Boerin Berti en Bertina, koe nummer-17, bekend van Boer Zoekt Vrouw, zijn uit elkaar. De twee kwamen erachter dat ze meer vriendinnen zijn dan geliefden. Ze wilden de ongelijke relatie niet te lang uitmelken. Wat ook tegenwerkte is dat de vrouw van Ronald Koeman, Bartina heet. Dat gaf een scheef beeld van de realiteit. Als het nou de vrouw van Erwin Koeman zou zijn geweest hadden we minder dubbels in de roddelbladen. Nu uitkijken dat ik geen Erwina aan de haak sla. Verder houd ik niet van tennis. Een potje voetballen kan ik wel waarderen.![th?id=OIF.nOjq4YbjdR4FS%2f9YL4utyA&pid=ImgDet&rs=1]()
Berti zegt: "We hebben echt geprobeerd om er samen wat van te maken op de boerderij. Bertina heeft de stier bij de horens gepakt en heeft veel moeten opgeven om bij mij te komen wonen en we hebben ons stinkende best gedaan, maar Bertina was samen met mij niet gelukkiger dan alleen. En als mijn dierbare vriendin niet gelukkig is, ben ik het ook niet."
Bertina is een paar maanden geleden vertrokken. "Ik ben net voor kerst naar mijn oude huis teruggegaan om te kijken of ik Bertie en Zeeland heel erg ging missen. Ik moest constateren dat dat niet zo was. Daarom hebben we deze week de knoop doorgehakt en besloten zonder elkaar verder te gaan. Je kunt dit wel blijven uitmelken, maar daar schiet je niets mee op. Ik hoop dat de media ons met rust laat. Daar zitten we niet op te wachten op de televisie en melkkruk"
De relatie tussen Berti en Bertina liep kort na afloop van Boer Zoekt Vrouw ook al spaak, toen vanwege de gekte rond het programma. Daarna vonden ze elkaar weer. Bertina stond tegen het schrikkeldraad in het weiland te pissen en Berti kwam op het gegil af. In mei vorig jaar gingen de twee samenwonen. Het condoleance codiciel kan opgevraagd worden bij Anniko van Santen, eventueel bij de dichtbaardzijnste urn bij U in de buurt.
FF pissen.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !