Ronald Koeman steunt open brief Marco van Basten: ‘Ik stoorde me constant aan het gedrag van beide teams’![?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.8&desiredformat=webp]()
Ronald Koeman steunt de open brief van Marco van Basten aan de FIFA. Daarin riep de voormalig bondscoach op tot een regelwijziging die het gedrag van voetballers moeten verbeteren, met name in relatie tot de scheidsrechter. Ook de bondscoach is het gezeur van de spelers helemaal zat. ,,Ik houd hier niet van.”
Koeman sprak waardering uit voor de brief van Van Basten. ,,Marco heeft altijd wel goede ideeën. Ik weet niet of ze bij de FIFA naar hem luisterden toen hij daar werkte. Misschien nu dus wel.” Met name tijdens de eerste helft van de eindstrijd om de KNVB-beker tussen Ajax en PSV ergerde de bondscoach zich kapot. ,,Als je de bekerfinale ziet, dan stoorde ik me constant aan het gedrag van beide teams. Daar praat ik dan over met mijn spelers, ik hou hier niet van.”
De coach van het Nederlands elftal trekt ook een vergelijking met het buitenland en zijn eigen tijd als profvoetballer. ,,Ik zie dit soort gedrag meer in het buitenland, met name in Spanje en Italië. In mijn tijd werd ook gezeurd, misschien zelfs meer dan nu. Er was ook geen VAR, dus er gebeurde wel wat zwaardere dingen.”
Koeman heeft een advies voor de profvoetballers anno 2023: ,,Concentreer je op de wedstrijd en houd je bezig met wat je moet doen!” Zelf weet de bondscoach wel wat hij moet doen als een voetballer uit zijn selectie zich misdraagt. ,,Als iemand buiten zijn boekje gaat, spreek ik de speler daarop aan.”
https://www.ad.nl/nederla(...)eide-teams~ad7bb459/
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !