Expats betalen alleen 30% als ze aan de voorwaarden voldoen en expats die onder de 30% regel vallen mogen ook uit de EU komen. Expats hebben al een werk en verblijfsvergunning en zijn dus geen asielzoekers.quote:Op maandag 5 juni 2023 18:13 schreef michaelmoore het volgende:
ze hebben vaak het zelfde kleurtje en lijken op elkaar als broers
Waarom sluiten we Asielzoekers dan op , (als we een hok kunnen vinden) en Expats kunnen een woning vinden ( als ze die vinden)
vreemde zaak , dus
Expats betalen belasting minus 30 % , asielzoekers kosten belasting
https://www.rijksoverheid(...)-asielzoekers-werken
asielzoekers kunnen toch ook werken en 30% belastingkorting krijgenquote:Op maandag 5 juni 2023 18:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Expats betalen alleen 30% als ze aan de voorwaarden voldoen en expats die onder de 30% regel vallen mogen ook uit de EU komen. Expats hebben al een werk en verblijfsvergunning en zijn dus geen asielzoekers.
Als je het verschil daartussen niet begrijpt dan kan ik alleen maar meewarig mijn hoofd schudden.
Dat ze kunnen wil niet zeggen dat ze mogen!quote:Op maandag 5 juni 2023 19:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
asielzoekers kunnen toch ook werken en 30% belastingkorting krijgen
hoeft niet , er zijn ook expats die hier blijven , alleen de een komt met het vliegtuig en de ander met de bootquote:Op maandag 5 juni 2023 19:41 schreef Chandler het volgende:
[..]
Dat ze kunnen wil niet zeggen dat ze mogen!
Ze zijn niet voor niets asielzoekers en komen hier niet voor een tijdelijke job maar voor veel meer.
Een expat komt zijn kennis/kunde delen en vertrekt daarna weer... dat zie ik bij asielzoekers niet zo snel gebeuren!.
Maar regeltjes zijn regeltjes, van mijn zouden ze direct aan't werk mogen (niet bij bedrijven die werken aan geheimen/overheidszaken etc) maar het is mijn keuze niet!
Een expat kan hier niet blijven, iig niet als expat.quote:Op maandag 5 juni 2023 19:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hoeft niet , er zijn ook expats die hier blijven , alleen de een komt met het vliegtuig en de ander met de boot
kan een asielzoeker ook expat worden ??
Kun jij mij eens een paar namen noemen van mensen die hier als expat kwamen en nu Nederlandse burgers zijn geworden (dus zijn gebleven?!)quote:Expat is een afkorting die staat voor expatriate. Dit is een werknemer voor een internationale organisatie die voor een tijdelijke periode verhuist naar een ander land om daar te wonen en werken. Na deze periode zal de expat weer terugkeren naar het thuisland.
het gebeurt dat expats hier een partner vinden en blijven , dat gebeurt meer dan U denktquote:Op maandag 5 juni 2023 19:59 schreef Chandler het volgende:
[..]
Een expat kan hier niet blijven, iig niet als expat.
[..]
Kun jij mij eens een paar namen noemen van mensen die hier als expat kwamen en nu Nederlandse burgers zijn geworden (dus zijn gebleven?!)
quote:Kennismigranten van buiten de EU willen langer of permanent in Nederland blijven en hebben ook vaker de intentie om Nederlands te leren en de Nederlandse nationaliteit aan te vragen.
Onder kennismigranten van binnen de EU is dit veel minder het geval.
Het aantrekken van kennismigranten van buiten de EU heeft een duurzamer effect op de arbeidsmarktschaarste dan het aantrekken van kennismigranten van binnen de EU. Dit blijkt uit onderzoek van Intelligence Group en Ravecruitment naar de drijfveren, ervaringen en het toekomstperspectief van kennismigranten in Nederland, van binnen en buiten de EU.
Er kwamen in 2021 meer immigranten naar Nederland dan het jaar ervoor.
Vooral het aantal immigranten van buiten de Europese Unie of EFTA-landen (Liechtenstein, Noorwegen, IJsland en Zwitserland) steeg.
Binnen deze groep vond de grootste stijging plaats onder asielmigranten en kennismigranten.
Dat meldt het CBS op basis van nieuwe cijfers over migratiemotieven.
In 2021 kwamen 208.000 immigranten naar Nederland die niet de Nederlandse nationaliteit hadden. Dit zijn er 37.000 meer dan in 2020, toen de coronapandemie de immigratie beperkte.
Kennismigranten van buiten de EU geven vaker aan de intentie te hebben om te blijven in Nederland en te integreren in de Nederlandse samenleving vergeleken met kennismigranten van binnen de EU.
En dan staat de partner garant?quote:Op maandag 5 juni 2023 20:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het gebeurt dat expats hier een partner vinden en blijven , dat gebeurt meer dan U denkt
https://www.computable.nl(...)n-en-taal-leren.html
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |