Vertel eens..quote:Op maandag 10 juli 2023 19:49 schreef MatthijsDJ het volgende:
Soms vraag ik me af... waarom leek werken in de IT zo leuk....
Het begint met een fix ik die gemaakt heb ik een config file.. Nu failed de build die de config in een omgeving moet laden.. Maar die build pipeline is niet in ons beheer.. Dus moet nu (dagen) wachten voor de fix van een fucking typo.quote:
Wij kregen binnen ons DevOps team een extra applicatie in de portfolio.. Team zei ja gaan we doen, maar de interesse was weg toen we moesten beginnen.. Dus heb ik een tijdje ontwikkelaar, ba, tester etc zitten spelen.. Was allemaal niet complex en dus goed te doen.. Maar op een gegeven moment ben je key man risk dus toch maar gezorgd dat de boel ook bij de BA's en testers is geland.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 18:46 schreef borisz het volgende:
ICT is leuk als je mee mag denken, maar we hadden voor mijn vakantie een nieuwe website te testen. En daarin moesten ook vier systemen met elkaar verbonden worden...
Ik moest out of the blue gaan testen... nou dat vreet energie als het niet werkt. Gelukkig stond mijn vakantie vast, in de weken daarna waren collega´s er nog veel te veel tijd mee kwijt
Lang verhaal kort. De site draait inmiddels. Maar er moest nog een hoop worden verbeterd.
Nee. Tong de compiler opnieuw in de scartkabelverlenger laten doen en alles komt goed.quote:
Communicatie is toch altijd erg lastig, zeker in dit soort trajecten. Ik kom in mijn vak (netwerkbeveiliging / cybersecurity) zoveel teringzooi tegen daar wordt je helemaal naar van.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 18:46 schreef borisz het volgende:
ICT is leuk als je mee mag denken, maar we hadden voor mijn vakantie een nieuwe website te testen. En daarin moesten ook vier systemen met elkaar verbonden worden...
Ik moest out of the blue gaan testen... nou dat vreet energie als het niet werkt. Gelukkig stond mijn vakantie vast, in de weken daarna waren collega´s er nog veel te veel tijd mee kwijt
Lang verhaal kort. De site draait inmiddels. Maar er moest nog een hoop worden verbeterd.
Dat wil ik best geloven.. in mijn vak is het echt een balans vinden in het enigszins goed te onderhouden, maar wel te voldoen aan de eisen van security.. En dat bijt elkaar soms..quote:Op woensdag 12 juli 2023 09:09 schreef Houniet het volgende:
[..]
Communicatie is toch altijd erg lastig, zeker in dit soort trajecten. Ik kom in mijn vak (netwerkbeveiliging / cybersecurity) zoveel teringzooi tegen daar wordt je helemaal naar van.
Je wilt niet weten hoe vaak dat een oplossing was in het verleden.. en een mailtje naar de ontwikkelaar dat ie zijn memory leak moest fixen.. kl*te Javaquote:
Dat is de aloude slechtte grap toch. IT'er en automonteur zitten in bus. Bus krijgt halverwege panne. Automonteur opent motorkap en gaat op onderzoek uit, checkt van alles, vieze handen, vloeken en tieren. IT'er zegt: waarom zo moeilijk doen. We stappen gewoon allemaal uit, stappen allemaal weer in, en dan starten we de motor en rijden weer verder.quote:Op woensdag 12 juli 2023 09:20 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Je wilt niet weten hoe vaak dat een oplossing was in het verleden.. en een mailtje naar de ontwikkelaar dat ie zijn memory leak moest fixen.. kl*te Java
Slaap redelijk. Moet vaak plassen. En piekeren ligt niet in m'n aard.quote:Op woensdag 12 juli 2023 09:09 schreef Houniet het volgende:
Tong hoe heb je geslapen? Last van je schouder of blijf je piekeren?
Met al die technologie en elektronica in de huidge auto's is "opnieuw opstarten" ook geen gekke oplossing meerquote:Op woensdag 12 juli 2023 09:43 schreef manny het volgende:
[..]
Dat is de aloude slechtte grap toch. IT'er en automonteur zitten in bus. Bus krijgt halverwege panne. Automonteur opent motorkap en gaat op onderzoek uit, checkt van alles, vieze handen, vloeken en tieren. IT'er zegt: waarom zo moeilijk doen. We stappen gewoon allemaal uit, stappen allemaal weer in, en dan starten we de motor en rijden weer verder.
Bedroevende is wel dat je dus accepteert dat het achterliggende probleem niet wordt opgelost.quote:Op woensdag 12 juli 2023 14:39 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Met al die technologie en elektronica in de huidge auto's is "opnieuw opstarten" ook geen gekke oplossing meer.
Mijn Ford Fiesta moest ik soms zelfs helemaal resetten (als in zekering van entertainment systeem eruit halen) om de bluethooth connectie te reanimeren..
Het leek me geen slim idee om zelf te gaan rommelen met de software van mijn autoquote:Op woensdag 12 juli 2023 15:12 schreef manny het volgende:
[..]
Bedroevende is wel dat je dus accepteert dat het achterliggende probleem niet wordt opgelost.
Ga je nog weg?quote:Op donderdag 13 juli 2023 08:01 schreef manny het volgende:
Goedendag. Laatste dagje thuis rommelen en dan vakantie.
Yes. We gaan 10 dagen naar Spanje. Op bezoek bij vrienden die daar wonen en een beetje aanklooien met de familie. Gelukkig Noord-Spanje, dus de temperaturen zijn nog te doen.... hehe.quote:
quote:Op zondag 16 juli 2023 12:42 schreef borisz het volgende:
Tour en Wimbledon. Zo komen we de waaierige zondag wel door.
Net een rondje gelopen. Dramatisch is een understatement. Wel lekker koude pils na afloopquote:
Is dat St Andrews ? Werkt een Schotse kennis van me.quote:
Nee, op een andere (moeilijkere) golfbaan.quote:Op zondag 16 juli 2023 14:00 schreef tong80 het volgende:
Is dat St Andrews ? Werkt een Schotse kennis van me.
Prachtig plaatje van Tennis TV:quote:Op zondag 16 juli 2023 20:12 schreef borisz het volgende:
Tijdperk Pete Sampras heb ik ook nog wel meegekregen. Maar Tennis is voor mij Roger, Rafeal en Novak (en een beetje Andy). In al die jaren is maar zelden een Grand Slam naar iemand anders gegaan. 1 heeft afscheid genomen. Die andere twee volgen volgend jaar, jaar erop. In een kleine twintig jaar is er maar een enkele Grand Slam naar een ander gegaan.
Bij de heren is het nu aan de beurt aan een nieuwe generatie.
Makkelijke beslissing?quote:Op dinsdag 18 juli 2023 09:01 schreef tong80 het volgende:
Goeiemorgen.
Gisteren gekozen met uroloog voor operatie en verwijderen tumor ipv bestralen.
Van de twee kwaden de minst slechte voor m'n gevoel. Dus niet echt.quote:
Brakel, geboortedorp van pa.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 17:57 schreef borisz het volgende:
Ik was in de gemeente Zaltbommel.Met Pelgrimspad door Brakel en Aalst. Bus bracht me naar Bommel CS. Als ik echt in Bommel ben laat ik het weten Tong
Meer dan verdiend die voorsprong bij de rustquote:
Had al veel meer moeten zijn.quote:Op zondag 23 juli 2023 10:29 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Meer dan verdiend die voorsprong bij de rust
Ja dat zeker. 1-0 is eigenlijk te mager. Maar ja drie punten en dat is gewoon het belangrijkste. Zeker omdat je gewoon nooit gaat winnen van de VS.quote:
Ik ook. er moet ook gewoon gewerkt worden een paar uur laterquote:Op zondag 23 juli 2023 11:46 schreef borisz het volgende:
In de KO-fase wil ik best snachts kijken, maar NL - VS donderdagochtend 3u sla ik over.
Theoquote:Op zondag 23 juli 2023 19:49 schreef golfer het volgende:
Zo,dat was weer een middagje sport kijken. The Open, Formule 1 en de Tour.
Alles op tijd afgelopen om straks verder te gaan met Zomergasten.
Duurt nog best lang dan. Wat was heftig als ik vragen mag?quote:Op woensdag 26 juli 2023 09:14 schreef tong80 het volgende:
Goeiemorgen
Naar Jeroen Bosch ziekenhuis geweest. Voorlichtingsochtend door uroloog en verpleegkundigen met anderen in zelfde schuitje. Misschien daarna de juiste keuze iets makkelijker. Was zeer leerzaam. Ook heftig. Meer dan vermoed. Nu dinsdag voorlichting over bestralen. Wel al datum operatie vastgelegd door uroloog. Eind september. Kan altijd nog worden gecanceled.
Vooral de eventuele na"klachten" of gevolgen van de ingreep, en de nasleep met katheder enzo.quote:Op woensdag 26 juli 2023 10:03 schreef Houniet het volgende:
[..]
Duurt nog best lang dan. Wat was heftig als ik vragen mag?
Als je er maar bovenop komt, dat is het belangrijkste.quote:Op woensdag 26 juli 2023 10:05 schreef tong80 het volgende:
[..]
Vooral de eventuele na"klachten" of gevolgen van de ingreep, en de nasleep met katheder enzo.
Hey hounietje zit jij nog op fok joh, gr paultjuhhhquote:Op woensdag 26 juli 2023 10:21 schreef Houniet het volgende:
[..]
Als je er maar bovenop komt, dat is het belangrijkste.
Zekerquote:Op woensdag 26 juli 2023 10:27 schreef Paul het volgende:
[..]
Hey hounietje zit jij nog op fok joh, gr paultjuhhh
Mogelijk volgt bij mij ook hetzelfde traject.quote:Op woensdag 26 juli 2023 09:14 schreef tong80 het volgende:
Goeiemorgen
Naar Jeroen Bosch ziekenhuis geweest. Voorlichtingsochtend door uroloog en verpleegkundigen met anderen in zelfde schuitje. Misschien daarna de juiste keuze iets makkelijker. Was zeer leerzaam. Ook heftig. Meer dan vermoed. Nu dinsdag voorlichting over bestralen. Wel al datum operatie vastgelegd door uroloog. Eind september. Kan altijd nog worden gecanceled.
Succes ermee. Mijn PSA was ook te hoog. Laatst weer, nu weer afspraak cardioloog. Sterkte.quote:Op woensdag 26 juli 2023 12:43 schreef golfer het volgende:
[..]
Mogelijk volgt bij mij ook hetzelfde traject.
Bloedonderzoek gehad en er ontbreken nog een paar uitslagen, maar er zijn vooral afwijkende (veel te hoge) PSA-waardes. en ook verhoogde leukocytenwaardes. Huisarts belt mij daarover terug als alle andere waardes ook bekend zijn.
Gisteren Bas/Doc aan de telefoon gehad. Gaat goed met 'm.quote:Op donderdag 27 juli 2023 12:00 schreef golfer het volgende:
Doorverwijzing naar uroloog. Via B. gaat dat versneld in haar ziekenhuis.
Kan a.s. woensdag-ochtend al terecht, meteen ook een echo.quote:Op donderdag 27 juli 2023 12:00 schreef golfer het volgende:
Doorverwijzing naar uroloog. Via B. gaat dat versneld in haar ziekenhuis.
Als Pieter definitief solo gaat moeten ze idd hard op zoek naar een goede voorman / voorvrouw. Meneer Tong is dan een verrassende optie, had er zelf niet 1,2,3 aan gedacht eigenlijk.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 22:32 schreef borisz het volgende:
Is het CDA al bij je aangeklopt Tong? Ze zoeken nog een lijsttrekker.
Er was wel een Paul Tang bij de PvdAquote:Op zaterdag 29 juli 2023 22:32 schreef borisz het volgende:
Is het CDA al bij je aangeklopt Tong? Ze zoeken nog een lijsttrekker.
Wat een opportunist.quote:Op maandag 31 juli 2023 22:21 schreef borisz het volgende:
Krol naar de partij van huisjesmelker Van Haga
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |