abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_209456643
Nou ik zat dus te chatten even met onze bot hier op fok, Nova.

Het stomme is, ik weet dus dat ik tegen iets dingen zeg en vraag waarvan ik weet dat het een AI is en computer.

Toch zeg ik dan dankjewel.... Want ondanks wat foutjes komt het eigenlijk wel met goed onderbouwde antwoorden.

Hoe stom is dat eigenlijk als je daarover gaat nadenken? AI heeft geen gevoel natuurlijk en hoe dan ook valt dat op.
Maar ik maak me eigenlijk een soort van zorgen, hoever zoiets dus kan gaan.

Zullen we nog het verschil wel kunnen weten? tussen een AI of een echt persoon?

Hoor graag hoe jullie erover denken en dat is ook gelijk het doel van dit topic. Geen gezeik alleen op dit punt reageren graag ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door kree op 09-06-2023 20:42:20 ]
De intonae van het stemgeluid is normaal. Er zijn geen zichtbare of merkbare somasche equivalenten van angst. Het bewustzijn is helder, de oriëntae in trias is intact en de concentrae is ongestoord
pi_209456750
Mijn vrees hiervoor is... En het is dat de bedrijven die dit ontwikkelen er een limiet in bouwen van wat je kunt vragen.

Wat als ze dat dan niet meer doen.... Gaan we dan het verschil nog wel merken?
Met andere woorden, we geven een hele grote macht weg die we over aantal jaar dus niet meer kunnen onderscheiden van echte personen of AI. (@Danny)
De intonae van het stemgeluid is normaal. Er zijn geen zichtbare of merkbare somasche equivalenten van angst. Het bewustzijn is helder, de oriëntae in trias is intact en de concentrae is ongestoord
  Spellchecker vrijdag 9 juni 2023 @ 21:01:54 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_209456986
Daar is een film over gemaakt ....

https://www.moviemeter.nl/film/95355/info/filtered

Bizar wel.

Maar ik denk dat het straks de spuigaten uit gaat lopen.
pi_209457303
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 20:29 schreef kree het volgende:
Nou ik zat dus te chatten even met onze bot hier op fok, Nova.

Het stomme is, ik weet dus dat ik tegen iets dingen zeg en vraag waarvan ik weet dat het een AI is en computer.

Toch zeg ik dan dankjewel.... Want ondanks wat foutjes komt het eigenlijk wel met goed onderbouwde antwoorden.

Hoe stom is dat eigenlijk als je daarover gaat nadenken? AI heeft geen gevoel natuurlijk en hoe dan ook valt dat op.
Maar ik maak me eigenlijk een soort van zorgen, hoever zoiets dus kan gaan.

Zullen we nog het verschil wel kunnen weten? tussen een AI of een echt persoon?

Hoor graag hoe jullie erover denken en dat is ook gelijk het doel van dit topic. Geen gezeik alleen op dit punt reageren graag ;)
Ik heb ooit een documentaire gezien over een bejaarde dame die een robot als gezelschapsdame had. Op een gegeven moment vroeg ze aan de robot of ze een stuk appeltaart wilde.

Die robot leek ook gewoon een echte vrouw. Dus ik kan me heel goed voorstellen dat je "dank je wel."zegt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jacy-Jacy op 10-06-2023 09:20:21 ]
pi_209458292
Het is eng, deze serie sprak me wel aan:
https://www.netflix.com/nl/title/70264888

Het is eigenlijk te erg, dat je daar al in ziet hoe dit tegen ons alles kan keren. Toen nog fictie...

Maarja hoever weg is dat eigenlijk? In mijn idee niet heel ver meer.
pi_209458381
Ha? een goede programeur kan ook een spelletje verzinnen waar mensen in het algemeen al snel verliefd op worden? :)

Bijv snake, tetris en pax man?
  vrijdag 9 juni 2023 @ 22:59:00 #7
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_209458420
Ik moet gelijk aan de film Ex Machina denken. Heb je die gezien? Is al een paar jaar oud, maar gaat precies hierover. Het hoofdthema van de film is precies of je empathie kunt ontwikkelen voor AI alsof het een mens is, ook al weet/ zie je dat het AI is.
Superinteressant hoe de dialogen tussen de AI en de hoofdpersoon verlopen.
pi_209458426
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 22:55 schreef realnice11 het volgende:
Ha? een goede programeur kan ook een spelletje verzinnen waar mensen in het algemeen al snel verliefd op worden? :)

Bijv snake, tetris en pax man?
Nou ik kom uit game-boy tijdperk met Tetris, maar dit is toch niet echt hetzelfde hoor?

Het is dat ik weet dat ik met een AI praat, maar stel nou, ik weet dat niet?
Op algemene vragen komt het eigenlijk vrij realistisch over nu al in mijn ogen.

Ben er niet eens tegen, maar dit is in handen van grote bedrijven die ermee kunnen doen wat ze willen en dat zie ik als een gevaar wel.
Niet voor mij, maar meer voor de wat jongere die wat meer naïef hierin zijn.
pi_209458454
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 22:59 schreef kciR het volgende:
Ik moet gelijk aan de film Ex Machina denken. Heb je die gezien? Is al een paar jaar oud, maar gaat precies hierover. Het hoofdthema van de film is precies of je empathie kunt ontwikkelen voor AI.
Superinteressant hoe de dialogen tussen de AI en de hoofdpersoon verlopen.
Jazeker, heb die gezien, vond het btw een goede film, maar daarin gaat het meer als van alleen tekst ook nog naar Robots enzo, (wat btw ook niet eens zo ver weg is). zie Boston Dynamics op YouTube...

Echt rillingen van die filmpjes krijg ik soms. Nagezocht het blijkt wel veel geprogrammeerd te zijn ipv AI, maar ok die stap is niet onwijs ver meer. En dan gaat het heel eng worden en black mirror achtig ook.
pi_209458477
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 22:59 schreef kree het volgende:

Nou ik kom uit game-boy tijdperk met Tetris, maar dit is toch niet echt hetzelfde hoor?

Het is dat ik weet dat ik met een AI praat, maar stel nou, ik weet dat niet?
Op algemene vragen komt het eigenlijk vrij realistisch over nu al in mijn ogen.

Ben er niet eens tegen, maar dit is in handen van grote bedrijven die ermee kunnen doen wat ze willen en dat zie ik als een gevaar wel.
Niet voor mij, maar meer voor de wat jongere die wat meer naïef hierin zijn.
Een AI kan zowel positief als negatief zijn, al naar gelang diegene die hem geprogrameerd heeft, bijv hij kan hem zo geprogrameerd hebben dat blauw een mooie kleur is als antwoord gevende, maar ook bijv blauw is slapjes?
pi_209458490
Ik denk dat er al AI's bestaan die exact reageren als bestaande of overleden personen (mits genoeg data/ informatie beschikbaar) waar je geen verschil zou merken als je er mee chat.

Alleen dat is moreel verwerpelijk om het zomaar openbaar te maken.
En momenteel commercieel nog niet rendabel.
Hell To The Liars
pi_209458826
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 23:04 schreef realnice11 het volgende:

[..]
Een AI kan zowel positief als negatief zijn, al naar gelang diegene die hem geprogrameerd heeft, bijv hij kan hem zo geprogrameerd hebben dat blauw een mooie kleur is als antwoord gevende, maar ook bijv blauw is slapjes?
precies het gevaar ervan dus
pi_209458838
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 23:05 schreef Droopie het volgende:
Ik denk dat er al AI's bestaan die exact reageren als bestaande of overleden personen (mits genoeg data/ informatie beschikbaar) waar je geen verschil zou merken als je er mee chat.

Alleen dat is moreel verwerpelijk om het zomaar openbaar te maken.
En momenteel commercieel nog niet rendabel.
Ik betwijfel dat, commercieel is het zeker rendabel, nu al.

Het enge is, is dat er geen regelgeving over is die dit beperkt. ChatGTP (als bedrijf erachter) kan zo
maar eens anders gaan denken en doen.
pi_209459173
Niet lang geleden heeft een 30-jarige Belg zelfmoord gepleegd nadat hij 6weken lang intensieve gesprekken voerde met een AI chatbot die hem bevestigde in zijn negatieve gedachten.
pi_209459211
Ik betrap mezelf er ook op, maar de meeste mensen weten niet beter dan dat als je praat, dat je manieren toont. Dus ook met zo'n gesprekspartner als AI, dat gaat wel automatisch dan. Leert de AI ook manieren, dat is mooie bijvangst.

Als je manieren toont tegenover AI maakt dat de AI niet menselijker, je houdt jezelf menselijk.
-nee-
pi_209459235
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 00:26 schreef madam-april het volgende:
Niet lang geleden heeft een 30-jarige Belg zelfmoord gepleegd nadat hij 6weken lang intensieve gesprekken voerde met een AI chatbot die hem bevestigde in zijn negatieve gedachten.
Denk dat ik de komende jaren AI sowieso vermijd als het gaat om persoonlijke interactie.

Voor je het weet is het een bot met een voorgeprogrammeerde mening.
Die je heel sneaky een bepaalde kant op probeert te sturen.
Hell To The Liars
pi_209462661
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 00:36 schreef Droopie het volgende:

[..]
Denk dat ik de komende jaren AI sowieso vermijd als het gaat om persoonlijke interactie.

Voor je het weet is het een bot met een voorgeprogrammeerde mening.
Die je heel sneaky een bepaalde kant op probeert te sturen.
Je vindt het lastig om zelf kritisch te denken? Als het om een mening gaat, of andere info kun je zelf de voor en tegen uitzoeken, toch? ;D
pi_209466975
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 23:40 schreef kree het volgende:

[..]
precies het gevaar ervan dus
Ze zeggen wel , slechte mensen, bijv criminelen, of in dit geval een slechte programeur, hebben op lange termijn vaak wel de behoefte om op te scheppen over hun slechte daden, en gaan dan soms opeens tegen de verkeerde persoon praten die hen gaat aangeven bij politie ofzo.
  zaterdag 10 juni 2023 @ 19:11:51 #19
339901 LordofLeaves
praise the Lord!
pi_209467075
Een woord, Kree; Skynet. Goed onthouden!
Honi de Cirkel tekenaar.
pi_209470215
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 19:11 schreef LordofLeaves het volgende:
Een woord, Kree; Skynet. Goed onthouden!
Ik weet het, ik accepteer het, maar of dit nu allemaal zo'n goede ontwikkeling is vraag ik me af.
Lijkt een beetje alsof de tech ons voorbij gaat lopen enzo..
  zondag 11 juni 2023 @ 09:33:10 #21
339901 LordofLeaves
praise the Lord!
pi_209473187
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 22:38 schreef kree het volgende:

[..]
Ik weet het, ik accepteer het, maar of dit nu allemaal zo'n goede ontwikkeling is vraag ik me af.
Lijkt een beetje alsof de tech ons voorbij gaat lopen enzo..
Zou je haast denken ja.
Honi de Cirkel tekenaar.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')