Met name door mensen die er helemaal niks mee hebben, terwijl werkelijk edereen die hier aan mee doet je voor gek verklaart als je het geschrapt wil hebbenquote:Op woensdag 7 juni 2023 13:25 schreef tong80 het volgende:
Haast elk jaar wordt er geopperd dat de race geschrapt moet worden of dat de veiligheidsmaatregelen scherper moeten.
Precies. Er zijn ook wegracers die deze race bijvoorbeeld niet doen, want die vinden ze te gevaarlijk. Prima, het maakt geen onderdeel uit van een kampioenschap, dus er zit ook echt nul druk van buitenaf op om mee te doen (bijvoorbeeld omdat je punten moet scoren ofzo).quote:Op woensdag 7 juni 2023 13:34 schreef Straatcommando. het volgende:
Gestorven in het harnas met de wetenschap dat dat een risico was. Niks mis mee.
Ja, zo wilde Rossi heel graag een keer meedoen maar dat werd hem, ehmn.. Sterk ontraden zeg maarquote:Op woensdag 7 juni 2023 13:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Precies. Er zijn ook wegracers die deze race bijvoorbeeld niet doen, want die vinden ze te gevaarlijk. Prima, het maakt geen onderdeel uit van een kampioenschap, dus er zit ook echt nul druk van buitenaf op om mee te doen (bijvoorbeeld omdat je punten moet scoren ofzo).
Groot gelijk! Mathieu Lagrive was er dit jaar wel, grote naam uit de enduranceracerij (andere tak natuurlijk, maar wel rijdend op dezelfde circuits als de MotoGP en dergelijken).quote:Op woensdag 7 juni 2023 13:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja, zo wilde Rossi heel graag een keer meedoen maar dat werd hem, ehmn.. Sterk ontraden zeg maar
Dat is vorige week verbroken, door zowel Michael Dunlop als Hickman.quote:De hoogste gemiddelde snelheid die ooit werd gemeten op het eiland Man was 218 kilometer per uur, afgelegd door Engelsman Peter Hickman in 2018.
Jack Middelburg.quote:Op woensdag 7 juni 2023 13:47 schreef -XOR- het volgende:
Een beetje reliek uit vervlogen tijden. In Nederland hebben we dergelijke straatraces 30 jaar geleden afgeschaft nadat er doorlopend mensen de pijp bij uitgingen.
En dan is deze TT nog gewoon een tijdrit, de North West 200 bijvoorbeeld racen ze gewoon in een veld dus dan gaan ze soms 4 breed over dit soort wegen met 300km/uquote:Op woensdag 7 juni 2023 13:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Precies. Er zijn ook wegracers die deze race bijvoorbeeld niet doen, want die vinden ze te gevaarlijk. Prima, het maakt geen onderdeel uit van een kampioenschap, dus er zit ook echt nul druk van buitenaf op om mee te doen (bijvoorbeeld omdat je punten moet scoren ofzo).
Rubbertegelmaatschappijquote:Op woensdag 7 juni 2023 13:47 schreef -XOR- het volgende:
Een beetje reliek uit vervlogen tijden. In Nederland hebben we dergelijke straatraces 30 jaar geleden afgeschaft nadat er doorlopend mensen de pijp bij uitgingen.
Jep, is ook geweldig, alleen is dat parcours beduidend minder gevaarlijkquote:Op woensdag 7 juni 2023 13:53 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
En dan is deze TT nog gewoon een tijdrit, de North West 200 bijvoorbeeld racen ze gewoon in een veld dus dan gaan ze soms 4 breed over dit soort wegen met 300km/u
Ja ok, daar schuren ze niet met hun schouders tegen de buitenmuur van Mrs Smith aanquote:Op woensdag 7 juni 2023 13:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jep, is ook geweldig, alleen is dat parcours beduidend minder gevaarlijk
Het gros bestaat uit twee/drie lange 'rechte' stukken, relatief gezien gebeurt daar qua ongelukken gelukkig weinig (maar het slipstreamen daar is wel fenomenaal).
Familie van Joey? Die heb ik ook nog zien racen. Nou ja, op TV dan.quote:Op woensdag 7 juni 2023 13:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Groot gelijk! Mathieu Lagrive was er dit jaar wel, grote naam uit de enduranceracerij (andere tak natuurlijk, maar wel rijdend op dezelfde circuits als de MotoGP en dergelijken).
Het AD mag overigens wel even vijf minuten moeite steken in een berichtje behalve alleen het Wikipedialijstje met doden erbij pakken:
[..]
Dat is vorige week verbroken, door zowel Michael Dunlop als Hickman.
Broer van William Dunlop, zoon van Robert Dunlop, wiens broer inderdaad Joey Dunlop was. Michael is de enige van hen die nog leeft (en nee, geen van de overige drie overleed tijdens de TT), hij pakte gisteren zijn 24e TT-zege en staat daarmee nog twee zeges achter het record van Joey. Dat record gaat er deze week wel aan, gok ik.quote:Op woensdag 7 juni 2023 13:57 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Familie van Joey? Die heb ik ook nog zien racen. Nou ja, op TV dan.
Romeinen en Olympische Spelen, huh wat?quote:Op woensdag 7 juni 2023 14:05 schreef de_boswachter het volgende:
Gave sport. Dit is zoals de Romeinen de OS ooit bedoelden
Volgens mij gooien ze alle doden op een hoop (figuurlijk dan), en tellen ze ook bijvoorbeeld de ongelukken mee uit de beginjaren toen oa de training nog gewoon tussen het verkeer werd gereden en je geen helm hoefde te dragen.quote:Op woensdag 7 juni 2023 13:58 schreef heywoodu het volgende:
Overigens is hij ook helemaal niet de 267e dode tijdens de TT, ze hebben voor het gemak ook maar de vele tientallen doden gedurende de decennia tijdens de Manx Grand Prix meegeteld en gedaan alsof dat hetzelfde evenement is
AD jongen, ga je schamen.
Ja, dat is wel typisch voor Nederlandse media over een evenement waar ze eigenlijk niet bekend mee zijn. Begrijp me niet verkeerd, de Isle of Man TT races zijn levensgevaarlijk en hebben veel doden opgeleverd, maar dat aantal staat, als ik zo snel even kijk, wel vrij ruim onder de 200 (wat, nogmaals, enorm is natuurlijk).quote:Op woensdag 7 juni 2023 14:11 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Volgens mij gooien ze alle doden op een hoop (figuurlijk dan), en tellen ze ook bijvoorbeeld de ongelukken mee uit de beginjaren toen oa de training nog gewoon tussen het verkeer werd gereden en je geen helm hoefde te dragen.
Vertel dat aan de nabestaanden.quote:Op woensdag 7 juni 2023 13:34 schreef Straatcommando. het volgende:
Maar wat voor familielid ben je als je wil dat je geliefde zijn grote droom niet waar gaat maken, puur omdat je er zelf te bang voor bent? Niet dat je het dan gelijk leuk moet vinden natuurlijk, ik zou me ook echt wel grote zorgen maken, maar tegen je geliefde zeggen "ik wil dat jij je droom opgeeft"...mwah.quote:Op woensdag 7 juni 2023 14:17 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Vertel dat aan de nabestaanden.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet voor een verbod en als mensen willens en wetens het risico willen nemen zonder anderen in gevaar te brengen, dan liever zo dan dat ze als gekken op de openbare weg gaan rijden.
Maar kan me goed voorstellen dat er genoeg ouders/familieleden zijn die deze keus van hun kind/familielid niet echt op prijs stellen.
Toch vind ik het mooi, veel vertrouwen op je eigen vaardigheid en ook een beetje op het lot dan wel god. Dat was tot 40 jaar terug eigenlijk de eeuwige relatie tussen de man en het leven.quote:Op woensdag 7 juni 2023 13:47 schreef -XOR- het volgende:
Een beetje het Hemingway-ideaal inderdaad.quote:Op woensdag 7 juni 2023 14:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Toch vind ik het mooi, veel vertrouwen op je eigen vaardigheid en ook een beetje op het lot dan wel god. Dat was tot 40 jaar terug eigenlijk de eeuwige relatie tussen de man en het leven.
Bekijk de docu hierboven.quote:Op woensdag 7 juni 2023 15:11 schreef Knutknuttsson het volgende:
Jochem van den Hoek zei nog dat hij bewust was van de gevaren op Man, maar als het toch gebeurt (zichzelf doodrijden dus) dat hij er zelf voor gekozen heeft. Onderdeel van de kick dus.
Maar toch vind ik het toch een vrij grote prijs om te betalen. Zeker op je 28e.
Dat was sowieso een bizar FOK!ding destijds, met zijn vriendin in het betreffende topicquote:Op woensdag 7 juni 2023 15:11 schreef Knutknuttsson het volgende:
Jochem van den Hoek zei nog dat hij bewust was van de gevaren op Man, maar als het toch gebeurt (zichzelf doodrijden dus) dat hij er zelf voor gekozen heeft. Onderdeel van de kick dus.
Maar toch vind ik het toch een vrij grote prijs om te betalen. Zeker op je 28e.
Zouden ze zo denken op het moment dat het misgaat in die paar seconden voordat het licht uitgaat vraag ik mij af.quote:Op woensdag 7 juni 2023 13:34 schreef Straatcommando. het volgende:
Ja je weet wat ik bedoel!!!!quote:Op woensdag 7 juni 2023 14:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Romeinen en Olympische Spelen, huh wat?
Romeinenquote:Op woensdag 7 juni 2023 14:05 schreef de_boswachter het volgende:
Gave sport. Dit is zoals de Romeinen de OS ooit bedoelden
Wat bedoelde je dan ?quote:
En dat is je vrouw en/of moeder van je kind(eren).quote:Op woensdag 7 juni 2023 15:26 schreef heywoodu het volgende:
Het is inderdaad een grote prijs, maar er is maar n persoon die zou moeten bepalen of je dat risico mag nemen.
In hoofdzaak met je eens, maar ik vraag me wel eens af of je, als je zo diep in de sport zit en misschien zo verblind bent door de kick van het racen, of je nog een weloverwogen besluit kan maken als je op Man op die machine stapt. Misschien heeft de omgeving van de coureur juist wel die tegenstem die nodig is.quote:Op woensdag 7 juni 2023 15:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat was sowieso een bizar FOK!ding destijds, met zijn vriendin in het betreffende topic
Wel een prachtig interview met hem, waarvan deel 1 voor zijn ongeluk gepost werd en deel 2 kort erna. Het is inderdaad een grote prijs, maar er is maar n persoon die zou moeten bepalen of je dat risico mag nemen.
Dat waren nog eens tijden, lekker met je 500cc racen op de openbare weg, publiek veilig op 2 meter achter een strobaal.quote:Op woensdag 7 juni 2023 13:47 schreef -XOR- het volgende:
Ach je vrouw kan zomaar je ex wordenquote:Op woensdag 7 juni 2023 16:29 schreef vosss het volgende:
En als je daar dan niet naar luistert dan ben je een grote egost.
Nope. Natuurlijk mag die er wel een mening over hebben, maar uiteindelijk moet je zelf de keuze maken. En in veruit de meeste gevallen worden de coureurs echt wel door familie gesteund, je gaat je geliefde niet bewust zijn/haar droom ontnemen natuurlijk.quote:Op woensdag 7 juni 2023 16:29 schreef vosss het volgende:
[..]
En dat is je vrouw en/of moeder van je kind(eren).
Als mijn geliefde mijn ongenoegen omtrent haar letterlijk levensgevaarlijke droom compleet negeert dan hebben we een ander gesprek.quote:Op woensdag 7 juni 2023 16:49 schreef heywoodu het volgende:
je gaat je geliefde niet bewust zijn/haar droom ontnemen natuurlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |