abonnement Unibet Coolblue
pi_209433072
Naar aanleiding van de berichten in het nieuws over de jarenlang verkeerde berekening door het wettelijke verplichten van een formule waarin de wetgever een fout heeft gemaakt ('risicovrije rente' gebruikt in plaats van 'rendement op vermogen' van de pensioenfondsen).

Kort geding tegen de Staat der Nederlanden, megaclaim pensioenschade

Ik neem aan dat mij vader, die in juni 2020 overleden is, hier ook het slachtoffer van is geworden. En ondanks dat hij overleden is, zal ik er toch achteraan gaan. Ik ben executeur testamentair voor mijn vader's erfenis geweest, en zie dit als een schuld die de staat aan de erfgenamen van mijn vader heeft.

Ik lees op de site https://pensioenvoldoen.nl/ dat deze claim ook geldt voor nabestaanden van ouders die tussen 2008 en 2021 pensioen kregen. Ik wil er dus achteraan gaan, maar heb nog nooit zoiets gedaan.

Zijn hier mensen die wel eens aan een vergelijkbare massaclaim hebben meegedaan? Hebben jullie tips?

Ik ben geen advocaat, maar kan wel fatsoenlijk nette brieven in ondubbelzinnige ambtelijke taal schrijven. Maar zouden er nog nog momenten zijn dat een advocaat of een notaris toch nodig is, bijvoorbeeld om documenten en/of verklaringen te legaliseren?

Allemaal vooropgesteld natuurlijk dat het kort geding van John Bakker wordt gewonnen.
pi_209433523
Je kan je gewoon inschrijven lijkt me. Dat ga ik ook doen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_209434264
Wat is je spoedeisende belang?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_209434760
Ik ga het wel even volgen maar op de een of andere manier klopt het hele verhaal niet denk ik. Waarom komt men pas na 15 jaar met een dergelijke fout aan?

Bovendien is dit bedrag toch niet op te brengen dus krijg je het domweg niet.

Maar ik ga het even volgen en iets op inlezen.
pi_209435308
ik vermoed dat je te oud bent om nog iets te krijgen, want dit gaat tientallen en tientallen jaren uren, wordt getraineerd, uitgesteld, getraineerd en alle hoge beroepen die mogelijk zijn worden uitgevoerd.

Je kan het vergelijken met de woekerpolis affaire, uiteindelijk kost dit zoveel geld dat die no cure no pay advocaten zich alten afkopen met een fooi omdat het simpelweg te duur is om nog verder te gaan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209436059
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 20:02 schreef sjorsie1982 het volgende:
ik vermoed dat je te oud bent om nog iets te krijgen, want dit gaat tientallen en tientallen jaren uren, wordt getraineerd, uitgesteld, getraineerd en alle hoge beroepen die mogelijk zijn worden uitgevoerd.

Je kan het vergelijken met de woekerpolis affaire, uiteindelijk kost dit zoveel geld dat die no cure no pay advocaten zich alten afkopen met een fooi omdat het simpelweg te duur is om nog verder te gaan.
Ah, we hebben een helderziende in WGR; is me dat ff handig *O*
  woensdag 7 juni 2023 @ 22:35:45 #7
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_209437297
Ik zie dat Henk Krol erbij betrokken is, dus dan weet je van tevoren dat het niets gaat worden. Sowieso waarom moet het zo lang duren voordat iemand dit aan de orde stelt?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_209437522
Beetje geld trekken door ouderen in de zakken van jongeren.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_209437894
quote:
7s.gif Op woensdag 7 juni 2023 22:58 schreef phpmystyle het volgende:
Beetje geld trekken door ouderen in de zakken van jongeren.
Ouderen worden ook genaaid hoor. De pensioenen werden al uitgekleed.

Ik heb een tijdje met ouderen gewerkt en verhalen die ik ging horen van hen zijn niet mals.

Heel jammer allemaal.
pi_209438974
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 21:06 schreef Queller het volgende:

[..]
Ah, we hebben een helderziende in WGR; is me dat ff handig *O*
Zeker, net zoals ik voorspel dat jij dood gaat. Ik trouwens ook
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209439143
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 23:57 schreef Pendule het volgende:

[..]
Ouderen worden ook genaaid hoor. De pensioenen werden al uitgekleed.

Ik heb een tijdje met ouderen gewerkt en verhalen die ik ging horen van hen zijn niet mals.

Heel jammer allemaal.
Wat hoorde je dan? Economisch dakloos, hoge zorgkosten?

Ze hebben alles al of worden gecompenseerd.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_209439167
quote:
7s.gif Op donderdag 8 juni 2023 08:48 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat hoorde je dan? Economisch dakloos, hoge zorgkosten?

Ze hebben alles al of worden gecompenseerd.
Ik vermoed: wij hebben het land opgebouwd na de oorlog, etc.

Terwijl hun ouders dat gedaan hebben.

Er zullen er vast wel bij zitten die het moeilijk hebben, maar daar pas je geen beleid op aan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209439193
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2023 08:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik vermoed: wij hebben het land opgebouwd na de oorlog, etc.

Terwijl hun ouders dat gedaan hebben.

Er zullen er vast wel bij zitten die het moeilijk hebben, maar daar pas je geen beleid op aan.
De mensen van middelbare leeftijd die dit land hebben opgebouwd zijn inderdaad ruimschoots overleden. En voor krappe inkomens zijn er allerhande regelingen en potjes beschikbaar.

Waar ik ook zo kotsmisselijk van wordt is dat kul argument dat ook jongeren worden geraakt door het lagere pensioen omdat indexaties voor iedereen geldt.

Wat een goedkoop en misselijkmakend populisme. Ik had het vermoeden al, maar met dergelijke argumenten wordt dat wel bevestigd dat het gewoon potverteren is, en als er geld tekort is dan zien ze dat maar over 35 jaar.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_209439235
quote:
7s.gif Op donderdag 8 juni 2023 08:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
De mensen van middelbare leeftijd die dit land hebben opgebouwd zijn inderdaad ruimschoots overleden. En voor krappe inkomens zijn er allerhande regelingen en potjes beschikbaar.

Waar ik ook zo kotsmisselijk van wordt is dat kul argument dat ook jongeren worden geraakt door het lagere pensioen omdat indexaties voor iedereen geldt.

Wat een goedkoop en misselijkmakend populisme. Ik had het vermoeden al, maar met dergelijke argumenten wordt dat wel bevestigd dat het gewoon potverteren is, en als er geld tekort is dan zien ze dat maar over 35 jaar.
Dat argument is toch waar? Bij middelloon krijg je x% vanje inkomen van een jaar en als dat niet geindexeerd wordt dan komt dat er ook voor jongeren nooit meer bij, hoe hoog de rendementen ook worden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 8 juni 2023 @ 13:21:39 #15
470649 Pendule
FOK! Nicht
pi_209441413
quote:
7s.gif Op donderdag 8 juni 2023 08:48 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat hoorde je dan? Economisch dakloos, hoge zorgkosten?

Ze hebben alles al of worden gecompenseerd.
Ben er nooit echt diep op in gegaan bij de mensen. Ik hoorde iedere keer ‘ik word weer gekort’ en dan lieten zij een brief zien waarin jij kon lezen dat het bedrag naar beneden ging. Ik herinner mij ook nog een vrouw die kreeg pensioen van haar man die zat bij het leger. Is later stopgezet.

Vond het allemaal wel triest voor die mensjes.
pi_209441663
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2023 13:21 schreef Pendule het volgende:

[..]
Ben er nooit echt diep op in gegaan bij de mensen. Ik hoorde iedere keer ‘ik word weer gekort’ en dan lieten zij een brief zien waarin jij kon lezen dat het bedrag naar beneden ging. Ik herinner mij ook nog een vrouw die kreeg pensioen van haar man die zat bij het leger. Is later stopgezet.

Vond het allemaal wel triest voor die mensjes.
Dat is inderdaad niet mals!
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 8 juni 2023 @ 14:53:15 #17
470649 Pendule
FOK! Nicht
pi_209442329
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 13:39 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat is inderdaad niet mals!
Ik hoop dat ik mij nooit in zo’n positie hoef te bevinden. Al zou het alleen al gevoelsmatig zijn.
pi_209442710
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 14:53 schreef Pendule het volgende:

[..]
Ik hoop dat ik mij nooit in zo’n positie hoef te bevinden. Al zou het alleen al gevoelsmatig zijn.
Tja je zou maar eens een paar tientjes bruto per maand minder krijgen....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 8 juni 2023 @ 15:42:35 #19
470649 Pendule
FOK! Nicht
pi_209442772
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2023 15:35 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Tja je zou maar eens een paar tientjes bruto per maand minder krijgen....
Dat zou voor mij momenteel niks uitmaken, ik kan echter wel begrijpen dat dat voor iemand met een klein pensioen daar wel mee zou kunnen zitten. Een paar tientjes minder is toch weer de krant de deur uit of wat minder boodschappen.
pi_209442879
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 15:42 schreef Pendule het volgende:

[..]
Dat zou voor mij momenteel niks uitmaken, ik kan echter wel begrijpen dat dat voor iemand met een klein pensioen daar wel mee zou kunnen zitten. Een paar tientjes minder is toch weer de krant de deur uit of wat minder boodschappen.
Zeker, dat is niet mals.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209443876
Iets wat dwingend is is niet verplicht dus zo ijzersterk staat die mongool niet.
Bovendien wordt er gesproken over een richtlijn. Een dwingende richtlijn, het is geen wetgeving.


Ik moet mijzelf verbeteren.

Quote

Zijn richtlijnen nu wetten of niet?
De diverse landen in Europa die de EU vormen zijn volledig autonoom. Het Europese parlement, de EU organen en dergelijke kunnen formeel geen enkel gezag uitoefenen op de diverse lidstaten. Vandaar dat de EU en haar organen alleen maar documenten uitbrengen die vrijblijvend zijn. Een wet geeft naar buiten de indruk dat het een verplichting is; een richtlijn suggereert vrijblijvendheid. Niets is in de praktijk minder waar. Er zit namelijk een adder onder het gras.
In het verdrag van Rome hebben de lidstaten van de EU zich verplicht alle stukken die de EU vast heeft gesteld zonder enige wijziging over te nemen in hun nationale wetgeving. Hoe mag men zelf bepalen, maar er mag nog geen punt of komma worden veranderd. Effectief betekent dit dat de ingezetenen van de EU voor richtlijn wet moeten lezen. Dit voor zover het om stukken vanuit de EU gaat.

[ Bericht 61% gewijzigd door poenhunter op 08-06-2023 18:09:44 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')