abonnement Unibet Coolblue
pi_209447948
Vraag, de aannemer heeft vandaag laten weten dat ze na eerdere communicatie toch niet de oplevering gaan redden voor de bouw vakantie.

Daardoor word de woning niet meer opgeleverd in Juli maar medio September. Laat ik daar nu vakantie hebben gepland. Hoe is dit geregeld? Kan nu immers niet meer de sleutel aannemen als de aannemer de woning waarschijnlijk wil opleveren.

Heb ook niemand waarop ik kan terugvallen om in mijn plaats bij de oplevering te zijn en wil ook niet de vakantie verplaatsen.

Ervaringen?
pi_209448017
Je kan de oplevering toch na je vakantie doen? Zij zijn rijkelijk te laat, dus ze hebben verder niet zoveel te willen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_209448045
Aangeven dat jullie dan op vakantie zijn en een weekje/2 weken/3 weken later wel kunnen.

Vergeet trouwens niet dat als ze al een definitieve opleverdatum hebben opgegeven je vaak een schadevergoeding in rekening kan brengen per kalenderdag dat het langer duurt. Mits dat in je voorwaarden staat natuurlijk.
  vrijdag 9 juni 2023 @ 00:22:06 #4
396386 sturmpie
for night & nature
pi_209448301
dan vraag je toch gewoon of 't iets later kan
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_209449124
Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik zou het heel anders doen. Ik zou een mooie mail maken, zo van:

Wij vinden het ontzettend jammer te horen dat de opleveringsdatum (weer?) is uitgesteld, nu naar datum A.
Omdat wij er steeds vanuit zijn gegaan dat jullie de datum zouden halen hebben wij onze vakantie voor B weken na de originele opleveringsdatum gepland. Met een veilige marge voor eventuele kleine uitloop. De huidige uitloop betekent dat de nieuwe/nieuwste opleveringsdatum precies in onze vakantie valt.
Wij verzoeken jullie om onze woning uiterlijk op datum C op te leveren, zodat wij in het bezit van de sleutel gewoon op vakantie kunnen gaan.

Een dan kijken wat ze doen. Uitstellen kan altijd nog...
pi_209449864
Zij kunnen niet op jouw datum A. Jij niet op hun datum B.
Hun probleem, niet de jouwe
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 9 juni 2023 @ 09:44:46 #7
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_209450108
Geef gewoon netjes aan dat je op de voorgestelde datum niet beschikbaar bent, en vraag ze om een nieuw voorstel na datum X (of voor datum W).

Ik kan me voorstellen dat ze dan met eventuele boetes voor te laat opleveren wel rekenen met de door hun voorgestelde eerste datum maar dat lijkt me redelijk.

Vergeet ook niet om een bouwkundige in de arm te nemen voor je oplevering.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')