Niet teveel erdoorheen schreeuwenquote:Op zaterdag 3 juni 2023 20:13 schreef hoechst het volgende:
Ik ben uitgenodigd door iemand uit de straat om morgen de formule 1 te kijken, hier zullen ook nog een paar andere bij zijn.
Ik heb ja leuk gezegd!
Aleen ik heb er de balle verstand van! Ik wil niet overkomen als een complete leek dus wat voor dingen zijn belangrijk om te weten?
Wie kan mij een beetje opweg helpen?
Bedankt voor de moeite.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 20:37 schreef Viv het volgende:
Vandaag is de kwalificatie geweest, morgen starten ze in die volgorde:
https://www.formula1.com/(...)ain/race-result.html
VER = Max Verstappen, die start dus vanaf plek 1 (ook wel "pole position" genoemd).
Zoals je kan zien, doen er 20 coureurs mee, twee per team. Max rijdt bij Red Bull, samen met zijn teamgenoot, de Mexicaan Sergio "Checo" Perez (PER).
Er rijdt nog een Nederlander mee, Nyck de Vries (DEV). Hij is dit seizoen begonnen (na vorig jaar een race ingevallen te hebben), dan word je "rookie" genoemd. Hij rijdt voor AlphaTauri, een zusterteam van Red Bull.
Verder moet iedere auto tijdens de race minstens één pitstop maken waarbij van bandensoort gewisseld wordt. Je hebt hardere en zachtere "compounds", zacht is over het algemeen sneller maar verslijt ook sneller. Verder heb je nog regenbanden ("full wets") en banden die er tussenin zitten ("intermediates").
Er wordt tegenwoordig niet meer getankt tijdens de pitstops, dus iedereen begint met een volle tank en die wordt vervolgens steeds leger (en daarmee de rondetijden steeds korter).
Als er een ongeluk gebeurt, kan er een safety car ingezet worden. De Formule 1-auto's moeten daar achteraan rijden met een lagere snelheid, en mogen elkaar dan niet inhalen. Als je nog een pitstop moet maken is dat een handig moment, want omdat je dan minder tijd verliest ten opzichte van de rest.
Verder is er een knopje om makkelijker in te halen: DRS (drag reduction system). Als een auto binnen 1 seconde van een voorligger rijdt (en dit mag ook een auto zijn die op een ronde achterstand zit), dan mag de coureur op bepaalde stukken van de baan DRS gebruiken. Daarmee gaat tijdelijk een klep in de achtervleugel open, waardoor er minder luchtweerstand is.
Veel plezier in ieder geval!
Gewoon zitten en je kop houden..quote:
Vroeger werkte dat nog..quote:Op zaterdag 3 juni 2023 21:28 schreef Deshain het volgende:
[..]
Gewoon zitten en je kop houden..
Ondertussen kan je jezelf verwonderen over hoe sommige burgerlijke buurmannetjes in complete debielen veranderen om een potje autopolonaise.
Nee, dat geeft nogal een raar beeld voor een nieuwe of neutrale fan. Echt verschrikkelijk hoe daar gepraat wordt over alles wat geen Max is.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 21:23 schreef Viv het volgende:
Oh, en kijk ook eens hier:
F1 / [Live] Formula 1 Spanish Grand Prix 2023 #6
Ik bedoelde vooral de OP, met extra informatie over de race van dit weekend.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 21:33 schreef PS. het volgende:
[..]
Nee, dat geeft nogal een raar beeld voor een nieuwe of neutrale fan. Echt verschrikkelijk hoe daar gepraat wordt over alles wat geen Max is.
4 wielen overigens. Als ze dat te vaak doen krijgen ze strafquote:Op zaterdag 3 juni 2023 21:54 schreef daNpy het volgende:
Buitenspel is als er een auto met 2 wielen over de witte lijn gaat. Ook zeer belangrijk om te weten.
En als ze het te bont maken komt de scheidsrechter de baan op met zwaailampen om iedereen weer in het gareel te krijgen.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 21:57 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
4 wielen overigens. Als ze dat te vaak doen krijgen ze straf
Soms is de scheids een schijtert en stuurt de VAR en zie je iedereen braaf langzaam rijdenquote:Op zaterdag 3 juni 2023 21:59 schreef daNpy het volgende:
[..]
En als ze het te bont maken komt de scheidsrechter de baan op met zwaailampen om iedereen weer in het gareel te krijgen.
Beste tip die je kunt krijgen is: als je bij binnenkomst mensen met red bull of Max Verstappen shirtjes/vesten/petjes ziet meteen omdraaien, naar huis gaan en nooit meer contact hebben met die mensen. Zijn hetzelfde soort dat alleen naar voetbal kijkt als Nederland het goed doet.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 21:31 schreef hoechst het volgende:
[..]
Vroeger werkte dat nog..
Helaas teveel naar wk/ek kijkende mensen gezeten.
Als mensen aan mij vragen, heb je t voetbal gezien?? Zeg ik vaak: ja toen edwin van der sar keeper was....quote:Op zondag 4 juni 2023 04:04 schreef de_boswachter het volgende:
Als Doornbos voorbij komt in de voorbeschouwing kun je een flauwe opmerking maken, iets in de trend van: die is ook flink uit de bocht gevlogen! Dit omdat er deze week bekend werd gemaakt dat hij nogal graag vreemd gaat.
quote:Op zondag 4 juni 2023 08:12 schreef Zorro het volgende:
Alle teams hebben 2 auto's. Op all auto's zit een camera voor beelden vanuit de auto.
Een van de auto's heeft een gele camera. Dat is de tweede rijder. Een beetje zoals een knecht in het wielrennen.
Dat geldt voor alle teams. ALLE. Zonder uitzondering. Als ze wat anders beweren liegen ze.
Het is dan ook een van de saaiste klasses in het races.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 08:12 schreef hoechst het volgende:
[..]
Ruim..
Gelukkig waren er maar weinig mensen daadwerkelijk naar het tv aan het kijken.
Wat een onzin.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 21:33 schreef PS. het volgende:
[..]
Nee, dat geeft nogal een raar beeld voor een nieuwe of neutrale fan. Echt verschrikkelijk hoe daar gepraat wordt over alles wat geen Max is.
Hier op FOK mag je niets realistisch zeggen en alleen maar hosanna Max roepen idd.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 20:34 schreef PS. het volgende:
Gewoon een beetje dom 'HEEEUUJ MAX IS DE BESTE'' en ''HAMILTON IS KUT'' roepen, dan zit je een beetje beetje op het niveau van de F1 topic hier, dus dan zul je wel goed zitten.
Nou nee.....quote:
Geen idee waar je dit op baseert. Tuurlijk zal er een enkele fanboy tussen zitten, maar over het algemeen zitten daar objectieve neutrale fans. Ik vind het in ieder geval een onwijs leuk stukje FOK!quote:Op dinsdag 6 juni 2023 22:36 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nou nee.....
FOK F1 is een kruip Max in de kont hoekje en alles wat daar buiten valt is verboden.
Geldt overigens voor bijna alle Nederlands gebaseerde F1 fora.
Op Fok F1 zitten er absoluut geen objectieve neutrale fansquote:Op woensdag 7 juni 2023 09:38 schreef DjVero het volgende:
[..]
Geen idee waar je dit op baseert. Tuurlijk zal er een enkele fanboy tussen zitten, maar over het algemeen zitten daar objectieve neutrale fans. Ik vind het in ieder geval een onwijs leuk stukje FOK!
Dan niet.quote:Op woensdag 7 juni 2023 17:10 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Op Fok F1 zitten er absoluut geen objectieve neutrale fans![]()
![]()
![]()
Misschien 1 of 2 wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |