abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_209444774
quote:
"Een echt drama": baby overleden in auto door oververhitting, moeder vergat haar naar de crèche te brengen
De baby van zes maanden die gisteren dood aangetroffen werd in een auto aan het Saint-Joseph-ziekenhuis in Charleroi, is overleden aan oververhitting. "Het kindje moest 's morgens afgezet worden aan de crèche door de mama, maar toen de papa het kindje ging afhalen om 16.30 was ze er niet", klinkt het bij het parket van Charleroi.

Het is een "echt drama" dat zich gisteren op de parking van het ziekenhuis Saint-Joseph in Charleroi heeft afgespeeld, vertelt Vincent Fiasse, Procureur des Konings.

"'s Ochtends moest de mama het meisje afzetten aan de crèche, maar toen de papa het kindje om 16.30 uur wilde ophalen, was ze daar niet. Daarop heeft hij naar zijn partner gebeld, die meteen naar de parking van het ziekenhuis gelopen is." Daar aangekomen konden de hulpdiensten enkel het overlijden van het meisje vaststellen. De mama is een medewerkster van het ziekenhuis. Volgens RTBF waren de ramen van de auto geblindeerd, waardoor het ook niet te zien was dat er nog een kindje in de auto zat.
De oorzaak van het overlijden is hyperthermie, ofwel oververhitting. "Ze heeft de hele dag in de auto gezeten. Er zal geen autopsie worden uitgevoerd, want de oorzaak is heel duidelijk. Er werd geen enkel spoor van geweld gevonden, de baby was goed verzorgd."

Ze heeft de hele dag in de auto gezeten. Er zal geen autopsie worden uitgevoerd, want de oorzaak is heel duidelijk

Vincent Fiasse - Procureur des Konings in Charleroi
Er loopt wel nog een gerechtelijk onderzoek. Of er juridische gevolgen zullen zijn, kan de procureur nog niet zeggen. "Daar zijn we nog niet, momenteel. Er loopt een onderzoek naar het gebrek aan voorzichtigheid."

Het is niet de eerste keer dat er zich zo'n tragedie voordoet in ons land. In 2012 vergat een vader zijn dochtertje naar de kinderopvang te brengen, het meisje overleed door uitdroging. Ook in 2007 en 2009 kwamen twee kleine kinderen zo om het leven.
Bron: https://www.vrt.be/vrtnws(...)hospitaal-charleroi/

Hoe kan je in godsnaam je kindje vergeten. Tijdens de dag denk je wel eens aan je proost en dan moet je toch ergens de link leggen dat je kind eventueel in je auto zitten.
pi_209444823
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 19:19 schreef capuchon_jongen het volgende:

Hoe kan je in godsnaam je kindje vergeten. Tijdens de dag denk je wel eens aan je proost en dan moet je toch ergens de link leggen dat je kind eventueel in je auto zitten.
Waarschijnlijk was het geen onderdeel van haar routine, lag het kindje te slapen en heeft de moeder gedaan wat ze elke dag doet. Naar werk rijden, gaan werken. En ja, ik zou ook denken dat je ergens op de dag even aan je kind denkt en je dan geschrokken afvraagt of je haar wel naar de creche hebt gebracht, maar dat is duidelijk niet gebeurd.

Je kan oordelen wat je wilt, maar voor die moeder is dit nog wel de ergste nachtmerrie. Door je eigen schuld is je kind dood. Ga daar de rest van je leven maar eens mee om. Een ergere straf is er niet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_209444824
Dit is zó tragisch en onbegrijpelijk.
Wat stress en werkdruk met een mens (moeder/vader/ouder) doet dat het babietje vergeten wordt.
  Spellchecker donderdag 8 juni 2023 @ 19:27:34 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_209444837
:'(


Dat die creche niet gebeld heeft naar die moeder waar haar kindje bleef ....


-edit-
Als (kersverse) ouders ook maar elkaar een berichtje doen als de kleine daadwerkelijk op de creche is ...

[ Bericht 34% gewijzigd door maily op 08-06-2023 19:34:57 ]
  donderdag 8 juni 2023 @ 19:28:04 #5
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_209444843
Oh, is het weer tijd om dat artikel te posten waarin uitgelegd wordt hoe dit kan? Moment, even zoeken.
  donderdag 8 juni 2023 @ 19:28:46 #6
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_209444891
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 19:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Waarschijnlijk was het geen onderdeel van haar routine, lag het kindje te slapen en heeft de moeder gedaan wat ze elke dag doet. Naar werk rijden, gaan werken. En ja, ik zou ook denken dat je ergens op de dag even aan je kind denkt en je dan geschrokken afvraagt of je haar wel naar de creche hebt gebracht, maar dat is duidelijk niet gebeurd.

Je kan oordelen wat je wilt, maar voor die moeder is dit nog wel de ergste nachtmerrie. Door je eigen schuld is je kind dood. Ga daar de rest van je leven maar eens mee om. Een ergere straf is er niet.
Ze weet toch wel dat ze haar eigen kind in haar auto heeft gedaan, tis geen mobieltje dat je ff vergeet :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_209444927
Mijn auto zegt "vergeet uw telefoon niet" als ik die aan bluetooth heb. Misschien kunnen ze ook zo'n herinnering maken wanneer iemand een kinderzitje gebruikt ofzo.
pi_209444933
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 19:33 schreef TLC het volgende:

[..]
Ze weet toch wel dat ze haar eigen kind in haar auto heeft gedaan, tis geen mobieltje dat je ff vergeet :')
Ik ben zoonlief ook wel eens vergeten af te zetten. Kwam ik pas achter toen ik de snelweg opdraaide.

Iedere ouder heeft wel eens dingen die achteraf gezien gruwelijk fout hadden kunnen gaan. Vaak gaat het goed.
Achteraf gaan zitten verzinnen waar het allemaal fout ging heeft geen zin. Het is gebeurd en verschrikkelijk.
Moeder zal dit haar hele leven meedragen.
pi_209444937
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 19:33 schreef TLC het volgende:

Ze weet toch wel dat ze haar eigen kind in haar auto heeft gedaan, tis geen mobieltje dat je ff vergeet :')
Lees dat artikel dat herverwijderd heeft geplaatst eens, zou ik zeggen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_209444947
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 19:37 schreef Nebelwerfer het volgende:

Ik ben zoonlief ook wel eens vergeten af te zetten. Kwam ik pas achter toen ik de snelweg opdraaide.

Iedere ouder heeft wel eens dingen die achteraf gezien gruwelijk fout hadden kunnen gaan. Vaak gaat het goed.
Achteraf gaan zitten verzinnen waar het allemaal fout ging heeft geen zin. Het is gebeurd en verschrikkelijk.
Moeder zal dit haar hele leven meedragen.
Het gebeurt ook echt best vaak :Y Je bent niet uniek. Alleen mééstal gaat het goed. Is het niet heet buiten. Heb je het op tijd door. En soms dus niet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 8 juni 2023 @ 19:39:53 #12
396386 sturmpie
for night & nature
pi_209444960
hoe kan je nou je kind vergeten
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  donderdag 8 juni 2023 @ 19:40:11 #13
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209444966
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 19:33 schreef TLC het volgende:

[..]
Ze weet toch wel dat ze haar eigen kind in haar auto heeft gedaan, tis geen mobieltje dat je ff vergeet :')
Nee, want die vergeten mensen namelijk echt niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_209444974
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 19:37 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Lees dat artikel dat herverwijderd heeft geplaatst eens, zou ik zeggen.
Heb ik gedaan, en dan nog zeg ik de moeder weet toch wel dat ze haar kind in haar auto gedaan heeft ? bovendien maakt zo'n kind ook geluid neem ik aan
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_209444980
Paar weken terug hier (griekenland) precies hetzelfde verhaal. Alleen was het de man die vergeten was het kind naar de creche te brengen en de vrouw er bij de creche achter kwam dat het kind er niet was ook geblindeerde ramen ook overleden helaas :'(

Hoe kun je het vergeten zou je denken
No bitch to me
pi_209444985
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 19:41 schreef TLC het volgende:
Heb ik gedaan, en dan nog zeg ik de moeder weet toch wel dat ze haar kind in haar auto gedaan heeft ? bovendien maakt zo'n kind ook geluid neem ik aan
Daar stond toch in uitgelegd hoe het in je brein werkt waardoor het soms dus niet goed gaat?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 8 juni 2023 @ 19:42:07 #17
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209444986
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 19:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Het gebeurt ook echt best vaak :Y Je bent niet uniek. Alleen mééstal gaat het goed. Is het niet heet buiten. Heb je het op tijd door. En soms dus niet.
Juist. Hetzelfde met het kind dat de weg op stiert, het kind wat van de commode rolt, het kind wat iets scherps te pakken heeft. Je moet altijd en overal rekening houden dat er iets kleins enorm afhankelijk van je is. Dat is eigenlijk onmogelijk om 24/7 vol te houden.
pi_209445008
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 19:40 schreef Janneke141 het volgende:

Nee, want die vergeten mensen namelijk echt niet.
Ik krijg in het ziekenhuis toch met enige regelmaat gevonden mobieltjes in handen. Meestal gevonden op het toilet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_209445021
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 19:44 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik krijg in het ziekenhuis toch met enige regelmaat gevonden mobieltjes in handen. Meestal gevonden op het toilet.
Gevonden baby's ook ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_209445037
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 19:45 schreef TLC het volgende:

Gevonden baby's ook ?
:D nee, nog nooit. (maar ik reageerde ook op 'vergeten mensen echt niet')

Ik ken wel iemand die bij Prenatal werkt en dat ouders de maxicosi incl kind in de winkel achter laten en dan even later helemaal rood en geschrokken terug komen. Kint zit nog niet in het systeem.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 8 juni 2023 @ 19:49:12 #21
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_209445063
Soms vergeet ik ook dat mijn kind achterin zit en zet ik spotify kneiterhard aan. Maarja meer dan dat ook niet.
pi_209445092
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 19:33 schreef TLC het volgende:

[..]
Ze weet toch wel dat ze haar eigen kind in haar auto heeft gedaan, tis geen mobieltje dat je ff vergeet :')
Makkelijk praten, mn vriendin vergat tijdens en na dr zwangerschap ook van alles, de baby gelukkig niet maar zwangerschap dementie komt vrij vaak voor.

https://www.24baby.nl/zwa(...)angerschapsdementie/

Icm stress, slapeloze nachten enz kunnen dit soort dingen blijkbaar gebeuren, hoe erg het ook is
  Spellchecker donderdag 8 juni 2023 @ 19:57:53 #23
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_209445166
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 19:44 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik krijg in het ziekenhuis toch met enige regelmaat gevonden mobieltjes in handen. Meestal gevonden op het toilet.
Hopelijk heb je dan handschoenen aan :+
pi_209445167
oververhitting > klimaat > co2 uitstoot > omgekeerde NL vlag
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  Spellchecker donderdag 8 juni 2023 @ 19:59:03 #25
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_209445179
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 19:36 schreef Sapstengel het volgende:
Mijn auto zegt "vergeet uw telefoon niet" als ik die aan bluetooth heb. Misschien kunnen ze ook zo'n herinnering maken wanneer iemand een kinderzitje gebruikt ofzo.
Er bestaat iets wat gewicht signaleert in een kinderstoel als de bestuurder uitstapt.
pi_209445203
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2023 19:59 schreef maily het volgende:

Er bestaat iets wat gewicht signaleert in een kinderstoel als de bestuurder uitstapt.
"Heb ik niet nodig; mij overkomt zoiets niet" - vermoedelijk moeder die haar kind wel een keer vergat.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_209445213
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 19:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Waarschijnlijk was het geen onderdeel van haar routine, lag het kindje te slapen en heeft de moeder gedaan wat ze elke dag doet. Naar werk rijden, gaan werken. En ja, ik zou ook denken dat je ergens op de dag even aan je kind denkt en je dan geschrokken afvraagt of je haar wel naar de creche hebt gebracht, maar dat is duidelijk niet gebeurd.

Je kan oordelen wat je wilt, maar voor die moeder is dit nog wel de ergste nachtmerrie. Door je eigen schuld is je kind dood. Ga daar de rest van je leven maar eens mee om. Een ergere straf is er niet.
Triest maar dit is wel waar denk ik.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_209445222
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2023 19:59 schreef maily het volgende:

[..]
Er bestaat iets wat gewicht signaleert in een kinderstoel als de bestuurder uitstapt.
Zou verplicht moeten zijn dit lees je veel te vaak... :{
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_209445253
De oplossing is heel simpel.
Binnen spiegel op de kinderzitje richten .
Of een tweede binnen spiegel plaatsen en op het kind richten.
Tijdens het rijden zie je altijd je kind zitten.
Omdat je vaak de binnen spiegel gebruikt.


Maar goed niks is erger dan je kind verliezen door je eigen schuld.
  donderdag 8 juni 2023 @ 20:06:26 #30
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_209445277
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 20:04 schreef suijkerbuijk het volgende:
De oplossing is heel simpel.
Binnen spiegel op de kinderzitje richten .
Of een tweede binnen spiegel plaatsen en op het kind richten.
Tijdens het rijden zie je altijd je kind zitten.
Omdat je vaak de binnen spiegel gebruikt.

Maar goed niks is erger dan je kind verliezen door je eigen schuld.
Wat ze ook wel zeggen is dat je een schoentje of knuffel of whatever van je kind op je schoot houdt tijdens het rijden.
  donderdag 8 juni 2023 @ 20:07:12 #31
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_209445285
Het ergste is nog dat dit niet het eerste en enige kindje is dat dit jaar hieraan zal overlijden.

Nachtmerrie dit ;(
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_209445297
:')
U MAD?
  Spellchecker donderdag 8 juni 2023 @ 20:11:13 #33
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_209445329
Ik blijf erbij dat er ook een signaleringsplicht moet komen vanuit de creche.

Pietje moest er om 8.30 zijn.

9uur; nog geen Pietje.

Ouders bellen; waar blijft Pietje.
pi_209445336
quote:
99s.gif Op donderdag 8 juni 2023 20:07 schreef Vlinder het volgende:
Het ergste is nog dat dit niet het eerste en enige kindje is dat dit jaar hieraan zal overlijden.

Nachtmerrie dit ;(
Niet alleen kinderen maar ook dieren .
  donderdag 8 juni 2023 @ 20:12:06 #35
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_209445340
Triest verhaal zeg.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_209445349
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2023 20:11 schreef maily het volgende:
Ik blijf erbij dat er ook een signaleringsplicht moet komen vanuit de creche.

Pietje moest er om 8.30 zijn.

9uur; nog geen Pietje.

Ouders bellen; waar blijft Pietje.
Ben ik mee eens.
Maar helaas gaat niet gebeuren.
  Spellchecker donderdag 8 juni 2023 @ 20:25:23 #37
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_209445491
Waarschuwingssystemen kind in de auto
quote:
Waarschuwingen via je telefoon als je kind achterblijft in de auto. Handig voor iedere ouder met een jong kind. In Italië is het zelfs verplicht.Ook voor toeristen met een huurauto met Italiaans kenteken. Hoe werken zulke waarschuwingen?

Waarschuwingssystemen in Nederland
Je kunt je haast niet voorstellen dat je je kind vergeet of ‘even’ in een hete auto achterlaat. Mocht het toch gebeuren, dan wil je een betrouwbare oplossing die je niet voor ieder ritje opnieuw moet activeren. Het systeem mag ook geen vals veiligheidsgevoel geven. Het is bedoeld als extra signaal, niet als vervanging zodat je er niet meer aan hoeft te denken.

Maar daarvoor moeten nog stappen worden gezet. Wat ons betreft komt de Cybex SensorSafe op dit moment het dichtst in de buurt van een betrouwbare oplossing.

Niet alle oplossingen zijn in Nederland te koop, maar het begin is er. We verwachten dat er op den duur geavanceerdere systemen op de markt komen die makkelijker, sneller en vooral betrouwbaarder werken.

Waarom een waarschuwingssysteem?
Eind vorig jaar schreven we er al over: laat kinderen niet alleen achter in de auto. Ook niet voor ‘maar 2 minuten met de ramen op een kiertje’, want ook dit kan fatale gevolgen hebben.

Meer dan 90 gevallen met achtergebleven kinderen
Een zoektocht naar nieuwsberichten op internet leert dat sinds 2006 meer dan 90 gevallen in Europa zijn gemeld waarbij kinderen, meestal baby’s en peuters, alleen in de auto achterbleven. Hierbij zijn in totaal 26 kinderen overleden aan oververhitting. Bij het merendeel (81%) van de gevallen waren ouders hun kinderen simpelweg vergeten. Bij 11% waren ouders zich er bewust van dat het kind nog in de auto zat, bijvoorbeeld om even ‘snel’ een winkel in en uit te gaan.

Waarschuwingssystemen op de markt
Om zulke tragische ongevallen te voorkomen verschijnen er waarschuwingssystemen op de markt. Systemen voor in of aan een auto(stoeltje) waarbij jij een signaal krijgt als je kind achterblijft in de auto. In het najaar van 2019 worden in Italië ouders verplicht om een dergelijk systeem te hebben in hun auto voor kinderen van 0 tot 4 jaar. Dit geldt ook voor vakantiegangers met een Italiaanse huurauto.

Voordelen
Geheugensteun om je kind niet te vergeten.
Merkonafhankelijke systemen hebben het gemak dat ze op vrijwel ieder stoeltje te gebruiken zijn.
Nadelen
Verbinding met meerdere telefoons kan problemen opleveren.
Sommige systemen maken gebruik van een sensormat in het autostoeltje. Het is formeel wettelijk niet toegestaan om kinderzitjes te wijzigen door een sensormat aan te brengen. Dit kan de veiligheid van het stoeltje beïnvloeden.
Je moet veel persoonlijke gegevens afstaan in de diverse apps waarbij het onduidelijk is of deze voor marketingdoeleinden gebruikt worden.
Een ingebouwd systeem in de autostoel kan nadelig zijn. Neem je een ander stoeltje, dan heb je een ander systeem nodig.
Sommigen apps werken alleen op een iPhone óf alleen op een Android-toestel.
En je smartphone moet:

voldoende batterij hebben;
netwerkverbinding hebben;
bij je gedragen worden;
een actieve bluetoothverbinding hebben.
Hoe werken waarschuwingssystemen?
Alle systemen werken volgens hetzelfde principe. De sensor constateert of er een kind in de auto zit. Als er een kind in de auto zit, wordt (indirect) gecheckt of de bestuurder ook nog in de auto zit. Zo niet, dan volgt er een alarm naar de smartphone van de bestuurder.

We zagen 3 verschillende sensoropties:

-Gewichtssensor: constateert bij bepaald gewicht dat er een kind in de auto zit.
-Losse clip met sensor: klemt aan het harnasje en constateert zo dat er een kind in de auto zit.
-Plastic plaatje met sensor: bevestigd aan gordeltje en als deze strak staat oordeelt het systeem dat er een kind in de auto zit.

Het signaal naar de bestuurder van de auto wordt bepaald:

Via een dongel: deze kan in de 12 Volt aansluiting zitten of in de zogenoemde OBD-poort onder het dashboard.
Via je smartphone: als die vaststelt dat de afstand naar de auto te groot wordt.
En dan is er vaak een smartphone-app. Hierbij moet je vrijwel altijd één of enkele telefoonnummers invoeren. Zodra geconstateerd is dat jij uit de auto bent terwijl je kind nog in de auto zit, gaat er een alarm af op je toestel. Negeer je deze? Dan krijgen 1 of meerdere van jouw 'noodnummers' bericht.

Soorten waarschuwingssystemen
Er zijn 3 soorten systemen:

Meegeleverd met het kinderzitje
Ingebouwd in de auto
Een los systeem dat je zelf aan het stoeltje koppelt

Deze systemen worden met het autostoeltje geleverd of zijn specifiek bij 1 (merk) autostoel te gebruiken. We hebben er 2 getest:

De Chicco Oasys i-Size BebéCare.chicco Dit is een met bluetooth uitgeruste sensormat, geïntegreerd in het zitvlak van de autostoel. Deze staat in verbinding met een app op je smartphone. Als de sensor merkt dat je smartphone op steeds grotere afstand is, gaat er via de app een alarm af op je toestel. Reageer je hier niet op, dan krijgen 5 door jou zelf ingevoerde noodnummers een tekstbericht. Let op: het autostoeltje Chicco Oasys bezweek in onze botsproef en is niet meer te koop in Nederland.
De cybexCybex SensorSafe werkt met de stoeltjes Cloud (+ Isofix), Aton (+ Isofix) en Sirona (+ Isofix). En tevens wekt het met alle andere versies Cloud, Aton en Sirona van Cybex. Dit is een losse extra gordelclip die werkt met een dongel die je plaatst in de zogenoemde OBD-poort in je auto en controleert of het contact uitgeschakeld is, plus een app. De dongel past helaas niet in alle auto’s en een lijst van auto’s waarin hij wel gebruikt kan worden ontbreekt. De bluetooth- en netwerkverbinding van je smartphone moet wel aan staan. Voordeel is dat de clip voorkomt dat het kindje zich uit het harnasje wurmt. Dit is een vaak gehoorde klacht. Ook houdt hij de temperatuur in de gaten en geeft hij een signaal af als een rit erg lang duurt en een pauze gewenst is.
Ingebouwd in de auto
Deze systemen zitten al in een auto en zijn dan altijd beschikbaar, ongeacht het stoeltje dat je gebruikt. Zo'n ingebouwde oplossing is bijvoorbeeld leverbaar op de Hyundai SantaFe. We hebben dit type nog niet getest.

Losse, merkonafhankelijke systemen
Dit zijn losse systemen, apart verkrijgbaar en met diverse autostoeltjes te gebruiken. Wij hebben onder andere 3 soorten getest:tippy

-Tippy Smart Pad: een relatief eenvoudig systeem bestaande uit een sensormat die werkt met een app op je telefoon. Voelt de mat gewicht terwijl de smartphone verwijderd raakt van de auto, dan gaat er een alarm af.
Bluebeep

-Bluebeep: een plastic strip die je over 1 van de 2 schouderbanden plaatst en activeert als hij over het lichaam van een kind wordt gebogen.
Groot nadeel: hij werkt alleen met iPhone. En hij werkt niet met alle autostoeltjes.

-Remmy
Remmy: een sensormat in de stoelzitting in combinatie met een verbindingskabel in de sigarettenhouder van je auto. Wij hebben sterk onze twijfels bij dit systeem. De kabel is zwak en het systeem werkt niet als bij een uitgeschakelde motor er spanning op de 12V-aansluiting blijft staan. En de mat werkt niet bij de kleinste baby’s (lichter dan 2 kg). De Steelmate BSA-1 en Bèbè confort e-Safety cushion werken volgens hetzelfde principe als Remmy.
  Redactie Sport donderdag 8 juni 2023 @ 20:29:24 #38
274204 crew  Mexicanobakker
pi_209445525
Ah, het jaarlijkse voorval :{
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_209445557
Tijd voor overheden om in te grijpen en wat verplichtingen te gaan stellen aan ouders met heel jonge kinderen en een auto. Genoeg technologische snufjes die verplicht kunnen worden om dit tot een minimum te beperken. Dan gaan ze maar dokken.
  Spellchecker donderdag 8 juni 2023 @ 20:32:45 #40
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_209445575
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 20:31 schreef Peppert het volgende:
Tijd voor overheden om in te grijpen en wat verplichtingen te gaan stellen. Genoeg technologische snufjes die verplicht kunnen worden om dit tot een minimum te beperken.
In Italië is het al verplicht, zie ook #37
  donderdag 8 juni 2023 @ 20:34:11 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209445596
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 19:41 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Daar stond toch in uitgelegd hoe het in je brein werkt waardoor het soms dus niet goed gaat?
Punt is niet dat je vergeet dat je je kind in de auto hebt gedaan, je vergeet dat je je kind niet naar de oppas of het KDV hebt gebracht.
Dat is namelijk wat je de hele dag denkt dat je wel hebt gedaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 8 juni 2023 @ 20:38:28 #42
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_209445658
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 19:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nee, want die vergeten mensen namelijk echt niet.
Geloof mij, ik weet een hele goede truc om je mobieltje te vergeten.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_209476418
Hebben mensen al gezegd dat het haar eigen schuld is, en dat ze heel dom is?

Zullen wij de dame in kwestie opzoeken, en het haar zeggen?
pi_209476441
Onbegrijpelijk dit. Regelmatig staan dit soort vreselijke berichten in de krant en toch gebeurt het steeds weer.
pi_209476533


Wauw!
pi_209476582
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 20:04 schreef suijkerbuijk het volgende:
De oplossing is heel simpel.
Binnen spiegel op de kinderzitje richten .
Of een tweede binnen spiegel plaatsen en op het kind richten.
Tijdens het rijden zie je altijd je kind zitten.
Omdat je vaak de binnen spiegel gebruikt.


Maar goed niks is erger dan je kind verliezen door je eigen schuld.
Weet je waar die binnenspiegel voor is?
  zondag 11 juni 2023 @ 15:01:38 #47
25175 suijkerbuijk
suijkerbuijk
pi_209476678
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 14:54 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Weet je waar die binnenspiegel voor is?
Ja zeker .
Maar je weet dat niet alle wagens er een hebben ?

Gesloten busje heeft ze niet namelijk.
  zondag 11 juni 2023 @ 15:05:27 #48
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209476720
Uiterst triest en tragisch. Het brein stelt je soms voor onmogelijk ge(d)ache situaties.

Vaak corrigeren fouten - gelukkig - zichzelf of worden daarmee een onvergetelijke gebeurtenis.

Ik ben ook wel's met kind naar het werk gereden en vergat dat ik die halverwege - inmiddels braaf in slaap gevallen - moest afzetten. Gelukkig stond mijn koffertje achter de voorstoel anders want anders had ik het beslist niet meer geweten. Of ik het daarna op die dag zou alsnog hebben opgemerkt, kan ik niet met zekerheid zeggen.
Oeoa manier schakelt het brein dingen weg die - denkelijk en qua patroon - zijn afgehandeld.
Ook gehad dat ik zelf op een zondagochtend - als gebruikelijk vroeg ivm parkeren - het huis verliet om te gaan werken en mij al wat afvroeg waarom het wat rustiger was op de weg om aangekomen bij het toegangshek het vermoeden, bewaarheid te zien worden. Ik was gelukkig op tijd terug om de zondagsrituelen thuis voort te zetten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_209477272
Elk jaar opnieuw lezen we het en nog steeds gebeurt het, bizar
Wanneer realiseren mensen zich nu eens dat in een dichte auto zelfs met 20 graden de temperatuur snel oploopt tot 40 graden

Dat geldt OOK voor honden in de auto achterlaten, wat nog steeds als normaal wordt gezien.
pi_209477343
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 15:50 schreef ZanneG het volgende:
Elk jaar opnieuw lezen we het en nog steeds gebeurt het, bizar
Wanneer realiseren mensen zich nu eens dat in een dichte auto zelfs met 20 graden de temperatuur snel oploopt tot 40 graden

Dat geldt OOK voor honden in de auto achterlaten, wat nog steeds als normaal wordt gezien.
Wat ik totaal niet begrijp is dat als je achter het stuur zit je je altijd volledig bent bewust wie meerijden. Of het nou een baby is of een vriend...
Ik denk zelf dat die gasten die dit vergeten eens serieus onderzocht moeten worden. Je kind is je allerdierbaarste. Die vergeet je ECHT NIET. Daar denk je altijd aan.

Ik neem het die mensen het ook zeer zeer zeer kwalijk. Want iets is er mis met hun.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')