abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_209448068
https://nos.nl/artikel/24(...)an-dijk-rectificeren

quote:
Kunstenares Katinka Simonse, bekend onder de naam Tinkebell, moet beschuldigingen over ex-PvdA-politicus Gijs van Dijk terugnemen. Dat heeft de rechter onlangs besloten in een kort geding dat door Van Dijk was aangespannen.

Tinkebell had in het NPO Radio 1-programma Mischa! gezegd dat het voormalig Tweede Kamerlid een vrouw had aangerand "door haar hardhandig te knuffelen". Ook speculeerde ze over een nieuwe baan en een bedrag van 350.000 euro die Van Dijk van de PvdA-fractie aangeboden zou hebben gekregen. Volgens de kunstenares zou hij bovendien een relatie gehad hebben met PvdA-leider Attje Kuiken.

De rechtbank zegt dat de beweringen van Simonse "geen steun vinden in de feiten", en dat die de reputatie en het persoonlijke en professionele leven van Van Dijk schaden. Tinkebell moet een rectificatie op haar Twitter-account plaatsen die twee weken zichtbaar moet zijn. Ze mag gedurende twee uur na het plaatsen ervan niet twitteren. Ook geldt er een dwangsom als de kunstenares opnieuw dergelijke beschuldigingen tegen Van Dijk uit.
Onderzoek onzorgvuldig verlopen

Van Dijk stapte onder druk van toenmalig PvdA-leider Lilliane Ploumen in februari 2022 uit de PvdA-fractie en gaf zijn Kamerlidmaatschap op na meldingen van ongewenst gedrag. Simonse is een van de vrouwen die over het vermeende gedrag van Van Dijk aan de bel hadden getrokken. Zij had eerder een korte relatie met hem.

De PvdA liet onafhankelijk onderzoek doen naar het Tweede Kamerlid, maar moest later erkennen dat het onderzoek "op verschillende momenten" onzorgvuldig was verlopen. Het rapport werd nooit openbaar gemaakt. Wel volgden excuses van de partij aan Van Dijk en kreeg hij een vergoeding.
Apart dat het allemaal op Twitter moet gebeuren terwijl ze de uitspraken in een radioprogramma deed :? Wat is daar de logica van?
pi_209448204
Ik ben op twitter geblokkeerd door Tinkebell en ik kan dus geen kennis nemen van haar rectificatie, is het dan wel geldig?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_209448218
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 00:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik ben op twitter geblokkeerd door Tinkebell en ik kan dus geen kennis nemen van haar rectificatie, is het dan wel geldig?
Dat is een goed punt. Ik snap echt niet waarom dat op Twitter moet, ik heb het niet eens en een heleboel mensen die naar dat radioprogramma luisteren ook niet.
pi_209448287
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 00:09 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is een goed punt. Ik snap echt niet waarom dat op Twitter moet, ik heb het niet eens en een heleboel mensen die naar dat radioprogramma luisteren ook niet.
Zonde, want het platform is door Elon zijn raket-technologie modern en anti-woke geworden.
pi_209448686
Tinkebel is een verrader.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_209448909
Tinkedinges vellen en daar dan een leuke jas van maken zou ik zo zeggen
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_209448922
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 03:00 schreef superniger het volgende:
Tinkebel is een verrader.
Tinkebell is een gestoorde borderliner en aandachtshoer.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_209449233
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 23:46 schreef MoreDakka het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)an-dijk-rectificeren
[..]
Apart dat het allemaal op Twitter moet gebeuren terwijl ze de uitspraken in een radioprogramma deed :? Wat is daar de logica van?
Dat zou Gijs van Dijk wel hebben geëist in zijn dagvaarding. Een rechter gaat dat niet ambtshalve opleggen
pi_209449324
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 00:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik ben op twitter geblokkeerd door Tinkebell en ik kan dus geen kennis nemen van haar rectificatie, is het dan wel geldig?
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 00:09 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is een goed punt. Ik snap echt niet waarom dat op Twitter moet, ik heb het niet eens en een heleboel mensen die naar dat radioprogramma luisteren ook niet.
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 08:00 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Dat zou Gijs van Dijk wel hebben geëist in zijn dagvaarding. Een rechter gaat dat niet ambtshalve opleggen
Correct:

quote:
Het geschil
3.1.
[eiser] vordert – samengevat en na wijziging van eis – bij vonnis uitvoerbaar bij voorraad:

I. [gedaagde] te bevelen de in de dagvaarding beschreven of vergelijkbare beschuldigingen niet meer te uiten, via welk medium dan ook, in het bijzonder de beschuldiging dat [eiser] :

a. zich schuldig gemaakt zou hebben aan aanranding of ander seksueel grensoverschrijdend gedrag;

b. ¤ 350.000,- zou hebben ontvangen van de PvdA;

c. een relatie zou hebben of nog heeft met [naam 7] ;

d. een baan is aangeboden door de PvdA;

e. met de PvdA zou hebben afgesproken dat “niets voor de slachtoffers gedaan zou worden”;

II. [gedaagde] te bevelen haar uitingen te rectificeren op de wijze zoals vermeld in de akte wijziging van eis, op haar Twitter-account en in haar podcast;

III. [gedaagde] te veroordelen tot betaling van een dwangsom in geval van overtreding van één van de onder I en II gevorderde bevelen;

IV. [gedaagde] te veroordelen in de proceskosten en de nakosten, alles te vermeerderen met de wettelijke rente.
Het gaat ook niet alleen over een enkele radiouitzending, maar:
quote:
2.24. [gedaagde] heeft zich vanaf het moment dat zij haar klacht indiende bij de PvdA veelvuldig op Twitter geuit over de hele kwestie.
Daarnaast nog een rectificatie op haar podcast achtte de rechter niet nodig:
quote:
4.15. Ook zal [gedaagde] worden bevolen de gevorderde rectificatie te plaatsen. Een rectificatie op haar Twitter-account die tenminste twee weken zichtbaar moet blijven en waarna zij twee uur geen nieuwe berichten mag plaatsen is proportioneel. Een rectificatie in haar podcast is daarnaast niet nodig.
En een rectificatie in het radioprogramma is kennelijk niet geëist. Had dat trouwens niet ook moeten betekenen dat het radioprogramma aangeklaagd had moeten worden?

Zie hier: https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBAMS:2023:3606

[ Bericht 0% gewijzigd door SnertMetChoco op 09-06-2023 08:27:37 ]
  vrijdag 9 juni 2023 @ 09:38:54 #10
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209450061
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 08:11 schreef SnertMetChoco het volgende:

En een rectificatie in het radioprogramma is kennelijk niet geëist. Had dat trouwens niet ook moeten betekenen dat het radioprogramma aangeklaagd had moeten worden?

Zie hier: https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBAMS:2023:3606
Dat lijkt me wel. Tinkebell zelf gaat natuurlijk niet over de content van dat radioprogramma.
We have always been at war with Eastasia.
pi_209451818
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 08:11 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
[..]
[..]
Correct:
[..]
Het gaat ook niet alleen over een enkele radiouitzending, maar:
[..]
Daarnaast nog een rectificatie op haar podcast achtte de rechter niet nodig:
[..]
En een rectificatie in het radioprogramma is kennelijk niet geëist. Had dat trouwens niet ook moeten betekenen dat het radioprogramma aangeklaagd had moeten worden?

Zie hier: https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBAMS:2023:3606
Bedankt voor de informatie. Zoals gewoonlijk laat de NOS weer een heleboel details weg.
pi_209452025
Is dat die trut die haar kat snoeihard vermoord heeft om wat aandacht te krijgen? Vies wijf man gatverdamme.
pi_209452105
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 09:38 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat lijkt me wel. Tinkebell zelf gaat natuurlijk niet over de content van dat radioprogramma.
Dat radioprogramma krijgt het natuurlijk flink aan de stok met de NPO ombudsman voor het onweersproken of kritisch onbevraagd blijven van zulke boude beweringen. Zo gaat dat altijd bij de NPO.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 9 juni 2023 @ 14:11:25 #14
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_209452722
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 08:11 schreef SnertMetChoco het volgende:
En een rectificatie in het radioprogramma is kennelijk niet geëist. Had dat trouwens niet ook moeten betekenen dat het radioprogramma aangeklaagd had moeten worden?

Zie hier: https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBAMS:2023:3606
Dat zal een afzonderlijke zaak worden lijkt me.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_209452851
quote:
Tinkebell had in het NPO Radio 1-programma Mischa! gezegd dat het voormalig Tweede Kamerlid een vrouw had aangerand "door haar hardhandig te knuffelen".
:') :') :')

pas op bij het geven van een omhelsing, span je armspieren niet te stevig aan want dan ben je aan het aanranden volgens Tinkebell :{w :{w :{w
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_209456048
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 13:00 schreef HyperViper het volgende:
Is dat die trut die haar kat snoeihard vermoord heeft om wat aandacht te krijgen? Vies wijf man gatverdamme.
Ze is echt vies Patrick.
pi_209456592
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 06:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Tinkebell is een gestoorde borderliner en aandachtshoer.
Exact.
Ze heeft zelf haar eigen kat gewurgd omdat ze van mening was dat de kat depressief was. Vervolgens heeft ze van haar dode kat een tas gemaakt. De tering wat een gestoord mens....
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_209457009
Dat mensen als Katinka Simonse enkel rectificatie als 'straf' krijgen voor hun laster, is tergend.
pi_209488579
twitter
  maandag 12 juni 2023 @ 15:18:42 #20
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_209488654
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 15:09 schreef potjecreme het volgende:
[ twitter ]
Tinkebell? Ken dat hele wijf niet. Maar even googelen en; wat een achterlijke muts zeg.

Maar de term 'red flags' word ik ook ongelooflijk moe van.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_209488667
Laat dit een les zijn voor de progressieve clubjes met hun 'het slachtoffer heeft altijd gelijk' MeToo waanzin.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2023 15:20:25 ]
pi_209491927
Maar eerlijk is eerlijk, Gijs had het kunnen weten. Iedere jongen van 16 jaar of ouder kent het spreekwoord "never stick your dick in crazy". En dat Tinkebell crazy is dat weet natuurlijk iedereen.

Tinkebell zit voor mij in de no go zone, maar sommige mensen vinden haar wellicht wel aantrekkelijk (Gijs) dus, maar in dat geval zit ze zeker in de danger zone, en dat wist Gijs of had hij kunnen weten.

Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 12 juni 2023 @ 20:00:50 #23
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209491954
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 20:24 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Exact.
Ze heeft zelf haar eigen kat gewurgd omdat ze van mening was dat de kat depressief was. Vervolgens heeft ze van haar dode kat een tas gemaakt. De tering wat een gestoord mens....
Hoe deze aan zn eind is gekomen weet ik niet maar hij is geëindigd als drone :')

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_209492459
quote:
84s.gif Op maandag 12 juni 2023 20:00 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Hoe deze aan zn eind is gekomen weet ik niet maar hij is geëindigd als drone :')

[ afbeelding ]
Kun je leuke pranks mee uithalen.
  Moderator maandag 12 juni 2023 @ 20:42:12 #25
236264 crew  capricia
pi_209492482
quote:
84s.gif Op maandag 12 juni 2023 20:00 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Hoe deze aan zn eind is gekomen weet ik niet maar hij is geëindigd als drone :')

[ afbeelding ]
Ik besteed het liefst geen aandacht aan dit soort mensen. Mijn god zeg.
Definitely not CIA
pi_209492506
Was dat niet dat mens die haar kat in een handtas had gemaakt? Die was hier op fok ook toch jaren terug?
Ah, klein googletje gedaan
Tinkebell (van die kattentas) opgejaagd wild
Twiddel
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')