abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209473987

POLL

Mag ik daar wel of niet komen?
pi_209474022
Volgens mij wel.
Anders zou er staan: 'Verboden toegang voor onbevoegden'
pi_209474024
Daar mag je gewoon wandelen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Eigen_weg

quote:
Openbaarheid

Een eigen weg is in Nederland in principe voor iedereen toegankelijk. Het betreden van andermans grond is namelijk toegestaan, behalve als de grond is afgesloten, er schade ontstaat, of door de eigenaar kenbaar wordt gemaakt dat het betreden verboden is, bijvoorbeeld door een bordje "Verboden toegang voor onbevoegden. Art. 461[1] Wetb. v. Strafr.".

Door verjaring kan een eigen weg een openbare weg worden. In de Wegenwet is bepaald dat als een weg 30 jaar lang voor iedereen toegankelijk is geweest, of 10 jaar lang als de overheid de weg heeft onderhouden, er sprake is van een openbare weg. De eigenaar mag de weg dan niet meer uit de openbaarheid halen. Hij blijft echter wel eigenaar van de grond. Het afsluiten van een openbare weg is strafbaar. Om te voorkomen dat een eigen weg openbaar wordt kan de eigenaar in deze periode gedurende minimaal één dag een bordje "eigen weg" plaatsen.

Een bordje "eigen weg" betekent dus niet dat een weg niet voor iedereen toegankelijk is en heeft in het recht een heel andere betekenis dan het bordje "verboden toegang voor onbevoegden".
pi_209474135
Vind dit soort topics eigenlijk zo enorm boeiend hè.

Ik met mijn domme kop zou dit opzoeken op het internet (kost nog minder tijd en moeite dan het openen van dit topic) en dan doorgaan met mijn leven, maar mensen zoals TS kiezen er liever voor om dit te delen zodat anderen ervan leren.

14.gif.
pi_209474182
Natuurlijk mag je op je eigen weg komen.
Is anders als het andersmans weg is😇
pi_209474522
Blijkbaar mag het, maar ik zou het zelf niet doen. Voelt toch als iemands oprit oplopen ofzo, waarbij je onherroepelijk in iemand tuin (of op iemands erf) terecht komt.
pi_209474567
Niet gewoon je eigen weg gaan :')

M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_209474594
Natuurlijk mag je op andermans grond komen. Hoe wil je anders onverwachts op bezoek gaan bij iemand als de woning niet direct aan de openbare weg is door bv een voortuin.

Het is hier geen amerika
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209474604
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 11:49 schreef Piles het volgende:
Blijkbaar mag het, maar ik zou het zelf niet doen. Voelt toch als iemands oprit oplopen ofzo, waarbij je onherroepelijk in iemand tuin (of op iemands erf) terecht komt.
Ook dat mag, zolang he niet door een raam naar binnen gluurt.

Als je dat niet wilt dan plaats je maar een hek
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209474874
Niet elke weg die verboden is voor onbevoegden in een straal van 150 km met de piaggio zip exploren :')
pi_209476152
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 11:12 schreef PENISPENISPENIS het volgende:
mensen zoals TS kiezen er liever voor om dit te delen zodat anderen ervan leren.
Dat vat ik op als compliment voor TS.
Aan de reacties in dit topic kan je al zien dat veel mensen niet snappen wat een eigen weg inhoud voor de toegankelijkheid.
pi_209476598
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 11:49 schreef Piles het volgende:
Dat bord staat er juist omdat iemand wil dat die weg publiek toegankelijk is. Anders had er een bord "verboden toegang" gestaan.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_209476605
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 14:55 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Dat bord staat er juist omdat iemand wil dat die weg publiek toegankelijk is. Anders had er een bord "verboden toegang" gestaan.
Ja goed punt :P
pi_209477551
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 11:12 schreef PENISPENISPENIS het volgende:
Vind dit soort topics eigenlijk zo enorm boeiend hè.

Ik met mijn domme kop zou dit opzoeken op het internet (kost nog minder tijd en moeite dan het openen van dit topic) en dan doorgaan met mijn leven, maar mensen zoals TS kiezen er liever voor om dit te delen zodat anderen ervan leren.

14.gif.
En dat laatste klopt, dat is exact wat ik er mee wilde bereiken

Ik kwam dit pad namelijk uit en zag toen dat er ‘eigen weg’ stond (dat stond er aan het begin niet) gister liep ik ergens en had een route via Google maps gekozen, kwam dit bordje tegen en wist niet dat je er gewoon mocht komen, dus ben maar een stukje omgelopen, zo vaak kom ik dat bord eigenlijk niet tegen namelijk.

Dit pad is zelfs onderdeel van een wandelnetwerk, dus eigenlijk pas toen ging het belletje rinkelen dat dit wel gewoon mocht

pi_209477575
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 11:01 schreef Hiddendoe het volgende:
Volgens mij wel.
Anders zou er staan: 'Verboden toegang voor onbevoegden'
Ik lees dat meestal als dezelfde borden en als de Deutsche Polizei er is dan spreek ik ineens geen Duits en heb ik er niks van begrepen
pi_209477664
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 14:20 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Dat vat ik op als compliment voor TS.
Aan de reacties in dit topic kan je al zien dat veel mensen niet snappen wat een eigen weg inhoud voor de toegankelijkheid.
Vandaar ook die poll , blijkbaar denkt 40% (grofweg) van de mensen hetzelfde zoals ik tot gister ook dacht, toch een leer momentje voor sommige :)

Andersom, een boer die denkt dat ‘eigen weg’ en een wandelpad wat daar door liep, zijn eigendom was. En daar wandelaars agressief van zijn erf jaagde (inmiddels opgelost en de boer is meerdere keren veroordeeld:

pi_209478594
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 16:17 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Andersom, een boer die denkt dat ‘eigen weg’ en een wandelpad wat daar door liep, zijn eigendom was. En daar wandelaars agressief van zijn erf jaagde (inmiddels opgelost en de boer is meerdere keren veroordeeld:

De schreeuwende boer in Zutphen jaagt nog steeds angst aan

Als ik dat filmpje zie is dat niet echt opgelost, de boer heeft met geweld zijn gelijk gekregen. Lijkt me een slecht voorbeeld van netjes opgelost.

Ergens in Waterland heb ik ook wel eens een route gelopen waar een boer het betreden van zijn land liever niet had. Overeengekomen was dat hij om zijn weiland een strookje wandelpad zou houden. Dat strookje werd dus twintig cm en vaak nog op het hellende vlak naar een sloot. Netjes afgezet met schrikdraad zodat je er feitelijk niet langs kon. Oplossing op papier dus. Ben met een truukje maar over het schrikdraad heen geklommen en netjes langs de rand maar binnen het schrikdraad mijn weg vervolgd. Dat het schrikdraad daar iets door oprekt is geheel probleem van de boer die afspraken iets te creatief na denkt te komen. Recht van toegang is gewoon recht van toegang, uiteraard met zo weinig mogelijk overlast of schade. Had ie maar land moeten kopen zonder die last (recht op toegang).
  Redactie Frontpage zondag 11 juni 2023 @ 19:03:37 #18
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_209479537
En hoe zit het met 'Eigen terrein'? Hier is bijvoorbeeld het industrieterrein een privaat grondgebied maar wel publiekelijk toegankelijk, ondanks dat er wel een bordje 'verboden toegang voor onbevoegden' staat

Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')