Welk lijntje moet er precies gevolgd worden ? Bij B is het toch 40 seconde? Of is het een range, tussen 40 en 300 seconde, als je de twee lijnen gebruikt?quote:Op zondag 25 juni 2023 19:47 schreef XanderH het volgende:
[ afbeelding ]
Bij 1,6x de nominaalstroom kan dat tot zo'n 300s duren.
Hoe moet ik dit lezen trouwens? Ben je bewust volle kortsluiting aan het maken? Dat is nou niet echt een aanrader en met wat pech ontdek je een keer dat de hoofdzekeringen ook werken... Ik weet niet hoe je kortsluiting maakt maar het is ook niet ondenkbaar dat het component (contactdoos ofzo) waar je kortsluiting op hebt gemaakt nu niet meer betrouwbaar is.quote:Op zondag 25 juni 2023 19:22 schreef spierbal het volgende:
Nu alles getest, fase naar nul, en beide naar aarde das allemaal goed en de groepen zijn ook spanningsloos als de aardlek eruit vliegt.
Nee de extra groepen zit ook achter een aardlekschakelaar. Ik bedoelde als die eruit is, dan zijn de groepen daar achter ook spanningsloos.quote:Op zondag 25 juni 2023 21:27 schreef XanderH het volgende:
[..]
Hoe moet ik dit lezen trouwens? Ben je bewust volle kortsluiting aan het maken? Dat is nou niet echt een aanrader en met wat pech ontdek je een keer dat de hoofdzekeringen ook werken... Ik weet niet hoe je kortsluiting maakt maar het is ook niet ondenkbaar dat het component (contactdoos ofzo) waar je kortsluiting op hebt gemaakt nu niet meer betrouwbaar is.
Doelbewust de boel overbelasten zou ik je ook niet aanraden. Zoals je ondertussen weet is een automaat geen digitaal beveiligingstoestel die bij 16,01A uitschakelt.
De enige beveiliging die je zelf zinvol en zonder gevaren kunt testen is de aardlekschakelaar, met een geschikte duspol of andere tester.
Inderdaad een range. Het bovenste deel van de grafiek geldt voor de drie types.quote:Op zondag 25 juni 2023 20:34 schreef spierbal het volgende:
[..]
Welk lijntje moet er precies gevolgd worden ? Bij B is het toch 40 seconde? Of is het een range, tussen 40 en 300 seconde, als je de twee lijnen gebruikt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |