Nou ja dan blijft er alleen de interpretatie van bene-elohim als buitenaardse wezens overquote:Op woensdag 14 juni 2023 17:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het probleem met de interpretatie 'engelen' is dat Jezus aangeeft dat engelen in de hemel niet trouwen.
Mattheus 22:29Maar Jezus antwoordde en zei tegen hen: U dwaalt, omdat u de Schriften niet kent en ook niet de kracht van God.
30Want in de opstanding nemen ze niet ten huwelijk en worden ze niet ten huwelijk gegeven, maar ze zijn als engelen van God in de hemel.
Wat is een huwelijk? De unie tussen een man en een vrouw waarbinnen seksueel verkeer plaatsvindt voor voortplanting (zeer kort samengevat voor deze context).
Ik zou er dus vanuit moeten gaan dat engelen zijn uitgerust met een seksueel voortplantingsapparaat zoals mensen. Waarom zouden ze dat hebben als het geesten zijn en van een totaal andere orde schepsels als wij, en ze uberhaupt niet gemaakt om te trouwen en nageslacht te hebben? Bij mij roept dat veel vragen op.
Okay dan hoef ik dus ook niet te bewijzen dat god niet bestaat, daar ga jij empirisch bewijs voor leveren?quote:Op woensdag 14 juni 2023 17:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk niet waar. Ik hoef niet empirisch te bewijzen dat er geen contact met buitenaardsen is geweest. Je kan namelijk het negatieve niet empirisch bewijzen. Dan zou ik elke uithoek van de aarde aan een onderzoek moeten onderwerpen om te bewijzen dat er geen contact met buitenaardsen is. Zo werkt het niet.
Het is aan degene die claimt of zegt dat er sterke aanwijzigingen zijn dat er wel contact met buitenaardse wezens is om dat met empirische bewijzen aan te tonen.
Jud 1:6 And the angels which kept not their first estate, but left their own habitation, he hath reserved in everlasting chains under darkness unto the judgment of the great day.quote:Op woensdag 14 juni 2023 17:46 schreef Psilon het volgende:
[..]
Nou ja dan blijft er alleen de interpretatie van bene-elohim als buitenaardse wezens over
Nee, maar joodse commentatoren, zoals de rabbijn in het geposte filmpje, zeggen dan ook dat die engelen het wereldse leven wilden ervaren en de uitdaging hier aangingen om als mensen te zijn/leven en op die manier hier kwamen. Hoe het precies zit, weet ik niet, maar vanuit de tekst kan met bene-elohim i.i.g. geen mensen bedoelt worden (naar mijn mening).
Dit verklaart nog steeds niet hoe zij fysiek kinderen zouden kunnen krijgen met mensen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 17:46 schreef Psilon het volgende:
[..]
Nou ja dan blijft er alleen de interpretatie van bene-elohim als buitenaardse wezens over
Nee, maar joodse commentatoren, zoals de rabbijn in het geposte filmpje, zeggen dan ook dat die engelen het wereldse leven wilden ervaren en de uitdaging hier aangingen om als mensen te zijn/leven en op die manier hier kwamen. Hoe het precies zit, weet ik niet, maar vanuit de tekst kan met bene-elohim i.i.g. geen mensen bedoelt worden (naar mijn mening).
Hoe krijg je het toch bedacht...quote:Op woensdag 14 juni 2023 17:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dit verklaart nog steeds niet hoe zij fysiek kinderen zouden kunnen krijgen met mensen.
Het zou ook bijzonder opmerkelijk zijn als dit na de vloed niet opnieuw zou zijn gebeurd. Hebben ze sinds de vloed daar ineens geen zin meer in?
Als dit engelen waren die het wereldse leven wilden ervaren, wat voor engelen zouden dat dan zijn? Heilige engelen? Of gevallen engelen? In dat geval onderschrijf je mijn oorspronkelijke theorie: dat als we contact hebben gehad met buitenaards leven, dat demonisch van aard is (ik stel gevallen engelen even gelijk aan demonen, ik weet ook niet of daar een onderscheid in is, maar op basis van de bijbel zie ik dat niet).
Bene-elohim wil simpelweg zeggen 'zonen van God'.
Zonen van God of kinderen van God komen we ook de context tegen van mensen:
Mattheus 5:9Zalig zijn de vredestichters, want zij zullen Gods kinderen genoemd worden.
Johannes 1:12 Maar allen die Hem aangenomen hebben, hun heeft Hij macht gegeven kinderen van God te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven;
Galaten 3:26 Want u bent allen kinderen van God door het geloof in Christus Jezus.
Romeinen 8:14 Immers, zovelen als er door de Geest van God geleid worden, die zijn kinderen van God.
15 Want u hebt niet de Geest van slavernij ontvangen, die opnieuw tot angst leidt, maar u hebt de Geest van aanneming tot kinderen ontvangen, door Wie wij roepen: Abba, Vader!
16 De Geest Zelf getuigt met onze geest dat wij kinderen van God zijn.
In andere vertalingen staat er geen 'kinderen' maar 'zonen'. Het Grieks zegt in sommige gevallen kinderen, in andere gevallen zonen (bijv. Mattheus 5:9 is duidelijk 'zonen').
Hier ging in Genesis dan om de mannelijke kinderen, dus de zonen van God.
Dit in contrast met de 'dochters van mensen'. Welke mensen? Dat zouden dan de mensen uit de linie van Kain zijn, de linie van rebellen tegen God.
Dus dan geldt wat mij betreft hetzelfde als dit: Deuteronomium 7:
3U mag geen huwelijksbanden met hen aangaan: uw dochters mag u niet geven aan hun zonen, en hun dochters niet nemen voor uw zonen.
4Want zij zouden uw zonen van achter Mij laten afwijken, zodat zij andere goden gaan dienen en de toorn van de HEERE tegen u ontbrandt en Hij u al snel wegvaagt.
Het achterliggende idee is dat God een messias had beloofd, het 'zaad van de vrouw'.
Er moest dus uit de mensheid een mens worden geboren die die rol van messias zou gaan vervullen.
De duivel heeft dus sindsdien geprobeerd om dit te verhinderen door de mensheid zo corrupt mogelijk te maken en degenen die God wel dienden (zoals Abel) te onderdrukken, vermoorden of verleiden tot ongehoorzaamheid aan God. Op die manier zou de beloofde messias niet geboren kunnen worden. Die messias zou namelijk de 'kop van de slang' vermorzelen, oftewel zijn ondergang betekenen.
En dat zou verklaren waarom hij juist steeds probeerde om de kinderen van God te verleiden tot huwelijken en relaties. Niet alleen om hun levens zuur te maken, maar om de komst van de messias te verhinderen.
Ik verwacht niet dat je dit aanneemt ofzo, maar dat is een aanvullende uitleg die bij dit verhaal wordt gegeven.
Verder leuke discussie, leuk ook dat je naar de grondtekst gaat en het Hebreeuws erbijhaalt.
En nogmaals: het is geen kwestie van dogma. We zijn vrij om hiervan te geloven wat we willen. Een dag zullen we vast weten hoe de vork in de steel zit. Maar ik vond het wel belangrijk om mijn kijk erop te geven, omdat ik zelf verwacht dat dit in de nabije toekomst nog een belangrijke rol gaat spelen bij de grote misleidingen die gepaard gaan met de gebeurtenissen van de eindtijd. Dus houd het in gedachten als er straks echt marsmannetjes op televisie verschijnen met een boodschap dat we ons allemaal samen moeten voegen in een grote menselijke community onder de autoriteit van een specifiek politiek-religieus systeem dat het belang van de natuur sterk benadrukt, met een specifieke rustdag om de aarde en de mensheid te redden. Want daar wordt m.i. op aangestuurd en zo'n buitenaardse interventie zou zo'n beweging enorme kracht kunnen bijzetten.
Ik vind wat de rabbijn zegt (en zoveel anderen) toch meer recht doet aan de tekst. Maar dat is mijn mening, uiteraard erken ik dat er andere interpretaties bestaan, zoals die van jou, die ook in joodse en christelijke bronnen te vinden zijn.quote:Op woensdag 14 juni 2023 17:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dit verklaart nog steeds niet hoe zij fysiek kinderen zouden kunnen krijgen met mensen.
Het zou ook bijzonder opmerkelijk zijn als dit na de vloed niet opnieuw zou zijn gebeurd. Hebben ze sinds de vloed daar ineens geen zin meer in?
Als dit engelen waren die het wereldse leven wilden ervaren, wat voor engelen zouden dat dan zijn? Heilige engelen? Of gevallen engelen? In dat geval onderschrijf je mijn oorspronkelijke theorie: dat als we contact hebben gehad met buitenaards leven, dat demonisch van aard is (ik stel gevallen engelen even gelijk aan demonen, ik weet ook niet of daar een onderscheid in is, maar op basis van de bijbel zie ik dat niet).
Bene-elohim wil simpelweg zeggen 'zonen van God'.
Zonen van God of kinderen van God komen we ook de context tegen van mensen:
Mattheus 5:9Zalig zijn de vredestichters, want zij zullen Gods kinderen genoemd worden.
Johannes 1:12 Maar allen die Hem aangenomen hebben, hun heeft Hij macht gegeven kinderen van God te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven;
Galaten 3:26 Want u bent allen kinderen van God door het geloof in Christus Jezus.
Romeinen 8:14 Immers, zovelen als er door de Geest van God geleid worden, die zijn kinderen van God.
15 Want u hebt niet de Geest van slavernij ontvangen, die opnieuw tot angst leidt, maar u hebt de Geest van aanneming tot kinderen ontvangen, door Wie wij roepen: Abba, Vader!
16 De Geest Zelf getuigt met onze geest dat wij kinderen van God zijn.
In andere vertalingen staat er geen 'kinderen' maar 'zonen'. Het Grieks zegt in sommige gevallen kinderen, in andere gevallen zonen (bijv. Mattheus 5:9 is duidelijk 'zonen').
Hier ging in Genesis dan om de mannelijke kinderen, dus de zonen van God.
Dit in contrast met de 'dochters van mensen'. Welke mensen? Dat zouden dan de mensen uit de linie van Kain zijn, de linie van rebellen tegen God.
Dus dan geldt wat mij betreft hetzelfde als dit: Deuteronomium 7:
3U mag geen huwelijksbanden met hen aangaan: uw dochters mag u niet geven aan hun zonen, en hun dochters niet nemen voor uw zonen.
4Want zij zouden uw zonen van achter Mij laten afwijken, zodat zij andere goden gaan dienen en de toorn van de HEERE tegen u ontbrandt en Hij u al snel wegvaagt.
Het achterliggende idee is dat God een messias had beloofd, het 'zaad van de vrouw'.
Er moest dus uit de mensheid een mens worden geboren die die rol van messias zou gaan vervullen.
De duivel heeft dus sindsdien geprobeerd om dit te verhinderen door de mensheid zo corrupt mogelijk te maken en degenen die God wel dienden (zoals Abel) te onderdrukken, vermoorden of verleiden tot ongehoorzaamheid aan God. Op die manier zou de beloofde messias niet geboren kunnen worden. Die messias zou namelijk de 'kop van de slang' vermorzelen, oftewel zijn ondergang betekenen.
En dat zou verklaren waarom hij juist steeds probeerde om de kinderen van God te verleiden tot huwelijken en relaties. Niet alleen om hun levens zuur te maken, maar om de komst van de messias te verhinderen.
Ik verwacht niet dat je dit aanneemt ofzo, maar dat is een aanvullende uitleg die bij dit verhaal wordt gegeven.
Verder leuke discussie, leuk ook dat je naar de grondtekst gaat en het Hebreeuws erbijhaalt.
En nogmaals: het is geen kwestie van dogma. We zijn vrij om hiervan te geloven wat we willen. Een dag zullen we vast weten hoe de vork in de steel zit. Maar ik vond het wel belangrijk om mijn kijk erop te geven, omdat ik zelf verwacht dat dit in de nabije toekomst nog een belangrijke rol gaat spelen bij de grote misleidingen die gepaard gaan met de gebeurtenissen van de eindtijd. Dus houd het in gedachten als er straks echt marsmannetjes op televisie verschijnen met een boodschap dat we ons allemaal samen moeten voegen in een grote menselijke community onder de autoriteit van een specifiek politiek-religieus systeem dat het belang van de natuur sterk benadrukt, met een specifieke rustdag om de aarde en de mensheid te redden. Want daar wordt m.i. op aangestuurd en zo'n buitenaardse interventie zou zo'n beweging enorme kracht kunnen bijzetten.
Sorry hoor maar als je over Genesis 6 begint dan is het logisch dat andere relevante teksten erbij worden betrokken om die tekst uit te leggen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 19:54 schreef Psilon het volgende:
[..]
Wat is dit Ali?
Ik vind dat je hier aan het doordraven bent over messias, zaad, complottheorieën en zoveel andere zaken die niks met dit topic of mijn post te maken hebben en je post onnodig lang maakt. Het kost mij ook tijd om dat allemaal te lezen en te begrijpen, ook omdat er geen samenhang in lijkt te zitten. Veel hiervan kun je ook in de Bijbel-topic kwijt of hoort thuis in BNW.
Je kan er van alles vinden, uitspraken van Jezus erbij halen, zondvloed, gevallen engelen, maar de tekst in Genesis 6 veranderd daarmee voor mij niet. Ik vind wat de rabbijn zegt (en zoveel anderen) toch meer recht doet aan de tekst. Maar dat is mijn mening, uiteraard erken ik dat er andere interpretaties bestaan, zoals die van jou, die ook in joodse en christelijke bronnen te vinden zijn. Echter merk ik wel dat je moeite hebt met andere interpretaties, terwijl die uit dezelfde bronnen komen.
Ik onderschrijf je theorie daar helemaal niet mee. Omdat ik onder buitenaards intelligent leven geen engelen versta (staat zelfs in de OP). Wat ik opmaak uit de uitleg van de rabbijn is dat het niet gaat om engelen die in de hemel met satan in opstand kwamen en toen vielen, maar om een andere groep engelen die het wereldse leven wilden ervaren en de uitdaging aangingen om te leven als mensen, maar daarin op aarde (niet in de hemel) faalde.
Je probeert het hier, voor zoveelste keer, over een andere boeg te gooien: Door de hele Bijbel wordt onder bene-elohim zowel engelen als godvrezende mensen bedoelt, dat weet ik, dat heb ik nooit ontkend. Het gaat in dit geval om de context van het verhaal waarin dit wordt gebruikt en niet wat boeken verder in Mattheus, Johannes, etc. staat. Ik onderbouw mijn standpunt toch ook niet met Job 1:6 en 2:1, waar bene-elohim om engelen gaat? Het gaat om de context van het verhaal in Genesis 6, waar duidelijk een onderscheidt wordt gemaakt tussen mensen (ha-adam) en bene-elohim, en dus hoogstwaarschijnlijk engelen mee bedoelt wordt.
Sowieso is het niet echt gebeurd. Het gaat om de beschrijving. De vraag is of alles in het boek beschreven is als een 'visioen'? En nee dat zie ik niet zo.quote:Op woensdag 14 juni 2023 17:11 schreef Psilon het volgende:
[..]
In Ezechiël 1 vers 1 wordt het Hebreeuwse woord mar'ah gebruikt wat 'visioen' betekent. In alle Engelstalige vertalingen hier wordt het als 'visioen' vertaald. In de Willibrordvertaling en De Herziene Statenvertaling wordt het ook als 'visioen' vertaald.
Verder lijkt het me duidelijk dat bijv. het "eten van een boekrol" niet echt gebeurd is.
1 Dat God levensadem kan toevoegen, betekent niet dat God zelf ook ademt, natuurlijk.quote:Op woensdag 14 juni 2023 20:10 schreef Ripples het volgende:
Hieronder wat zaken uit de bijbel die de paleocontacthypothese, al dan niet met een hoop fantasie, ondersteunen.
1God blaast Adam en Eva levensadem in. God is dus een levend wezen. Want God ademt.
2God maakt de mens naar zijn evenbeeld. God is dus geen geest maar een wezen van vlees en bloed. Wij zijn immers geen geesten.
3God maakt Eva uit een Rib van Adam. God doet een experimentje, hij neemt wat weefsel, bloed, bot en DNA en bouwt er een mens omheen.
4Er komen godenzonen op aarde om met vrouwen de daad te doen. Hieruit worden reuzen geboren.
5Henoch wandelde met God. En werd weggevoerd. Dat God wandelt toont aan dat hij een wezen is van vlees en bloed. Dat Henoch niet dood gaat maar wordt weggevoerd komt omdat Henoch wordt meegenomen door een ruimtevaartuig.
6Jezus vaart ten hemel. Tja, dat kan alleen maar in een ruimtevaartuig. Anders zou Jezus natuurlijk al snel stikken.
7Jezus is een reageerbuis baby. Want Maria is niet bevlekt.
8Jezus heeft goddelijk DNA, want hij is immers een reageerbuis baby en wordt niet voor niets de Zoon van God genoemd.
Die schoot mij net ook te binnen...quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:50 schreef Haushofer het volgende:
Dan zijn er ook een hoop Romeinse en Griekse reageerbuisbabies
Ik zet daarvoor gewoon mijn tv aan. En mijn gsm kan het ook.quote:Op woensdag 14 juni 2023 20:10 schreef Ripples het volgende:
Jezus krijgt van de duivel de halve wereld in een paar flitsen te zien. Dat kan alleen maar in een ruimtevaartuig.
Een vurig paard betekent doorgaans niet dat het paard in brand staat.quote:Elia wordt met een wagen met paarden die branden naar de hemel gevlogen.
Ik ben het met je eens dat argumenten voor paleo-contact vaak rammelen. Interessant echter is dat tegenargumenten vaak nog zwakker zijn.quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:50 schreef Haushofer het volgende:
[..]
1 Dat God levensadem kan toevoegen, betekent niet dat God zelf ook ademt, natuurlijk.
2 "Evenbeeld" kan hier ook spiritueel/geestelijk betekenen, en hoeft geen fysieke connotatie te hebben.
3 "Rib" is slechts één vertaling; letterlijk staat er "tselah", "zijde".
5 "Wandelen met God" is een uitdrukking.
6 Men had geen weet van wat er zich buiten de atmosfeer bevond. De "hemel" was datgene wat zich buiten de hemelkoepel bevond, en bestond uit water.
7 Dan zijn er ook een hoop Romeinse en Griekse reageerbuisbabies
Etc.etc.etc.
Daar maakt von Daniken ook altijd handig gebruik van met zijn argument "In mijn boeken staan geen claims alleen maar vraagtekens" Maar dat is niet helemaal waar. Daarnaast maakt hij handig gebruik van het feit dat Egyptologen geen vragen stellen en hun interpretaties zeer overtuigt presenteren.quote:Op donderdag 15 juni 2023 19:28 schreef Ripples het volgende:
Ik ben het met je eens dat argumenten voor paleo-contact vaak rammelen. Interessant echter is dat tegenargumenten vaak nog zwakker zijn.
Ok, ik dacht dat je een grapje maakte. Ik vind dit soort interpretaties eerlijk gezegd nogal rieken naar Von Däniken-achtige apofenie en in veel gevallen erg ver gezocht.quote:Op donderdag 15 juni 2023 19:28 schreef Ripples het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat argumenten voor paleo-contact vaak rammelen. Interessant echter is dat tegenargumenten vaak nog zwakker zijn.
Kun je een aantal van deze tegenargumenten vanuit de wetenschappelijke hoek benoemen?quote:Als iets niet verklaard kan worden dan is het al snel 'het waren ruimtewezens'. Maar nogmaals; opvallend is dat tegenargumenten vaak erg zwak zijn.
Wat een gaaf verhaal dit zeg!quote:Op vrijdag 16 juni 2023 15:48 schreef Watuntrik het volgende:
Ooit gehoord van de Brit Julian Nott? Een wereldberoemde ballonvaarder. Hij heeft ooit samen met ene Jim Woodman een mooi succesvol experiment uitgevoerd.
Woodman claimde het idee dat de Nazca indianen waarschijnlijk de hete luchtballon moeten hebben uitgevogeld en daarmee dus opgestegen zijn en zo doende de Nazca lijnen etc. zijn ontworpen hij daagde Nott uit met hem samen dit experiment aan te gaan om te bewijzen dat het zou kunnen.
Dus ze hebben met behulp van lokale indianen van lokaal groeiend riet een mand laten vlechten in de vorm van een kano.
[ afbeelding ]
Hebben een replica van het textiel zoals het volgens archeologische vondsten daar in de oudheid werd vervaardigt laten maken van dezelfde als toen beschikbare materialen en hebben daar een ballon van samengesteld.
[ afbeelding ]
Deze aan de gondola bevestigt de ballon met palen rechtop gezet, houtvuurtje eronder aangestoken en met hete lucht laten vullen. Ballast afgeworpen en tot 90 meter hoogte opgestegen tijdje rondgehangen.
[ afbeelding ]
Wat kiekjes geschoten en weer veilig geland.
[ afbeelding ]
Dus het bewijs geleverd dat het met de materialen van toen goed mogelijk is om te varen met een hete luchtballon.
Het enige bewijs dat er nog niet is, is dat de Nazca indianen dat ook daadwerkelijk gedaan hebben.
https://nott.com/nazca/
Dat terzijde, het verhaaltje van d'r Erich is inderdaad vele malen spectaculairder en hier zul je hem dan ook nooit over horen. Hij blijft liever bij zijn landingsbanen voor paleontologische ruimteschepen.Dat verkoopt noch altijd stukje beter.
Waarom zouden die indianen ballonvaren niet ontdekt en gebruikt hebben? Ook al vinden we daar verder geen bewijs van terug. De Romeinen maakten en gebruikten cement dat beter is dan die van ons nu, dat bewijs hebben we teruggevonden, behalve het recept en dit namaken is nog steeds niet gelukt. De primitievere mens als dommer weg te zetten gaat hiermee niet op.
Toch knap dat dit zou allemaal zou kunnen met raamtevaartuigen zonder dat we ooit een ruimtevaartuig in handen hebben gehad ... dat is dus een hypothetisch ruimtevaartuig.quote:Op woensdag 14 juni 2023 20:10 schreef Ripples het volgende:
Hieronder wat zaken uit de bijbel die de paleocontacthypothese, al dan niet met een hoop fantasie, ondersteunen.
Even uit m’n hoofd zonder de bijbelteksten geraadpleegd te hebben. Ik zou dus her en der een foutje kunnen maken. Het is verder verre van volledig en het is niet mijn persoonlijke mening. Gewoon een overzichtje.
God blaast Adam en Eva levensadem in. God is dus een levend wezen. Want God ademt.
God maakt de mens naar zijn evenbeeld. God is dus geen geest maar een wezen van vlees en bloed. Wij zijn immers geen geesten.
God maakt Eva uit een Rib van Adam. God doet een experimentje, hij neemt wat weefsel, bloed, bot en DNA en bouwt er een mens omheen.
Er komen godenzonen op aarde om met vrouwen de daad te doen. Hieruit worden reuzen geboren.
Henoch wandelde met God. En werd weggevoerd. Dat God wandelt toont aan dat hij een wezen is van vlees en bloed. Dat Henoch niet dood gaat maar wordt weggevoerd komt omdat Henoch wordt meegenomen door een ruimtevaartuig.
Jezus vaart ten hemel. Tja, dat kan alleen maar in een ruimtevaartuig. Anders zou Jezus natuurlijk al snel stikken.
Jezus is een reageerbuis baby. Want Maria is niet bevlekt.
Jezus heeft goddelijk DNA, want hij is immers een reageerbuis baby en wordt niet voor niets de Zoon van God genoemd.
Jacob ziet een ladder. Dat is natuurlijk een ladder naar de hemelbewoners die uit een ruimtevaartuig moet komen.
Abraham wordt bezocht door hemelbewoners. De hemelbewoners eten pannenkoeken.
Hemelbewoners bezoeken Sodom en Gommora en slachten wat gespuis af met wat lightsabers
Een vliegend object vernietigd de steden Sodom en Gommora
Elia wordt met een wagen met paarden die branden naar de hemel gevlogen. Men verwacht zelfs dat hij nog een keertje terugkomt.
Zacharias ziet een extreem grote boekrol snel heen en weer vliegen. Dit was natuurlijk geen boekrol maar een ruimtevaartuig.
Een rokend en brandend voertuig leidt het volk door de woestijn tijdens de Exodus.
Mozes ontmoet God op een berg, daar waar het ruimtevaartuig geland is.’
Ook de ster die de wijzen / koningen / magiers naar het stalleke van Jezus leidt is natuurlijk een ruimtevaartuig.
Jezus krijgt van de duivel de halve wereld in een paar flitsen te zien. Dat kan alleen maar in een ruimtevaartuig.
In Ezechiel landt het ruimtevaartuig van God en vult de tabernakel met rook. Iedereen die de tabernakel ingaat zal verbranden. Probeer de omschrijving in Ezechiel eens na te tekenen. Je tekent dan een UFO.
De Ark des Verbonds is een communicatiemiddel van de hemelbewoners. Een soort van lange afstand telefoon.
De Ark des Verbonds is gemaakt met hulp van buitenaardse techniek en heeft daardoor een elektrische lading. Een uitvoerige beschrijving kun je vinden in de Zohar.
Manna wordt gemaakt met buitenaards techniek. Middels de mannamachine. Deze machine wordt uitvoerig beschreven in de Zohar.
In post #215 probeer je het verhaal van von Daniken te weerleggen waar hij in een blauwe lotus een gloeilamp ziet, een moderne uitvinding uit de 19de eeuw. Maar in post #217 probeer je te onderbouwen dat de indianen een luchtballon, een moderne uitvinding uit de 19de eeuw, gebruikten om de Nazcalijnen te maken.quote:
Nee hoor....quote:Op vrijdag 16 juni 2023 19:28 schreef Psilon het volgende:
In post #215 probeer je het verhaal van von Daniken te weerleggen
Ook niet...quote:Op vrijdag 16 juni 2023 19:28 schreef Psilon het volgende:
Maar in post #217 probeer je te onderbouwen dat de indianen een luchtballon, een moderne uitvinding uit de 19de eeuw, gebruikten om de Nazcalijnen te maken.
Laat ik vooropstellen dat mijn post niet als aanval bedoelt was, maar gewoon iets wat mij opviel aan je posts.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 21:13 schreef Watuntrik het volgende:
[..]
Nee hoor....Wat ik probeer, probeer jij hier zelf in te vullen, wat ik heb gedaan is een andere interpretatie gegeven van de afbeelding met net zoveel vraagtekens als Erich waarin hij jou graag een bouwlamp wil laten zien.
[..]
Ook niet...En je probeert weer voor mij in te vullen wat ik probeer. Maar maakt ook niet uit en voel niet de noodzaak verder om iets duidelijker te maken dan het al is... Dat zelf invullen zoals je het graag lezen wil is de getuige van waarom je een van zijn goede klanten bent. Daar is hij heel erg blij mee.
Ik heb het nergens over dat "met ballonnen die lijnen/afbeeldingen in de aarde zijn gemaakt." Je bent hiermee niet aan "muggenziften", maar komt met een stropop vind ik.quote:Daarnaast maak je lijnen noch afbeeldingen met ballonnen in de aarde, dat zou je eerder met een soort van spade doen. In de ballon zou je het project kunnen overzien en coördineren. Maar dat bedoelde je wellicht niet zo letterlijk, ik doe nu hetzelfde wat jij doet, muggenziftte tussen de regels en vul dan zelf in.Enzo kunnen we nog wel even doorgaan.
En je hebt duidelijk nog nooit zelf iets bestuurd dat vliegt. Ook al is een ballon geen vleugel je land zo'n ding echt niet zomaar overal. En zelfs voor iets met vleugels zou je geen landingsbaan nodig hoeven hebben. Slechts net zo als bij ballon varen ruimte in de juiste richting. Een denkbeeldige baan waarmee je de landing dient voor te bereiden, zou je kunnen zeggen. En dan is een ballon landen nog de lastisgste van alles waarmee je vliegen kunt. Want het is de luchtstroom die bepaald waar je de baan moet zoeken dat ding is voor de rest alleen maar op en neer te sturen.
Inderdaad dat heb je ook niet gedaan...:) Wat ik tussen de regels weerleg met de post over de Nazca lijnen is dat Von Daniken claimt, wanneer je zulke lijnen op grond niveau will maken dan zul je moeten kunnen vliegen en dat kon de Nazca cultuur niet. Dus zijn conclusie is, het moet dan toch gemaakt zijn door ... paleo-huppeldepup bezoekers met vliegmachientjes.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 22:39 schreef Psilon het volgende:
Ik heb het nergens over dat "met ballonnen die lijnen/afbeeldingen in de aarde zijn gemaakt.
Wat je rationeel zou kunnen doen: gegeven de data D, op zijn Bayesiaans een waarschijnlijkheid hengelen aan de hypothese "H1 = buitenaardse wezens" en de hypothese "H2 = luchtballon" en dan de verhouding berekenen:quote:Op vrijdag 16 juni 2023 19:28 schreef Psilon het volgende:
In post #215 probeer je het verhaal van von Daniken te weerleggen waar hij in een blauwe lotus een gloeilamp ziet, een moderne uitvinding uit de 19de eeuw. Maar in post #217 probeer je te onderbouwen dat de indianen een luchtballon, een moderne uitvinding uit de 19de eeuw, gebruikten om de Nazcalijnen te maken.
Inderdaad: je gaat de data dan al interpreteren met behulp van de hypothese die je wilt bevestigen.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 23:57 schreef Watuntrik het volgende:
Dus jou opmerking "Ballonnen hebben helemaal geen landingsbanen nodig" Die dijenkletser
komt dus niet voort uit mijn denkbeeld en heb er niet eens op aangestuurd die heb je zelf bedacht en ingevuld.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |