abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_209461394
Ik heb me laten verleiden om wat polo’s online te bestellen, tot dusver geen probleem tot ik een mail kreeg met de track and trace code en het wel erg lang vond duren dus die zojuist geopend en blijkt dat het uiteindelijke pakket uit china komt. Wat verder zoeken naar de webshop levert alleen maar meer shit op: verkeerde levering, maten, kleur, kwaliteit en veel geld rekenen om retour te sturen en dan zeggen dat ze niets hebben gehad. De site leek op het zicht wel betrouwbaar en een nederlands bedrijf.

Ik heb nog niets ontvangen dus, maar uitgaande van geen een positieve reactie online vrees ik er voor. Ik heb met creditcard (american express) betaald.

Heeft er iemand ervaring met het indienen van een klacht bij je creditcard maatschappij en het terug krijgen van geld in zo’n situatie of is het de moeite niet om eerst waarschijnlijk veel te gaan klagen en dan het “dossier” pas over te dragen aan de creditcard maatschappij met een nee bijv als antwoord? En kan ik beter mijn verlies maar pakken?
pi_209461411
Een klacht voor wat precies?
pi_209461418
Pakket niet aannemen bij de deur en terug laten sturen is een rechtmatige retour.

Als ze dan niet terug betalen kan je je CC maatschappij inlichten.
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
pi_209461421
Ik hoop dat je het in dit geval niet zomaar terug krijgt, zeker niet als het pakket nog niet eens binnen is. Wat wou je met de kleding doen als het binnen komt én je je geld terug zou hebben? Wel netjes retourneren neem ik aan of alsnog het geld weer overmaken?
pi_209461473
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 09:53 schreef GerryDV het volgende:
Ik hoop dat je het in dit geval niet zomaar terug krijgt, zeker niet als het pakket nog niet eens binnen is. Wat wou je met de kleding doen als het binnen komt én je je geld terug zou hebben? Wel netjes retourneren neem ik aan of alsnog het geld weer overmaken?
Eerst wacht ik tot het pakket er is uiteraard, maar afgaande van de ervaringen die ik online lees en verkeerde maten geleverd krijg in een verkeerde kleur (noem maar wat, schijnt daar te gebeuren) en webshop chinees zegt stuur zelf maar terug en vervolgens zegt nooit ontvangen… sja

Terugsturen naar china kost 21,50 zie ik, dat is nog te overzien. Maar dan moeten ze het daar nog wel aannemen en verwerken natuurlijk.
pi_209461615
Heb je aankoop niet ontvangen, bijvoorbeeld vanwege faillissement van de verkoper of een onduidelijke reden?

Dan kun je in eerste instantie contact opnemen met het het bedrijf. Als het bedrijf failliet is, kun je soms terecht bij het garantiefonds van het bedrijf. Ook een curator kan je helpen om tot een oplossing te komen.

Wordt de situatie niet opgelost?

Dan neem je contact op met de creditcarduitgever.

Ben je ontevreden over de aankoop omdat het product niet compleet is, niet voldoet aan de specificaties of omdat deze is beschadigd?

Dan is het zaak om allereerst contact op te nemen met het bedrijf en het product terug te sturen. Vaak wordt het bedrag dan binnen vijf tot tien dagen weer teruggestort. Als dit niet werkt, meld je dit aan de creditcarduitgever. Je dient dan wel bepaalde bewijsstukken aan te leveren, zoals de orderbevestiging en factuur met productomschrijving.

Zou je een bedrag terugkrijgen, maar is dit niet gebeurd?

Dan neem je contact op met de creditcarduitgever en zorg je voor een schriftelijke toezegging van het bedrijf waarin staat dat je het bedrag zou terugkrijgen. Dit is belangrijk voor de afhandeling van het verzoek om een betaling terug te draaien.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209461629
Kosten voor retourneren zijn altijd voor eigen rekening tenzij het bedrijf aangeeft dat zij dat betalen.

Als het bedrijf aangeeft, stuur maar terug dan krijg je je geld terug als het product nog in nieuw staat wordt ontvangen dan zal je de verzendkosten voor retour zelf moeten betalen.

Een klacht hierover indienen kan altijd trouwens. Klachten indienen kan en mag iedereen altijd doen voor welke reden dan ook.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209461638
Je loopt op de zaken vooruit.
Wacht maar eerst even op het pakketje. Als die niet bevalt dan retourneren.
pi_209461647
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 09:50 schreef anndb het volgende:
En kan ik beter mijn verlies maar pakken?
als ik het zo lees: ja dat lijkt mij beter.

Bijna iedereen heeft wel zulke ervaringen, daar leer je van.

Ik heb het een keer gehad met een accu. Deze heb ik 9 maanden na bestelling een keer ontvangen. Sindsdien koop ik niks meer als het wordt verzonden buiten de EU. Ik moest toen wel inklaringskosten en BTW betalen. Ik kreeg een brief of ik wilde laten weten wat erin zit zodat de kosten berekend konden worden die ik nog moest betalen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209461808
Ik heb een keer slippers besteld bij een site die een oplichter bleek. Dat heb ik uiteindelijk wel via de cc maatschappij moeten spelen omdat mails naar de "verkoper" niet meer werden beantwoord en ook de site opeens verdwenen was. Heb de complete correspondentie doorgestuurd samen met een "betwiste betaling" formulier en heb mijn geld terug gekregen, omdat alles zo klaar als een klontje was. Maar alleen maar omdat je het vermoeden hebt dat je de verkeerde maat ofzo gaat krijgen, daarmee ga je het niet redden. Daarin is de cc maatschappij ook geen partij.
pi_209470095
Niet meer cheap ass willen kopen bij die kenkerdropshippers TS, dat zijn gewoon parasieten.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_209472621
Het klinkt alsof jij jouw onderzoek naar de betrouwbaarheid van het bedrijf bent gestart nadat je de bestelling al had geplaatst. Dan moet je een volgende keer misschien omdraaien. Verder zou ik eerst maar afwachten óf er geleverd wordt en wát er geleverd wordt. Misschien is het wel gewoon wat jij hebt besteld en draag jij die kleding nog lang en met veel plezier.
pi_209484262
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 22:31 schreef Nielsch het volgende:
Niet meer cheap ass willen kopen bij die kenkerdropshippers TS, dat zijn gewoon parasieten.
Bij een dropshipper betaal je sowieso te veel, ook al lijkt het goedkoop. Je weet dan iig dat het op alie minimaar 2x goedkoper is
  maandag 12 juni 2023 @ 09:00:19 #14
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_209484812
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 09:50 schreef anndb het volgende:
Ik heb me laten verleiden om wat polo’s online te bestellen, tot dusver geen probleem tot ik een mail kreeg met de track and trace code en het wel erg lang vond duren dus die zojuist geopend en blijkt dat het uiteindelijke pakket uit china komt. Wat verder zoeken naar de webshop levert alleen maar meer shit op: verkeerde levering, maten, kleur, kwaliteit en veel geld rekenen om retour te sturen en dan zeggen dat ze niets hebben gehad. De site leek op het zicht wel betrouwbaar en een nederlands bedrijf.

Ik heb nog niets ontvangen dus, maar uitgaande van geen een positieve reactie online vrees ik er voor. Ik heb met creditcard (american express) betaald.

Heeft er iemand ervaring met het indienen van een klacht bij je creditcard maatschappij en het terug krijgen van geld in zo’n situatie of is het de moeite niet om eerst waarschijnlijk veel te gaan klagen en dan het “dossier” pas over te dragen aan de creditcard maatschappij met een nee bijv als antwoord? En kan ik beter mijn verlies maar pakken?
Ja heb een keer in 2015 me laten verleiden in een crypto scam.
250 euro over gemaakt en bleek nep.

Toen wilde ik dat dus terug laten halen (was wel Mastercard via Rabo).

Maar dat kon alleen als ik heel mijn pas blokkeerde en een nieuwe aan zou vragen :')
En dan nog was het twijfelachtig of het zou lukken.
Dus de bescherming die een CC bood vond ik erg twijfelachtig.
Alleen op 1 of andere manier kwam die 250 euro terug.

Voor niets gezweet maar weet niet waaorm die terug kwam.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_209493802
Ik heb een keer een vliegtuig retourticket, van Air Berlin, Düsseldorf-Miami met creditcard gekocht. Twee dagen (en 5 dagen nadat ik het ticket gekocht had) voor de vlucht gingen ze failliet. Mooi geld terug gekregen. Was met een Ideal (bank) betaling nooit teruggekomen denk ik.

Helaas toen wel een veel duurdere alternatieve vlucht moeten boeken op het laatste moment.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')