En vader dan?quote:je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.
Dan moet je hem wel nog breder doortrekken: ouder. Je hebt namelijk papa's en mama's, mama's en mama's, papa's en papa's en alle andere smaakjes die je maar kunt bedenken. Dan is het neutraliseren met de term ouder de beste oplossingquote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:44 schreef Piles het volgende:
[..]
En vader dan?
Ergernisje van mij: alles/overal is gericht op de moeder. Rond de zwangerschap/bevalling snap ik dat (daar is mijn rol beperkt), maar daarna ben ik net zoveel vader als dat m'n vriendin moeder is. Maar die emancipatie is er nog niet...
Haha. Daar zeg je wat. Die vitamines daar begon het mee. Hij vond het zichtbaar vies maar hij keek steeds heel blij als de lepel er aan kwam. En nu kijk hij er niet eens vies meer bij. Alles wat je per lepel aanbiedt is blijkbaar goed.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:24 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat snap en dat is super toch, dat hij zo lekker eetik bedoelde vooral te zeggen dat alle regels over hoe baby's horen te eten ook aan veranderende inzichten onderhevig zijn terwijl baby's hetzelfde blijven
en dat de jouwe al flinke stappen zet in de overstap naar vast voedsel en dat ik hem in jouw situatie niet zou willen forceren om minder melk te drinken. Want ook als hij nog acht flessen melk per dag kreeg was het 'normaal'.
Ik ben wel benieuwd hoor, ik vind de mijne echt nog heel klein om over een maand te beginnen met hapjes. Hij vindt zelf de vitamines op een lepeltje al een idiote aangelegenheidmaar samen eten is ook zo ontzettend leuk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze foto is uit zijn tweede week hapjes. Liefst pakt hij zelf die lepel. Dat gaat uiteraard niet goed maar vooruit voor de foto mocht het even.
Succes binnenkort. Het is vooral leuk als ie straks kan aanschuiven. Dat duurt nog even maar hapje geven blijft wel leuker dan de fles. Wel meer rommelAl eet hij volgens het KDV heel netjes.
Doe maar. Daar mag Alpeko, Stef 19 januari ook bijquote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:27 schreef Clubsoda het volgende:
Zal ik het lijst uit de OP even bijwerken?
Ja, dat viel mij ook al op, er zijn de laatste tijd best veel vaders aanwezig hier. Ik verander het in 'ouder'.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:44 schreef Piles het volgende:
[..]
En vader dan?
Ergernisje van mij: alles/overal is gericht op de moeder. Rond de zwangerschap/bevalling snap ik dat (daar is mijn rol beperkt), maar daarna ben ik net zoveel vader als dat m'n vriendin moeder is. Maar die emancipatie is er nog niet...
Niet.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 18:33 schreef archito het volgende:
Hoe zijn jullie de eerste weken met voeden omgegaan? Vanuit de kraamhulp werd voeden op verzoek bij borstvoeding verteld. Maar ze komt met nu 2 weken oud echt elk uur of 2 uur en drinkt lang. Dat breekt mijn vriendin behoorlijk op. Bij het drinken valt ze wel eens in slaap en dan leggen we haar in bedje, dat gaat meestal wel goed.
Vanuit het consultatiebureau adviseren ze om kort te voeden, dan een uurtje proberen te laten slapen door in te bakeren en wiegen op de zij, etc. Als dat niet lukt nog halve flesvoeding erbij.
Ik snap dat consultatiebureau het kind nu al een ritme wil aanleren maar het kost veel energie om tegen het ritme van ons kind in te gaan. Is 2 weken niet wat vroeg om daar mee te beginnen?
Dus korte vraag, hoe hebben jullie het ritme bepaald in de eerste weken van de baby?
Newborns hebben geen ritmequote:Op dinsdag 20 juni 2023 18:33 schreef archito het volgende:
Hoe zijn jullie de eerste weken met voeden omgegaan? Vanuit de kraamhulp werd voeden op verzoek bij borstvoeding verteld. Maar ze komt met nu 2 weken oud echt elk uur of 2 uur en drinkt lang. Dat breekt mijn vriendin behoorlijk op. Bij het drinken valt ze wel eens in slaap en dan leggen we haar in bedje, dat gaat meestal wel goed.
Vanuit het consultatiebureau adviseren ze om kort te voeden, dan een uurtje proberen te laten slapen door in te bakeren en wiegen op de zij, etc. Als dat niet lukt nog halve flesvoeding erbij.
Ik snap dat consultatiebureau het kind nu al een ritme wil aanleren maar het kost veel energie om tegen het ritme van ons kind in te gaan. Is 2 weken niet wat vroeg om daar mee te beginnen?
Dus korte vraag, hoe hebben jullie het ritme bepaald in de eerste weken van de baby?
Geen ritme. Op verzoek. Al was dat min of meer wel een vast ritme. Voeden en in slaap vallen duurder vaak 2 zo lang als het slaapje. Pittige periode dus zeker met borstvoeding.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 18:33 schreef archito het volgende:
Die onzekerheid is ook ingewikkeld en het consultatiebureau is helaas niet altijd een helpende factor hierin.... Als je zelf geen probleem hebt, laat het los, je kan echt niet zoveel fout doen aan een baby en de meeste ongewenste patronen laten zich in mijn ervaring ook heel snel weer omkeren als het nodig is.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:42 schreef archito het volgende:
Gedeelde smart is halve smart. Dat het gewoon zwaar is vind ik beter te accepteren dan de onzekerheid of we het wel goed doen.😜
Na die adviezen vandaag van het consultatiebureau waren we echt even van ons apropos. Alsof we het ineens totaal anders moeten doen. Dinsdag tijdens inloopspreekuur nog maar eens informeren.
Kort antwoord, niet.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 18:33 schreef archito het volgende:
Persoonlijk probeer ik vooral zo min mogelijk vragen te stellen bij het consultatiebureau, in mijn ervaring krijg je zelden 2x hetzelfde antwoord op dezelfde vraag. Dus ik hecht niet meer zo heel veel waarde aan hun adviezen rondom voeden en slapen.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:42 schreef archito het volgende:
Gedeelde smart is halve smart. Dat het gewoon zwaar is vind ik beter te accepteren dan de onzekerheid of we het wel goed doen.😜
Na die adviezen vandaag van het consultatiebureau waren we echt even van ons apropos. Alsof we het ineens totaal anders moeten doen. Dinsdag tijdens inloopspreekuur nog maar eens informeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |