Dat schreef ik dan ook niet (dus voor jou is simpele tekst lezen kennelijk al teveel). Ik schreef dat een watertekort zoals in California helemaal niet nodig is. En voordat je begint over zout water… Zout water omzetten in zoet water is simpel zat. Dat lukt in Malta prima en dat is nu niet echt een hypermoderne maatschappij.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 18:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Geloof nooit dat jij daar toe in staat bent. Anders zou je niet zoiets idioots roepen als "Volgens mij ligt California aan zee dus hoe kunnen ze daar nou bosbranden hebben huehuehue"
Bizar natuurlijk. Maar waarom maakt men nu weer van 1 doodsbedreiging dat hij doodsbedreigingen (mv) krijgt?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 19:11 schreef Jacy-Jacy het volgende:
RTL-weerman Reinier van den Berg krijgt doodsbedreigingen
Wie dacht dat het leven van een weerman alleen rozengeur en maneschijn is, heeft het flink mis. Reinier van den Berg (61), weerman bij 'RTL Nieuws', vertelt in een interview met 'VARAgids' openhartig over de moeilijkheden in zijn vak. Zo vertelt de meteoroloog dat hij zelfs met doodsbedreigingen te maken krijgt.
In zijn vele werkjaren als weerman moet Reinier tot de trieste conclusie komen dat onze aarde steeds meer achteruitgaat. "Het weer is extremer geworden in de 34 jaar dat ik dit werk doe. Veel seizoenen op rij laten zien dat de temperatuur in Nederland al twee graden is opgewarmd", vertelt hij hier onder andere over.
Dat hij zich zo hard maakt voor het milieu, daar is niet iedereen even blij mee. "Ik krijg veel bagger over me heen, tot en met bedreigingen aan toe. Dat is echt niet voor de poes." Zo wordt hij uitgemaakt voor 'leugenaar' en 'hypocriet'. Ook zeggen mensen woorden als 'lekker geld verdienen met je klimaatverandering' en 'rot op met je linkse hobby'. Het ergste is dat hij laatst nog een 'expliciete doodsbedreiging' heeft gehad.
Hoewel hij hiervan geschrokken is, blijft hij standvastig. "Het weerhoudt me er niet van om het te blijven doen. Het is mijn verantwoordelijkheid om niet alleen te vertellen dat het morgen lekker weer is, maar ook dat dat op de langere termijn helemaal niet zo lekker zal zijn, als gevolg van ons eigen gedrag. Ik wil vooral vertellen dat wij de sleutel in handen hebben om het te verbeteren."
Reinier snapt niet zo goed waarom er zo veel 'gemopperd en getwijfeld' wordt over het klimaatprobleem. Volgens de weerman is er namelijk zeker wat aan de hand met ons klimaat. Hij vindt het dan ook alleen maar goed om te zien dat steeds meer mensen hun ecologische voetafdruk proberen te verkleinen. "Dat zie ik ook bij iemand als André Kuipers. Hij heeft als astronaut onze planeet vanuit de ruimte gezien, is daar zo van geschrokken dat hij nu ambassadeur van de natuur is."
https://www.rtlboulevard.(...)rg-doodsbedreigingen
Alleen vreet dat proces energie. Leuk als er totaal geen ander alternatief is zoals aan boord van een schip of voor een rijk oliestaat maar niet voor regulier gebruik.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 19:09 schreef VEM2012 het volgende:
Zout water omzetten in zoet water is simpel zat. Dat lukt in Malta prima en dat is nu niet echt een hypermoderne maatschappij.
voor de landbouw heb je kolossale hoeveelheden zoet water nodigquote:Op dinsdag 13 juni 2023 19:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat schreef ik dan ook niet (dus voor jou is simpele tekst lezen kennelijk al teveel). Ik schreef dat een watertekort zoals in California helemaal niet nodig is. En voordat je begint over zout water… Zout water omzetten in zoet water is simpel zat. Dat lukt in Malta prima en dat is nu niet echt een hypermoderne maatschappij.
Er is een enorm watertekort in California met veel problemen als gevolg.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 19:24 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Alleen vreet dat proces energie. Leuk als er totaal geen ander alternatief is zoals aan boord van een schip of voor een rijk oliestaat maar niet voor regulier gebruik.
Beleidsmatig zullen daar afwegingen over gemaakt moeten worden natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 19:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
voor de landbouw heb je kolossale hoeveelheden zoet water nodig
beleidsmatig , niet uitvoerbaar , wat wil jij met beleid, water politie, s nachts ?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 19:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Beleidsmatig zullen daar afwegingen over gemaakt moeten worden natuurlijk.
Water voor landbouw heb je dan een aardige fabriek voor nodig. Waarschijnlijk kan je dan beter gaan richten op andere producten die beter droogte kunnen weerstaan en je eten elders gaan telen waar wel water is.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 19:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er is een enorm watertekort in California met veel problemen als gevolg.
Dus ja, het kost inderdaad veel energie. Maar het is noodzakelijk.
dat kan van alles zijn, zoals:quote:Op dinsdag 13 juni 2023 18:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Welk belang hebben ze er bij om weg te kijken dan?
Mijn tijd op aarde zal het ook wel leren allemaal, maar als jij als jongvolwassene wellicht nog kinderen hebt of in de toekomst wil, die dat misschien op hun beurt ook willen zijn dit al met al toch geen gezonde ontwikkelingen.
En dan niet eens zozeer voor Nederland als wel voor andere delen in de wereld die veel harder getroffen worden.
ja er zijn zelfs wateroorlogen gevoerd in california in het verleden om het chronisch water tekort daar.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 19:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er is een enorm watertekort in California met veel problemen als gevolg.
Dus ja, het kost inderdaad veel energie. Maar het is noodzakelijk.
Als je een beetje bekent bent en een mening heb krijg je al doodsbedreigingen op het internet. Stel je niet zo aan zeg. Hoe vaak zo'n tweet wel niet de lucht in wordt geslingerd.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 19:23 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Bizar natuurlijk. Maar waarom maakt men nu weer van 1 doodsbedreiging dat hij doodsbedreigingen (mv) krijgt?
Het moet niet te snel gaan allemaalquote:Op dinsdag 13 juni 2023 19:50 schreef mcmlxiv het volgende:
De mensheid gaat niet uitsterven door groeiende problemen met klimaat, milieu, biodiversiteit, ontbossing, overbevissing, beschikbare landbouwgrond enzovoorts.
Ik denk dat het jou wel zou tegenvallen als je bekend bent en je dat soort berichten zou krijgen. 99% zijn toetsenbord ridders, maar je zal maar net dat gekje hebben dat wel tot actie wil komen....quote:Op dinsdag 13 juni 2023 19:50 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als je een beetje bekent bent en een mening heb krijg je al doodsbedreigingen op het internet. Stel je niet zo aan zeg. Hoe vaak zo'n tweet wel niet de lucht in wordt geslingerd.
Dat is het al, we hebben nog een kleine 50 jaar voor de olie op is, hebben we oplossingen, nee die hebben we niet.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 19:50 schreef mcmlxiv het volgende:
De mensheid gaat niet uitsterven door groeiende problemen met klimaat, milieu, biodiversiteit, ontbossing, overbevissing, beschikbare landbouwgrond enzovoorts. Het gaat alleen met grote mate van waarschijnlijkheid de komende decennia wel een stuk kutter worden, zeker ook hier in West-Europa. Meer mensen die vechten om een steeds kleinere koek, meer mensen die vluchten voor de gevolgen van klimaatverandering, meer mensen die steeds minder welvaart en welzijn zullen ervaren.
Uiteindelijk is onze huidige levensstijl een enorme fuck you richting de generaties na ons.
De impact op de omgeving is denk ik nog vervelender dan de doodsbedreiging zelf. Ik zou denk ik ook niet direct wakker liggen van wat bedriegende tweets, maar als je twee pubers hebt die al dat soort troep óók mee krijgen en zij wellicht net wat minder in staat zijn om het een en ander te relativeren dan kan ik me voorstellen dat je er alsnog erg veel last van hebt.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 19:50 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als je een beetje bekent bent en een mening heb krijg je al doodsbedreigingen op het internet. Stel je niet zo aan zeg. Hoe vaak zo'n tweet wel niet de lucht in wordt geslingerd.
Wie heeft het over een watertekort? De problematiek die ik schetste was aangaande bosbranden, dat heeft niks met watertekorten te maken. Zout water verneukt ook je bodem, dus daarmee op grote schaal mee gaan sproeien is helemaal geen optie.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 19:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat schreef ik dan ook niet (dus voor jou is simpele tekst lezen kennelijk al teveel). Ik schreef dat een watertekort zoals in California helemaal niet nodig is. En voordat je begint over zout water… Zout water omzetten in zoet water is simpel zat. Dat lukt in Malta prima en dat is nu niet echt een hypermoderne maatschappij.
Dat doet men al, daarom is de jeugd foxwildquote:Op dinsdag 13 juni 2023 18:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Je bent zelf net zo goed hysterisch als bepaalde media met je massaal naar de psycholoog moeten vanwege klimaatstress. Er speelt nog zo veel andere shit voor jongeren nu. En moeten we dan gaan liegen ofzo tegenover de jeugd over de staat van het klimaat of milieu?
Wat ontzettend kansloos weer, maar helaas wel gevolg van zwalkend politiek beleid door de jaren heen.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 19:11 schreef Jacy-Jacy het volgende:
RTL-weerman Reinier van den Berg krijgt doodsbedreigingen
Wie dacht dat het leven van een weerman alleen rozengeur en maneschijn is, heeft het flink mis. Reinier van den Berg (61), weerman bij 'RTL Nieuws', vertelt in een interview met 'VARAgids' openhartig over de moeilijkheden in zijn vak. Zo vertelt de meteoroloog dat hij zelfs met doodsbedreigingen te maken krijgt.
In zijn vele werkjaren als weerman moet Reinier tot de trieste conclusie komen dat onze aarde steeds meer achteruitgaat. "Het weer is extremer geworden in de 34 jaar dat ik dit werk doe. Veel seizoenen op rij laten zien dat de temperatuur in Nederland al twee graden is opgewarmd", vertelt hij hier onder andere over.
Dat hij zich zo hard maakt voor het milieu, daar is niet iedereen even blij mee. "Ik krijg veel bagger over me heen, tot en met bedreigingen aan toe. Dat is echt niet voor de poes." Zo wordt hij uitgemaakt voor 'leugenaar' en 'hypocriet'. Ook zeggen mensen woorden als 'lekker geld verdienen met je klimaatverandering' en 'rot op met je linkse hobby'. Het ergste is dat hij laatst nog een 'expliciete doodsbedreiging' heeft gehad.
Hoewel hij hiervan geschrokken is, blijft hij standvastig. "Het weerhoudt me er niet van om het te blijven doen. Het is mijn verantwoordelijkheid om niet alleen te vertellen dat het morgen lekker weer is, maar ook dat dat op de langere termijn helemaal niet zo lekker zal zijn, als gevolg van ons eigen gedrag. Ik wil vooral vertellen dat wij de sleutel in handen hebben om het te verbeteren."
Reinier snapt niet zo goed waarom er zo veel 'gemopperd en getwijfeld' wordt over het klimaatprobleem. Volgens de weerman is er namelijk zeker wat aan de hand met ons klimaat. Hij vindt het dan ook alleen maar goed om te zien dat steeds meer mensen hun ecologische voetafdruk proberen te verkleinen. "Dat zie ik ook bij iemand als André Kuipers. Hij heeft als astronaut onze planeet vanuit de ruimte gezien, is daar zo van geschrokken dat hij nu ambassadeur van de natuur is."
https://www.rtlboulevard.(...)rg-doodsbedreigingen
Nou ik werk al bijna 25 jaar in de offshore, maar die cijfers en feiten liggen gewoon op tafel. Persoonlijk denk ik dat mensen gewoon bang zijn voor veranderingen, en dat in combinatie met slecht overheidsbeleid en de burger die alle kosten op zijn bordje krijgt is men er al snel klaar mee.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 19:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat kan van alles zijn, zoals:
- werken in de olie/gas wereld
- niet willen inleveren van welvaart
- niet willen betalen voor de welvaart
- niet meer willen betalen voor de welvaart
- niet accepteren dat de mensheid te weinig heeft betaald voor de welvaart
- anderen de schuld geven
De burger is de enige die het kan betalen. Andere partijen rekenen het namelijk door in hun verkoopprijsquote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Nou ik werk al bijna 25 jaar in de offshore, maar die cijfers en feiten liggen gewoon op tafel. Persoonlijk denk ik dat mensen gewoon bang zijn voor veranderingen, en dat in combinatie met slecht overheidsbeleid en de burger die alle kosten op zijn bordje krijgt is men er al snel klaar mee.
De gemiddelde Nederlander weet nog niet het verschil tussen stikstof en broeikasgassen. Laat staan de impact hier van op het klimaat.
Maar alsnog is het wel veel om te behappen. De hele energietransitie, duurder vlees, geen benzineslurpers meer etcquote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:57 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
De burger is de enige die het kan betalen. Andere partijen rekenen het namelijk door in hun verkoopprijs
Klopt omdat we in die tijd te weinig hebben betaald voor de welvaartquote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar alsnog is het wel veel om te behappen. De hele energietransitie, duurder vlees, geen benzineslurpers meer etc
De wereld zoals we hem kennen van de afgelopen 75 jaar is in zeer rap tempo aan het verdwijnen.
Het grote probleem, het waarschijnlijk onoplosbare probleem is dat er geen mechanisme is te bedenken waarbij er een gevoel van eerlijkheid in de breedte ontstaat en waarbij mensen in grote getale in een vorm van vrijwilligheid gaan bedenken dat zaken echt structureel anders moeten. Ruziënd en vechtend naar de ondergang dat is de meest waarschijnlijke toekomst die ik zie. Zowel op grote schaal (zie wat er gebeurd tussen de grote machtsblokken) maar ook op kleinere schaal waar minderbedeelden terecht vragen stellen over de bijdrage van de machtigen en zeer welgestelden die al consumerend de wereld afschuimen. En dan zwijg ik nog over wat er wereldwijd moet gebeuren om binnen nu en pakweg 40 jaar echt een verandering door te voeren. Of over pakweg de helft van de mensheid die altijd al te stom is geweest om te begrijpen wat er aan de hand is.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt omdat we in die tijd te weinig hebben betaald voor de welvaart
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |