte wel in mijn hemd toen ik geen meetings meer had die dag, en toen belde iemand ongepland via Teams. }:| Snel mijn shirt weer aan en toen pas opgenomen.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 26 juni 2023 @ 08:23:48 #9
284411 crew  heywoodu
pi_209650266
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 08:19 schreef Viv het volgende:

[..]
Ik draag nooit een normale broek als ik thuiswerk. :D Als het zo warm is een korte broek en blote voeten, en anders een joggingbroek en pantoffels. Dit is mijn motto:
[ afbeelding ]

Qua bovenkant zat ik laatst vanwege de warmte wel in mijn hemd toen ik geen meetings meer had die dag, en toen belde iemand ongepland via Teams. }:| Snel mijn shirt weer aan en toen pas opgenomen.
Nou ja, een gewone korte broek tel ik dan even als normale broek waarmee je je ook wel in het normale leven (voor de boodschappen ofzo) zou vertonen, in plaats van een (al dan niet korte) joggingbroek die vooral comfortabel is maar wel ernstig 'zwerverig' om mee het dorp in te gaan zeg maar :+

Maar verder is het dus allemaal wel duidelijk: warmte is met thuiswerken beduidend beter te doen dan met op kantoor werken :9
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  Manager PR/Moderator maandag 26 juni 2023 @ 08:30:10 #10
269689 crew  Viv
pi_209650300
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 08:23 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Nou ja, een gewone korte broek tel ik dan even als normale broek waarmee je je ook wel in het normale leven (voor de boodschappen ofzo) zou vertonen, in plaats van een (al dan niet korte) joggingbroek die vooral comfortabel is maar wel ernstig 'zwerverig' om mee het dorp in te gaan zeg maar :+
De broeken waarin ik thuiswerk, draag ik echt niet buitenshuis. Maar dat doe ik los van het werk ook, bij thuiskomst kleed ik me altijd om naar iets comfortabels. :)
quote:
Maar verder is het dus allemaal wel duidelijk: warmte is met thuiswerken beduidend beter te doen dan met op kantoor werken :9
Behalve dat ik thuis geen airco heb en op kantoor wel. 8-)
  maandag 26 juni 2023 @ 08:34:25 #11
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_209650322
Een jaartje geleden gingen we live met Webex voor meetings, daarvoor gebruikten we Skype. Het was een warme zomerse dag en ik was 's middags rond pauze-tijd gaan sporten. Thuiswerkend. Na het sporten ben ik gelijk in de douche gestapt om daarna snel rond 13:00 aan mijn volgende meeting te beginnen. Ik had m'n onderbroek aangedaan, maar geen andere kleren want het was echt nog veel te warm.

M'n nieuwe Webex had nog als setting dat mijn webcam standaard aangaat zodra ik in een meeting stap. :7

Gelukkig had ik een 1:1 met een chille collega die wel moest lachen toen hij mij in m'n blote bast zag. ~O>
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 26 juni 2023 @ 08:45:42 #12
284411 crew  heywoodu
pi_209650426
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 08:30 schreef Viv het volgende:

[..]
De broeken waarin ik thuiswerk, draag ik echt niet buitenshuis. Maar dat doe ik los van het werk ook, bij thuiskomst kleed ik me altijd om naar iets comfortabels. :)
[..]
Behalve dat ik thuis geen airco heb en op kantoor wel. 8-)
Ja, ongeveer het fijnste van thuis arriveren na een kantoordag _O_

Hoewel ik dat wel pas na het douchen doe (en als ik echt trek heb is dat pas na het eten :+ ), lekker fris in je lekker comfortabele kleren stappen en bankhangen, wat een puur genot is dat _O_
  maandag 26 juni 2023 @ 10:33:22 #13
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_209651586
Nee, ben altijd wel aangekleed, maar soms moet ik speciaal voor een meeting bijvoorbeeld even een jasje aandoen ofzo. Idioot, maar soit.
pi_209651629
Ik vind naakt op een stoel/bank gaan zitten nooit zo lekker eigenlijk, dus ik heb altijd kleding aan. Wel draag ik thuis vrijwel standaard kleding waarmee ik voor geen goud de straat op zou gaan maar dat wel erg comfortabel zit, dus ook tijdens het thuiswerken doe ik dat. Ik heb vrij weinig meetings en de standaard bij ons is ook nog eens om de camera uit te hebben, dus dat komt allemaal prima uit.

Heb ooit in een project gezeten waarvoor ik elke maandagochtend een meeting had waar ik alleen naar hoefde te luisteren, die heb ik ook wel regelmatig liggend in bed bijgewoond :')
pi_209651735
quote:
10s.gif Op maandag 26 juni 2023 10:37 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik vind naakt op een stoel/bank gaan zitten nooit zo lekker eigenlijk, dus ik heb altijd kleding aan. Wel draag ik thuis vrijwel standaard kleding waarmee ik voor geen goud de straat op zou gaan maar dat wel erg comfortabel zit, dus ook tijdens het thuiswerken doe ik dat. Ik heb vrij weinig meetings en de standaard bij ons is ook nog eens om de camera uit te hebben, dus dat komt allemaal prima uit.

Heb ooit in een project gezeten waarvoor ik elke maandagochtend een meeting had waar ik alleen naar hoefde te luisteren, die heb ik ook wel regelmatig liggend in bed bijgewoond :')
Idem hier.
Ik ben ook altijd gekleed bij het thuiswerken maar altijd (heel) comfortabel gekleed. En altijd in kleding die ik nooit buiten op straat zou dragen. De webcam hebben wij maar heel zelden aan, en elk shirt is dan wel prima.
  maandag 26 juni 2023 @ 10:50:53 #16
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_209651770
Nee alleen volnaakt.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  maandag 26 juni 2023 @ 10:58:56 #17
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_209651898
Altijd een korte broek aan wel, en vrijwel altijd wel gewoon een polo thuis, zo absurd warm is het hier niet meestal.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  maandag 26 juni 2023 @ 13:07:54 #18
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_209653446
Heb altijd wel kleren aan, want ben een koukleum, ook thuis.
Het zijn vaak wel kleren die ik zelden buitenshuis zou dragen en ik doe dan ook geen BH aan. Dus als ik meetings heb gaat die camera iets hooger (voor zover je het al kan zien)

Tis meer dat ik even m'n haren moet kammen en een beetje fris uit m'n ogen moet kijken. Dan dat ik me heel druk maak om m'n outfit.
pi_209654684
quote:
99s.gif Op maandag 26 juni 2023 07:45 schreef bijdehand het volgende:
Korte broek, geen shirt. Naast me een shirt of polo voor achter de cam. Zonder broek zit het niet lekker!
Same op dagen als het goed warm is.. Wel altijd bang voor het moment dat ik vergeet dat de webcam aanstaat en nog in mijn blote bast zit..

We hadden ooit een collega in Zuid-Afrika die ook een keer niet doorhad dat de webcam aan was gegaan.. Na een paar appjes vanuit NL viel het kwartje...
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_209655865
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 08:23 schreef heywoodu het volgende:
Serieus? Ik zit liever met m'n korte broek op kantoor in de airco, dan in een korte broek op de hete zolderkamer.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_209655888
quote:
16s.gif Op maandag 26 juni 2023 10:58 schreef FlippingCoin het volgende:
Altijd een korte broek aan wel, en vrijwel altijd wel gewoon een polo thuis, zo absurd warm is het hier niet meestal.
Meestal niet, maar de afgelopen weken is het hier in huis (geïsoleerde zolder zonder airco) toch wel 30+ geweest. Om te werken vind ik dat toch wel aan de idioot warme kant...
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 26 juni 2023 @ 17:03:56 #22
284411 crew  heywoodu
pi_209655898
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 17:01 schreef baskick het volgende:

[..]
Serieus? Ik zit liever met m'n korte broek op kantoor in de airco, dan in een korte broek op de hete zolderkamer.
Ja ik ook, maar hoewel de sfeer bij ons erg prettig en informeel is én we überhaupt geen direct klantcontact hebben, zit men wel nog altijd in dat archaïsche 'je dient niet met korte broek op kantoor te verschijnen'-gelul te denken :'(

Dus dan liever thuis in korte broek dan op kantoor in lange broek. En zéker omdat ik met de trein moet, en dat is al helemaal een hel met dat warme weer :+
pi_209655930
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 17:03 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ja ik ook, maar hoewel de sfeer bij ons erg prettig en informeel is én we überhaupt geen direct klantcontact hebben, zit men wel nog altijd in dat archaïsche 'je dient niet met korte broek op kantoor te verschijnen'-gelul te denken :'(
Iemand moet het voortouw nemen daar wat in te veranderen :+

Kantoor, informeel, financiële instelling, geen klantcontact, maar als het richting 25 gaat, is pas ik voor een lange broek (tenzij bezoek van klanten of partners).

quote:
Dus dan liever thuis in korte broek dan op kantoor in lange broek. En zéker omdat ik met de trein moet, en dat is al helemaal een hel met dat warme weer :+
Herkenbaar.
  maandag 26 juni 2023 @ 17:10:30 #24
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_209655959
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 17:03 schreef baskick het volgende:

[..]
Meestal niet, maar de afgelopen weken is het hier in huis (geïsoleerde zolder zonder airco) toch wel 30+ geweest. Om te werken vind ik dat toch wel aan de idioot warme kant...
Ah ja op zolder zou het hier ook wel vrij oncomfortabel geweest zijn gister. :blauwoog:
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_209656019
Ik heb dus weleens geen broek aan gehad terwijl ik in MS Teams zat en toen donderde mijn hond de laptop van tafel. Dat ding viel tussen mijn benen op de grond. Het is goed mogelijk dat ze gezien hebben dat ik daar in mijn onderbroek zat, maar niemand zei er iets van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')