Misschien ter bescherming van die collega die misschien in de problemen komt en die uren mag terugbetalen? Of misschien omdat hij wil dat zijn werkgever niet in de problemen komt?quote:
Bij ons is het laatst toevallig ook fout gegaan bij iemand in het team, die collega moest inderdaad de uren terugbetalen.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 15:38 schreef Viezig het volgende:
[..]
Misschien ter bescherming van die collega die misschien in de problemen komt en die uren mag terugbetalen? Of misschien omdat hij wil dat zijn werkgever niet in de problemen komt?
In dat laatste geval moet werkgever maar eens met fatsoenlijke urenregitstratie werken in plaats van een bijelkaar geraapte spreadsheet.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 15:38 schreef Viezig het volgende:
[..]
Misschien ter bescherming van die collega die misschien in de problemen komt en die uren mag terugbetalen? Of misschien omdat hij wil dat zijn werkgever niet in de problemen komt?
Om die persoon te beschermen tegen zichzelf? Beetje een domper als je volgend jaar direct 1/3e van je dagen kwijt bent, of salaris kan inleveren als je ander werk hebt en een negatief saldo hebt aan verlofuren.quote:
Dan ga ik er vanuit dat die collega andere afspraken heeft. Meer of minder salaris/verlof bedongen heeft in het contract. Of gewoon andere afspraken. Het zijn mijn zaken verders niet.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 15:38 schreef Viezig het volgende:
[..]
Als jij ziet dat een collega (misschien uit onwetendheid) veel te veel verlof opneemt laat je het gewoon gebeuren? Lekker dan.
En hoe krijg je dat voor elkaar? Aan je werkgever laten weten dat het op deze manier niet goed gaat.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 15:39 schreef Bezsen het volgende:
[..]
In dat laatste geval moet werkgever maar eens met fatsoenlijke urenregitstratie werken in plaats van een bijelkaar geraapte spreadsheet.
Dat moet een reden zijn om iemand dankbaar te zijn of hoe moet ik deze bijzin interpreteren?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 15:42 schreef Viezig het volgende:
Ik vind dit echt een rare soort vijandigheid tegen degene die je betaalt.
Tsja, dat zou kunnen. Ik zou het heel fijn vinden als een collega me erop wijst dat ik misschien iets verkeerd doe. Als ik andere afspraken heb zeg ik dat gewoon en bedank ik diegene dat hij of zij me heeft gewaarschuwd.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 15:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan ga ik er vanuit dat die collega andere afspraken heeft. Meer of minder salaris/verlof bedongen heeft in het contract. Of gewoon andere afspraken. Het zijn mijn zaken verders niet.
Gewoon niet vijandig? Dat hoeft niet gelijk dankbaar te zijn. Maar ik ben mijn baas wel dankbaar, en hij is mij dankbaar voor het werk dat ik doe.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 15:44 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Dat moet een reden zijn om iemand dankbaar te zijn of hoe moet ik deze bijzin interpreteren?
Idd wederzijds respect, maar volgens mij heeft alleen de oudere generatie dat nogquote:Op zaterdag 10 juni 2023 15:48 schreef Viezig het volgende:
[..]
Gewoon niet vijandig? Dat hoeft niet gelijk dankbaar te zijn. Maar ik ben mijn baas wel dankbaar, en hij is mij dankbaar voor het werk dat ik doe.
Het is echt een aanrader, werken voor iemand die jij kan respecteren en die jou ook respecteert.
Ja dit.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 15:45 schreef Viezig het volgende:
[..]
Tsja, dat zou kunnen. Ik zou het heel fijn vinden als een collega me erop wijst dat ik misschien iets verkeerd doe. Als ik andere afspraken heb zeg ik dat gewoon en bedank ik diegene dat hij of zij me heeft gewaarschuwd.
All in favorquote:Op zaterdag 10 juni 2023 15:45 schreef Viezig het volgende:
[..]
Tsja, dat zou kunnen. Ik zou het heel fijn vinden als een collega me erop wijst dat ik misschien iets verkeerd doe. Als ik andere afspraken heb zeg ik dat gewoon en bedank ik diegene dat hij of zij me heeft gewaarschuwd.
"Weet je zeker dat je dat wel goed hebt gedaan? Ik wil niet dat je in de problemen komt." Ik zie niet wat daar verkeerd aan is.
Als die verlofuren zijn goedgekeurd door de werkgever zonder mededeling vooraf dat het om onbetaald verlof gaat, mag het niet achteraf nog met iets verrekend worden.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 15:40 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Om die persoon te beschermen tegen zichzelf? Beetje een domper als je volgend jaar direct 1/3e van je dagen kwijt bent, of salaris kan inleveren als je ander werk hebt en een negatief saldo hebt aan verlofuren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |