abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 juni 2023 @ 14:46:31 #76
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209567974
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 14:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik ben nog wel een stuk ouder. Heel benieuwd naar die auto's die over de Maas of Rijn redenen. Ik ken maar een geval van iemand die met de auto op een vennetje reed. De auto was total loss en de bestuurder had geluk dat er een schuifdak in zat (zo'n handmatige die je erin zaagt). Want het ijs was toch niet dik genoeg... Zal ongeveer 40 jaar geleden zijn geweest.
o ik heb wel autos hier over de lek zien rijden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_209567987
quote:
14s.gif Op maandag 19 juni 2023 13:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik ben een paar jaar jonger, en ik heb dit niet meegemaakt. Dus dat is vreemd. Of jij zit mis, of ik zit mis. Toen ik klein was viel er juist weinig sneeuw, soms had je eens een dag of twee dat het wit was, maar vaak was het ook zo weer weg. Pas rond 2010 heb ik daar in Nederland echt voor het eerst kennis mee kunnen maken, toen hadden we een aantal behoorlijk strenge winters, maar dat is nooit de norm geweest zoals ik het heb meegemaakt.

En met de auto op rivieren rijden, haha. Als ik daar even snel op Google kom ik uit in de jaren 60 :').

Op de site van de vermeende experts van het KNMI:
[..]
Hoe wil je in hemelsnaam met zo weinig ijsdagen met een auto over het ijs kunnen gaan? Er is sinds 1998 al geen Elfstedentocht meer geweest, maar wat waren de winters toch streng zeg! Ja, natuurlijk. Dit bewijst weer eens wat mensen zichzelf allemaal wel niet wijsmaken over hoe het 'vroeger' was.

Van weer.nl (ik neem maar even aan dat dit klopt):

[ afbeelding ]

Hier zien we dus gewoon dat het in Nederland enorm fluctueert. Ja, het wordt duidelijk minder koud in de winter, maar het idee dat er vroeger structureel een soort van Siberische winters hier waren, nee sorry, dat is gewoon niet zo. Dat is een onjuist beeld dat met opzet wordt gecreëerd om een extra groot contrast te kunnen schetsen met de huidige situatie.
Zo zie je maar hoe bias werkt.

En dan snap je ook meteen hoe wetenschappers op kunnen schrijven dat ze veel vertrouwen hebben in hun theorie terwijl de data dat compleet niet ondersteunt. Want ja, ook wetenschappers zijn soms net mensen (en bij het IPCC word je niet meer gevraagd als jouw bevindingen niet zo in lijn zijn met wat men graag wil horen).
pi_209568001
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 14:02 schreef Ghost_Buster het volgende:

[..]
Inderdaad, niet relevant. Als je die tijdslijn verder doortrekt met een jaar of 20000, dan zie je dat we in de nadagen zitten van de laatste ijstijd. Daarom wordt het nu warmer. Heel simpel.
Het gaat om het tempo waarin het klimaat veranderd.
Wat historisch in honderdduizenden jaren gebeurd dat gebeurt nu leuk in 100 jaar.

En volgens mij onderschat je ook enorm de ecologische voetafdruk wat de 8+ miljard mensen, elke dag, veroorzaakt. 8 miljard mensen die elke dag luxe willen (niet allemaal krijgen), allemaal te vreten moeten krijgen, kleding moeten dragen, schoon drinkwater nodig hebben, woonruimte nodig hebben enz.

Behoorlijk naief als je denkt dat dat allemaal maar kan zonder een disbalans te veroorzaken.
pi_209568002
quote:
7s.gif Op maandag 19 juni 2023 13:31 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Geen toeval dat veel mensen die ouder zijn dan ik zich herkennen in mijn woorden. Ik denk dat je je kop een beetje in het zand aan het steken bent om lekker dwars te kunnen zijn. Je bent ook een paar jaar jonger dan ik; het kan dus hé dat ik winters heb meegemaakt waar jij geen actieve herinnering (hihi Rutte) aan hebt. Het weer in de winter sloeg al snel om; dus grote kans dat jij de winters waar ik het over heb gewoon niet meegemaakt hebt. Misschien iets minder zeker van je zaak zijn. En niet zo overdrijven. Niemand heeft het over Siberische winters.

Weet niet waarom ik het blijf proberen.
Dus de keiharde data die hij produceert is voor jou minder waard dan de herinnering van enkele fokkers?

HUH?
pi_209568007
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 13:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dit ja. Al zou het 2 maanden zijn. Afgelopen winter is het onaflatend nat grafweer geweest en nu opeens 'SuPeR DrOoGtE'.

Deze stemmingmakerij en daarnaast het gericht op 'duur'zaam vind ik stuitend.
Afgelopen winter? Tot begin mei was het gewoon bar en boos.
pi_209568021
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 13:44 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)je-tot-de-achterhoek
De woestijn rukt op: van Spanje tot in de Achterhoek

oh noees
Droogteprobleem...

Dat het droogteprobleem veroorzaakt is om de landbouw te faciliteren en derhalve niets te maken heeft met klimaatverandering... ach...

De Sahara rukt op tot de Achterhoek!
pi_209568047
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 14:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Droogteprobleem...

Dat het droogteprobleem veroorzaakt is om de landbouw te faciliteren en derhalve niets te maken heeft met klimaatverandering... ach...

De Sahara rukt op tot de Achterhoek!
Het 1 sluit het andere niet uit.
Als je het bijvoorbeeld genoeg regenwoud kapt dan heb je (regionale) klimaatverandering te pakken omdat "het systeem" is vernield.
pi_209568054
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 14:01 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Ze kijken hier niet verder dan 150 jaar en laten voor het gemak 99% van de data weg.
Deels klopt dat.

Deels is het ook omdat we alleen maar betrouwbare data hebben die recent is. Maar het is heel lastig om datasets te koppelen (en wetenschappelijk vrij onverantwoord).

Nog afgezien dat zelfs meetpunten enorm kunnen verschillen. Niet alleen omdat bebouwing is toegenomen, ook omdat er b.v. een andere meter is gekomen, of de locatie is gewijzigd.
  maandag 19 juni 2023 @ 14:54:27 #84
323876 michaelmoore
pi_209568075
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 14:01 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Ze kijken hier niet verder dan 150 jaar en laten voor het gemak 99% van de data weg.
nou dan ga jij 15.000 jaar terug kijken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_209568081
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 14:11 schreef Ghost_Buster het volgende:

[..]
IPCC heeft zichzelf jaren geleden al buitenspel gezet met hun climategate, toen bleek dat ze zelf hun grafiekjes wat "opleukten" voor het juiste paniekgehalte. "Geen hockeystick in de grafiek? Dan maken we hem zelf wel." _O-
Overdrijven is ook een vak Geheel de ipcc buitenspel gezet omdat een paar onderzoekers statische fouten gemaakt hebben en de wetenschappelijke logica van argumenten weerleggen hun werk gedaan hebben. :')
pi_209568108
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 14:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou volgens mmij moeten we het hebben van , niks aan te doen, wat gebeurt dat gebeurt
Nee, dat zeker niet. Ik kan nog genoeg andere redenen noemen om van fossiele brandstof af te gaan.

Niets willen doen en klimaatverandering ontkennen, daarmee ben je bij mij ook aan het verkeerde adres. Klimaatverandering brengt potentieel echt enorme problemen met zich mee. Maar we zijn in staat om daarmee te dealen. Dat is mijn boodschap.

Het einde der tijden, of dat nu is uitgesproken door religie A (Christendom) of religie B (XR), daar geloof ik niet zo in.
  maandag 19 juni 2023 @ 14:58:24 #87
323876 michaelmoore
pi_209568115
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 14:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, dat zeker niet. Ik kan nog genoeg andere redenen noemen om van fossiele brandstof af te gaan.

JIj

en je buurvrouw ook
pi_209568153
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 14:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
o ik heb wel autos hier over de lek zien rijden
Het zou kunnen, maar als ik eraan terugdenk, dan kan ik mij eerder herinneren dat we op straat konden schaatsen (en zelfs naar school, alleen moest je de grote weg wel over 'kluunen').

Dus ik ben wel benieuwd.

Alleen niet bij mij aankomen dat het iedere winter een strenge winter was. Dat is niet waar. Net zoals we in Nederland niet al maandenlang droogte hebben. Het was 2 dagen geleden nog 34 dagen in De Bilt (en in de rest van het land heeft het wel op vele plekken in de tussentijd geregend).
pi_209568166
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 14:52 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Het 1 sluit het andere niet uit.
Als je het bijvoorbeeld genoeg regenwoud kapt dan heb je (regionale) klimaatverandering te pakken omdat "het systeem" is vernield.
De redenering dat de Achterhoek zou veranderen in een woestijn is idioot omdat men specifiek verwijst naar een opzettelijk gecreëerd probleem. Het hele bericht is gewoon lachwekkend.

Ik hou het liever bij echte wetenschap en niet wat politici, ambtenaren en de media ervan maakt.
pi_209568181
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 14:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
JIj

en je buurvrouw ook
Dan ken je haar beter dan ik.
pi_209568233
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 14:31 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Laat eens zien? :)
Цой жив
  maandag 19 juni 2023 @ 16:05:50 #92
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_209568908
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 14:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Vorig jaar nog een onderzoekuitslag dat het minder vaak regent in NL, maar wel harder. De neerslag als totaal is prima. Ook gezien het feit dat afgelopen winter de droogte van de afgelopen tijd gewoonweg was opgelost. Er was geen neerslag tekort meer. Grondwaterstanden waren gezond. En niet 1 weerman die het vertelde, alle weermannen deden het.

En nu zijn we dat na 2 maanden amper een spatje opeens keihard vergeten...
Dit. Maandenlang hoorde je niemand over klimaatverandering of opwarming, want dat kwam ze op dat moment niet goed uit. Nu 2 weken de zon schijnt, beginnen ze allemaal weer te huilebalken. _O-
Gevaccineerd.
  maandag 19 juni 2023 @ 16:10:34 #93
472044 Ghost_Buster
pi_209568973
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 14:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Overdrijven is ook een vak Geheel de ipcc buitenspel gezet omdat een paar onderzoekers statische fouten gemaakt hebben en de wetenschappelijke logica van argumenten weerleggen hun werk gedaan hebben. :')
"statistische fouten"??? Dat hele bedrijf was door en door verrot, van directie tot "onderzoekers". Ik heb toendertijd die gigabytes aan mails gedownload en ze gelezen. Het was allemaal OPZET om zo meer en meer geld binnen te harken. Goddank kwam dit vuil aan het licht. Ik snap alleen niet hoe zo'n rotte tent nu nog bestaansrecht kan hebben. Blijkbaar houden ze elkaar in dat rotte wereldje flink de hand boven het hoofd. Ik weet zeker dat Climategate slechts het topje van de ijsberg was. :r
Gevaccineerd.
  maandag 19 juni 2023 @ 16:32:00 #94
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209569162
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 16:10 schreef Ghost_Buster het volgende:

[..]
"statistische fouten"??? Dat hele bedrijf was door en door verrot, van directie tot "onderzoekers". Ik heb toendertijd die gigabytes aan mails gedownload en ze gelezen. Het was allemaal OPZET om zo meer en meer geld binnen te harken. Goddank kwam dit vuil aan het licht. Ik snap alleen niet hoe zo'n rotte tent nu nog bestaansrecht kan hebben. Blijkbaar houden ze elkaar in dat rotte wereldje flink de hand boven het hoofd. Ik weet zeker dat Climategate slechts het topje van de ijsberg was. :r
Zoals je nu al ziet, het is een prima verdienmodel. Op basis van angst.

Wat wil je nog meer?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_209569250
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 16:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wat wil je nog meer?
Niet alles is een complot.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 19 juni 2023 @ 16:43:58 #96
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_209569263
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 14:31 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Laat eens zien? :)
quote:
Based on orbital models, the cooling trend initiated about 6,000 years ago will continue for another 23,000 years
https://en.wikipedia.org/wiki/Quaternary_glaciation
are we infinite or am I alone
  maandag 19 juni 2023 @ 16:56:54 #97
472044 Ghost_Buster
pi_209569371
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 16:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wat wil je nog meer?
Ja dit inderdaad. En heel veel van dit soort "klimaatinstituten" maken zich hier willens en wetens schuldig aan, want het verdient zo lekker! "klimaat" en "milieu" zijn beide miljardeninstriëen tegenwoordig, gevoed door angst. Als ik bij zo'n bedrijf zou werken, zou ik niet meer in de spiegel kunnen kijken. :r
Gevaccineerd.
  maandag 19 juni 2023 @ 16:57:41 #98
472044 Ghost_Buster
pi_209569380
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 16:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Niet alles is een complot.
Het is ook geen complot, het is enkel graaien omdat het kan. Grootschalig graaien.
Gevaccineerd.
pi_209569782
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 16:57 schreef Ghost_Buster het volgende:

[..]
Het is ook geen complot, het is enkel graaien omdat het kan. Grootschalig graaien.
Wat wil je er aan doen? bedrijven aanklagen omdat ze boel willen graaien?
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  maandag 19 juni 2023 @ 17:49:50 #100
323876 michaelmoore
pi_209570040
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 16:05 schreef Ghost_Buster het volgende:

[..]
Dit. Maandenlang hoorde je niemand over klimaatverandering of opwarming, want dat kwam ze op dat moment niet goed uit. Nu 2 weken de zon schijnt, beginnen ze allemaal weer te huilebalken. _O-
men huilebalkt al sinds inconvenient truth predictions

https://www.npr.org/secti(...)s-still-inconvenient

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')