abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator zondag 4 juni 2023 @ 13:31:50 #1
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_209397308
Sinds dat we hier wonen hebben we altijd eigenlijk al problemen gehad met de rookmelders in huis, bij de verbouwing heb ik vier hager optische rookmelder op 230 V gemonteerd die uitgevoerd zijn met een backup batterij van 9 volt.



En eigenlijk hebben die de laatste vijf jaar niets anders dan problemen gegeven, dat wil zeggen dat ze de neiging hebben om zomaar spontaan af te gaan zonder een duidelijke oorzaak.
Bij voorkeur dan ook nachts zo tussen 1 en 3 uur :') _O-, het is in al die tijd maar 2x voorgekomen dat ze vals alarm gaven. Als ik er op Google blijkt dit bij dit type vaker voor te komen dan gemiddeld.

Ze zijn volledig geinstalleerd volgens de voorschriften van de fabrikant en iedere week worden ze ontdaan van stof.

Maar afgelopen week was het wederom weer zover (om 1:00 uur snachts) en nu ben ik er inmiddels ook wel helemaal klaar mee.

Speelt ook mee dat ze nu bijna 10 jaar oud en moeten toch vervangen worden, echter zie ik door de bomen de rookmelders niet meer. Al stel ik er niet veel bijzonder eisen aan denk ik.

- Ze moeten betrouwbaarder zijn dan de huidige.
- Koppelbaar
- Met (backup)batterij die 10 jaar meegaat (dat wisselen ieder jaar ben ik wel klaar mee).
- Het hoeft zeker geen "smart" functionaliteiten hebben, ze moeten gewoon doen wat ze moeten doen.
- Ze mogen (voor een rookmelder) er best behoorlijk mooi uitzien.

Iemand hier suggesties van bepaalde merken of types ?

[ Bericht 0% gewijzigd door Vonkenboer op 04-06-2023 13:44:02 ]
  User die altijd boos en kwaad is 2022 zondag 4 juni 2023 @ 14:23:21 #2
491163 Viesdik
pi_209397748
Echt serieus.. wat heb je aan een rookmelder?
Die dingen zijn schadelijker voor je trommelvliezen, dan die kans in een mensenleven dat je huis in de fik staat.
pi_209397756
Hittemelder in ieder geval in de buurt van de keuken een idee ?
pi_209397825
hoe ouder ze zijn hoe onbetrouwbaarder ze worden, daarom is het van belang om ze te vervangen als ze over de houdbaarheidsdatum gaan.
10 jaar is wel aardig oud, dus ze zijn toe aan vervanging.

Ik heb laatst mijn rookmelders vervangen met
Ei 146 Rookmelder - 230v/Lichtnet - NEN2555 - 9V Backupbatterij - Easi-Fit

Ik woon net in dit huis en de rookmelders die er hingen waren verlopen in 2014.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209397848
Ik lees graag mee. Heb de onze van het plafond geslagen toen ze voor de zoveelste keer zomaar afgingen. De kans dat ik versterf aan een hartverzakking als zo'n ding 's nachts met loos alarm afgaat is groter dan de kans dat ik omkom in een brand. Het bevalt me niets, maar wij hebben dus geen rook/brand/co-melders :@

Nagekomen bericht voor handhaving; ik lees mee voor een vriend O-)
pi_209397852
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 14:23 schreef Viesdik het volgende:
Echt serieus.. wat heb je aan een rookmelder?
Die dingen zijn schadelijker voor je trommelvliezen, dan die kans in een mensenleven dat je huis in de fik staat.
Ze zijn verplicht.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_209397857
Maar die van Nest zijn prima. Wel even wat centjes neer leggen maar die werken perfect.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  User die altijd boos en kwaad is 2022 zondag 4 juni 2023 @ 14:38:55 #8
491163 Viesdik
pi_209397860
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 14:37 schreef Chinless het volgende:

[..]
Ze zijn verplicht.
Lol.. er is zoveel verplicht
pi_209397892
Ik heb hier zo'n 5 jaar terug AngelEye rookmelders van FireAngel met een 10-jaar batterij opgehangen.
Voor de keuken een hittemelder.

Heb er 9 gemonteerd (ook 2 in garage) en met een kleine verbouwing is er 1 gesneuveld (kwam stof in, bleef afgaan) maar voor de rest dikke prima.
pi_209397908
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 14:38 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Lol.. er is zoveel verplicht
Rookmelders geven je een paar minuten extra om een brandend huis te verlaten.
Dat kan het verschil tussen zelf levend buitenkomen of niet.
Dat kan het verschil zijn tussen zelf nog buitenkomen maar je huisdieren niet.
Dat kan het verschil zijn tussen zelf nog buitenkomen maar je kinderen niet.

Er is geen enkele reden om geen rookmelders op te hangen.
  zondag 4 juni 2023 @ 14:45:26 #11
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_209397916
Ik zoek nog 230V rookmelders die ik kan integreren in Home Assistant.
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
pi_209397929
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 14:23 schreef Viesdik het volgende:
Echt serieus.. wat heb je aan een rookmelder?
Die dingen zijn schadelijker voor je trommelvliezen, dan die kans in een mensenleven dat je huis in de fik staat.
Slim ben je ook niet hè?
pi_209397949
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 14:24 schreef Sorella het volgende:
Hittemelder in ieder geval in de buurt van de keuken een idee ?
Heb ik in de keuken waar ook de droger staat. Gaat af bij 54C maar dan staat het al serieus in de fik.
pi_209397971
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 14:38 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Lol.. er is zoveel verplicht
Klopt. Wacht maar tot je brand hebt en de verzekering vervolgens niets uitkeert door je eigenwijze gedrag.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  Moderator zondag 4 juni 2023 @ 15:29:56 #15
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_209398579
Zo, even met de bezem erdoor.
Blijf gewoon weg als je niets toe te voegen hebt.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 4 juni 2023 @ 17:16:37 #16
269689 crew  Viv
pi_209400165
@Vonkenboer is er niet een lijstje met aanraders vanuit de brandweer, of anders de Consumentenbond? :)
  Moderator zondag 4 juni 2023 @ 17:45:34 #17
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_209400403
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 14:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
hoe ouder ze zijn hoe onbetrouwbaarder ze worden, daarom is het van belang om ze te vervangen als ze over de houdbaarheidsdatum gaan.
10 jaar is wel aardig oud, dus ze zijn toe aan vervanging.

Ik heb laatst mijn rookmelders vervangen met
Ei 146 Rookmelder - 230v/Lichtnet - NEN2555 - 9V Backupbatterij - Easi-Fit

Ik woon net in dit huis en de rookmelders die er hingen waren verlopen in 2014.
Op mijn rookmelders staat ook replace ten years after x datum. De oudste is van 2013, de jongste is van 2019.
We hadden twee van de rookmelders al eens vervangen omdat we dachten dat die defect waren.
Van Ei zijn niet de mooiste rookmelders zie ik.. :X

quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 14:37 schreef Queller het volgende:
Ik lees graag mee. Heb de onze van het plafond geslagen toen ze voor de zoveelste keer zomaar afgingen. De kans dat ik versterf aan een hartverzakking als zo'n ding 's nachts met loos alarm afgaat is groter dan de kans dat ik omkom in een brand. Het bevalt me niets, maar wij hebben dus geen rook/brand/co-melders :@

Nagekomen bericht voor handhaving; ik lees mee voor een vriend O-)
Ik was de laatste keer ook in staat om dat ding met een rotklap uit het raam op straat te gooien _O-

quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 14:38 schreef Chinless het volgende:
Maar die van Nest zijn prima. Wel even wat centjes neer leggen maar die werken perfect.
Op een vakbeurs heb ik ze al eens gezien, maar ik vind ze hartstikke groot.
Wel design en het oogt degelijk. Maar ik hoef niet zo nodig een melder die smart functionaliteit heeft.
Vind ik persoonlijk niets toevoegen namelijk. Dat is ook een reden dat ik niets heb met hun deurbellen die je tegenwoordig overal en nergens ziet hangen. :)

Snap wel dat er een markt voor is, maar niet voor mij.

quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 14:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik heb hier zo'n 5 jaar terug AngelEye rookmelders van FireAngel met een 10-jaar batterij opgehangen.
Voor de keuken een hittemelder.

Heb er 9 gemonteerd (ook 2 in garage) en met een kleine verbouwing is er 1 gesneuveld (kwam stof in, bleef afgaan) maar voor de rest dikke prima.
Geen valse alarm meldingen gehad ?

quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2023 14:49 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Heb ik in de keuken waar ook de droger staat. Gaat af bij 54C maar dan staat het al serieus in de fik.
In de berging zou dat bij ons misschien wel een beter alternatief zijn dan een gewone rookmelder.
Daar komt ook best wel wat stof vrij soms.

quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 17:16 schreef Viv het volgende:
@:vonkenboer is er niet een lijstje met aanraders vanuit de brandweer, of anders de Consumentenbond? :)
Als ik daar op google kom ik vooral een top 3 tegen van "smart" melders; en dat is nou net niet wat ik zoek :P

[ Bericht 7% gewijzigd door Vonkenboer op 04-06-2023 18:48:49 ]
pi_209400445
Heb nooit een vergelijkend waren onderzoek gedaan, maar met de Firex melders die hier thuis hangen heb ik in ieder geval nog nooit problemen gehad. Ze hangen in de hele wijk (nieuwbouw) en heb ook de buren nog niet horen klagen. :P De gevallen waar de melders wel onterecht afgingen waren te wijten aan (bouw)stof.

Hier zit wel een normale 9V backupbatterij in, die ik laatst na 4 jaar maar eens preventief heb vervangen. Maar ze hebben ook varianten met lithiumbatterijen die 10 jaar zouden moeten meegaan.
pi_209400602
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 17:45 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik was de laatste keer ook in staat om dat ding met een rotklap uit het raam op straat te gooien _O-

Ik heb er eentje letterlijk met een honkbalknuppel aan gort geslagen :@
pi_209400645
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 18:06 schreef Queller het volgende:

[..]
Ik heb er eentje letterlijk met een honkbalknuppel aan gort geslagen :@
Zo gek heb ik het niet gemaakt maar in een poging een rookmelder te doen stoppen en mijn trommelvliezen te sparen, heb ik er ook al eens een gesloopt :D
  Moderator zondag 4 juni 2023 @ 18:53:04 #21
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_209401050
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 17:49 schreef XanderH het volgende:
Heb nooit een vergelijkend waren onderzoek gedaan, maar met de Firex melders die hier thuis hangen heb ik in ieder geval nog nooit problemen gehad. Ze hangen in de hele wijk (nieuwbouw) en heb ook de buren nog niet horen klagen. :P De gevallen waar de melders wel onterecht afgingen waren te wijten aan (bouw)stof.

Hier zit wel een normale 9V backupbatterij in, die ik laatst na 4 jaar maar eens preventief heb vervangen. Maar ze hebben ook varianten met lithiumbatterijen die 10 jaar zouden moeten meegaan.
Vergelijkend warenonderzoek gaat misschien wat ver, maar heb ook het idee dat ieder "merk" hetzelfde apparaat verkoopt voor een iets andere prijs met een iets ander design kapje er omheen. Dat zegt natuurlijk dan niets.

De pagina van de plaatselijke brandweer zegt dan weer het volgende.

quote:
Kies altijd voor een goedgekeurde rookmelder. Het Europese keurmerk EN 14604 houdt in dat de rookmelder voldoet aan de noodzakelijke kwaliteitseisen ten aanzien van productinformatie, onderhoud, duurzaamheid en milieuaspecten. Alleen rookmelders met dit keurmerk mogen nog worden verkocht.
:|W
pi_209401260
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 14:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik heb hier zo'n 5 jaar terug AngelEye rookmelders van FireAngel met een 10-jaar batterij opgehangen.
Voor de keuken een hittemelder.

Heb er 9 gemonteerd (ook 2 in garage) en met een kleine verbouwing is er 1 gesneuveld (kwam stof in, bleef afgaan) maar voor de rest dikke prima.
Ik had die dingen ook extra gekocht omdat ze goed zouden zijn. Ook CO melders erbij. Eind van het liedje dezelfde ervaring als TS. Als ze afgingen was het midden in de nacht, en er was niks. In het begin twijfel je maar uiteindelijk heb ik ze naar buiten gegooid.

Heb nu anderhalf jaar de Nest Protect melders hangen. Ideaal ook met het nachtlampje erin, geen valse meldingen meer gehad.
  Moderator zondag 4 juni 2023 @ 19:16:59 #23
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_209401348
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 19:08 schreef Bastoenie het volgende:

[..]
Ik had die dingen ook extra gekocht omdat ze goed zouden zijn. Ook CO melders erbij. Eind van het liedje dezelfde ervaring als TS. Als ze afgingen was het midden in de nacht, en er was niks. In het begin twijfel je maar uiteindelijk heb ik ze naar buiten gegooid.

Heb nu anderhalf jaar de Nest Protect melders hangen. Ideaal ook met het nachtlampje erin, geen valse meldingen meer gehad.
Was even aan het kijken naar brandmelders van EI, maar daar heb je schijnbaar een schroevendraaier bij nodig om ze na montage weer van het plafond te kunnen halen. Als ze toch onverhoopt zomaar af gaan, dan wil ik niet eerst een trap en een schroevendraaier willen halen om de melder te kunnen verwijderen.

Je gaat er niet van uit dat het nodig is.. maar ik wil wel iets wat ik zo van het plafond kan steken.
pi_209402149
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 17:45 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Geen valse alarm meldingen gehad ?
[..]

Nee, gaat prima.

Heb ze ook bij m'n moeder opgehangen in de hele woning (5 stuks), ook daar geen probleem.

Die van mij zijn van 2018, die van haar zijn van 2019 en 2022 (uitgebreid ivm aanbouw).
  Moderator zondag 4 juni 2023 @ 20:36:34 #25
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_209402635
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 20:05 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nee, gaat prima.

Heb ze ook bij m'n moeder opgehangen in de hele woning (5 stuks), ook daar geen probleem.

Die van mij zijn van 2018, die van haar zijn van 2019 en 2022 (uitgebreid ivm aanbouw).
Zie net op hun website dat het allemaal volledig batterij gevoede melders zijn. Wel met 10 jaar batterij.
Maar laat ik nu overal al een 230V voeding en een koppeldraad hebben zitten.
  User die altijd boos en kwaad is 2022 zondag 4 juni 2023 @ 20:45:00 #26
491163 Viesdik
pi_209402772
*edit*
Post weggehaald.

Ook deze post voegt totaal niets toe, en is alleen bedoeld om reacties uit te lokken.
Stop daar eens mee :)


[ Bericht 81% gewijzigd door Vonkenboer op 04-06-2023 20:57:48 ]
  zondag 4 juni 2023 @ 21:02:38 #27
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_209403074
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 14:38 schreef Chinless het volgende:
Maar die van Nest zijn prima. Wel even wat centjes neer leggen maar die werken perfect.
De batterijem zijn bij mij na een paar dagen steeds leeg :{
pi_209403105
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 20:36 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
Zie net op hun website dat het allemaal volledig batterij gevoede melders zijn. Wel met 10 jaar batterij.
Maar laat ik nu overal al een 230V voeding en een koppeldraad hebben zitten.
FireAngel maakt wel 230V rookmelders, alleen dan niet onder het "AngelEye" merk.
  Moderator zondag 4 juni 2023 @ 21:24:39 #29
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_209403306
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2023 21:05 schreef XanderH het volgende:

[..]
FireAngel maakt wel 230V rookmelders, alleen dan niet onder het "AngelEye" merk.
Dan zal FireAngel wel hun standaard merk zijn ?
Vreselijk ondoorzichtige industrie trouwens met allerlei typenummers en systemen die wel/niet met elkaar kunnen functioneren of kunnen communiceren. Je zou verwachten dat het niet zo moeilijk zou zijn.

quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2023 21:02 schreef kwiwi het volgende:

[..]
De batterijem zijn bij mij na een paar dagen steeds leeg :{
Moet er een speciaal soort batterijen in ? Zijn die niet 230V gevoed dan ?
pi_209403737
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2023 21:02 schreef kwiwi het volgende:

[..]
De batterijem zijn bij mij na een paar dagen steeds leeg :{
quote:
Voor de Protect heb je lithiumbatterijen nodig
Zowel voor de Protect op batterijen als de variant op netvoeding heb je Energizer Ultimate Lithium (L91) AA-batterijen nodig.

Gebruik geen oplaadbare of alkalinebatterijen. Als je dat wel doet, lopen ze snel leeg en moet je ze kort na de installatie al vervangen.

De Protect (batterij) heeft 6 AA-batterijen nodig. De Protect (netvoeding) heeft 3 AA-batterijen nodig als back-up. Protects op netvoeding gebruiken back-upbatterijen bij stroomuitval.
Heb je de versie met 3 of 6 batterijen?

Bij die met 3 batterijen zijn de batterijen een back-up en sluit je hem normaal gesproken aan op netvoeding.
De versie met 6 batterijen draait volledig op batterijen.

In beide gevallen lithium gebruiken. Die van Energizer heb ik hier ook voor enkele apparaten (AA en AAA), die werken goed. M'n rookmelders hebben dan weer een vaste 10-jaar lithium batterij dus die hoef ik niet te vervangen gedurende de levensduur.
  zondag 4 juni 2023 @ 23:01:20 #31
25175 suijkerbuijk
suijkerbuijk
pi_209404449
Een simpele gehaald met een 9volt batterij.
Elk jaar de batterij vervangen
Maar goed ik kan er zo bij.
Aangezien de dak van mijn boot zo hoog is dat ik net onder de rookmelder kan staan lol.

Als de batterij leeg raakt gaat er een piep geluidje af om de 5min.
Ding komt van de lidl af .

https://www.gamma.nl/asso(...)640042313339393436d5

Eentje die 5 jaar mee gaat op een batterij.
pi_209404581
Ik heb een setje van Netatmo, eerlijk gezegd omdat ik ze het mooiste eruit vond zien :P.

Ze zijn smart dus als er brand is dan zie ik dat op mn telefoon wat wellicht handig is als ik weg ben.
False alarm kun je ook uitzetten via de app, al is dat nog niet voorgekomen.
  maandag 5 juni 2023 @ 04:24:15 #33
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_209405444
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 22:03 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
[..]
Heb je de versie met 3 of 6 batterijen?

Bij die met 3 batterijen zijn de batterijen een back-up en sluit je hem normaal gesproken aan op netvoeding.
De versie met 6 batterijen draait volledig op batterijen.

In beide gevallen lithium gebruiken. Die van Energizer heb ik hier ook voor enkele apparaten (AA en AAA), die werken goed. M'n rookmelders hebben dan weer een vaste 10-jaar lithium batterij dus die hoef ik niet te vervangen gedurende de levensduur.

Ik heb die met 6, even checken welke batterijen ik heb. Ook de originele waren na 4 maanden al leeg.
pi_209411804
Ed, was ook fan van het merk hager destijds, ook omdat die toen als bijna de eerste een beetje esthetisch verantwoorde rookmelder gingen maken . Maar na tig spookmeldingen was ik er klaar mee.

Kan aan een hoop dingen liggen , maar o.a aan stof / waterdamp in de lucht . Dus boven op de overloop een hittemelder ipv een rookmelder . Dus toen dat deel van het probleem getackeld. Benedenen boven gekozen voor het merk EI electronics. zie er ook netjes uit , minder gezei.... er mee .

Kortom, je moet toch vervangen .Hitte melder op de plek waar je vaak "loos"alarm had (damp/vocht/stof troubles) en rest ander merk . Ei laat het allemaal samen werken , kan ook evt draadloos
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_209414950
Ik heb hier de ei650c hangen lithium batterij en koppelbaar met een draad.

Ze zien er mooier uit dan de ei146. Dit is de uitvoering met 1 grote knop in het midden.

In de 8 jaar dat ze hangen 1 keet afgegaan toen ik er een berg stoom langs liet gaan.
Watch me drijving!
pi_209415001
Jazeker weet ik dat.
Die van EI zijn het meest betrouwbaar.
Heeft te maken met hoe snel de optische kamer vervuilt.

https://www.brandpreventi(...)146-rookmelder-230v/

Met lithium batterij
https://www.brandpreventi(...)016-rookmelder-230v/
Vakman pur sang
pi_209416705
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 14:23 schreef Viesdik het volgende:
Echt serieus.. wat heb je aan een rookmelder?
Die dingen zijn schadelijker voor je trommelvliezen, dan die kans in een mensenleven dat je huis in de fik staat.
Behalve dat ze verplicht zijn en je verzekering dus niet betaald. Nachtje brandwonden centrum is een maand werken.
  Moderator maandag 12 juni 2023 @ 21:26:13 #38
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_209492990
Kun je EI3016 melders eigenlijk zonder gereedschap van het plafond verwijderen ?
Of heb je daar een schroevendraaier bij nodig..

Mocht dat zo zijn, dan is dat bij vals alarm natuurlijk best kut.
Iemand enig idee ?
pi_209493074
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 21:26 schreef Vonkenboer het volgende:
Kun je EI3016 melders eigenlijk zonder gereedschap van het plafond verwijderen ?
Of heb je daar een schroevendraaier bij nodig..

Mocht dat zo zijn, dan is dat bij vals alarm natuurlijk best kut.
Iemand enig idee ?
Sokkel waar je hem uitdraait.
Hangt die heel hoog dan even een pendel plaatsen
Vakman pur sang
  Moderator maandag 12 juni 2023 @ 21:39:22 #40
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_209493129
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 21:34 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Sokkel waar je hem uitdraait.
Hangt die heel hoog dan even een pendel plaatsen
Ik begrijp niet wat je bedoeld; ze hangen niet bovengemiddeld hoog..
Maar de ervaring met valse alarmen is dat ik ze snachts om 2 uur graag zonder gereedschap stil kan krijgen.
pi_209493376
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 21:39 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
Ik begrijp niet wat je bedoeld; ze hangen niet bovengemiddeld hoog..
Maar de ervaring met valse alarmen is dat ik ze snachts om 2 uur graag zonder gereedschap stil kan krijgen.
Nou je moet erbij kunnen komen om ze een halve slag te draaien uit de sokkel, dus zonder gereedschap.
Die van EI hebben geen valse meldingen
Vakman pur sang
  Moderator maandag 12 juni 2023 @ 22:11:00 #42
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_209493528
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 21:58 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou je moet erbij kunnen komen om ze een halve slag te draaien uit de sokkel, dus zonder gereedschap.
Die van EI hebben geen valse meldingen
Dat dacht ik bij mijn andere rookmelders ook.
In de handleiding van EI staat namelijk dit plaatje..



https://www.brandpreventi(...)s/2020/12/EI3016.pdf

Suggereert dat je hem alleen met gereedschap van de sokkel kunt scheiden.
pi_209493580
De AngelEye is iig gewoon een stukje linksom draaien en hij is los van z'n grondplaat. Er zit wel een "klik" in maar daar draai je makkelijk doorheen.
  Moderator dinsdag 13 juni 2023 @ 12:49:19 #44
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_209502321
Kijk anders eens naar de Gira rookmelders, met accu 10 jaar en bedraad koppelbaar. Zien er fatsoenlijk uit en tenminste wat ruimte voor draad / makkelijke montage in tegenstelling tot de Ei melders.
pi_209625904
Ik lees even mee, want ik ben hier ook klaar met m'n melders.
Alecto SA-31 hier. Geen aanrader, veel false positives, 9 volt voor de melder, 3xAA om te koppelen, en als ze afgaan ben je alle verdiepingen aan het afrennen om ze stil te krijgen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Moderator zaterdag 24 juni 2023 @ 12:22:59 #47
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_209628733
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 20:44 schreef usernaamvergeten het volgende:
Kijk anders eens naar de Gira rookmelders, met accu 10 jaar en bedraad koppelbaar. Zien er fatsoenlijk uit en tenminste wat ruimte voor draad / makkelijke montage in tegenstelling tot de Ei melders.
Heel even nagekeken, vind ze zelf behoorlijk groot en google brengt mij weinig qua ervaringen met vals positieve meldingen door deze rookmelders.

Inmiddels heb ik nieuwe rookmelders aangeschaft en gemonteerd, het zijn uiteindelijk na lang vergelijken EI rookmelders geworden. Gelijk exemplaren gekocht met een 10 jaar accu zijn we ook af van het jaarlijkse geouwehoer met batterijen wisselen. 3 x een 3016 rookmelder en één 3014 hittemelder voor in de schuur/garage.

Ze zijn allemaal voorzien van AudioLink waarmee je met behulp van een app op je telefoon een statusrapport kunt opvragen van een rookmelder. Zodat je kunt zien of een melder goed functioneert of dat er vervuiling in bijvoorbeeld de sensor zit.


We gaan het zien, ik hoop ze nooit echt nodig te hebben natuurlijk.
Maar het oogt allemaal erg betrouwbaar en solide. ^O^

[ Bericht 11% gewijzigd door Vonkenboer op 24-06-2023 12:51:41 ]
pi_209629726
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2023 12:22 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
Heel even nagekeken, vind ze zelf behoorlijk groot en google brengt mij weinig qua ervaringen met vals positieve meldingen door deze rookmelders.

Inmiddels heb ik nieuwe rookmelders aangeschaft en gemonteerd, het zijn uiteindelijk na lang vergelijken EI rookmelders geworden. Gelijk exemplaren gekocht met een 10 jaar accu zijn we ook af van het jaarlijkse geouwehoer met batterijen wisselen. 3 x een 3016 rookmelder en één 3014 hittemelder voor in de schuur/garage.

Ze zijn allemaal voorzien van AudioLink waarmee je met behulp van een app op je telefoon een statusrapport kunt opvragen van een rookmelder. Zodat je kunt zien of een melder goed functioneert of dat er vervuiling in bijvoorbeeld de sensor zit.


We gaan het zien, ik hoop ze nooit echt nodig te hebben natuurlijk.
Maar het oogt allemaal erg betrouwbaar en solide. ^O^
Goede keus ^O^
Vakman pur sang
pi_210029431
Ik heb een betrouwbare rookmelder _O_ Halve huis stond blauw en het ding is niet afgegaan _O_
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_210029432
Halve als in hele :')
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')