abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209617420
Welkom in alweer een nieuw deel van de Utrecht reeks !

Het Utrecht topic, dat sinds juni 2006 bestaat op het forum van Fok! Hier komen Utrechters bij elkaar om te kletsen, klagen, nieuwtjes te melden en bezoekers helpen. Wij hebben niet echt regels, maar houd het netjes en gezellig.

Over Utrecht

Utrecht is een stad en gemeente in Nederland en de hoofdstad van de provincie Utrecht. Met 357.665 inwoners (1 augustus 2020; bron: CBS) is Utrecht de vierde stad van Nederland naar inwonertal. Utrecht was een van de eerste steden in het huidige Nederland met stadsrechten en heeft een lange geschiedenis en een belangrijk historisch centrum.

Kenmerkend voor de stad zijn onder meer de grachten met haar werfkelders en de Dom van Utrecht (met de 112 meter hoge Domtoren) waaraan de stad de bijnaam Domstad ontleent. In de stad zijn drie universiteiten gevestigd. De Universiteit Utrecht is de bekendste en de grootste werkgever van de stad. Verder zijn er drie hogescholen, het hoofdkantoor van de NS, ProRail, de Rabobank Nederland en de Jaarbeurs Utrecht gevestigd. Bekende trekpleisters in de stad zijn: De Dom, TivoliVredenburg, de oude stad, Hoog Catharijne, diverse musea: Centraal Museum met het Dick Brunahuis, het Nederlands Spoorwegmuseum, sterrenwacht Sonnenborgh, Rietveldhuis en het Catharijneconvent.

Nuttige links

http://www.utrecht.nl/

Evenementen en activiteiten http://www.utrechtsuitburo.nl/events/search?period=THISMONTH

Storingen bij U-OV http://u-ov.info/plan-mijn-reis/storingen

Live werkzaamheden en afzettingen: http://live.andes.nl/utrechtltc/

Leve de Domstad *O*

PWBF
  vrijdag 23 juni 2023 @ 14:33:45 #2
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_209617448
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 14:19 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Gewoon alleen maar groenlinks en d66 stemmers selecteren, alle 'moeilijke' zaken erdoorheen drukken via die burgerberaad en dan zeggen dat het volk dat wil.
Klinkt goed ^O^
pi_209617655
Ik ben heel nieuwsgierig naar de kleur van de Dom als de restauratie af is.
-nee-
  maandag 26 juni 2023 @ 14:10:29 #4
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_209654201
Burgerberaad :') De raadsinformatiebijeenkomsten komt niemand op af, waarom zou dit wel werken?
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_209669328
quote:
9s.gif Op maandag 26 juni 2023 14:10 schreef Faux. het volgende:
Burgerberaad :') De raadsinformatiebijeenkomsten komt niemand op af, waarom zou dit wel werken?
Je zal wel betaald krijgen, zo was het ook bij het eerdere burgerberaad in Utrecht.
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 28 juni 2023 @ 19:44:04 #6
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_209683642
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_211755224
Na ruim 10 jaar met veel plezier in ons stadsie te hebben gewoond, nu toch de keuze gemaakt om te vertrekken. Reden; het welbekende verhaal:

Een jong gezin, waarbij het lekker is om wat meer ruimte om het huis te hebben. Daarnaast was ik echt helemaal klaar met het automobilistje pesten.
Wel echt een hele mooie tijd gehad, maar nu tijd voor het echte burgermans leven (al woonde ik de laatste jaren al in Leidsche Rijn :') )
pi_211757300
Waar ga je naar toe verhuizen?
pi_211759055
Het voormalig boerendorp Soest. Wel kom ik nog vaak op Utrecht centraal :s)
pi_211770207
Mijn eerste vriendinnetje kwam uit Soest.
PWBF
pi_212436448
De Dom komt weer langzaam uit de steigers, je kan steeds meer van de top zien.

Dat is ook gelijk wat ik er jammer aan vind. Er is niet zo'n *tadaa* moment van: hier is de gerenoveerde Dom!
PWBF
pi_212440218
quote:
Wel benieuwd naar de programmering (en dus het type publiek dat er gaat komen).
PWBF
pi_212440610
quote:
6s.gif Op donderdag 15 februari 2024 14:03 schreef Nielsch het volgende:
De Dom komt weer langzaam uit de steigers, je kan steeds meer van de top zien.

Dat is ook gelijk wat ik er jammer aan vind. Er is niet zo'n *tadaa* moment van: hier is de gerenoveerde Dom!
Het gaat wel langzaam, of niet? Nog steeds alleen de top zichtbaar. Wel begrepen dat de stenen origineel véél lichter zijn en het een spectaculair verschil is.
-nee-
  donderdag 15 februari 2024 @ 19:06:54 #15
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_212440789
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 18:24 schreef Nielsch het volgende:

[..]
En naar de overlast, hemelsbreed zit ik er 800 meter vandaan zo ongeveer }:|
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_212441061
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 19:06 schreef Ireth het volgende:

[..]
En naar de overlast, hemelsbreed zit ik er 800 meter vandaan zo ongeveer }:|
Boomer
PWBF
  donderdag 15 februari 2024 @ 20:16:30 #17
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_212441889
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 19:24 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Boomer
:6
pi_212442877
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 18:24 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Het lijkt verdorie Amsterdam wel waar op elk bedrijventerrein 3 clubs naast elkaar zitten :)

Ik hoop op feesten in de stijl van gardens of Babylon en niet van die urban glijerij
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_212451055
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 21:03 schreef Gripper het volgende:

[..]
Het lijkt verdorie Amsterdam wel waar op elk bedrijventerrein 3 clubs naast elkaar zitten :)

Ik hoop op feesten in de stijl van gardens of Babylon en niet van die urban glijerij
Programmeur is de voormalige programmeur van EKKO en Dekmantel dus voor commerciële urban zooi ben ik niet zo bang... Het wordt geen Club Maggy XXL.
PWBF
pi_212451743
Klinkt zeer goed dat Kabul à Gogo (al wordt het in mijn huidige leven een uitdaging er gebruik van te maken }:|)
  Moderator maandag 18 maart 2024 @ 11:04:54 #21
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_212870072
https://www.rtvutrecht.nl(...)jacht-op-de-schutter

Zwarte dag voor Utreg vandaag, alweer vijf jaar geleden ;(
Ondanks dat ik niet meer in het stadsie woon, wel even met mijn gedachten daar vandaag. Ik werkte in die tijd voor de Hogeschool Utrecht en weet nog goed hoe daar de angst goed voelbaar was. De deuren van het gebouw gingen op slot en niemand mocht meer naar binnen en bij de ingangen stonden overal mensen te posten om te kijken of ze iets verdachts zagen.

Bij mijn vrouw die op een BSO werkte aan de rand vd stad gebeurde hetzelfde. Weet nog dat ik haar appte van, ben je ok?? En kreeg een kwartier geen reactie. Ondanks dat je in je hoofd zoiets hebt van, de kans dat haar iets overkomen is is minimaal, leek dat kwartier wel eindeloos te duren.
Uiteindelijk reactie dat alles oke was. Ook zij was halsoverkop bezig geweest met haar collega's om alle kinderen naar binnen te halen en alles af te sluiten. Bizar gevoel. :{

Dat die klootzak Gökmen maar mag wegrotten in zijn cel. :r
pi_212870387
quote:
9s.gif Op maandag 18 maart 2024 11:04 schreef dick_laurent het volgende:
https://www.rtvutrecht.nl(...)jacht-op-de-schutter

Zwarte dag voor Utreg vandaag, alweer vijf jaar geleden ;(
Ondanks dat ik niet meer in het stadsie woon, wel even met mijn gedachten daar vandaag. Ik werkte in die tijd voor de Hogeschool Utrecht en weet nog goed hoe daar de angst goed voelbaar was. De deuren van het gebouw gingen op slot en niemand mocht meer naar binnen en bij de ingangen stonden overal mensen te posten om te kijken of ze iets verdachts zagen.

Bij mijn vrouw die op een BSO werkte aan de rand vd stad gebeurde hetzelfde. Weet nog dat ik haar appte van, ben je ok?? En kreeg een kwartier geen reactie. Ondanks dat je in je hoofd zoiets hebt van, de kans dat haar iets overkomen is is minimaal, leek dat kwartier wel eindeloos te duren.
Uiteindelijk reactie dat alles oke was. Ook zij was halsoverkop bezig geweest met haar collega's om alle kinderen naar binnen te halen en alles af te sluiten. Bizar gevoel. :{

Dat die klootzak Gökmen maar mag wegrotten in zijn cel. :r
Werkte toen bij de UU, bizarre geruchtenstroom kwam er ook op gang, bijvoorbeeld dat de terrorist op weg was naar de Uithof :X
  maandag 18 maart 2024 @ 11:49:18 #23
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_212870472
Mijn dochter werd op school (vmbo) vastgehouden. Krijg ik op een gegeven moment een appje van haar dat er totale paniek was, er liep een onbekende man in hun school waar een inmiddels gearriveerd arrestatieteam naar op zoek was :X

Bleek een verwarde buurtbewoner te zijn op zoek naar zijn hondje. Die kon dus gewoon op zijn gemakje naar binnen wandelen :X }:|
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 18 maart 2024 @ 11:50:29 #24
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_212870485
Sterkte aan de nabestaanden
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_212871296
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 11:49 schreef Ireth het volgende:
Die kon dus gewoon op zijn gemakje naar binnen wandelen :X }:|
Ik vraag me vooral af waar het in de wereld is misgegaan, dat dat niet meer normaal is. Droevig eigenlijk -O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')