abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_209414052
Iemand die hier ervaring heeft met het zelf spuiten van muren, plafonds en deuren?

Zat aan deze te denken:
https://www.amazon.nl/ver(...)tainer/dp/B01ABLFGQK

De verf zal een muurverf op waterbasis zijn. Iemand die iets kan aanraden?
Dank!
pi_209414355
Leest even mee
pi_209417137
Precies zo'n ding als jij linkt heb ik. Daarmee heb ik het huidige huis en schuur aan de binnenzijde gespoten.
Werkt opzich prima. Verf voldoende verdunnen (minimaal 10 procent) en dan kan je zo een latex emmertje leegspuiten.
Bedenk wel dat alles wat niet die kleur moet worden, afgeplakt moet worden. inclusief jezelf, je gaat er helemaal onderzitten van die nevel.

Voor het nieuwe huis wat we aan het verbouwen zijn ga ik denk ik toch kijken naar een airless spuit, al dan niet huren. werkt net wat strakker heb ik het idee. Mijn Wagner pro di eje hierboven linkt mag je dan wel overnemen voor weinig.

[ Bericht 6% gewijzigd door Sjoerdfoto op 06-06-2023 08:02:14 ]
  dinsdag 6 juni 2023 @ 08:38:25 #4
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_209417383
Ik heb dezelfde en ik had onze keuken en eetkamer in 1,5 uur gespoten denk ik. De latex heb ik ook flink moetn verdunnen 10-15%.
Het afplakken heeft me ruim 10 uur gekost :X
pi_209420306
Zoiets werkt inderdaad heel goed, zelfde ervaring, paar uur afplakken en dan in 1 uur alles gespoten :) Er zit vaak een trechtertje bij waarmee je precies kan meten hoeveel je de verf nog moet verdunnen om het vloeibaar genoeg te hebben.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_209421219
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 08:38 schreef ueberduitser het volgende:
Ik heb dezelfde en ik had onze keuken en eetkamer in 1,5 uur gespoten denk ik. De latex heb ik ook flink moetn verdunnen 10-15%.
Het afplakken heeft me ruim 10 uur gekost :X
Ja het afplakken lijkt me het vervelendste werk.

Maar, we gaan nu alles in dezelfde kleur doen. Deuren, plinten, muur en plafond. Gewoon boem, doorspuiten met die handel.

Dan hoeven we alleen nog de ramen af te plakken. En de vloer dan.
pi_209427084
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 16:00 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Ja het afplakken lijkt me het vervelendste werk.

Maar, we gaan nu alles in dezelfde kleur doen. Deuren, plinten, muur en plafond. Gewoon boem, doorspuiten met die handel.

Dan hoeven we alleen nog de ramen af te plakken. En de vloer dan.
Zo heb ik het ook gedaan en dan is het mega snel en met een dosis “gevoel” krijg je het erg strak.
En bovenal is het leuk om te doen!

En met “gevoel” bedoel ik dat het spuiten wel een ervarings kwestie is. Je kan veel fout doen zoals te snel/langzaam/dikke verf/dunne/machine instelling/hoek van sprayen/wel niet kruislings etc.
Met een dosis “gevoel” kom je een heel eind!

Ik heb gespoten met de Wagner w950.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')