abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_209464611
Even in mijn eigen woorden, omdat het om een artikel van de NRC gaat. Het stuk is wel gewoon openbaar te lezen en de link plaats ik onderaan het verhaal.

Gert Regterschot werd na een jarenlang dienstverband in 1995 ontslagen door de TU/Eindhoven vanwege een geschil. Hij was het niet eens met dat ontslag en omdat hij het les geven aan studenten zo geweldig vond is hij door blijven werken in de TU/Eindhoven. Als er een lokaal was waar er geen lessen waren dan gebruikte hij dat voor zijn lessen.


Gert onder aan de trap in zijn 'lokaal'

Hij is vanaf dat moment gratis les gaan geven aan iedere leerling die wel wat extra lessen kon gebruiken. Voornamelijk studenten Bouwkunde maken graag gebruik van die gratis lessen. Ook voormalige collega's wezen massaal studenten naar hem door die wat moeite hadden met de lesstof. Al die jaren heeft hij gewoon fulltime lesgegeven aan studenten zonder er een cent mee te verdienen.

Vorig jaar heeft de TU/Eindhoven hem de toegang tot de lokalen verboden en vanaf dat moment geeft hij les onderaan de trap van een studentenflat.

Al die jaren heeft hij geleefd van dat beetje spaargeld dat hij al had toen hij ontslagen werd in 1995, kleine vrijwillige giften zoals eten van de studenten die hij les geeft en statiegeld van lege flessen die hij op de campus opraapt. Ondanks zijn zuinige leven is hij vorig jaar wel in de financiële problemen gekomen en dreigde hij zijn huis uitgezet te worden. Zijn broer heeft dat gelukkig weten te voorkomen.

Door de vele studenten, en ook een aantal oud collega's, wordt hij op handen gedragen vanwege zijn goede wijze van lesgeven en uiteraard zijn gratis hulp die hij geeft aan wie dat maar wil.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)der-de-trap-a4166676
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_209464637
Wat een held is Gert, zo'n man verdiend pas een lintje _O_
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_209464638
Apart verhaal en ook nooit van hem gehoord ondanks dat ik er gestudeerd heb.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_209464675
Deed hij dat samen met Samson?
  zaterdag 10 juni 2023 @ 15:51:06 #5
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209464681
quote:
Tot voor kort verwezen studieadviseurs en docenten vele studenten naar hem door. Zo sleepte Regterschot talloze studenten van de TU/e door vakken die ze zonder hem misschien niet zouden hebben gehaald. Maar afgelopen zomer heeft het universiteitsbestuur docenten en studieadviseurs afgeraden om studenten nog naar hem door te verwijzen.
quote:
,,Hij was dan weliswaar niet meer in dienst, maar hij is altijd blijven lesgeven en heeft dat altijd op uitstekende wijze gedaan", zegt Willem Buurke. Hij was van 1998 tot zijn pensioen in 2017 studieadviseur aan de faculteit bouwkunde. Hij heeft veel studenten naar Regterschot doorverwezen. ,,Ik denk dat hij de universiteit in al die jaren veel geld heeft opgeleverd." Universiteiten krijgen voor elke student geld van de overheid voor het aantal jaren dat 'staat' voor de betreffende studie. Doet een student er langer over, dan kost dat de universiteit geld. Dat is ook zo wanneer een student géén diploma haalt.
quote:
Regterschots bijzondere positie brengt hem soms in pijnlijke situaties. Willem Buurke herinnert zich een kerstreceptie van de faculteit in 2016. Regterschot was daar ook; hij liet zich wel vaker zien op kerstborrels. ,,Hij werd door sommigen echt als een melaatse behandeld, zo ook op die borrel", vertelt Buurke. ,,De directeur bedrijfsvoering maakte hem duidelijk dat hij niet gewenst was op de borrel en verzocht hem dringend om weg te gaan. Ik vond het zo pijnlijk."
quote:
Er was rond die tijd ook een gesprek tussen Regterschot en de TU/e. Daarvoor had de TU/e het hoofd Safety & Security afgevaardigd. Er was ook een hulpverlener bij van een andere instantie. Regterschot had Gerero van der Heijden bij zich - een vrijwilliger bij de Vakbond LBV, een club die gratis mensen helpt die problemen hebben met instanties. Die zei dat hij en Regterschot hopen naar buiten te lopen met oplossingen voor het ,,legaliseren" van Regterschots werk.

In plaats daarvan kregen ze een brief.

In de brief - die is ondertekend door het beveiligingshoofd en geschreven ,,namens het College van Bestuur" - staat dat Regterschot niet langer in TU/e-lokalen mag komen. ,,U blijft volhouden dat er sprake is van een dienstverband bij de TU/e en u onrecht wordt aangedaan. Dit ondanks het feit dat wij u meerdere malen hebben duidelijk gemaakt dat er geen sprake is van een dienstverband bij de TU/e." Als Regterschot toch wordt aangetroffen in een TU/e-lokaal, dan zal de beveiliging hem ,,helpen" het lokaal te verlaten.
Denk dat ze bang zijn hem munitie te geven voor een rechtzaak waarin hij tonnen aan salaris met terugwerkende kracht eist. Als ze te vriendelijk of collegiaal zijn dan kan dat worden uitgelegd als verkapte toestemming wat bij een rechtzaak in zijn voordeel werkt.

[ Bericht 31% gewijzigd door slashdotter3 op 10-06-2023 16:00:52 ]
pi_209464765
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 15:51 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
[..]
[..]
Denk dat ze bang zijn hem munitie te geven voor een rechtzaak waarin hij tonnen aan salaris met terugwerkende kracht eist.
Dat zouden dan 28 jaarsalarissen voor een universitair docent zijn, inclusief rente.

Dan hoeft hij geen lege flessen uit containers meer te rapen _O-
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_209464912
moooooooooooooooh Gert
U MAD?
pi_209465253
Krijg zo'n gevoel van iemand die geniaal is in zijn werkgebied maar ondertussen zo autistisch is dat het onmogelijk is om met hem te werken als collega.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 10 juni 2023 @ 16:56:17 #9
408813 crew  trein2000
pi_209465377
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 16:47 schreef descon het volgende:
Krijg zo'n gevoel van iemand die geniaal is in zijn werkgebied maar ondertussen zo autistisch is dat het onmogelijk is om met hem te werken als collega.
Gek en geniaal ligt vaak in elkaars verlengde.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_209466520
Ik heb zo het idee dat deze man niet het slachtoffer is van een reorganisatie........
speak only if it improves the silence.
pi_209469511
Met stijgende verbazing gelezen. Deze man is voor heel veel studenten van zeer grote meerwaarde. Lijkt mij dat je dan iets moet kunnen regelen voor hem.

Onmenselijk zoals er met hem is omgegaan.
pi_209470422
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 22:01 schreef VEM2012 het volgende:
Met stijgende verbazing gelezen. Deze man is voor heel veel studenten van zeer grote meerwaarde. Lijkt mij dat je dan iets moet kunnen regelen voor hem.

Onmenselijk zoals er met hem is omgegaan.
Bizar inderdaad.

Of denk je dat dat is omdat anders het idee kan ontstaan dat Gert nog een betrekking heeft bij de TU en ze hem alsnog salaris schuldig zijn?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 10 juni 2023 @ 23:03:10 #13
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209470672
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 22:01 schreef VEM2012 het volgende:
Met stijgende verbazing gelezen. Deze man is voor heel veel studenten van zeer grote meerwaarde. Lijkt mij dat je dan iets moet kunnen regelen voor hem.

Onmenselijk zoals er met hem is omgegaan.
Hoezo?

quote:
In de vonnissen van zowel de rechtbank als de Centrale Raad van Beroep valt te lezen dat Regterschot geen gelijk kreeg. De Centrale Raad schreef in het vonnis dat hij zich „onmogelijk maakte binnen de faculteit” en wees daarbij onder meer op de brief met aantijgingen die hij in mei 1992 verstuurde naar de leden van zijn vakgroep. Ook achtte de Raad het standpunt van de TU/e houdbaar dat Regterschot tekort was geschoten in zijn onderzoekstaak.
Het siert deze filantroop dat hij al die tijd studenten is blijven helpen, maar daar staat de universiteit verder buiten. Het dienstverband is destijds met instemming van de rechter beëindigd. Dat de man dat niet accepteert is zijn eigen keuze.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_209470934
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 22:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Bizar inderdaad.

Of denk je dat dat is omdat anders het idee kan ontstaan dat Gert nog een betrekking heeft bij de TU en ze hem alsnog salaris schuldig zijn?
Nee, want er is al een onherroepelijke uitspraak daarover.
pi_209470969
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 23:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Hoezo?
[..]
Het siert deze filantroop dat hij al die tijd studenten is blijven helpen, maar daar staat de universiteit verder buiten. Het dienstverband is destijds met instemming van de rechter beëindigd. Dat de man dat niet accepteert is zijn eigen keuze.
Deze man heeft duidelijk meerwaarde voor studenten. Formalistisch kun je dan nog zo gelijk hebben, maar de Universiteit wordt er niet minder van door hem in ieder geval niet aan de bedelstaf te laten geraken.

Overigens vind ik dat ook voor de studenten gelden. Als ik door zijn toedoen mijn bul zou hebben gehaald en zou lezen dat deze man nu aan de bedelstaf is geraakt, dan zou ik niet gewoon toe kunnen blijven kijken.

Het zal best een onmogelijke man zijn, type Omtzigt, die ook te rechtlijnig is er daardoor botst, maar voor hetzelfde geld is deze man straks dak- en thuisloos. Niet iets wat voor de Universiteit spreekt.
pi_209470977
Maar is zijn deurbel intussen al gerepareerd ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_209471204
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 23:03 schreef Janneke141 het volgende:
maar daar staat de universiteit verder buiten.
Heb je het artikel wel gelezen? De universiteit stond er duidelijk niet buiten want heel veel medewerkers van de universiteit hebben studenten aangeraden om naar die beste man te gaan. Dan heb je op z'n minst een bepaalde constructie als universiteit in stand gehouden.
  zondag 11 juni 2023 @ 01:21:38 #18
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209471792
Bijzonder verhaal. Had ook nooit van m gehoord in het Eindhovense studentenleven.
pi_209471795
Ik snap het punt van de TU/e ook wel. Stel dat ik ontslagen word en ik kom desondanks elke dag naar kantoor, ga gewoon achter m'n bureau zitten en doe er m'n werk... ik denk dat het niet lang zou duren voor ze de beveiliging vragen om me er uit knikkeren.
pi_209471889
Ondanks dat ik er maar liefst 7 1/2 jaar heb rondgelopen in de tijd dat hij dit kennelijk deed: nog nooit van gehoord.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zondag 11 juni 2023 @ 04:45:40 #21
338319 ZarB
Piña colada
pi_209472398
Het is allemaal halleluja gert, maar waarom is die man in eerste instantie ontslagen? En als dat terecht was, dan hoor je dus gewoon niet meer daar te verschijnen. Ga je toch thuis bijles geven? En dan ook nog naar een kerstborrel gaan _O-
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zondag 11 juni 2023 @ 04:46:12 #22
338319 ZarB
Piña colada
pi_209472400
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 16:47 schreef descon het volgende:
Krijg zo'n gevoel van iemand die geniaal is in zijn werkgebied maar ondertussen zo autistisch is dat het onmogelijk is om met hem te werken als collega.
Was ook het 1e dat in mij opkwam
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_209472535
Nooit van gehoord in die 6 jaar, vreemd verhaal wel. Waarom hij ontslagen is blijft ook onduidelijk.

Ik ben wel benieuwd wat hij heeft uitgespookt.
pi_209472573
Je zou verwachten dat al die ex studenten die nu mede dankzij hem een prima salaris hebben wel een donatie zouden doen voor hem
pi_209472576
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 06:03 schreef Jed1Gam het volgende:
Nooit van gehoord in die 6 jaar, vreemd verhaal wel. Waarom hij ontslagen is blijft ook onduidelijk.

Ik ben wel benieuwd wat hij heeft uitgespookt.
Gok dit als ik het artikel lees
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 16:47 schreef descon het volgende:
Krijg zo'n gevoel van iemand die geniaal is in zijn werkgebied maar ondertussen zo autistisch is dat het onmogelijk is om met hem te werken als collega.
  Miss 200.000.000! zondag 11 juni 2023 @ 06:53:52 #26
367000 roos94
pi_209472602
Raar
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 11 juni 2023 @ 07:29:06 #27
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209472648
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 01:21 schreef Sodemieters het volgende:
Ik snap het punt van de TU/e ook wel. Stel dat ik ontslagen word en ik kom desondanks elke dag naar kantoor, ga gewoon achter m'n bureau zitten en doe er m'n werk... ik denk dat het niet lang zou duren voor ze de beveiliging vragen om me er uit knikkeren.
Dat hadden ze dan direct moeten doen. Niet 25 jaar later.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 11 juni 2023 @ 08:10:32 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209472745
Als iedere oud-student die van zijn bijlessen gebruik heeft gemaakt ¤ 25 per jaar aan hem doneert komt hij waarschijnlijk al prima rond, maar met ¤ 100 per oud-student per jaar zeker.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 11 juni 2023 @ 08:13:20 #29
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209472754
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 00:02 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Heb je het artikel wel gelezen? De universiteit stond er duidelijk niet buiten want heel veel medewerkers van de universiteit hebben studenten aangeraden om naar die beste man te gaan. Dan heb je op z'n minst een bepaalde constructie als universiteit in stand gehouden.
Een universiteit zal wel vaker doorverwijzen naar externe partijen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 11 juni 2023 @ 08:20:48 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209472776
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 08:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Een universiteit zal wel vaker doorverwijzen naar externe partijen.
Maar doorverwijzen naar een externe partij die ongenood gebruikmaakt van lokalen op de universiteit is dan wel weer uitzonderlijk.
Het gegeven ook dat hij dat al die jaren (27!!!) heeft kunnen doen is op z'n minst ehm... bijzonder.
Je geeft dan als universiteit het signaal af dat die externe partij onderdeel is van de universiteit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_209472879
Een mooi maar ook vreemd verhaal.
Er zijn meer vragen dan antwoorden

Waarom is de beste man ontslagen?
Wat is daar ooit gebeurd?
Collegas staan al die jaren achter deze man maar zijn zij ooit echt voor hem opgekomen?
Vinden zij het ontslag terecht?

Hoe is het mogelijk dat hij nog 28 jaar les kon geven op diezelfde universiteit?
Het lijkt mij heel vreemd dat hij 28 jaar kon leven van dat beetje spaargeld dat hij had en van wat giften.

De vaste lasten lopen toch door en kon hij in al die jaren geen betaalde baan meer krijgen?

Ok stel dat al die oud studenten hem 100 euro per jaar hebben gedoneerd, mag dit dan zomaar belastingtechnisch?
Dat lijkt mij toch niet.
Je kunt het een donatie noemen maar het is natuurlijk zwart uitbetalen.

Ik vind het heel vreemd dat dit 28 jaar kan duren, dat je zo lang naar je werk kan gaan, een lokaal op kunt zoeken en daar lekker les kunt geven zonder dat iemand dit verder door heeft..

Waarom hebben de studenten hier nog nooit van hem gehoord?

[ Bericht 12% gewijzigd door ZanneG op 11-06-2023 08:54:43 ]
  zondag 11 juni 2023 @ 08:53:40 #32
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209472927
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 08:44 schreef ZanneG het volgende:
Waarom is de beste man ontslagen?
Dat staat gewoon in het artikel. Hij deed zijn werk niet goed omdat hij een deel van zijn takenpakket verwaarloosde en hij maakte zichzelf door slechte communicatie onmogelijk in zijn afdeling.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_209472936
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 08:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat staat gewoon in het artikel. Hij deed zijn werk niet goed omdat hij een deel van zijn takenpakket verwaarloosde en hij maakte zichzelf door slechte communicatie onmogelijk in zijn afdeling.
ok ik heb alleen OP gelezen, niet het artikel.
Als nog is het een vreemd verhaal.

ik lees nu het artikel en het wordt er niet minder vaag op.

Is na een aantal jaren de lesstof die hij geeft ook niet verouderd?

Het is als een dokter die ontslagen is, gewoon elke dag naar het ziekenhuis blijft gaan en in een lege dokterskamer consulten blijft geven.
  zondag 11 juni 2023 @ 08:56:56 #34
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209472943
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 08:20 schreef Leandra het volgende:

[..]
Maar doorverwijzen naar een externe partij die ongenood gebruikmaakt van lokalen op de universiteit is dan wel weer uitzonderlijk.
Het gegeven ook dat hij dat al die jaren (27!!!) heeft kunnen doen is op z'n minst ehm... bijzonder.
Je geeft dan als universiteit het signaal af dat die externe partij onderdeel is van de universiteit.
Ja, daar heb je wel gelijk in. Ik snap ook niet dat ze hem daar al die jaren hebben laten zitten.

Van de andere kant, universiteitsgebouwen zijn een heel eind openbaar. Als hij daar ergens aan een tafel in een gang studenten gaat zitten helpen, dan is er op zich geen reden om iemand daar weg te jagen. Betaalde bijleskrachten zitten daar ook, net als allerlei andere mensen die helemaal niet direct aan de universiteit verbonden zijn. Je kunt iemand natuurlijk wel de toegang ontzeggen, maar de vraag is of daar een goede reden voor was. Dat hij daar iedere dag ging zitten zorgde er in elk geval op geen enkele manier voor dat er nog een dienstverband zou bestaan, ofzo.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 11 juni 2023 @ 08:57:28 #35
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209472948
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 08:55 schreef ZanneG het volgende:

[..]
ok ik heb alleen OP gelezen, niet het artikel.
Als nog is het een vreemd verhaal.
Het lijkt me ook een beetje een vreemde man ;)
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 11 juni 2023 @ 09:01:02 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209472967
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 08:44 schreef ZanneG het volgende:

Het lijkt mij heel vreemd dat hij 28 jaar kon leven van dat beetje spaargeld dat hij had en van wat giften.

De vaste lasten lopen toch door en kon hij in al die jaren geen betaalde baan meer krijgen?

Ok stel dat al die oud studenten hem 100 euro per jaar hebben gedoneerd, mag dit dan zomaar belastingtechnisch?
Dat lijkt mij toch niet.
Je kunt het een donatie noemen maar het is natuurlijk zwart uitbetalen.
Met een erfenis, spaargeld en zuinig leven komen sommige mensen een heel eind.

Verder was die donatie van ¤ 100 per oud-student per jaar een suggestie van mij, ik stel nergens dat dat gebeurd is (is ook niet gebeurd want dan was hij niet in de financiële problemen gekomen).

Overigens ben ik heel benieuwd waarom dat volgens jou niet zou mogen en zelfs "zwart uitbetalen" zou zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 11 juni 2023 @ 09:03:13 #37
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209472982
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 08:56 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, daar heb je wel gelijk in. Ik snap ook niet dat ze hem daar al die jaren hebben laten zitten.

Van de andere kant, universiteitsgebouwen zijn een heel eind openbaar. Als hij daar ergens aan een tafel in een gang studenten gaat zitten helpen, dan is er op zich geen reden om iemand daar weg te jagen. Betaalde bijleskrachten zitten daar ook, net als allerlei andere mensen die helemaal niet direct aan de universiteit verbonden zijn. Je kunt iemand natuurlijk wel de toegang ontzeggen, maar de vraag is of daar een goede reden voor was. Dat hij daar iedere dag ging zitten zorgde er in elk geval op geen enkele manier voor dat er nog een dienstverband zou bestaan, ofzo.
Klopt, maar hij gebruikte lokalen en dat was duidelijk bekend, niet alleen omdat studenten naar hem werden doorverwezen, maar bijvoorbeeld ook zijn aanwezigheid op de kerstborrel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 11 juni 2023 @ 09:03:50 #38
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209472988
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 09:01 schreef Leandra het volgende:
Overigens ben ik heel benieuwd waarom dat volgens jou niet zou mogen en zelfs "zwart uitbetalen" zou zijn.
De man doet werk, zou daar geld voor krijgen en geeft dat niet op aan de belastingdienst. Hoe is dat niet zwart?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_209472994
Hij betaalt hoogstwaarschijnlijk geen belasting over zijn 'giften'
Als je een dienst verleend en hier geld voor krijgt zonder dat je dit opgeeft aan de belastingdienst dan kan je het een gift noemen maar het is zwart uitbetalen.

Hetzelfde als met de oppas of de huishoudelijke hulp.
Die kun je zwart uit betalen en het een gift noemen, maar dat is het natuurlijk niet.
  zondag 11 juni 2023 @ 09:06:55 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209473010
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 09:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
De man doet werk, zou daar geld voor krijgen en geeft dat niet op aan de belastingdienst. Hoe is dat niet zwart?
Mijn suggestie is dat oud-studenten hem ieder ¤ 100 per jaar schenken.
Dat is simpelweg geen betaling voor werk (ze kunnen hun studie immers al 10 of 20 jaar geleden hebben afgerond), dus zou het gewoon een schenking kunnen zijn, sowieso al omdat er tussen hem en die studenten nooit een werkgever-werknemer relatie is geweest.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 11 juni 2023 @ 09:08:32 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209473021
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 09:04 schreef ZanneG het volgende:
Hij betaalt hoogstwaarschijnlijk geen belasting over zijn 'giften'
Als je een dienst verleend en hier geld voor krijgt zonder dat je dit opgeeft aan de belastingdienst dan kan je het een gift noemen maar het is zwart uitbetalen.

Hetzelfde als met de oppas of de huishoudelijke hulp.
Die kun je zwart uit betalen en het een gift noemen, maar dat is het natuurlijk niet.
Okay, dus als ik mijn voormalige huishoudelijke hulp, die tot 10 jaar geleden voor mij werkte, een schenking doe dan is dat volgens jou zwart uitbetalen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_209473039
In het algemeen ging het om seksueel wangedrag tegen de eigen staf, mismanagement, en machtsmisbruik.”

Het gaat ook niet om kleine dingetjes waarvoor hij is ontslagen.

Als je voor seksueel wangedrag en machtsmisbruik wordt ontslagen dan is het gewoon heel vreemd dat deze man 28 jaar lang op zijn oude werk plek kan komen 'les geven'

Is er geen beveiliging die daar op let?

Het is ook raar om als andere docenten je eigen leerlingen naar een ontslagen oud docent te sturen die is ontslagen voor seksueel wangedrag, Als je bij les neemt, dan kom je altijd al in een afhankelijke machtspositie terecht.
Dat moet je vermijden. Zowel de oud docent als de leerlingen.
pi_209473053
Laten we niet naief doen: de beste man gaf les en kreeg hier geld voor, noem het een schenking maar het is zwart uitbetalen.
Maar prima als jij het als een schenking wilt zien, de belastingdienst zal dat anders zien.
  zondag 11 juni 2023 @ 09:13:23 #44
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209473072
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 09:10 schreef ZanneG het volgende:
In het algemeen ging het om seksueel wangedrag tegen de eigen staf, mismanagement, en machtsmisbruik.”

Het gaat ook niet om kleine dingetjes waarvoor hij is ontslagen.

Als je voor seksueel wangedrag en machtsmisbruik wordt ontslagen dan is het gewoon heel vreemd dat deze man 28 jaar lang op zijn oude werk plek kan komen 'les geven'

Is er geen beveiliging die daar op let?

Het is ook raar om als andere docenten je eigen leerlingen naar een ontslagen oud docent te sturen die is ontslagen voor seksueel wangedrag, Als je bij les neemt, dan kom je altijd al in een afhankelijke machtspositie terecht.
Dat moet je vermijden. Zowel de oud docent als de leerlingen.
Het maakt zelfs niet uit waarom hij is ontslagen, als je (zeker destijds) ontslagen kon worden dan was er sowieso behoorlijk wat aan de hand, dat een werkgever iemand desondanks 27 jaar (!!!) gebruik laat maken van de lokalen is ronduit bizar.

Dan heb je als werkgever je prioriteiten niet op orde.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 11 juni 2023 @ 09:14:40 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209473088
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 09:11 schreef ZanneG het volgende:
Laten we niet naief doen: de beste man gaf les en kreeg hier geld voor, noem het een schenking maar het is zwart uitbetalen.
Maar prima als jij het als een schenking wilt zien, de belastingdienst zal dat anders zien.
Nee.
Iemand jaren later een kleine schenking doen is niet zwart uitbetalen.

En nee, de belastingdienst gaat dat ook niet zomaar als loonbetaling zien, ik zou graag van je horen op basis waarvan.

Van 2002 tot 2005 af en toe bijles van iemand krijgen en vervolgens vanaf 2013 iemand jaarlijks ¤ 100 schenken maakt het niet ineens achterstallig loon.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_209473093
Ik vind ook dat de werkgever hier fout is, die moet geen aanleiding geven.
Zolang zij dit oogluikend toestaan kan je die man het niet kwalijk nemen dat hij les blijft geven, maar als werkgever zou dit niet moeten kunnen.

Dit zou in mijn werk organisatie onmogelijk zijn, je wordt niet ontslagen voor een postzegel stelen.
Dat is altijd om belangrijke zaken.

In mijn organisatie is het niet mogelijk om er uit gezet te worden en dan jarenlang via de achter deur weer naar binnen te wandelen en daar te blijven werken.
pi_209473106
Ik vind het maar een creepy verhaal.
Uni die het zover laat komen, hem altijd laat zitten.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  zondag 11 juni 2023 @ 09:20:14 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209473117
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 09:18 schreef Pisces29 het volgende:
Ik vind het maar een creepy verhaal.
Uni die het zover laat komen, hem altijd laat zitten.
Dat idd, het is bizar.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_209473121
Waar maak je uit op dat hij na 10 jaar giften van ex studenten kreeg?
Het lijkt mij logischer dat ze hem een gift gaven nadat de lessen klaar waren of nadat ze geslaagd waren, ook zijn vaste lasten moeten betaald worden.

Als je na 10 jaar een gift geeft dan mag dat ja, maar waar staat dat het zo ging? Is dat je eigen interpretatie?
  zondag 11 juni 2023 @ 09:25:26 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209473151
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 09:21 schreef ZanneG het volgende:
Waar maak je uit op dat hij na 10 jaar giften van ex studenten kreeg?
Het lijkt mij logischer dat ze hem een gift gaven nadat de lessen klaar waren of nadat ze geslaagd waren, ook zijn vaste lasten moeten betaald worden.

Als je na 10 jaar een gift geeft dan mag dat ja, maar waar staat dat het zo ging? Is dat je eigen interpretatie?
Nogmaals, jij verzon dat dat zo zou zijn, ik heb alleen de suggestie gedaan dat oud-studenten dat zouden kunnen doen en dat hij daarmee dan geen financiële problemen meer zou hebben.

Als ik een van zijn oud-studenten was die dankzij zijn illegale bijlessen nu een uitstekende baan had dan zou ik dat iig wel doen, en zou ik hopen dat andere oud-studenten dat ook zouden doen, zodat degene die me door mijn studie heeft geholpen iig een dak boven zij hoofd en eten in de koelkast heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')