Hoe zit het dan met homoseksualiteit in het dierenrijk? Heeft een leeuw die sex heeft met een ander mannetje teveel 'woke-boekjes' gelezen als welp?quote:Op woensdag 14 juni 2023 16:01 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar het blijft niet bij 1 boekje he.
Het percentage homo's onder mannen die als jongen in de puberteit op internaten of kostscholen hebben gezeten, is hoger dan het gemiddelde. Als er genoeg hormonen opspelen en er geen vrouwen in de buurt zijn, gebeuren er soms andere dingen. (Jelle BC kan erover meepraten)quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gaat mij dan ook om het idee dat seksualiteit valt (bij) te sturen. Dat soort gedachten liggen ten grondslag aan die homogenezings-bullshit.
Tja, daar is vooral de wens is de vader van de gedachte.quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:51 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Blijkbaar niet volgens de posters boven mij, alles is al bepaald voor je geboren bent.
Jij bent toch ook gay?quote:Op woensdag 14 juni 2023 16:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, daar is vooral de wens is de vader van de gedachte.
Jij kan echt niet verder denken dan 1 boekje.quote:Op woensdag 14 juni 2023 16:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met homoseksualiteit in het dierenrijk? Heeft een leeuw die sex heeft met een ander mannetje teveel 'woke-boekjes' gelezen als welp?
quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:51 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Blijkbaar niet volgens de posters boven mij, alles is al bepaald voor je geboren bent.
Het punt dat ik maak is gewoon helder, ook voor jou. Is in het dierenrijk ook sprake van 'nurture'?quote:Op woensdag 14 juni 2023 16:18 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Jij kan echt niet verder denken dan 1 boekje.
quote:BU Today: Has your research found that sexual orientation is biologically determined?
Pillard: I think so. But nobody knows for sure what causes a person to be either gay or straight. It’s one of the great mysteries of science, at least of biological science.
Bron
https://link.springer.com/article/10.1007/s10508-008-9386-1quote:Op woensdag 14 juni 2023 16:20 schreef EchteLiberaal het volgende:
[..]Nee blijkbaar volgens de bronnen die ik net geplaatst heb o.a. maar aangezien je op je werk blijkbaar toch genoeg tijd hebt ben je vast wel in staat om nu alvast jouw bronnen eens te plaatsen
Ik zou het niet weten. Wellicht kun je het vergelijken met andere specifieke seksuele voorkeuren zoals bepaalde uiterlijkheden of non-uiterlijkheden die mensen aantrekkelijk/opwindend vinden ongeacht de seksuele oriëntatie. Wanneer ontwikkelt zich dat? Eenzelfde vraag. Ik denk niet dat dit processen zijn die zich in het bewustzijn afspelen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 16:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij bent toch ook gay?
Welke omgevingsfactoren speelden bij jou dan een rol? Teveel prentboeken gelezen waarin homostelletjes figureren?
Als dat in de hedendaagse ultra politiek correcte sociale wetenschappen wordt gezegd, is dat veelzeggend.quote:The findings, which are published on 29 August in Science and based on the genomes of nearly 500,000 people, shore up the results of earlier, smaller studies and confirm the suspicions of many scientists: while sexual preferences have a genetic component, no single gene has a large effect on sexual behaviours.
“There is no ‘gay gene’,” says lead study author Andrea Ganna, a geneticist at the Broad Institute of MIT and Harvard in Cambridge, Massachusetts.
Ganna and his colleagues also used the analysis to estimate that up to 25% of sexual behaviour can be explained by genetics, with the rest influenced by environmental and cultural factors — a figure similar to the findings of smaller studies.
“This is a solid study,” says Melinda Mills, a sociologist at the University of Oxford, UK, who studies the genetic basis of reproductive behaviours.
Bron
Zo is het, en niet anders.quote:Op woensdag 14 juni 2023 16:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten. Wellicht kun je het vergelijken met andere specifieke seksuele voorkeuren zoals bepaalde uiterlijkheden of non-uiterlijkheden die mensen aantrekkelijk/opwindend vinden ongeacht de seksuele oriëntatie. Wanneer ontwikkelt zich dat? Eenzelfde vraag. Ik denk niet dat dit processen zijn die zich in het bewustzijn afspelen.
En het zijn verder niet mijn woorden hoor:
[..]
Als dat in de hedendaagse ultra politiek correcte sociale wetenschappen wordt gezegd, is dat veelzeggend.
Misschien moet je jezelf afvragen, waarom wil jij eigenlijk zo graag dat seksuele oriëntatie 100% genetisch bepaald is? Tenminste zo lijkt het. Wat maakt het uit als het deels wordt bepaald door culturele of omgevingsfactoren?
De genetische aanleg zal denk ik alsnog present moeten zijn willen die laatste factoren invloed kunnen hebben. En het over-over-overgrote deel van de mensen zal nu eenmaal vanuit evolutionair perspectief heteroseksueel zijn.
Begrijp je inmiddels al dat niet elke tweeling exact hetzelfde DNA (1 en 2 eiig) heeft en dat je bron nog steeds geen voorbeeld van nurture isquote:Op woensdag 14 juni 2023 16:32 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
https://link.springer.com/article/10.1007/s10508-008-9386-1
Nu komt het vervolg dat de bron niet goed is
Welke bende precies want tot nu toe zijn de voorbeelden die voorbij gekomen zijn nu niet heel erg sterk en tonen ze alleen maar aan wie de sneeuwvlokjes zijn.quote:Op woensdag 14 juni 2023 16:36 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Zo is het, en niet anders.
En ze willen dat omdat ze zo zonder schuldgevoel deze bende aan kinderen kunnen opdringen. Als het toch geen gevolgen heeft, waarom niet?
Mijn stelling is hate the sin not the sinner.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:43 schreef EchteLiberaal het volgende:
[..]
Ik ben dan weer tegen de islam maar ben niet tegen moslims, leven en laten leven heb ik geleerd.
Dat zal inderdaad vast een rol spelen. Progressieven lijken werkelijk alles te doen om deze idioterie te rechtvaardigen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 16:36 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
En ze willen dat omdat ze zo zonder schuldgevoel deze bende aan kinderen kunnen opdringen. Als het toch geen gevolgen heeft, waarom niet?
Stel nou dat wel gevolgen heeft. Wat dan?quote:Op woensdag 14 juni 2023 16:36 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
De vraag zal hier vooral zijn: stel dat het inderdaad gevolgen heeft (en ik geloof dit zelf met betrekking tot seksuele oriëntatie niet in directe zin, maar misschien qua identificatie wellicht wel tijdelijk), waarom zou je dat willen?quote:Op woensdag 14 juni 2023 16:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Stel nou dat wel gevolgen heeft. Wat dan?
Mag je die 'bende' dan niet meer voorschotelen aan kids? En waarom dan niet? Is het verkeerd dat kinderen opgroeien als gay? Moeten we dat voorkomen?
En mogen hetero-koppels dan wel worden voorgeschoteld aan kids? Waarom zou dat dan wel mogen en dat andere niet?
Niet de boel om gaan draaien.quote:Op woensdag 14 juni 2023 17:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De vraag zal hier vooral zijn: stel dat het inderdaad gevolgen heeft (en ik geloof dit zelf met betrekking tot seksuele oriëntatie niet in directe zin, maar misschien qua identificatie wellicht wel tijdelijk), waarom zou je dat willen?
Want vaak zijn het dezelfde mensen die stellen dat homo's en lesbiennes het anno 2023 in het Westen nog zo verschrikkelijk zwaar hebben en onderdrukt zijn, die het regenboogvlaggetje maar al te graag bij kinderen in de handen stoppen. Waarom zou je dan meer mensen in die vermeend lastige situatie willen krijgen?
En wat bedoel je dan met ontwikkelen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 16:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zal inderdaad vast een rol spelen. Progressieven lijken werkelijk alles te doen om deze idioterie te rechtvaardigen.
En dit is het resultaat van het compleet doorslaan naar een andere kant. In vroegere tijden deed men er namelijk alles om homoseksualiteit als een ziekte te kunnen bestempelen, nu zie je een krampachtige drang om het als 100% aangeboren te kunnen labelen, om zo alle deuren te kunnen sluiten voor enige kritiek. Het is beide niets meer dan bespottelijk activisme.
Ik denk zelf trouwens dat als seksuele oriëntatie zich eenmaal heeft ontwikkeld, dit simpelweg onveranderlijk is. Je zou het wellicht kunnen bekijken als lengte. Iemand kan geboren zijn met de genetische aanleg om 1.80 te worden, maar daar zullen culturele en omgevingsfactoren een invloed op hebben. En als iemand dan 17 of 18 is en deze persoon is 1.80 geworden, ga je niet meer groter of kleiner worden. maar als iemand is blijven steken of 1.72, bijvoorbeeld door veel stressfactoren en een gebrek aan goede voeding, gaat die 1.80 gewoon niet meer worden gehaald.
Ik denk als eerste dat je onderwerpen over seks en seksuele oriëntatie überhaupt niet moet bespreken met kinderen. Dus inderdaad, ook deze rare clowneske identiteitspolitiek moet men mee stoppen. Het wakkert trouwens ook alleen maar stereotypering aan en schept het beeld alsof homoseksualiteit een exotisme is. Helemaal kinderen gaan dat al snel denken.quote:Op woensdag 14 juni 2023 17:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet de boel om gaan draaien.
Mijn vragen blijven staan. Stel nou dat kinderen inderdaad gay worden door ze bepaalde 'bende' voor te schotelen. Moet die 'bende' dan worden verboden? En zo ja, waarom dan precies?
Klopt. Niet mijn woorden, maar dat stelt de gelinkte studie hier een paar bijdrages boven.quote:Op woensdag 14 juni 2023 17:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
En wat bedoel je dan met ontwikkelen.
Want dat suggereert dat dat dus kan worden beïnvloed.
Ik ken mensen die BCC en BBC door elkaar halen, laat staan dat ze al die letters gaan onthouden.quote:
Nou heb ik verder geen enkele interesse/idee wat die letters allemaal inhouden en datzelfde geld ook eventueel een lettertje wat mijn seksuele geaardheid zou moeten identificeren.quote:Op woensdag 14 juni 2023 18:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Voordeel is wel dat jij nu ook een letter hebt
Wie heeft het over sex? Het ging hierboven onder meer over 'prentenboeken' voor kinderen. Dan denk ik persoonlijk nou niet meteen aan boeken met daarin plaatjes van mannen die elkaar in de poeperd neuken. Eerder aan illustraties van homokoppeltjes.quote:Op woensdag 14 juni 2023 17:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik denk als eerste dat je onderwerpen over seks en seksuele oriëntatie überhaupt niet moet bespreken met kinderen. Dus inderdaad, ook deze rare clowneske identiteitspolitiek moet men mee stoppen. Het wakkert trouwens ook alleen maar stereotypering aan en schept het beeld alsof homoseksualiteit een exotisme is. Helemaal kinderen gaan dat al snel denken.
Daarnaast kan ik nog wel wat culturele en evolutionaire argumenten bedenken waarom het wellicht voordeliger kan zijn om hetero te zijn dan homo. Maar zoals al aangegeven, ik geloof er dus niet eens in dat het bewust beïnvloedbaar is, wellicht wel indirect en tijdelijk op identitaire basis, maar dat zal de daadwerkelijke seksuele oriëntatie niet veranderen.
Daarom is het belangrijk dat dit in het onderwijs pakket wordt opgenomen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 18:09 schreef wizkays het volgende:
[..]
Ik ken mensen die BCC en BBC door elkaar halen, laat staan dat ze al die letters gaan onthouden.
Niet dat ik er meteen iets tegen heb. Maar het zou denk ik handiger zijn als we eens basic seksuele omgang op school gaan bespreken. Dat zou een hoop seksueel geweld kunnen schelen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 18:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wie heeft het over sex? Het ging hierboven onder meer over 'prentenboeken' voor kinderen. Dan denk ik persoonlijk nou niet meteen aan boeken met daarin plaatjes van mannen die elkaar in de poeperd neuken. Eerder aan illustraties van homokoppeltjes.
Denk jij dat kinderen gay kunnen worden doordat ze op jonge leeftijd worden geconfronteerd met zulke plaatjes? En moeten zulke prenten dan worden verboden, zoals een andere user hier suggereert?
Ik kreeg op de basisschool seksuele voorlichting.quote:Op woensdag 14 juni 2023 19:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet dat ik er meteen iets tegen heb. Maar het zou denk ik handiger zijn als we eens basic seksuele omgang op school gaan bespreken. Dat zou een hoop seksueel geweld kunnen schelen.
Maar goed, dat zou al vereisen dat docenten daar open over kunnen praten. En dan zwijg ik maar van de olifant in de kamer ten aanzien van bepaalde religieuzen die vinden dat het allemaal niet besproken mag worden.
Of: je vindt dat het een taak is van de ouders…. Maar ja, dan geldt dat lijkt mij voor het geheel.
Omdat de joden willen dat niet joodse blanken zich niet voortplanten als wraak voor wo2.quote:Op woensdag 14 juni 2023 17:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De vraag zal hier vooral zijn: stel dat het inderdaad gevolgen heeft (en ik geloof dit zelf met betrekking tot seksuele oriëntatie niet in directe zin, maar misschien qua identificatie wellicht wel tijdelijk), waarom zou je dat willen?
Want vaak zijn het dezelfde mensen die stellen dat homo's en lesbiennes het anno 2023 in het Westen nog zo verschrikkelijk zwaar hebben en onderdrukt zijn, die het regenboogvlaggetje maar al te graag bij kinderen in de handen stoppen. Waarom zou je dan meer mensen in die vermeend lastige situatie willen krijgen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |