abonnement Unibet Coolblue
pi_209392806

Met een speciaal ritueel is in het Vaticaan de ontheiliging van het altaar in de Sint-Pietersbasiliek ongedaan gemaakt. In het bijzijn van andere priesters voerde kardinaal Mauro Gambetti de zogeheten boetedoening uit. Daarbij werd het altaar gezegend met heilig water.

De actie was nodig na een incident van afgelopen donderdag. Een Poolse activist beklom toen tegen sluitingstijd het altaar in de kerk en kleedde zich daar uit. Zijn sokken en schoenen hield hij aan. Op zijn rug had hij de boodschap Save children of Ukraina staan.

Bewakers overmeesterden de Pool en droegen hem over aan de Italiaanse politie. Later werd besloten de man Italië uit te zetten.

Tijdens de boetedoening zei kardinaal Gambetti dat de man met zijn actie een zondig, ongepast en waarlijk betreurenswaardig gebaar had gemaakt om de aandacht op de slachtoffers van de oorlog te vestigen.


De boetedoening bij het altaar

Volgens een bron bij het Vaticaan had de man zelf toegebrachte verwondingen op zijn lichaam. Zijn naam en leeftijd zijn niet bekendgemaakt, maar op foto's en filmpjes op sociale media lijkt het te gaan om een twintiger of dertiger.

Het Vaticaan is de laatste tijd vaker het toneel geweest van incidenten. Afgelopen zomer lijmden activisten zich vast aan een beeld in de Vaticaanse Musea om aandacht voor de klimaatverandering te vragen. Zij staan inmiddels terecht.

Vorige maand reed een man 's nachts in volle vaart door de toegangshekken van Vaticaanstad. Agenten schoten tevergeefs op het voertuig. De man werd in de buurt van het Apostolisch Paleis ingerekend.

https://nos.nl/artikel/24(...)ling-door-naakte-man

|:)
wizkays
pi_209392846
Je bent niet naakt als je je sokken en schoenen nog aan hebt o|O
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_209392869
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 22:19 schreef TLC het volgende:
Je bent niet naakt als je je sokken en schoenen nog aan hebt o|O
Zit toch niet zo te leuteren.
wizkays
  zaterdag 3 juni 2023 @ 22:29:04 #4
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_209392956
Nou, daar zal Onze Lieve Heer blij mee zijn. Als hij zijn prioriteiten op orde heeft, zal hij zich vast drukker maken over een naakte man op een altaar in het Vaticaan dan stervende mensen in een oorlog. Gelukkig is dat opgelost. :')
pi_209393006
Iedereen staat naakt voor de Heer.
pi_209393114
Poolse zuiplap doet gekke dingen na het aspergesteekseizoen
U MAD?
  zaterdag 3 juni 2023 @ 22:40:26 #7
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_209393115
Als er allemaal onreine blote-man-moleculen van een vreemde op mijn meubilair zat, dan gaat het de verbrandingsoven in.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_209393330
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 22:40 schreef monkyyy het volgende:
Als er allemaal onreine blote-man-moleculen van een vreemde op mijn meubilair zat, dan gaat het de verbrandingsoven in.
Die man of het meubel?
  zaterdag 3 juni 2023 @ 22:57:34 #9
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_209393336
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 22:57 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Die man of het meubel?
Ja.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_209393450
quote:
maar op foto's en filmpjes op sociale media lijkt het te gaan om een twintiger of dertiger.
Da's veel te oud natuurlijk voor de lieden van het Vaticaan.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 23:10:37 #11
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_209393495
quote:
9s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 23:06 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Da's veel te oud natuurlijk voor de lieden van het Vaticaan.
Want?
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_209393591
Nou, nou, het lijkt erop dat het Vaticaan de laatste tijd steeds meer verandert in een spannende attractie! Eerst de sensatie van activisten die zich aan beelden vastlijmden, nu een naakte Poolse activist op het altaar. Het lijkt erop dat het Vaticaan een nieuw soort toeristische trekpleister wordt - een mix van religie en onvoorspelbaarheid.

Maar ff serieus, ik kan me voorstellen dat men daar niet echt staat te juichen over deze incidenten. Eerst moeten ze de boetedoening uitvoeren om het altaar te reinigen, en nu hebben ze ook nog te maken met activisten die hun kunstjes vertonen. Ik vraag me af wat er als volgende stunt op het programma staat - een basejumper vanaf de Sixtijnse Kapel?
  zondag 4 juni 2023 @ 00:02:52 #13
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209393918
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 22:33 schreef Culkin het volgende:
Iedereen staat naakt voor de Heer.
voor Petrus

Petrus die staat bij de hemelpoort
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  VIVA zondag 4 juni 2023 @ 00:07:01 #14
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_209393957
Ik snap niet dat een naakte man als onrein wordt ervaren, JesuChristus was naakt toen hij aan het kruis werd geslagen! De puurheid zoals God ons heeft bedoeld....Eigenlijk zouden we allemaal gewoon standaard naakt moeten zijn zo gauw de temperatuur boven de 20 graden komt....Kleren zijn voor de heathens die de duivel aanbidden, stelletje puriteinse allesverhullende bastaards. De islam staat ons tegenwoordig dichterbij dan het vrije denkwijze, kijk maar eens op een willekeurige dag op het strand, geen tiet meer te bekennen...Te walgelijk voor woorden.......
What lies behind makes no sense in my mind
  Moderator zondag 4 juni 2023 @ 00:08:48 #15
441859 crew  Lenny77
pi_209393979
Wel apart dat je dan wel het land uit gegooid wordt of zelfs beschoten.
Beetje met je blote kont ergens opstaan...
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_209393998
quote:
11s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 23:10 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Want?
Ja, dat zou jij wel willen weten hè :9
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
  zondag 4 juni 2023 @ 02:44:29 #17
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_209394614
quote:
85s.gif Op zondag 4 juni 2023 00:07 schreef cosmosis het volgende:
Ik snap niet dat een naakte man als onrein wordt ervaren, JesuChristus was naakt toen hij aan het kruis werd geslagen! De puurheid zoals God ons heeft bedoeld....Eigenlijk zouden we allemaal gewoon standaard naakt moeten zijn zo gauw de temperatuur boven de 20 graden komt....Kleren zijn voor de heathens die de duivel aanbidden, stelletje puriteinse allesverhullende bastaards. De islam staat ons tegenwoordig dichterbij dan het vrije denkwijze, kijk maar eens op een willekeurige dag op het strand, geen tiet meer te bekennen...Te walgelijk voor woorden.......
Helaas zijn adamieten dun gezaaid tegenwoordig.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')