abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_209396663
Ik had vroeger nul-komma-niks met Direct. Net als met Krezip was het Engels volgens de Nederlandse snede op een instrumentaal deel welke niet memorabel was. Dertien in een dozijn tienerbandje van weleer.

Maar..

Ze zijn imho volwassen geworden met groeiende kwaliteit als output. Wellicht een betere producer ook. Ik vind het met wat ze nu produceren imho een prima exportproduct. Jammer dat ze het oude werk niet kunnen wissen.

De twist die bij 90s kid wel aardig is, is dat het eigenlijk meer een jaren '80 nummer is met die gated reverb galm op de snare. Daarmee volgt het de hele 80s revival van dit moment. De 90s in rock was dat het eigenlijk buiten de stijl meer een tijdloze vorm kreeg zonder een echt duidelijke signatuur.

Waar ze een beetje mee spelen zijn ook de sleutelwoorden. Er komt geen 'America' in voor maar 'a miracle' komt regelmatig krachtig terug en "resoneert een beetje na" met de fragmenten van Kim Wilde 'all the kids in America' en 'For America' van Red Box.

Dan staat me nog een jaren '80 nummer bij waarbij volgens mij zowel America en A miracle' in terugkwamen maar die kan ik zo niet terugvinden.

Iemand die het weet?
pi_209397002
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2023 12:02 schreef Beathoven het volgende:

Dan staat me nog een jaren '80 nummer bij waarbij volgens mij zowel America en A miracle' in terugkwamen maar die kan ik zo niet terugvinden.

Iemand die het weet?
This is not America van Bowie
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
  zondag 4 juni 2023 @ 12:52:32 #3
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209397036
Eigenlijk hadden ze het dan beter '80s kid' kunnen noemen, maar dat klopt weer minder met hun leeftijden (ervan uitgaande dat ze op de puberjaren doelen).
X/T
pi_209397829
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2023 12:46 schreef Homdeck het volgende:

[..]
This is not America van Bowie
bingo :)
pi_209402246
Ze hebben een betere zanger.
pi_209403348
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 20:11 schreef hanskraaijjr het volgende:
Ze hebben een betere zanger.
De nieuwe heeft meer karakter in z'n stem en brengt mogelijk meer inspiratie mee. Wat idd wel een niveau hoger is.

Ik heb even op Spotify gezocht en het meest gedraaide nummer uit de solo carriere van de oude zanger, Tim Akkerman, is een duet met Floor Jansen waarin ze een gladgestreken cover van Shallow van Lady Gaga en Bradley Cooper doen uit 2018 met "Beste zangers" (dat tv programma) op de cover.

Ik snap dat ze met de nieuwe zanger weer zijn gaan leven. Maar had dan even een andere bandnaam gedaan.

En 'Spike' mag cool klinken als je vettig punthaar hebt op je 17e of wanneer je een naam als Pieter Jan Balkenende wilt maskeren. Maar die 'dude' is inmiddels een volwassen kerel.

Verder geen kritiek op de huidige formatie.
pi_209427325
Di-rect moet het nu echt hebben van de zanger. De rest van de band is nog steeds op hetzelfde schoolbandjes niveau gebleven.

Heb ze dit jaar gezien met het Residentie orkest. Daar merkte je echt het verschil. Jammer dat ze echt harder speelden dan het orkest :(
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')