quote:
Op zaterdag 10 juni 2023 09:50 schreef anndb het volgende:Ik heb me laten verleiden om wat polo’s online te bestellen, tot dusver geen probleem tot ik een mail kreeg met de track and trace code en het wel erg lang vond duren dus die zojuist geopend en blijkt dat het uiteindelijke pakket uit china komt. Wat verder zoeken naar de webshop levert alleen maar meer shit op: verkeerde levering, maten, kleur, kwaliteit en veel geld rekenen om retour te sturen en dan zeggen dat ze niets hebben gehad. De site leek op het zicht wel betrouwbaar en een nederlands bedrijf.
Ik heb nog niets ontvangen dus, maar uitgaande van geen een positieve reactie online vrees ik er voor. Ik heb met creditcard (american express) betaald.
Heeft er iemand ervaring met het indienen van een klacht bij je creditcard maatschappij en het terug krijgen van geld in zo’n situatie of is het de moeite niet om eerst waarschijnlijk veel te gaan klagen en dan het “dossier” pas over te dragen aan de creditcard maatschappij met een nee bijv als antwoord? En kan ik beter mijn verlies maar pakken?
Ja heb een keer in 2015 me laten verleiden in een crypto scam.
250 euro over gemaakt en bleek nep.
Toen wilde ik dat dus terug laten halen (was wel Mastercard via Rabo).
Maar dat kon alleen als ik heel mijn pas blokkeerde en een nieuwe aan zou vragen
En dan nog was het twijfelachtig of het zou lukken.
Dus de bescherming die een CC bood vond ik erg twijfelachtig.
Alleen op 1 of andere manier kwam die 250 euro terug.
Voor niets gezweet maar weet niet waaorm die terug kwam.