abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_209397106
Wat ik mij vaak afvraag, is: hoe gingen de Duitsers om met wat er allemaal is gebeurd in de periode dat de Nazi-partij aan de macht kwam en de boel regeerde, en hun onvoorstelbare lugubere en pure evil praktijken op een zo'n immense schaal hebben uitgevoerd?

Oké, Nazi-Duitsland was verslagen... en de boel lag in puin... maar toen? Hoe ging dat toen verder binnen families? Hoe werd er gesproken in Duitsland? Hoe zag het nationaal debat eruit? Hoe sprak men in media?

Ik weet wel dat er tot 1963, het proces van Eichmann, eigenlijk een soort van zwijgcultuur was, er min of meer werd gezegd: 'aan beiden zijdes zijn gruwelijkheden begaan' etc. maar de boel ging pas écht goed open in 1963 naar hoe ik het begrepen heb daar... Maar hoe ging het tot die tijd?

Weet iemand daar misschien goede documentaires over die dit aspect van post-war Duitsland belicht?

Ik ben heel benieuwd hoe een land als Duitsland in de dagelijkse praktijk omging met dit stukje verschrikkelijke geschiedenis.
Eens kijken
pi_209397824
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 13:03 schreef Maharski het volgende:
Weet iemand daar misschien goede documentaires over die dit aspect van post-war Duitsland belicht?
De intro van de film 'Baader-Meinhof Complex' geeft wel een goed beeld.
Google is your friend, abuse your friends
pi_209403699
Das Versprechen

Staat geloof ik nog op Netflix. Speelt zich wel enkele jaren na de oorlog af.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')