(ik heb wel de propedeuse verkort gedaan dus ik zit nu al weer in het 2e jaar, terwijl ik afgelopen zomer pas ben begonnen)
quote:Vanaf je 17e is theoretisch mogelijk. Maar dan heb je zonder vertraging HAVO gedaan. In mijn geval heb ik dat dus gedaan. Ik was op 1 na jongste, en de oudste medestudent was meen ik 34 jaar.
Op dinsdag 11 februari 2003 20:43 schreef Toffe_Ellende het volgende:
volgens mij kun je hoogstens op je 16 a 17de al met een hbo opleiding beginnen.... scheelt toch niks
[Dit bericht is gewijzigd door _Michiel_ op 11-02-2003 20:46]
Ik ben trouwens destijds op mijn 18e begonnen, na 1 jaar gekapt, twee jaar gewerkt, en toen op mijn 21e opnieuw begonnen. Maakte me ook een beetje zorgen de oudste te zijn, maar dat valt reuze mee.
Eigenlijk zijn de mensen onder de 20 in de minderheid.
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 20:41 schreef Ixnay het volgende:
En dan ben ik pas met m'n 23ste klaar.
Vinden jullie dit te oud?
Of gemiddeld, of het gaat wel.
Jullie mening aub.
sommige studenten volgen het 'normale' havisten traject
terwijl mbo'ers bv een verkort traject kunnen volgen
maar dit is niet op alle scholen
Nu werk ik maar ik wil volgend (school)jaar weer beginnen en dan ben ik 20, nog tijd zat dus
de faculteit Hogere Informatica heeft me dat afgeraden en zei letterlijk dat ze liever studenten hadden die ouder dan 18 waren.
Zou jij dan nu op je 19e al willen gaan werken? Ik loop nu weer een tijdje rond op een stageplek en ik heb nu nog compleet geen zin om te gaan werken.
En zoals al gezegd, ben je bent noway de oudste.
quote:Je kan toch gewoon lenen bij de IBG???
Op dinsdag 11 februari 2003 20:43 schreef Ker_Plunk het volgende:
Ben nu 20.En ben werk behoorlijk zat.Ik verlang soms naar school.Maar ik heb de financele middelen niet meer.
Ik ga for sure langer dan 4 jaar over mijn studie doen, werken kan altijd nog...
quote:nee is niet te oud... gewoon doen
Op dinsdag 11 februari 2003 20:41 schreef Ixnay het volgende:
En dan ben ik pas met m'n 23ste klaar. Vinden jullie dit te oud?
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 07:53 schreef modestus het volgende:[..]
nee is niet te oud... gewoon doen
quote:Wat stom
Op dinsdag 11 februari 2003 21:01 schreef succubus het volgende:
de faculteit Hogere Informatica heeft me dat afgeraden en zei letterlijk dat ze liever studenten hadden die ouder dan 18 waren.
Ik ben op m'n 17e begonnen en zit nu int 2e jaar en ben 21 als ik afgestudeerd ben
quote:Als je 17 bent kun je gewoon OV en stufi krijgen als je aan een HBO instelling studeert. Je krijgt het niet vanaf 1 september, maar vanaf 1 oktober dit ivm de kinderbijslag.
Op woensdag 12 februari 2003 15:44 schreef succubus het volgende:
als je op je 17e begint heb je trouwens totdat je 18 wordt ook geen OV hè
Nee, ik vind het niet te oud. Als je op het HBO komt, zit je ook tussen mensen van 20 die eerst MBO hebben gedaan of een paar jaar rust.
edit: en ik vind op m'n 20e klaar te jong, dus wie weet doe ik hierna nog een opleiding
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |