abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 juni 2023 @ 16:22:45 #201
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_209534317
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 08:12 schreef franske19 het volgende:

[..]
We hebben meer van die agenten nodig. Wordt er misschien eens een keer aangepakt in plaats van dar tuig als prinsesjes behandelen.
Ja man, mensen uitschelden is echt een effectieve aanpak! :')
Krekker is de bom!
  Admin vrijdag 16 juni 2023 @ 16:24:40 #202
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_209534340
het 'n-woord' is in Nederland betekenisloos. Het kan het onschuldige 'neger' zijn of het grof racistische 'nikker'. Een en ander maakt nogal verschil voor de beeldvorming.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_209534355
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 00:31 schreef superniger het volgende:
Nederlanders zijn elite racisten.
[ afbeelding ]
Jezelf superieur voelen, de mensen om je heen uitkotsen en dood wensen en vervolgens jammeren dat je "gediscrimineerd" wordt.

Daar zijn dit soort lui erg goed in.
Corporate translator
  vrijdag 16 juni 2023 @ 16:37:29 #204
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_209534454
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 16:24 schreef Danny het volgende:
het 'n-woord' is in Nederland betekenisloos. Het kan het onschuldige 'neger' zijn of het grof racistische 'nikker'. Een en ander maakt nogal verschil voor de beeldvorming.
Sowieso belachelijk dat er wordt gesproken over "n-woord". Weer een belachelijke kopie van de verziekte Amerikaanse cultuur.

Probleem in deze case is het gescheld ("kutneger" als ik me niet vergis) en het weglaten van belangrijke info in het rapport. Wanneer een arrestant een blank persoon uitscheld voor teringlijer vind ik dat even problematisch. Het vechtende zijn geen schoolplein-tieners.
Krekker is de bom!
pi_209534522
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 16:37 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Sowieso belachelijk dat er wordt gesproken over "n-woord".
Eens.
quote:
Wanneer een arrestant een blank persoon uitscheld voor teringlijer vind ik dat even problematisch. Het vechtende zijn geen schoolplein-tieners.
Wanneer een zwarte agent een blanke arrestant uitscheldt voor "kutblanke" vind ik dat zeker wel problematisch en heel wat erger dan "teringlijer". Dan mag hij van mij ontslagen worden. Net als met "kutneger".

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2023 16:45:14 ]
pi_209534655
quote:
Dan heb je toch al even niet opgelet, of je hebt broccoli in je oren.
J’ai faim.
pi_209534681
Maar ja, wat kunnen we verwachten van een forumbaas die nog steeds niet wil erkennen dat zwarte piet een racistisch fenomeen is :')
J’ai faim.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 17:21:19 #208
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_209534873
Ook weten we dat de rhododendron een zuurminnende soort is, dus dat is allemaal prima.
  Admin vrijdag 16 juni 2023 @ 18:04:30 #209
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_209535252
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 17:00 schreef rododendronneke het volgende:

[..]
Dan heb je toch al even niet opgelet, of je hebt broccoli in je oren.
dat er mensen zijn die het opeens na al die jaren gelijktrekken betekent niet dat ze daarin gelijk hebben. Ik weet dat het tegenwoordig helemaal hip is om iemand die 'neger' zegt gelijk te trekken met nazi's, maar ik sta daar anders in. Ik vind de intentie waarmee iets gezegd wordt gewoonweg belangrijker dan de gekozen woorden. Er is geen enkel woord dat NIET controversieel is tegenwoordig. Ik ben niet zo'n woke figuur die overal racisme in zoekt, of uberhaupt in alles zoekt naar manieren om mezelf omhoog te lullen door anderen een -isme of -fobie aan te rekenen. Ik doe liever normaal.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Trouwste user 2022 vrijdag 16 juni 2023 @ 18:10:12 #210
7889 tong80
Spleenheup
pi_209535308
Neger, gehandicapte, kuthoer, mongool niks kan of mag meer. Terwijl het gewoon de lading dekt.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_209535389
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 18:04 schreef Danny het volgende:

[..]
dat er mensen zijn die het opeens na al die jaren gelijktrekken betekent niet dat ze daarin gelijk hebben. Ik weet dat het tegenwoordig helemaal hip is om iemand die 'neger' zegt gelijk te trekken met nazi's, maar ik sta daar anders in. Ik vind de intentie waarmee iets gezegd wordt gewoonweg belangrijker dan de gekozen woorden. Er is geen enkel woord dat NIET controversieel is tegenwoordig. Ik ben niet zo'n woke figuur die overal racisme in zoekt, of uberhaupt in alles zoekt naar manieren om mezelf omhoog te lullen door anderen een -isme of -fobie aan te rekenen. Ik doe liever normaal.
Het kan dan misschien wel normaal zijn dat agenten een ander licht schijnen op hun eigen gedrag dan wat er daadwerkelijk heeft voorgevallen, maar dat maakt het nog niet gerechtvaardigd. Het zal ongetwijfeld de schuld zijn van woke dat zij zich genoodzaakt voelen om te liegen om zo een ander aan de schandpaal te kunnen nagelen.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_209535451
Het woord "neger" wordt ook door iedereen weer anders geïnterpreteerd.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Neger
Neger is een aanduiding voor een lid van een groep donkerhuidige mensen die oorspronkelijk afkomstig zijn uit Afrika ten zuiden van de Sahara. Lange tijd was het een relatief neutraal woord, maar sinds het eind van de 20e en het begin van de 21e eeuw wordt het door een deel van de samenleving als beledigend[1][2] en racistisch ervaren.

Van "nikker" iedereen wel dat dat niet kan.
pi_209536946
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 18:10 schreef tong80 het volgende:
Neger, gehandicapte, kuthoer, mongool niks kan of mag meer. Terwijl het gewoon de lading dekt.

Nou ja, dekt het de lading? Ik vind dat je wel erg hard bent voor jezelf.
pi_209537070
quote:

Beetje raar als een agent je probeert uit te schelden voor bovenstaande, toch?
pi_209537370
quote:
Ik snap sowieso de hele ophef om het woord en de promotie niet. Natuurlijk het woord doet pijn en excuses zijn op zijn plaats. Maar het liegen in het PV is veel erger dan kun je dus als burger vervolgd worden op basis van valse gegeven en iedereen gelooft die agent. Dan vraag ik me meteen af hoe vaak zoiets voorkomt want vorige week was het iemand van XR die een agent gebeten zou hebben niet van waar maar toch voor de rechter.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_209537413
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 16:44 schreef Viezig het volgende:

[..]
Eens.
[..]
Wanneer een zwarte agent een blanke arrestant uitscheldt voor "kutblanke" vind ik dat zeker wel problematisch en heel wat erger dan "teringlijer". Dan mag hij van mij ontslagen worden. Net als met "kutneger".
In boosheid worden er nu eenmaal eens dingen gezegd daar zouden excuses voor moeten worden aangeboden en een reprimande ofzo. Maar het weglaten van info in een pv is veel erger. Als er geen camerabeelden waren had het slachtoffer nu als dader voor de rechter gestaan.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_209537969
quote:

Ik vind het op zoveel manieren bizar dat een woord dat 20 jaar geleden nog de normale omschrijving was nu het n-woord is geworden in nieuwsartikelen. Allereerst behandeld het N-woord ons als kleuters. Alsof een zwart persoon beschermd moet worden tegen een woordje zelfs als het niet tegen hem wordt gebruikt en dan ook nog op deze treurige kinderboeken manier (hij die niet genoemd mag worden :o ). De NOS gebruikt het voor verschillende woorden die beginnen met een N, dus je serieuze artikel is een soort raadspelletje geworden. Het is lasterend naar de vermeende daders van verkeerddenk, want je maakt mij niet wijs dat neger net zo stout als nigger is. Het is een rare vertaling vanuit het Amerikaanse gebruik, want de beste vertaling van neger is negro en dat mag je zelfs in de VS nog voluit zeggen. Ik ben bovengemiddeld vaak op het internet in rare hoekjes zoals joop en ik heb volledig gemist dat er überhaupt een grote wens uit de zwarte bevolking was om het n-woord te gaan gebruiken. Waarom dan is dit opeens overal te zien?

Kortom ik zal wel een boomer aan het worden zijn.
pi_209538084
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 22:16 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik vind het op zoveel manieren bizar dat een woord dat 20 jaar geleden nog de normale omschrijving was nu het n-woord is geworden in nieuwsartikelen.
Zo bizar is dat niet. Woorden kunnen in de loop der jaren anders opgevat worden. De geestelijke gezondheidszorg is een mooi voorbeeld: worden als idioot, debiel, imbeciel, mongool, etc. waren ooit normale medische termen. Nu zouden ouders je aanvliegen als je ze de diagnose geeft dat hun kind debiel is.
pi_209538117
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 18:04 schreef Danny het volgende:

[..]
Maar juist die intentie is in deze zaak toch overduidelijk? Als jij iemand kutneger noemt dan is dat geen compliment. Maar een belediging op ras...
zie email 27 oktober
pi_209538438
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 22:26 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Zo bizar is dat niet. Woorden kunnen in de loop der jaren anders opgevat worden. De geestelijke gezondheidszorg is een mooi voorbeeld: worden als idioot, debiel, imbeciel, mongool, etc. waren ooit normale medische termen. Nu zouden ouders je aanvliegen als je ze de diagnose geeft dat hun kind debiel is.
Maar als deze agent iemand een debiel of mongool had genoemd, dan had er niet het d-woord of m-woord gestaan. En er is al helemaal niet een kromme vertaling gemaakt waardoor de overtreding nog 10x zo erg lijkt.
pi_209538450
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 22:51 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Maar als deze agent iemand een debiel of mongool had genoemd, dan had er niet het d-woord of m-woord gestaan. En er is al helemaal niet een kromme vertaling gemaakt waardoor de overtreding nog 10x zo erg lijkt.
Volgens mij was m'n reactie duidelijk genoeg.
pi_209538485
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 22:53 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Volgens mij was m'n reactie duidelijk genoeg.
Volgens mij miste die volledig het punt wat ik maakte.
pi_209538555
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 22:55 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Volgens mij miste die volledig het punt wat ik maakte.
Nee, niet echt. Je verbaast je over een woord dat vroeger wel mocht en nu niet meer. En ik geef je aan dat dat veel vaker gebeurt.
pi_209538653
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 23:01 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Nee, niet echt. Je verbaast je over een woord dat vroeger wel mocht en nu niet meer. En ik geef je aan dat dat veel vaker gebeurt.
Je hyperfocust op een klein deel van een zin die de start van een opsomming ter grootte van een alinea aangeeft. Nergens in de alinea staat dat het verbazingwekkend is dat woorden van vroeger nu niet meer mogen.

Iets wat selectieve quoters hier wel vaker doen overigens.
pi_209538710
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 23:08 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je hyperfocust op een klein deel van een zin die de start van een opsomming ter grootte van een alinea aangeeft. Nergens in de alinea staat dat het verbazingwekkend is dat woorden van vroeger nu niet meer mogen.

Iets wat selectieve quoters hier wel vaker doen overigens.
De rest van die post bestond uit tendentieuze, uitgekauwde kletskoek die überhaupt de moeite van het reageren niet waard is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2023 23:13:38 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')