abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Spellchecker zondag 25 juni 2023 @ 14:10:00 #1
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_209642631
Dode en gewonden nadat achtbaankarretje ontspoort in Zweeds pretpark
quote:
In de Zweedse hoofdstad Stockholm is zondag een dode gevallen bij een ongeluk met een achtbaan in het attractiepark Gröna Lund. Dat melden meerdere Zweedse media. Vier anderen raakten gewond, meldt SVT Nyheter.

Het ongeluk gebeurde volgens SVT met de Jetline-achtbaan in Gröna Lund. Een karretje van die achtbaan zou zijn ontspoord en naar beneden zijn gestort. Een agent die betrokken was bij de reddingsoperatie zegt tegen de krant Aftonbladet dat er meerdere bezoekers uit de attractie zijn gevallen.

Er is veel politie ter plaatse en ook een ambulancehelikopter is uitgerukt. Hoe het met de gewonde slachtoffers is, is niet duidelijk. Het pretpark is ontruimd.

Een verslaggever van SVT stond in de rij van de betreffende achtbaan toen het ongeluk gebeurde. "Ik hoorde een metaalachtige plof en toen begon de attractie te trillen", zegt ze. Haar man, die niet in de rij stond, zag hoe het rijtuig losschoot en naar beneden viel. Volgens hem gebeurde dat van grote hoogte terwijl er nog mensen in zaten.

Volgens Gröne Lund bereikt de Jetline-achtbaan snelheden tot 90 kilometer per uur. De baan van de achtbaan is 800 meter lang en 30 meter hoog.
Het gaat om deze achtbaan:

Looopings: Ernstig achtbaanongeluk in Zweeds attractiepar; een persoon overleden
quote:
Schwarzkopf
Jetline staat al 35 jaar in Gröna Lund, sinds 1988. De 800 meter lange en 30 meter hoge achtbaan werd destijds gebouwd door de iconische leverancier Schwarzkopf, in samenwerking met de fabrikant Zierer.

De topsnelheid bedraagt 90 kilometer per uur. In 1997 is de attractie vernieuwd. Toen schakelde men de firma Maurer Rides in om de eerste afdaling steiler te maken.
De horror .... -O- :X

[ Bericht 14% gewijzigd door maily op 25-06-2023 14:26:34 ]
  zondag 25 juni 2023 @ 14:14:38 #2
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_209642665
Ik las het ja. Doodeng! En Zweden lijkt me verder wel een land wat hoge eisen stelt aan inspecties en onderhoud van attracties.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_209642681
Tja, je zal maar je leven in de weegschaal leggen voor een beetje adrenaline.

[ Bericht 0% gewijzigd door Akathisia op 25-06-2023 14:27:11 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_209642685
Gruwelijk :X
Van die nachtmerrie verhalen dit :{
En jij zit daar onrustig, en jij kijkt langs mij heen
En ik hoor in alles wat je zegt, de stem van iemand
Die bang is voor zichzelf
pi_209642691
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2023 14:14 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik las het ja. Doodeng! En Zweden lijkt me verder wel een land wat hoge eisen stelt aan inspecties en onderhoud van attracties.
:')
  zondag 25 juni 2023 @ 14:19:18 #6
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_209642709
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 14:15 schreef Akathisia het volgende:
Tja, je zal maar je leven in de weegschaal leggen voor een beetje adrealine.
Ja, want in de achtbaan gaan is "je leven in de weeaagschaal stellen" |:(

Als in de achtbaan gaan je leven in de waagschaal stellen is, wat is autorijden dan, vergeleken met de achtbaan? Russisch roulette?
Krekker is de bom!
  zondag 25 juni 2023 @ 14:20:08 #7
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_209642721
Dat is inderdaad een what if scenario die ik soms in mijn achterhoofd heb als ik in een achtbaan ga.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_209642743
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2023 14:14 schreef MissButterflyy het volgende:
Als iedereen zo denkt dan zou dat wel eens vies tegen kunnen vallen.
pi_209642772
Tvp voor de filmpjes. :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_209642782
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 14:19 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Als in de achtbaan gaan je leven in de waagschaal stellen is, wat is autorijden dan, vergeleken met de achtbaan? Russisch roulette?
Autorijden is functioneel - niet iets wat ik doe voor een adrenalineboost. Maar dat is inderdaad wat autorijden is, en daarom doe ik het ook niet graag (op wegen die in het bijz gevaarlijk zijn), of voor onzindoeleinden.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zondag 25 juni 2023 @ 14:42:14 #11
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_209642890
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2023 14:27 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Autorijden is functioneel - niet iets wat ik doe voor een adrenalineboost. Maar dat is inderdaad wat autorijden is, en daarom doe ik het ook niet graag (op wegen die in het bijz gevaarlijk zijn), of voor onzindoeleinden.
Oké toegeven, je bent tenminste consequent.

Persoonlijk denk ik dat het geestelijk hele ongezond is om ELK beetje risico te proberen te vermijden. Uiteindelijk kun je jezelf dan het beste thuis opsluiten. Want ook op de stoep of bij het oversteken kan je geraakt worden door een auto. Continu in angst leven en/of alles mijden, be my guest, maar nee dankje.

Tuurlijk, er zijn activiteiten/sporten/gebieden waar het risico op fatale of serieuze ongelukken onevenredig groot is. Dat is iets wat ik ook liever vermijd. Maar de achtbaan is daar geen van en het lijkt er meer op dat jij je laat leiden door angst (ivm hoogte, snelheid, etc), dan door gezond verstand en feiten.

quote:
The Likelihood of Dying on a Roller Coaster
Statistics are an important factor to take into consideration when you begin riding an ample amount of roller coasters. There are over 297 million people in the United States alone that have had the opportunity to ride 1.7 billion different amusement park rides, most of which being roller coasters. According to the Association of Amusement Parks and Attractions, the chances of dying on a roller coaster fall between 1 in 24 million.

https://healthresearchfun(...)r-deaths-statistics/

Bovenstaande plaatje lijkt me overigens niet helemaal juist (grand prix racing 1 op 100??? Wellicht heel vroeger erin meegenomen. Maar toch een grappig plaatje ;))
https://www.tetongravity.(...)y-sport-and-activity
https://blog.gitnux.com/most-dangerous-sports-statistics/
Krekker is de bom!
  zondag 25 juni 2023 @ 14:48:28 #12
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_209642939
Die hadden na montage vast wat schroefjes over zoals bij de Ikea.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_209642947
Schwarzkopf.

Je moet een shampoo maker ook geen achtbanen laten bouwen.
Ook geen negen :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 25 juni 2023 @ 15:00:36 #14
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_209643038
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 14:42 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Persoonlijk denk ik dat het geestelijk hele ongezond is om ELK beetje risico te proberen te vermijden. Uiteindelijk kun je jezelf dan het beste thuis opsluiten. Want ook op de stoep of bij het oversteken kan je geraakt worden door een auto. Continu in angst leven en/of alles mijden, be my guest, maar nee dankje.

Tuurlijk, er zijn activiteiten/sporten/gebieden waar het risico op fatale of serieuze ongelukken onevenredig groot is. Dat is iets wat ik ook liever vermijd. Maar de achtbaan is daar geen van en het lijkt er meer op dat jij je laat leiden door angst (ivm hoogte, snelheid, etc), dan door gezond verstand en feiten.
[..]
[ afbeelding ]
Bovenstaande plaatje lijkt me overigens niet helemaal juist (grand prix racing 1 op 100??? Wellicht heel vroeger erin meegenomen. Maar toch een grappig plaatje ;))
Dat motorsport minder gevaarlijk zou zijn dan F1 is ook wel hilarisch.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_209643050
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 14:20 schreef Harvest89 het volgende:
Dat is inderdaad een what if scenario die ik soms in mijn achterhoofd heb als ik in een achtbaan ga.
Ja dat maakt het toch spannend :P
  zondag 25 juni 2023 @ 15:32:03 #16
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209643248
Nou, die zal de komende week wel even dichtblijven denk ik.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_209643304
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 14:42 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

[..]
[ afbeelding ]
'lousy sherpa'

:D
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_209643332
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2023 14:27 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Je lult gewoon onzin.

Verongelukken met een achtbaan is een gewoon een freak accident, tienduizend keer minder gevaarlijk dan jouw strikt noodzakelijke autoritjes.

Jij gaat zeker ook nooit met de trap en gebruikt ook nooit een boormachine?

Snijd je wel eens wat in de keuken?

Durf je te zwemmen eigenlijk?
  zondag 25 juni 2023 @ 16:10:47 #20
25175 suijkerbuijk
suijkerbuijk
pi_209643572
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 14:19 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Motor rijden wel ja.
  zondag 25 juni 2023 @ 18:44:41 #21
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_209645266
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 15:57 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Klinkt als een geil wijf wat zo gilt en schreeuwt
Alsof je hem in het verkeerde gaatje duwt.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_209645302
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 18:44 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Alsof je hem in het verkeerde gaatje duwt.
Dit is geil
U MAD?
pi_209645656
Hij zou een megakick krijgen, maar er is een eigen pretparkongelukken topic.

AchJa in GC / Pretparkongelukken #3
pi_209645664
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 19:13 schreef Samhain het volgende:

:')
  Spellchecker zondag 25 juni 2023 @ 19:16:24 #25
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_209645690
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 19:13 schreef Samhain het volgende:

Gekickt _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')