abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 9 juni 2023 @ 10:43:58 #1
501078 streamjohan
magnum is magnum
pi_209450731
Behoorlijk geschrokken deze morgen van deze handige knaap op een buitendeur :') Op het randje, en geen plek om te zitten. Lijkt me sterk dat dit een luchtaanval is geweest.

Heb ik last van vertikaal lopende reigers of marters die langs muren omhoog kunnen lopen?

Iemand een idee? Tijd om de gasrambuks van stal te halen? Help.
pi_209450783
Marterstront ziet er niet zo uit. Sowieso een vogel die zich op die rand is gaan zitten en lekker tegen je raam aan heeft gescheten. Welke weet ik niet.
U MAD?
  vrijdag 9 juni 2023 @ 10:58:33 #3
501078 streamjohan
magnum is magnum
pi_209450891
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 10:48 schreef de_boswachter het volgende:
Marterstront ziet er niet zo uit. Sowieso een vogel die zich op die rand is gaan zitten en lekker tegen je raam aan heeft gescheten. Welke weet ik niet.
Denk je serieus? Zo veel? Lijkt wel van een of andere condor ontsnapt uit gaia zoo.
  vrijdag 9 juni 2023 @ 11:10:51 #4
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_209450999
Gans.
Huilen dan.
  Spellchecker vrijdag 9 juni 2023 @ 11:16:50 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  vrijdag 9 juni 2023 @ 11:21:56 #6
206164 Gibson88
Beste debater aldus tong80
pi_209451110
Ooievaar denk ik. Beste flats man _O-
Aan het typen...
pi_209451230
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 11:10 schreef Isdatzo het volgende:
Gans.
Hmmm die poepen vaak groener en vezeliger :P
pi_209451446
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 11:21 schreef Gibson88 het volgende:
Ooievaar denk ik. Beste flats man _O-
Als hij uitzoomt kan het best wel eens meevallen hoor…. Door deze close up lijkt het net een kilo of 3 aan stront
U MAD?
pi_209451527
Een schijtlijster
pi_209451668
Kan daar boven op de dakrand wat zitten? En heb je veel Houtduiven in de buurt?

Zo ja is dat een potentiële verdachte en is het meer dan één geweest die op de dankrand heeft zitten schijten.

Vogels die veel vis eet schijt niet echt bruin... Vogels die zaden, fruit dus vegetarisch eten schijten donker en dit staat allemaal op het dieet van de Houtduif.

Je bent niet de eerste...
https://vroegevogels.bnnv(...)el-poep-is-dit/19048
pi_209452246
Ik wil de foto bestuderen, maar ik wil ook niet over m'n nek gaan. :r :'( :D

Zit er nu wit in de poep? Dan is het waarschijnlijk een vogel. Ik kwam dit leerzame stukje tegen: Raar hoopje poep. "(...) vogels scheiden de afvalstoffen van hun nieren als een witte pasta toe aan de afvalstoffen van de darmen. Dit samengevoegde product wordt door één en dezelfde opening, de cloaca, naar buiten gewerkt. Zoogdieren plassen om de afvalstoffen van hun nieren kwijt te raken, maar daar doen vogels niet aan. Reptielen hebben ook een witte fractie in hun poep, maar die leven niet in de tuin van mijn ouders."

Ook interessant: "Mijns inziens is een houtduif de meest voor de hand liggende drollendraaier. Misschien was de dader een broedende houtduif. Die kunnen hun ontlasting lang ophouden als ze braaf hun eieren zitten warm te houden. Zodra ze het nest verlaten deponeren ze soms een opvallend grote hoeveelheid opgespaarde uitwerpselen."

De bijbehorende foto zet ik maar onder een spoiler:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_209452370
Ik denk Pino.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Spellchecker vrijdag 9 juni 2023 @ 13:37:53 #13
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_209452521
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 13:23 schreef Claudia_x het volgende:
Ik wil de foto bestuderen, maar ik wil ook niet over m'n nek gaan. :r :'( :D

Zit er nu wit in de poep? Dan is het waarschijnlijk een vogel. Ik kwam dit leerzame stukje tegen: Raar hoopje poep. "(...) vogels scheiden de afvalstoffen van hun nieren als een witte pasta toe aan de afvalstoffen van de darmen. Dit samengevoegde product wordt door één en dezelfde opening, de cloaca, naar buiten gewerkt. Zoogdieren plassen om de afvalstoffen van hun nieren kwijt te raken, maar daar doen vogels niet aan. Reptielen hebben ook een witte fractie in hun poep, maar die leven niet in de tuin van mijn ouders."

Ook interessant: "Mijns inziens is een houtduif de meest voor de hand liggende drollendraaier. Misschien was de dader een broedende houtduif. Die kunnen hun ontlasting lang ophouden als ze braaf hun eieren zitten warm te houden. Zodra ze het nest verlaten deponeren ze soms een opvallend grote hoeveelheid opgespaarde uitwerpselen."

De bijbehorende foto zet ik maar onder een spoiler:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die witte fractie zit er wel in.

De meeste grote vogels zijn watervogels en die hebben juist meer groen in de ontlasting. Van die broedende duif zou je gelijk kunnen hebben, veel google bronnen wijzen wel in die richting.
pi_209452624
Misschien kun je even een stukje proeven, als het vissig smaakt is het waarschijnlijk een reiger.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')