abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_209405885
Ik vraag mij al 20 jaar lang af wat het nut is van een kopstoot?

Je doet jezelf toch evenveel pijn als de ander?
pi_209405962
Het is eigenlijk de bedoeling dat je met je voorhoofd tegen iemand zijn gezicht stoot, en ik denk dat je dan als "kopsttootgever" veel minder pijn hebt.

Bij sommige gevechtssporten mag het ook gewoon, maar ik weet niet uit mijn hoofd bij welke..
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_209406270
Niet met je voorhoofd, maar met bovenkant van je hoofd.. vanaf waar je haarlijn begint zeg maar. En dan mik je op neus of mond van je opponent, daar is het gezicht het meest kwetsbaar.
pi_209406336
Ja, je moet dus ook niet je twee voorhoofden tegen elkaar bonken...

Een goede kopstoot raakt de neus van de ander. Neuzen bloeden snel, doen veel pijn en zijn zwak. Doe met deze info wat je wilt.
pi_209414645
Ik dacht bij het lezen van kopstoot in de TT aan het combineren van jenever en bier (niet dat ik dit ooit doe). Een kopstoot geven overigens ook niet.
pi_209415488
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2023 08:56 schreef Lt.Bookman het volgende:
Niet met je voorhoofd, maar met bovenkant van je hoofd.. vanaf waar je haarlijn begint zeg maar. En dan mik je op neus of mond van je opponent, daar is het gezicht het meest kwetsbaar.
Ook wel handig om als iemand je wil slaan je hoofd zo naar beneden te doen. Want dan breek je ook zo je hand.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_209415659
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 22:18 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ook wel handig om als iemand je wil slaan je hoofd zo naar beneden te doen. Want dan breek je ook zo je hand.
Als je genoeg tijd hebt om dat te doen kan je beter een simpel block met je onderarm maken (seiken jodan uke in de budosporten).
pi_209417167
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2023 07:57 schreef hoechst het volgende:
Ik vraag mij al 20 jaar lang af wat het nut is van een kopstoot?
Zo snel mogelijk dronken worden
pi_209417782
Ben er gek op :P

abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')