abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_209467353
quote:
Ted Kaczynski, ook wel bekend als de Unabomber, is dood gevonden in een gevangenis in de Amerikaanse staat North-Carolina.

Kaczynski hield de Verenigde Staten jarenlang in de greep door de bombrieven die hij verstuurde. In 1998 werd hij veroordeeld tot levenslang voor het doden van drie mensen en het verwonden van meer dan twintig anderen. De bombrieven verstuurde hij tussen eind jaren zeventig en de jaren negentig.

In 2021 werd hij overgeplaatst naar een medische afdeling in het ziekenhuis vanwege gezondheidsproblemen. Zijn overlijden meldde ABC News zaterdagavond op basis van een woordvoerder van het Federal Bureau of Prisons.

Voordat Kaczynski in 1995 werd geïdentificeerd als de Unabomber, eiste hij dat kranten een lang manuscript van hem publiceerden. Hij dreigde door te gaan met de bombrieven als dat niet gebeurde. Zowel de New York Times als de Washington Post publiceerden later dat jaar het 35.000 woorden tellende manifest op voordracht van de Amerikaanse procureur-generaal en de directeur van de FBI, schrijft ABC News.

Na een jarenlange zoektocht kon hij worden gepakt door een tip van zijn broer en zijn vrouw. Zij herkenden ideeën van Kaczynski in het gepubliceerde manuscript, waarop de familie contact zocht met de FBI.

Ted Kaczynski stond terecht in Sacramento in Californië. Hij pleitte schuldig aan moord in ruil voor levenslang in de gevangenis zonder voorwaardelijke vrijlating..
https://www.nu.nl/buitenl(...)n-in-gevangenis.html
  zaterdag 10 juni 2023 @ 19:58:42 #2
503314 Ikbenookeenklant
Stik maar in je kutkaas!
pi_209467634
Jos Brech en Joran van der Sloot huilen van binnen :'(
pi_209467680
Deze man was een held. Mja, 81 en in de gevangenis, dan is het ook wel een keer tijd.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 10 juni 2023 @ 20:02:36 #4
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_209467689
briljante wiskundige
pi_209467910
Alle incels in rouw
pi_209467992
De man die dacht dat technologie uiteindelijk zal leiden tot het einde van de mensheid en van alle leven op aarde.

In z'n boek "Anti-tech Revolution" dat in 2016 verscheen, pleit hij voor een anti-tech revolutie. Op het moment dat er een grote crisis uitbreekt moeten de revolutionairen de macht overnemen, en het technologische systeem vernietigen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Leukste jonkie 2022 zaterdag 10 juni 2023 @ 20:22:49 #7
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_209468001
Heb zijn manifesto hier in de kast staan. Slechte methodes maar 100% on the money qua denkwijze _O_ _O_
-XOXO- Je maintiendrai
pi_209468037

Stiekem wel van genoten.

RIP
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_209468071
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 20:22 schreef crystal_meth het volgende:
De man die dacht dat technologie uiteindelijk zal leiden tot het einde van de mensheid en van alle leven op aarde.

In z'n boek "Anti-tech Revolution" dat in 2016 verscheen, pleit hij voor een anti-tech revolutie. Op het moment dat er een grote crisis uitbreekt moeten de revolutionairen de macht overnemen, en het technologische systeem vernietigen.
Als ik al die AI sceptici moet geloven is het slechts een kwestie van tijd _O-
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  zaterdag 10 juni 2023 @ 20:27:50 #10
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_209468088
Voor deze was beter de muur gebruikt.
Maar echt veel aanhang kreeg ie ook niet na zijn arrestatie.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_209468091
RIP Ted
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_209468146
Hij beloofde te stoppen met z'n bommen als z'n manuscript in de pers gepubliceerd zou worden. Penthouse bood aan het te publiceren. Kaczynski's reactie: Hij verkoos "more respectable" publicaties als de NY Times of Washington Post. Daarom zou ie nog één bom laten ontploffen als het manuscript in Penthouse maar niet in de Times of Post verscheen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 10 juni 2023 @ 20:34:37 #13
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209468177
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 20:02 schreef Discombobulate het volgende:
Deze man was een held. Mja, 81 en in de gevangenis, dan is het ook wel een keer tijd.
Held? :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_209468215
quote:
84s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 20:34 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Held? :')
Sommige aanhangers van de "anti-tech revolutie" zitten blijkbaar lekker op Fok in hun vrije tijd. Dat is dan wel weer ironisch.
pi_209468249
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 20:27 schreef Hyperdude het volgende:
Voor deze was beter de muur gebruikt.
Maar echt veel aanhang kreeg ie ook niet na zijn arrestatie.
Voordat je hem tegen de muur zet zou je je ook kunnen afvragen wat drie jaar MK Ultra met de man heeft gedaan.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_209468252
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 20:02 schreef dvdfreak het volgende:
briljante wiskundige
Ik vraag me echt af hoe zo'n iemand ontstaat hé. Die man was echt hyperintelligent, waren in die tijd maar drie of vier andere wiskundigen die überhaupt zijn werk konden begrijpen, daarnaast schrijf je een verschrikkelijk goed manifest, een bepaald perspectief op de wereld, etc. Een van de meest intelligente mensen op aarde, had zich kunnen meten met een Einstein of wie dan ook.

En dan wordt je ineens bitter en resentful, ga je over op bommen gooien, etc. Wat gebeurt er dan precies in iemand's psyche, wat verklaard dat ene stapje de andere kant op.

RIP wel. Intrigerend persoon.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_209468258
Dit bericht slaat echt in als een bom
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_209468260
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 20:42 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik vraag me echt af hoe zo'n iemand ontstaat hé. Die man was echt hyperintelligent, waren in die tijd maar drie of vier andere wiskundigen die überhaupt zijn werk konden begrijpen, daarnaast schrijf je een verschrikkelijk goed manifest, een bepaald perspectief op de wereld, etc. Een van de meest intelligente mensen op aarde, had zich kunnen meten met een Einstein of wie dan ook.

En dan wordt je ineens bitter en resentful, ga je over op bommen gooien, etc. Wat gebeurt er dan precies in iemand's psyche, wat verklaard dat ene stapje de andere kant op.

RIP wel. Intrigerend persoon.
Aanrader:

https://www.theatlantic.c(...)he-unabomber/378239/
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_209468271
quote:
Oja, is dat dat MKUltra verhaal?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_209468324
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 20:44 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Oja, is dat dat MKUltra verhaal?
Veel breder. Debiel lange long read. Alleen worth als je écht geïnteresseerd bent.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_209468336
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 20:42 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik vraag me echt af hoe zo'n iemand ontstaat hé. Die man was echt hyperintelligent, waren in die tijd maar drie of vier andere wiskundigen die überhaupt zijn werk konden begrijpen, daarnaast schrijf je een verschrikkelijk goed manifest, een bepaald perspectief op de wereld, etc. Een van de meest intelligente mensen op aarde, had zich kunnen meten met een Einstein of wie dan ook.

En dan wordt je ineens bitter en resentful, ga je over op bommen gooien, etc. Wat gebeurt er dan precies in iemand's psyche, wat verklaard dat ene stapje de andere kant op.

RIP wel. Intrigerend persoon.
Mja, als je denkt dat wanneer genoeg mensen jouw manuscript lezen, het einde van de mensheid voorkomen kan worden, dan is dat wel enkele doden waard.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zaterdag 10 juni 2023 @ 20:52:19 #22
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_209468362
RIP
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 10 juni 2023 @ 20:53:15 #23
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_209468382
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 20:50 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Mja, als je denkt dat wanneer genoeg mensen jouw manuscript lezen, het einde van de mensheid voorkomen kan worden, dan is dat wel enkele doden waard.
Ik vond zijn slachtofferkeuze vrij slecht en random
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_209468423
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 20:53 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik vond zijn slachtofferkeuze vrij slecht en random
Dat wel, ja.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_209468438
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 20:02 schreef Discombobulate het volgende:
Deze man was een held. Mja, 81 en in de gevangenis, dan is het ook wel een keer tijd.
Hij vermoordde 3 mensen

Flikker op met je held
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 10 juni 2023 @ 20:56:52 #26
501313 Alexandrian
Oostenrijks econoom
pi_209468440
R.I.P.

Visionair die een halve eeuw terug al waarschuwde voor de gevaren van de hedendaagse maatschappij.
Géén Oostenrijkse schilder
pi_209468481
Was een 2de Jezus. RIP
  zaterdag 10 juni 2023 @ 21:00:28 #28
501313 Alexandrian
Oostenrijks econoom
pi_209468499
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 20:42 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik vraag me echt af hoe zo'n iemand ontstaat hé. Die man was echt hyperintelligent, waren in die tijd maar drie of vier andere wiskundigen die überhaupt zijn werk konden begrijpen, daarnaast schrijf je een verschrikkelijk goed manifest, een bepaald perspectief op de wereld, etc. Een van de meest intelligente mensen op aarde, had zich kunnen meten met een Einstein of wie dan ook.

En dan wordt je ineens bitter en resentful, ga je over op bommen gooien, etc. Wat gebeurt er dan precies in iemand's psyche, wat verklaard dat ene stapje de andere kant op.

RIP wel. Intrigerend persoon.
Amerikaanse inlichtingendiensten en hun experimenten.
Géén Oostenrijkse schilder
  Leukste jonkie 2022 zaterdag 10 juni 2023 @ 21:04:09 #29
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_209468573
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 20:42 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik vraag me echt af hoe zo'n iemand ontstaat hé. Die man was echt hyperintelligent, waren in die tijd maar drie of vier andere wiskundigen die überhaupt zijn werk konden begrijpen, daarnaast schrijf je een verschrikkelijk goed manifest, een bepaald perspectief op de wereld, etc. Een van de meest intelligente mensen op aarde, had zich kunnen meten met een Einstein of wie dan ook.

En dan wordt je ineens bitter en resentful, ga je over op bommen gooien, etc. Wat gebeurt er dan precies in iemand's psyche, wat verklaard dat ene stapje de andere kant op.

RIP wel. Intrigerend persoon.
MK-Ultra
-XOXO- Je maintiendrai
  zaterdag 10 juni 2023 @ 21:07:17 #30
501313 Alexandrian
Oostenrijks econoom
pi_209468620
POLL
Géén Oostenrijkse schilder
  zaterdag 10 juni 2023 @ 21:39:43 #31
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_209469139
Mooi, hoop dat hij geleden heeft.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_209469271
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 20:42 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik vraag me echt af hoe zo'n iemand ontstaat hé. Die man was echt hyperintelligent, waren in die tijd maar drie of vier andere wiskundigen die überhaupt zijn werk konden begrijpen, daarnaast schrijf je een verschrikkelijk goed manifest, een bepaald perspectief op de wereld, etc. Een van de meest intelligente mensen op aarde, had zich kunnen meten met een Einstein of wie dan ook.

En dan wordt je ineens bitter en resentful, ga je over op bommen gooien, etc. Wat gebeurt er dan precies in iemand's psyche, wat verklaard dat ene stapje de andere kant op.

RIP wel. Intrigerend persoon.
Hoezo was het manifest verschrikkelijk goed?

En hoezo RIP? Deze man was een moordenaar die van veel onschuldigen het leven kapotgemaakt heeft.
  zaterdag 10 juni 2023 @ 22:00:18 #33
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_209469494
Rust zacht strijder _O_
pi_209469548
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 20:22 schreef datismijnmening het volgende:
Heb zijn manifesto hier in de kast staan. Slechte methodes maar 100% on the money qua denkwijze _O_ _O_
Je leeft niet volgens zijn principes. Hup die computer en mobiele telefoon de deur uit.
  zaterdag 10 juni 2023 @ 22:06:11 #35
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_209469600
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 21:07 schreef Alexandrian het volgende:
[poll=5698]
Teddy wou een vrouw worden , wist je dat ?

https://www.washingtonpos(...)d-af4c-9ccaada45935/
Ik ben inmiddels overleden
pi_209471012
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 20:38 schreef Naqin het volgende:

[..]
Sommige aanhangers van de "anti-tech revolutie" zitten blijkbaar lekker op Fok in hun vrije tijd. Dat is dan wel weer ironisch.
En luisteren naar zijn manuscript op YT
pi_209471061
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 21:47 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Hoezo was het manifest verschrikkelijk goed?

Lees het eens en de receptie er van en secundaire literatuur.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_209471087
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 23:45 schreef BeriBeri het volgende:

[..]
En luisteren naar zijn manuscript op YT
Vaak ook mensen die in een stuip schieten als Rob Jetten een vliegtuig gebruikt.
pi_209471125
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 23:51 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Lees het eens en de receptie er van en secundaire literatuur.
Jij noemt iets verschrikkelijk goed, dat mag je toch wel kort uitleggen waarom je dat vindt.
pi_209471137
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 20:38 schreef Naqin het volgende:

[..]
Sommige aanhangers van de "anti-tech revolutie" zitten blijkbaar lekker op Fok in hun vrije tijd. Dat is dan wel weer ironisch.
Nikszeggend antwoord.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_209475786
Veel mensen hier die openlijk een terrorist ophemelen. Interessant, hoe wordt er gereageerd als ik onderstaande comment van een islamitisch forum hier neerzet, dan wel verwijderen?

.........................

Rust zacht

Osama bin Laden (niemand heeft ooit de VS zo in het hart getroffen als deze strijder, zelfs Japan en Hitler niet)
Anwar al-Awlaki (zelfs een decennium na zijn dood is deze imam en Amerikaanse staatsburger de VS een doorn in het oog en inspireert hij mensen wereldwijd met zijn lezingen, de VS ging hem doden, twee weken later zijn 16-jarige zoon, zes jaar later zijn 9-jarige dochter)
Abu Bakr al-Baghdadi (vestigde een eigen staat en vocht tegen 80 landen verenigd in een coalitie van ongeloof)

quote:
David White
3 maanden geleden
Words cannot convey how much of a national--scratch that, international--treasure, Mr. Michael Scheuer is. He is a man who is mindful of all the broader parameters and contours of not merely an issue at hand, but how it fits into the landscape among everything else. Moreover, he is acutely pragmatic and it is readily apparent that he genuinely does his absolute best to be objective no matter the subject. This explains why he was the chief of a CIA station and precisely why they begged him to come back and help after 9/11 occurred. Mr. Scheuer consistently and unequivocally remains focused on one primary objective--the truth--with a close second being the wellbeing of America and its citizens. He is uniquely consistent about this too, across the span of decades and forums, be they his writings, speeches, or even this interview here.

How laudable, not to mention completely anomalous these days, that he can maintain such a commitment to his principles no matter the consequences. Despite being tasked by the federal government to literally kill bin Laden, he has no qualms about acknowledging in this very interview that bin Laden was an intelligent man, not prideful or arrogant, unmotivated by anything but piety and an impressive degree of devotion to his faith, and even that he was gifted in many ways. I concur wholeheartedly--Osama bin Laden was unequivocally the most noble and virtuous foe this nation has faced, for a variety of reasons, not the least of which was his genuine honesty (he'd honor a truce), an unrivaled sense of empathy, and an intractable moral compass, among much more. What could make this more unambiguous than his decision to live ascetically and even as hunted prey--in spite of being a billionaire's son who hailed from a family with incredibly deep ties to the royal monarchy in Saudi Arabia--solely because of his desires to follow God's commands [as he understood them] and defend the victimized and voiceless Muslim victims of unspeakable persecution. Truth is truly stranger than fiction, and here the aphorism applies doubly so. Not for a second would anyone have believed that what was essentially a single man, a collective of rag-tag associates, and outdated equipment could nearly topple a superpower and continue to bleed it today. Just as likely to strain credulity is the fact that the one person who has seemingly understood him and recognizes the former man's qualities spent years trying to kill him. What a trip!

Fun Fact: Osama bin Laden himself directed the American government and its population to read Michael Scheuer's books if they want to understand why he is attacking and why they're losing:
wizkays
pi_209475999
Jeetje. Dit komt flink binnen.

RIP Ted. Ik zal je nooit vergeten.
  zondag 11 juni 2023 @ 14:29:00 #44
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_209476259
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 20:02 schreef Discombobulate het volgende:
Deze man was een held. Mja, 81 en in de gevangenis, dan is het ook wel een keer tijd.
Ik zit niet erg in de materie. Probeerde even een samenvatting van zijn manifest te lezen, maar het wordt me niet echt duidelijk wat die 'anti-tech society' nu precies inhoudt. Hoe ziet die eruit?
  zondag 11 juni 2023 @ 14:45:38 #45
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_209476465
Nog nooit van die kerel gehoord.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_209476508
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 20:38 schreef Naqin het volgende:
Sommige aanhangers van de "anti-tech revolutie" zitten blijkbaar lekker op Fok in hun vrije tijd. Dat is dan wel weer ironisch.
Nou, nee, niet als je zijn manifest beluisterd wat ik eerder vannacht heb gedaan (2x speed, viel een half uurtje in slaap), maar van wat ik heb begrepen, zijn dit soort zolderkamerbewoners juist zijn doelgroep die goed aanvoelen welk onrecht Ted K. aankaartte, hun hele leven online zijn is en voelt abnormaal aan en gaat in tegen de menselijke natuur.

Het meest gevatte vond ik zijn opmerking dat o.a. uitkeringstrekkers 'moderne rebellen tegen het systeem zijn'.
  zondag 11 juni 2023 @ 14:52:43 #47
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_209476555
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 14:29 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik zit niet erg in de materie. Probeerde even een samenvatting van zijn manifest te lezen, maar het wordt me niet echt duidelijk wat die 'anti-tech society' nu precies inhoudt. Hoe ziet die eruit?
Beetje de amish, zonder de religie.
pi_209476830
quote:
10s.gif Op zondag 11 juni 2023 14:49 schreef Politicoloog het volgende:

[..]
Nou, nee, niet als je zijn manifest beluisterd wat ik eerder vannacht heb gedaan (2x speed, viel een half uurtje in slaap), maar van wat ik heb begrepen, zijn dit soort zolderkamerbewoners juist zijn doelgroep die goed aanvoelen welk onrecht Ted K. aankaartte, hun hele leven online zijn is en voelt abnormaal aan en gaat in tegen de menselijke natuur.

Het meest gevatte vond ik zijn opmerking dat o.a. uitkeringstrekkers 'moderne rebellen tegen het systeem zijn'.
Respect hoor, hier kom ik niet doorheen.

  zondag 11 juni 2023 @ 15:26:25 #49
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_209476985
quote:
2s.gif Op zondag 11 juni 2023 14:52 schreef Tijn het volgende:

[..]
Beetje de amish, zonder de religie.
Ik vind het dan altijd wel opvallend welke middelen iemand gebruikt om een boodschap als deze te verspreiden: een typemachine om zijn manifest te tikken, een bom met batterijen, stroomdraden en andere industrieel geproduceerde onderdelen erin. Allemaal technologie.

Ook de werktuigen die hij gebruikte om 'zelfvoorzienend' te zijn, zijn industrieel geproduceerd en vallen onder technologie. Maar ook voor de gehele industriële revolutie, hadden we al millennia aan technologische ontwikkeling. Het bewerken van grond voor landbouw is al technologie.

Daarnaast heeft hij het over het door de aanhangers/revolutionairen verspreiden van het gedachtengoed na de revolutie. Hoe gaat dat verspreiden dan? Mond-tot-mond, of zijn pamfletten, gemaakt met inkt en papier of zelfs gedrukt (alledrie technologie) dan wel toegestaan?
  zondag 11 juni 2023 @ 15:48:36 #50
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_209477242
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 15:26 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik vind het dan altijd wel opvallend welke middelen iemand gebruikt om een boodschap als deze te verspreiden: een typemachine om zijn manifest te tikken, een bom met batterijen, stroomdraden en andere industrieel geproduceerde onderdelen erin. Allemaal technologie.

Ook de werktuigen die hij gebruikte om 'zelfvoorzienend' te zijn, zijn industrieel geproduceerd en vallen onder technologie. Maar ook voor de gehele industriële revolutie, hadden we al millennia aan technologische ontwikkeling. Het bewerken van grond voor landbouw is al technologie.

Daarnaast heeft hij het over het door de aanhangers/revolutionairen verspreiden van het gedachtengoed na de revolutie. Hoe gaat dat verspreiden dan? Mond-tot-mond, of zijn pamfletten, gemaakt met inkt en papier of zelfs gedrukt (alledrie technologie) dan wel toegestaan?
Tuurlijk. Hij was dan ook knettergek.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')