abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_209465085
quote:
DEN HAAG - De 24-jarige Angelo wilde graag zijn haren laten bijwerken bij een kapper in Den Haag. Hij moest naar eigen zeggen al erg lang wachten voordat hij aan de beurt was en daarna kreeg hij óók nog een kortere knipbeurt dan de andere klanten. Het korte lontje van Angelo knapte, waarna de kapper een vuist in zijn gezicht kreeg.


De twintiger komt met een tolk, die zijn Engels gaat vertalen, de rechtszaal binnenlopen. Om zijn nek hangen headphones, ook krijgt hij er nog een koptelefoontje bovenop voor de vertaling. In zijn oren glinsteren kleine goudkleurige oorbellen.
Hij blijkt de afgelopen tijd een regelmatige bezoeker aan de rechtbank te zijn. In een korte periode heeft hij al zo'n zes bladzijden aan strafblad opgebouwd. Dit keer wordt een mishandeling van een kapper behandeld. Dit zou gebeurd zijn in augustus 2021 in Den Haag.

Wachten op knipbeurt
'Uhmm... Ik moet even terugdenken', begint Angelo (24), waarna hij diep nadenkt. 'Kunt u zich nog iets herinneren?', vraagt de rechter, waarna het Angelo begint te dagen. Hij zat bij de kapper om geknipt te worden en moest nog even wachten. 'Ik zag dat iedereen aan de beurt kwam en dat de kapper zo'n twintig minuten per persoon bezig was. Hij had veel geduld voor iedereen.'

Na een korte pauze voor de tolk: 'Maar bij mij deed hij er alleen vijf minuutjes over. En er was ook iets met een scheermesje dat niet goed werkte. Hij wilde me erna hetzelfde in rekening brengen als die andere klanten. Ik ga diezelfde prijs niet betalen dacht ik, want hij heeft voor mij niet dezelfde tijd genomen als voor die anderen.' Volgens hem gaf de kapper hem toen een duw en toen heeft Angelo de kapper in zijn gezicht geslagen met zijn vuist.

'Is dat niet wat overdreven?'
'Maar even terug...', reageert de rechter. 'U gaat naar de kapper en wordt misschien korter geknipt dan anderen. U hoefde maar een tientje te betalen. Als u dan niet helemaal tevreden bent en u krijgt misschien een duw, dan slaat u dus de kapper met zijn vuist in zijn gezicht?'
'Juist', zegt Angelo zonder enige twijfel. 'Is dat niet wat overdreven?', vraagt de rechter hem. Angelo moet lang nadenken en staart voor zich uit. 'Hmmm... Ik vind dat normaal. Als iemand mij een duw geeft, dan moet ik ook reageren. Stel dat het de zoon van de kapper was geweest die werd geduwd? Als iemand u geduwd had, hoe had u dan gereageerd?', vraagt Angelo aan de rechter terug. 'Je kunt weglopen…', is de reactie. Angelo: 'Ik ben in mijn leven bij veel dingen weggelopen. Hij had zijn handen thuis moeten houden.'

Geen herinnering aan
'U toch ook?', probeert de rechter nog. Maar volgens Angelo is zijn reactie volstrekt normaal. 'Als hij zijn handen thuis had gehouden, had ik mijn handen zeker thuis gehouden. Ik mep mensen niet alsof het een televisievoorstelling is.' Volgens twee getuigen heeft de kapper hem nooit geduwd.

Angelo blijkt bovendien de afgelopen tijd vaker moeite te hebben om zijn agressie onder controle te houden. De rechter somt de zaken op: mishandeling, bedreiging, nog een bedreiging, vernieling, uitgaansgeweld, diefstal, het binnendringen van een pand. Allemaal zaken waarvoor hij het afgelopen jaar voor in de rechtbank moest verschijnen. 'Binnendringen? Wat?', reageert Angelo verbaasd. 'Daar had u eerder twee weken voorwaardelijke gevangenisstraf voor gekregen', zegt de rechter terug. Angelo herinnert zich het niet. 'Dat is absoluut niet waar', zegt hij lachend. 'No way.' De rechter: 'Het staat hier toch echt.' Hij besluit het er verder maar bij te laten. 'Dat is een leugen', reageert Angelo nog lachend.

Behoorlijk strafblad in korte tijd
De rechter wil weten hoe het komt dat hij in korte tijd zo'n strafblad heeft opgebouwd. 'Uhm... Om eerlijk te zijn. Die vernieling komt omdat als ik boos ben, ik spullen kapot maak.' De rechter vraagt of hij een agressieprobleem heeft. 'Sommige mensen vinden van wel, maar ik vind van niet.' Volgens Angelo is de wereld als het ware 'veranderd'. Hij begint een verhaal over iemand die zijn fiets zo had neergezet dat Angelo er wel omheen moest lopen. Dat vond hij niet fijn. 'Het leek wel of hij een situatie wilde creëren.'

Een hulpverlener van de twintiger is ook aanwezig, Angelo staat inmiddels onder toezicht. Eerst was hij dakloos en vond uiteindelijk hulp bij een instantie in Vlissingen. 'We zagen alle brieven van de rechtbank in Den Haag en hebben er waarschijnlijk nog veel gemist', zegt hij. Ook in andere gebieden zouden er dingen zijn gebeurd. Angelo staat volgens hem wel open voor een behandeling.

Even nadenken
Dat Angelo de kapper heeft geslagen, is wel duidelijk, zegt de officier van justitie. Ze eist een geldboete van 500 euro. 'De verklaring dat meneer ergens op had moeten reageren, maak ik niet op uit het dossier. Getuigen zeggen ook dat de kapper niks deed. In zijn dossier komt agressie duidelijk naar voren.'

De advocaat van Angelo verzoekt om een voorwaardelijke geldboete op te leggen. 'Een onvoorwaardelijke geldboete zou meneer verder van huis helpen in plaats van de goede kant op helpen. Een extra reden om binnen de lijntjes te kleuren en wel weg te lopen', zegt hij nog. Als de rechter aan Angelo vraagt of hij nog iets wil zeggen, neemt hij weer uitgebreid de tijd om na te denken.

Een grote hoop
In de tussentijd besluit zijn hulpverlener in te springen. Hij vraagt of er ook gekeken kan worden naar een taakstraf. Angelo staat ook onder bewindvoering. 'Die 500 euro gaat op een grote hoop andere rekeningen', duidt hij op alle andere rechtszaken en mogelijke boetes. De rechter kijkt Angelo aan. 'Als iedereen zo graag geld wil, dan betaal ik wel', zegt Angelo nog. De rechter: 'Het gaat er niet om dat iedereen geld wil, maar om dat u voelt dat uw handelingen ook gevolgen hebben.' Angelo reageert dat hij ook wel een taakstraf wil doen. 'Ik werk toch graag', zegt hij nonchalant.

De rechter is er ook snel over uit. Hij veroordeelt Angelo tot 25 uur taakstraf. 'U reageert op een overdreven manier. U had daar weg moeten lopen, klaar. Toen u dit deed had u alleen nog geen strafblad opgebouwd, vandaar dat ik tot dit aantal uren kom.' 'Van alles wat ik heb gedaan de laatste tijd, hoeveel mensen zijn er gewond geraakt? Eentje?', reageert Angelo nog. 'Dat weet ik niet', zegt de rechter, waarna Angelo hem bedankt en de zaal uitloopt.
https://www.omroepwest.nl(...)ar-vijf-minuten-over

6 pagina’s strafblad en dan maar 25uur “taakstraf” dit is er eentje die het toch nooit gaat leren en waarschijnlijk tijdens zn taakstraf aan pagina 7 begint :`)
pi_209465185
Aangezien hij een tolk nodig heeft...kan je dit soort volk niet gewoon retour naar het land van herkomst sturen?
pi_209465210
Angelo spreekt geen Nederlands en heeft zes kantjes aan strafblad.

Die stichting die hem bijstaat heeft vast een enorme wachtlijst. Kan Angelo dan niet beter terug naar waar hij dit gedrag geleerd heeft, opdat anderen geholpen kunnen worden?
  zaterdag 10 juni 2023 @ 16:44:26 #4
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_209465213
Pareltje hoor dit. :')
pi_209465225
Bij een kind dat Angelo wordt genoemd kan je bij z’n geboorte meteen al wel een strafblad/dossier aanmaken
  Knapste mannelijke user 2022 zaterdag 10 juni 2023 @ 16:47:02 #6
206731 Mortaxx
Doomer
pi_209465249
Bizar weer dit. Nederland is klaar
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_209465257
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 16:45 schreef Raw85 het volgende:
Bij een kind dat Angelo wordt genoemd kan je bij z’n geboorte meteen al wel een strafblad/dossier aanmaken.
@Angelo
pi_209465289
Meneer de rechter, zonder mij zat u zonder werk, dus ik zou maar gauw een toontje lager gaan zingen!
pi_209465380
Naar een boksschool sturen.
pi_209465395
Optyfen het land uit, fopstraffen van die d66 rechters voor zulke figuren altijd. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_209465474
Angelo komt nog wel vaker in het nieuws, en waarschijnlijk een keer voor doodslag. Maar dat zal de rechter niks interesseren want het zal niet in zijn omgeving gebeuren en types zoals Angelo worden in die buurten snel verwijderd door de politie.
pi_209465589
Oorlogstrauma?
pi_209465886
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 16:45 schreef Raw85 het volgende:
Bij een kind dat Angelo wordt genoemd kan je bij z’n geboorte meteen al wel een strafblad/dossier aanmaken
Wat heb ik nou gezegd… Angeloooooo

pi_209465998
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 16:45 schreef Raw85 het volgende:
Bij een kind dat Angelo wordt genoemd kan je bij z’n geboorte meteen al wel een strafblad/dossier aanmaken
Beter trek je die hele genenpoel door de wc
pi_209466027
Wss weer zon kut Italiaan
Gino ♥
pi_209466042
Paupervolkje! Maar ja, wir schaffen das! Toch?
Cindy De Vuyst
pi_209466104
Fraaie prestatie, in anderhalf jaar tijd zes pagina's strafblad opbouwen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
When Tiësto was Tiësto
  zaterdag 10 juni 2023 @ 18:02:33 #18
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_209466137
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 17:51 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Beter trek je die hele genenpoel door de wc
Inderdaad denk ik ook wel eens dat een onomkeerbare sterilisatie bij veel daders als aanvullende bescherming van de samenleving wel heel erg nuttig zou zijn.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_209466173
Ergste is dat we dadelijk een nieuws bericht gaan krijgen.
Kapper dood gestoken in den haag .

Dit soort lui moet je gewoon weg gooien naar hun eigen land.

Smeerlappen eerste klas die uit een land komen waar geweld normaal is.
pi_209466737
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 16:45 schreef Raw85 het volgende:
Bij een kind dat Angelo wordt genoemd kan je bij z’n geboorte meteen al wel een strafblad/dossier aanmaken
Oh ;(
quote:
De naam van Angelo is gefingeerd.
  User die overal opduikt 2022 zaterdag 10 juni 2023 @ 18:55:05 #21
186611 Haags
pi_209466803
Lekker opskeertje @Wereldgozer
Zonder wrijving geen glans
  Knapste mannelijke user 2022 zaterdag 10 juni 2023 @ 18:56:38 #22
206731 Mortaxx
Doomer
pi_209466839
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 18:51 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Oh ;(
[..]

Dan weten we genoeg
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_209467636
Weer zo'n Kansenparel waarvoor wij belastingen betalen.
Cindy De Vuyst
pi_209467653
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 18:02 schreef nixxx het volgende:

[..]
Inderdaad denk ik ook wel eens dat een onomkeerbare sterilisatie bij veel daders als aanvullende bescherming van de samenleving wel heel erg nuttig zou zijn.
Zeer zeker maar zo'n dingen mag je niet luidop zeggen.
Cindy De Vuyst
pi_209467850
In Vlaardingen wordt zo iemand gewoon het land uitgeflikkerd:

Notoire overlastgever wordt Nederland uitgezet
  zaterdag 10 juni 2023 @ 20:16:58 #26
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_209467893
Kan er niet alsnog abortus gepleegd worden op dit stuk genetisch afval?
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  zaterdag 10 juni 2023 @ 20:36:29 #27
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_209468195
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 20:00 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Zeer zeker maar zo'n dingen mag je niet luidop zeggen.
Net gedaan, nog geen politie aan de deur gehad *O*
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zaterdag 10 juni 2023 @ 20:56:36 #28
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_209468436
Die rechter gaat in een hele discussie met dat figuur…
Verspilde tijd. Geef zo’n parasiet gewoon 25 zweepslagen en schop hem naar buiten.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_209468641
Gewoon zijn hersenstam doorknippen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zaterdag 10 juni 2023 @ 21:13:16 #30
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_209468698
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 21:08 schreef vipergts het volgende:
Gewoon zijn hersenstam doorknippen.
Dat is al gebeurd gezien zijn gedrag
pi_209469101
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 18:55 schreef Haags het volgende:
Lekker opskeertje @:wereldgozer
Heb zo'n kutkapper

Ga er altijd met een landingsbaan weg
pi_209469130
quote:
Hij begint een verhaal over iemand die zijn fiets zo had neergezet dat Angelo er wel omheen moest lopen. Dat vond hij niet fijn. 'Het leek wel of hij een situatie wilde creëren.'
Iedereen is tegen Angelo. Arme Angelo.
  zaterdag 10 juni 2023 @ 21:54:16 #33
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_209469398
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 18:51 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Oh ;(
[..]

Sterkte man
Ik ben inmiddels overleden
pi_209470028
Maareh, was het kapsel wel naar wens?
Be curious, not judgmental
pi_209471259
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 16:56 schreef Culkin het volgende:
Naar een boksschool sturen.
voetbal mag ook, kan ie zich lekker tegen de supporters van de rivaliserende club afreageren, na verlies.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_209472903
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 22:27 schreef Aether het volgende:
Maareh, was het kapsel wel naar wens?
Te kort he. Alles is te kort hier, de straf is te kort, de rechter schiet te kort, alleen Angelo's verblijf hier, dat is veel te lang.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 11 juni 2023 @ 09:14:50 #37
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209473089
Mooie aanwinst voor Nederland deze Angelo.
  Moderator zondag 11 juni 2023 @ 09:24:29 #38
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209473144
Zou Angelo wel een baan hebben en zijn eigen geld verdienen ? Of de overheid een soort moeder voor een kleuter?
pi_209473157
25 uur :D prachtig. Voor het verkeerd aankijken van een agent krijg je hier al 120 uur. Wat een debiel apenland is dit toch ook.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
  zondag 11 juni 2023 @ 09:27:03 #40
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_209473160
quote:
Volgens de wet, artikel 300 Wetboek van Strafrecht (Sr), wordt mishandeling gestraft met een gevangenisstraf van maximaal 3 jaar of een geldboete van de 4e categorie.
Recidivist, meent nog steeds dat de mishandeling terecht was, maar nee, 25 uurtjes op een zitmaaier is een prima straf.

Ik snap het niet.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')