abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 3 juni 2023 @ 17:32:19 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209389535
Lange 15 minuten video:

https://www.telegraaf.nl/(...)te-in-paniek-om-hulp
Vorig jaar bezochten we het Groningse plaatsje Ter Apel, dat zuchtte onder de asiel-overlast door het plaatselijke AZC. Inmiddels zijn we een jaar verder en lijkt het alleen maar erger geworden. Wij spraken met raadsleden en bezorgde inwoners.

[ Bericht 24% gewijzigd door slashdotter3 op 03-06-2023 17:37:26 ]
pi_209389581
Wat vind je er zelf van?
  zaterdag 3 juni 2023 @ 17:38:10 #3
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 3 juni 2023 @ 17:39:52 #4
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209389608
5:08 die asielzoeker gedraagt zich erg verdacht. Hij blijft die oude man in z'n rolstoel strak aanstaren om hem te intimideren. Alsof ie wilt vechten tegen een oud gehandicapt persoon waarvan hij weet dat hij hem makkelijk aankan.

6:05 "die asielzoeker wordt aangesproken maar mag daarna verder lopen, als wij dat doen worden wij gelijk opgepakt". Daar heb je het probleem, asielzoekers vallen niet te plukken en hebben niets te verliezen. Alles wat je eraan spendeert (arrestatie, celstraf, advocaat, voedsel, medische zorg, rechter die een uitspraak moet doen, etc...) kost geld en levert verder niets op. Dus de asielzoekers hebben vrij spel. De NLers daarintegen hebben van alles te verliezen als ze met justitie in aanraking komen.

[ Bericht 49% gewijzigd door slashdotter3 op 03-06-2023 17:47:04 ]
pi_209389645
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 17:39 schreef slashdotter3 het volgende:
5:08 die asielzoeker gedraagt zich erg verdacht. Hij blijft die oude man in z'n rolstoel strak aanstaren om hem te intimideren. Alsof ie wilt vechten tegen een oud gehandicapt persoon waarvan hij weet dat hij hem makkelijk aankan.
Nou ja, als ik eerlijk ben zou ik dat wel een beetje eng vinden hoor.


...en dat van die bus ook wel.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 17:47:45 #6
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209389685
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 17:43 schreef tesssssssss het volgende:
Nou ja, als ik eerlijk ben zou ik dat wel een beetje eng vinden hoor.
...en dat van die bus ook wel.
Idd ja, breken die gasten in je bus in om daar lekker te overnachten wtf...
  zaterdag 3 juni 2023 @ 17:48:40 #7
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_209389695
Sensatiefilmpjes van de Telegraaf, altijd leuk.

Gezien de shitload aan topics op fok! en het nieuws dat gedomineerd wordt door asielonderwerpen zou je toch verwachten dat er bloed door de straten van Ter Apel loopt.

Ben wel teleurgesteld.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_209389707
quote:
8s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 17:38 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Dat dit kan in Nederland! :(
Dus jij vindt dat dit kan. Wat had je trouwens in Ter Apel te zoeken, vorig jaar?
pi_209389712
De bekende stemmingmakerij van de krant van fout Nederland, fout in de Tweede Wereldoorlog en nu nog steeds fout.
Rioolkrant gemaakt door baggerfiguren.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 17:50:47 #10
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209389718
Het overlast probleem zou makkelijk opgelost kunnen worden door die gasten in een tentenkamp of container woningen te dumpen in de middle of nowhere tientallen km ver van de bewoonde wereld.

Zonder een bus die langsrijdt

1x per dag brengt een bezorgdienst brood en water en rijdt dan snel weg en "tot morgen!"

Probleem opgelost.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_209389720
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 17:47 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Idd ja, breken die gasten in je bus in om daar lekker te overnachten wtf...
Dat van die openbaar vervoer bus was ook wel eng, die ruzie omdat ze niet met contant geld konden betalen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_209389738
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 17:50 schreef slashdotter3 het volgende:
Het overlast probleem zou makkelijk opgelost kunnen worden door die gasten in een container woning te dumpen in de middle of nowhere tientallen km ver van de bewoonde wereld zonder een bus die langskomt en dan 1x per dag langsrijden om wat brood en water neer te flikkeren en dan snel weg te rijden en "tot morgen!"
En waar vind je een plek tientallen kilometers van de bewoonde wereld?
pi_209389763
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 17:52 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
En waar vind je een plek tientallen kilometers van de bewoonde wereld?
Alaska?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_209389773
Deal met Rwanda, veiligelanders naar Rwanda sturen.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 17:55:32 #15
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_209389778
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 17:50 schreef slashdotter3 het volgende:
Het overlast probleem zou makkelijk opgelost kunnen worden door die gasten in een tentenkamp of container woningen te dumpen in de middle of nowhere tientallen km ver van de bewoonde wereld.

Zonder een bus die langsrijdt

1x per dag brengt een bezorgdienst brood en water en rijdt dan snel weg en "tot morgen!"

Probleem opgelost.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gelukkig zijn we niet een van de dichtstbevolkte landen in de wereld :')
  zaterdag 3 juni 2023 @ 17:56:19 #16
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209389789
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 17:52 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
En waar vind je een plek tientallen kilometers van de bewoonde wereld?
Aangezien het een fictief scenario is die verder nooit gaat gebeuren zou ik zeggen, een overeenkomst met een arm (EU) land die voor een financiele vergoeding hun wilt opvangen. Moldova.
Of Rwanda in Afrika.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 17:56:36 #17
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_209389792
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 17:55 schreef Politicoloog het volgende:
Deal met Rwanda, veiligelanders naar Rwanda sturen.
Ah zo iemand die ooit een half artikel heeft gelezen over een deal van het UK met Rwanda en nu denkt dat dat daadwerkelijk een oplossing is :')
  zaterdag 3 juni 2023 @ 17:57:46 #18
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209389805
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 17:56 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Ah zo iemand die ooit een half artikel heeft gelezen over een deal van het UK met Rwanda en nu denkt dat dat daadwerkelijk een oplossing is :')
Kan me nog herinneren dat Israel hetzelfde van plan was ergens rond 2015 geloof ik. Uiteindelijk is het gesaboteerd (mensenrechten organisaties en landen die Rwanda bedreigen met boycots en rechtzaken geloof ik) en is het er niet meer van gekomen.

Hetzelfde is gebeurd met het UK plan. Die ligt nu nog ergens stil ivm EU regels maar het is maar de vraag of dat ooit verder zal gaan.

==================================
Edit: ik heb het aan ClaudeInstant AI gevraagd:
==================================
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 8% gewijzigd door slashdotter3 op 04-06-2023 01:45:28 ]
pi_209389811
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 17:50 schreef grrrrg het volgende:
De bekende stemmingmakerij van de krant van fout Nederland, fout in de Tweede Wereldoorlog en nu nog steeds fout.
Rioolkrant gemaakt door baggerfiguren.
Gelukkig doet DPG media daar niet mee..
pi_209389823
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 17:50 schreef slashdotter3 het volgende:
Het overlast probleem zou makkelijk opgelost kunnen worden door die gasten in een tentenkamp of container woningen te dumpen in de middle of nowhere tientallen km ver van de bewoonde wereld.

Zonder een bus die langsrijdt

1x per dag brengt een bezorgdienst brood en water en rijdt dan snel weg en "tot morgen!"

Probleem opgelost.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De procedure van behandeling asielaanvraag en het behandelen van het beroep moet veel sneller. Het duurt nu al snel 9 maanden voordat de eerste aanvraag behandeld is.

En het belangrijkste is om uitgeprocedeerde ook daadwerkelijk weg te (kunnen) sturen ipv dat ze eindeloos in alle landen kunnen rondhangen. Die lui zorgen voor de (meeste) overlast

Blijft het probleem van >50.000 asielzoekers per jaar nog wel aanwezig. Dat heeft grovere maatregelen nodig
  zaterdag 3 juni 2023 @ 18:02:50 #21
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209389860
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 17:50 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Dat van die openbaar vervoer bus was ook wel eng, die ruzie omdat ze niet met contant geld konden betalen.
Ow dat bedoel je, ik was zonet nog niet bij dat deel van het filmpje aangekomen, eng idd :Y
pi_209389902
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 17:57 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Kan me nog herinneren dat Israel hetzelfde van plan was ergens rond 2015 geloof ik. Uiteindelijk is het gesaboteerd (mensenrechten organisaties en landen die Rwanda bedreigen met boycots en rechtzaken geloof ik) en is het er niet meer van gekomen.

Hetzelfde is gebeurd met het UK plan. Die ligt nu nog ergens stil ivm EU regels maar het is maar de vraag of dat ooit verder zal gaan.
Ik dacht dat VK het sinds sept/okt vorig jaar het wel kan alleen net zoals Denemarken nog niet uitvoert

Natuurlijk een bespottelijk idee om mensen te deporteren naar een land waar ze niet vandaan komen of ooit geweest zijn. Plus het is erg link dat je als land daarna afhankelijk bent van een wispelturige dictator die de mogelijkheid krijgt je te chanteren/onder druk te zetten
  zaterdag 3 juni 2023 @ 18:25:12 #23
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209390066
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 18:06 schreef opgebaarde het volgende:

Natuurlijk een bespottelijk idee om mensen te deporteren naar een land waar ze niet vandaan komen of ooit geweest zijn. Plus het is erg link dat je als land daarna afhankelijk bent van een wispelturige dictator die de mogelijkheid krijgt je te chanteren/onder druk te zetten
Bespottelijk sure maar je moet toch wat als je niet wilt verzuipen in een tsunami van asielzoekers.
Welke dictator bedoel je? Erdogan? Ik zie het dictator scenario niet gebeuren bij Rwanda.
pi_209390174
Gaat van zelf fout aflopen.
De burgers gaan van zelf er tegen in.
Kwestie van tijd.
pi_209390367
Toegang tot internet verminderen en indringende sites blokkeren.
Google is your friend, abuse your friends
pi_209390496
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 17:48 schreef Harvest89 het volgende:
Sensatiefilmpjes van de Telegraaf, altijd leuk.

Gezien de shitload aan topics op fok! en het nieuws dat gedomineerd wordt door asielonderwerpen zou je toch verwachten dat er bloed door de straten van Ter Apel loopt.

Ben wel teleurgesteld.

over dat laatste ook. Het domineert terecht het nieuws omdat je zo niet met je burgers om kunt gaan. Niet met de woningzoekenden, niet met de belastingbetaler en niet met Ter Apelers en andere getroffen dorpen.

Ik
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 17:50 schreef slashdotter3 het volgende:
Het overlast probleem zou makkelijk opgelost kunnen worden door die gasten in een tentenkamp of container woningen te dumpen in de middle of nowhere tientallen km ver van de bewoonde wereld.

Zonder een bus die langsrijdt

1x per dag brengt een bezorgdienst brood en water en rijdt dan snel weg en "tot morgen!"

Probleem opgelost.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is een criminaliteitsprobleem naast het overlastprobleem. Het is makkelijk op te lossen. We hoeven helemaal geen opvang te bieden want ze komen uit een veilig land naar Nederland. Maar als je ze toch lokt met een hotel met vol pension kun je ook eisen stellen. Laat ze zelf maar schoonmaken, binnen blijven na 8 uur, en anders wordt het het veganistische menu ipv halalvlees.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_209390877
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 18:25 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Bespottelijk sure maar je moet toch wat als je niet wilt verzuipen in een tsunami van asielzoekers.
Welke dictator bedoel je? Erdogan? Ik zie het dictator scenario niet gebeuren bij Rwanda.
Je hebt gelijk, er is inderdaad geen dictator en het land is ook niet labiel oid. Stabiel is ook een groot woord, het maakt je in ieder geval kwetsbaar als je daar vluchtelingen tijdelijk dumpt.

Ik vraag mij af of de verwachting wel realistisch is dat minder mensen asiel komen aanvragen omdat ze weten dat ze de asielprocedure in Rwanda moeten afwachten. Plus het gaat ook flink wat eurootjes kosten want de bijvoorbeeld de advocaten moeten continu heen en weer gevlogen worden en net advocaten zijn nu al de reden om min mogelijk azc’s te hebben.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 19:57:17 #28
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209390946
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 19:50 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Je hebt gelijk, er is inderdaad geen dictator en het land is ook niet labiel oid. Stabiel is ook een groot woord, het maakt je in ieder geval kwetsbaar als je daar vluchtelingen tijdelijk dumpt.

Ik vraag mij af of de verwachting wel realistisch is dat minder mensen asiel komen aanvragen omdat ze weten dat ze de asielprocedure in Rwanda moeten afwachten. Plus het gaat ook flink wat eurootjes kosten want de bijvoorbeeld de advocaten moeten continu heen en weer gevlogen worden en net advocaten zijn nu al de reden om min mogelijk azc’s te hebben.
Kan toch ook met Teams/Zoom meetings? Maar als die advocaat dat niet wilt dan kan die op eigen kosten naar Rwanda vliegen
  zondag 4 juni 2023 @ 06:21:45 #29
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_209394860
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 17:50 schreef grrrrg het volgende:
De bekende stemmingmakerij van de krant van fout Nederland, fout in de Tweede Wereldoorlog en nu nog steeds fout.
Rioolkrant gemaakt door baggerfiguren.
Dan blijf jij jezelf toch lekker wijsmaken dat er helemaal geen asielpobleem is
  zondag 4 juni 2023 @ 12:54:10 #30
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_209397053
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 17:50 schreef grrrrg het volgende:
De bekende stemmingmakerij van de krant van fout Nederland, fout in de Tweede Wereldoorlog en nu nog steeds fout.
Rioolkrant gemaakt door baggerfiguren.
Dat is niet fair.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  roze zondag 4 juni 2023 @ 13:15:10 #31
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_209397168
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 17:50 schreef slashdotter3 het volgende:
Het overlast probleem zou makkelijk opgelost kunnen worden door die gasten in een tentenkamp of container woningen te dumpen in de middle of nowhere tientallen km ver van de bewoonde wereld.

Zonder een bus die langsrijdt

1x per dag brengt een bezorgdienst brood en water en rijdt dan snel weg en "tot morgen!"

Probleem opgelost.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meeste zijn het wel gewend om een stuk te wandelen hoor.
Your beauty never ever scared me.
  zondag 4 juni 2023 @ 13:30:06 #32
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209397296
quote:
10s.gif Op zondag 4 juni 2023 13:15 schreef Ama het volgende:

[..]
Meeste zijn het wel gewend om een stuk te wandelen hoor.
Jup, bij nader inzien denk ik dat zelfs een afstand van 20km per dag lopen niet zal werken om van ze af te zijn.
Dat doen ze makkelijk in 4 uur (5km per uur). Vertrekken ze om 6.00 sochtends dan zijn ze alsnog om 10.00 bij een stad om daar de hele dag in het winkelcentrum rond te hangen en supermarkten leeg te stelen. En uiteraard krijgen ze gratis vervoer terug naar hun kamp omdat niemand honderden asielzoekers snachts op straat wil zien rondhangen. Zelfs 50km zal geen drempel zijn... Nah, dit fictieve scenario wordt niets...

[ Bericht 1% gewijzigd door slashdotter3 op 04-06-2023 16:43:50 ]
  zondag 4 juni 2023 @ 14:47:54 #33
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_209397938
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 17:52 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
En waar vind je een plek tientallen kilometers van de bewoonde wereld?
Rottumerplaat.
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
  zondag 4 juni 2023 @ 14:49:45 #34
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_209397956
quote:
4s.gif Op zondag 4 juni 2023 01:29 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
[..]
Toe, ga lekker zelf een tijdje in Ter Apel wonen met die grote bek, stoertjes.
_O-
Van wat ik daar in dat filmpje heb gezien zou ik er prima kunnen wonen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  roze zondag 4 juni 2023 @ 14:53:52 #35
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_209398001
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 17:50 schreef grrrrg het volgende:
De bekende stemmingmakerij van de krant van fout Nederland, fout in de Tweede Wereldoorlog en nu nog steeds fout.
Rioolkrant gemaakt door baggerfiguren.
Het is gewoon een probleem, niet alleen in Ter Apel. Ook hier in Emmen ervaren we overlast (vooral op het station doen ze graag erg moeilijk). Zou je graag gelijk willen geven maar het is echt een probleem.
Your beauty never ever scared me.
  zondag 4 juni 2023 @ 15:20:27 #36
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_209398401
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 14:53 schreef Ama het volgende:

[..]
Het is gewoon een probleem, niet alleen in Ter Apel. Ook hier in Emmen ervaren we overlast (vooral op het station doen ze graag erg moeilijk). Zou je graag gelijk willen geven maar het is echt een probleem.
Ja, maar in de provincie dus telt het niet.
Groetjes, pretpark 020.
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
pi_209399038
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 14:49 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Van wat ik daar in dat filmpje heb gezien zou ik er prima kunnen wonen.
Stoere praatjes, die ik niet geloof.

Al jaren en jaren loopt de overlast de spuigaten uit, terwijl er amper echt werkende maatregelen getroffen worden.

Dat weet jij ook. Nu net zo doen als of je de situatie nu even inschat na 1 filmpje gekeken te hebben slaat nergens op. Dan ben je aan het bagitaliseren, en niets anders. Jouw reactie dat je teleurgesteld bent omdat het "bloed nog niet over de straten vloeit" is dan ook een hele flauwe reactie.

Het wordt ook echt alleen maar erger. Dit ook vooral met dank aan mensen die dit alles lopen te bagitaliseren en flauwe grapjes er over lopen te maken.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_209399351
Er zijn dorpen/steden met AZC's waar het allemaal best prima loopt, en het overgrote deel van de bewoners aangeeft "goh, dat gaat best prima". Zelfs soms tegen hun initiële verwachtingen in. En de meningen van die bewoners worden dan, imo terecht, aangegrepen om te stellen dat een AZC dan dus ook prima op een goede manier binnen een gemeenschap kan bestaan. Dan geloven we die mensen.

Er zijn ook dorpen waarvan de bewoners zeggen, "nou, wij ervaren toch eigenlijk veel meer overlast en criminaliteit dan ons lief is". Lijkt voornamelijk te gaan om AZC's waar de initiële instroom terecht komt, of die waar veilige-landers verblijven. Laten we die mensen dan ook serieus nemen.

Neem nou die COA-woordvoerder van dat AZC met dat nieuwe fietsenprogramma, die met een stalen gezicht beweert dat de bij het AZC aangetroffen gestolen lokfietsen niet door AZC-ers gejat zijn. Want een ijzerzaag of betonschaar zou een veel te dure investering zijn. In plaats van het probleem erkennen (dat sommige AZC-ers diefstallen plegen), en samen met de gemeenschap werken aan oplossingen (meer politiecontrole, controle door het COA zelf, kortere lijntjes tussen inwoners en COA, dat soort zaken). Maar wat het COA daar nu doet komt figuurlijk neer op het spugen in het gezicht van de inwoners en glashard ontkennen dat het gebeurt, daarmee de ervaring van die bewoners compleet invaliderend. Tsja, fuck, dan snap ik dondergoed dat die bewoners elk vertrouwen in het COA verliezen en het draagvlak voor een AZC keldert.
"Pools are perfect for holding water"
pi_209399373
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 17:50 schreef slashdotter3 het volgende:
in de middle of nowhere
Dat is ter Apel toch?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  roze zondag 4 juni 2023 @ 16:26:46 #40
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_209399465
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 16:21 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Dat is ter Apel toch?
Voor jullie wel ja.
Your beauty never ever scared me.
  zondag 4 juni 2023 @ 16:28:06 #41
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_209399488
Het is gewoon te gek voor woorden hoe dat tuig een dorp kan terroriseren. En de politiek weigert gewoon categorisch maatregelen te nemen. Het is wachten tot de bom een keer barst.
Steun Fok! Neem een abo.
pi_209400099
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 16:19 schreef probeer het volgende:
Er zijn dorpen/steden met AZC's waar het allemaal best prima loopt, en het overgrote deel van de bewoners aangeeft "goh, dat gaat best prima". Zelfs soms tegen hun initiële verwachtingen in. En de meningen van die bewoners worden dan, imo terecht, aangegrepen om te stellen dat een AZC dan dus ook prima op een goede manier binnen een gemeenschap kan bestaan. Dan geloven we die mensen.

Er zijn ook dorpen waarvan de bewoners zeggen, "nou, wij ervaren toch eigenlijk veel meer overlast en criminaliteit dan ons lief is". Lijkt voornamelijk te gaan om AZC's waar de initiële instroom terecht komt, of die waar veilige-landers verblijven. Laten we die mensen dan ook serieus nemen.

Neem nou die COA-woordvoerder van dat AZC met dat nieuwe fietsenprogramma, die met een stalen gezicht beweert dat de bij het AZC aangetroffen gestolen lokfietsen niet door AZC-ers gejat zijn. Want een ijzerzaag of betonschaar zou een veel te dure investering zijn. In plaats van het probleem erkennen (dat sommige AZC-ers diefstallen plegen), en samen met de gemeenschap werken aan oplossingen (meer politiecontrole, controle door het COA zelf, kortere lijntjes tussen inwoners en COA, dat soort zaken). Maar wat het COA daar nu doet komt figuurlijk neer op het spugen in het gezicht van de inwoners en glashard ontkennen dat het gebeurt, daarmee de ervaring van die bewoners compleet invaliderend. Tsja, fuck, dan snap ik dondergoed dat die bewoners elk vertrouwen in het COA verliezen en het draagvlak voor een AZC keldert.
We begrijpen allemaal dat het voor die woordvoerder lastig is en zodra hij eerlijk meldt dat er een aantal fietsen zijn gestolen de bekende media en groepen met zijn woorden gaan lopen. Dat is erg vervelend, daar heb je geen invloed op. Dus we begrijpen dat allemaal. Alleen doen alsof de ontvanger van zijn teksten volslagen debiel is en ridicule beweringen kritiekloos geloven heeft vervelende gevolgen. Dat ging jaren geleden ook al verkeerd met de bewering van dame x dat er onder de vluchtelingen geen terroristen zouden zitten.

Dit heeft geen positief invloed op het draagvlak, integendeel. Transparantie is noodzakelijk ook al wordt daarmee duidelijk dat het met de bekende groep veiligelanders nog veel erger is dan we nu denken. Misschien dat mensen dan ook gaan begrijpen dat ze alleen maar verhalen horen van 2/3 plekken en bijna niks uit 175 azc’s. Het is niet overal kommer en kwel
pi_209400158
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2023 17:09 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
We begrijpen allemaal dat het voor die woordvoerder lastig is en zodra hij eerlijk meldt dat er een aantal fietsen zijn gestolen de bekende media en groepen met zijn woorden gaan lopen. Dat is erg vervelend, daar heb je geen invloed op.
Alsof die media dat nu niet doen. Die hebben al vastgesteld dat ze voornamelijk negatief zullen berichten, wat er ook wel of niet gebeurt.

quote:
Dus we begrijpen dat allemaal.
Nou .. Dat anderen mogelijk (of zelfs vrijwel zeker) met je woorden aan de haal gaan, ontslaat je imo niet van eerlijkheid. En dat ontkennen en bagatelliseren, van in deze het COA en die fietsen, is geen eerlijkheid.

quote:
Alleen doen alsof de ontvanger van zijn teksten volslagen debiel is en ridicule beweringen kritiekloos geloven heeft vervelende gevolgen. Dat ging jaren geleden ook al verkeerd met de bewering van dame x dat er onder de vluchtelingen geen terroristen zouden zitten.
Precies.

quote:
Dit heeft geen positief invloed op het draagvlak, integendeel. Transparantie is noodzakelijk ook al wordt daarmee duidelijk dat het met de bekende groep veiligelanders nog veel erger is dan we nu denken. Misschien dat mensen dan ook gaan begrijpen dat ze alleen maar verhalen horen van 2/3 plekken en bijna niks uit 175 azc’s. Het is niet overal kommer en kwel
Helemaal mee eens.

[ Bericht 0% gewijzigd door probeer op 05-06-2023 21:31:40 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_209400241
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 16:19 schreef probeer het volgende:
Er zijn dorpen/steden met AZC's waar het allemaal best prima loopt, en het overgrote deel van de bewoners aangeeft "goh, dat gaat best prima". Zelfs soms tegen hun initiële verwachtingen in. En de meningen van die bewoners worden dan, imo terecht, aangegrepen om te stellen dat een AZC dan dus ook prima op een goede manier binnen een gemeenschap kan bestaan. Dan geloven we die mensen.

Er zijn ook dorpen waarvan de bewoners zeggen, "nou, wij ervaren toch eigenlijk veel meer overlast en criminaliteit dan ons lief is". Lijkt voornamelijk te gaan om AZC's waar de initiële instroom terecht komt, of die waar veilige-landers verblijven. Laten we die mensen dan ook serieus nemen.

Neem nou die COA-woordvoerder van dat AZC met dat nieuwe fietsenprogramma, die met een stalen gezicht beweert dat de bij het AZC aangetroffen gestolen lokfietsen niet door AZC-ers gejat zijn. Want een ijzerzaag of betonschaar zou een veel te dure investering zijn. In plaats van het probleem erkennen (dat sommige AZC-ers diefstallen plegen), en samen met de gemeenschap werken aan oplossingen (meer politiecontrole, controle door het COA zelf, kortere lijntjes tussen inwoners en COA, dat soort zaken). Maar wat het COA daar nu doet komt figuurlijk neer op het spugen in het gezicht van de inwoners en glashard ontkennen dat het gebeurt, daarmee de ervaring van die bewoners compleet invaliderend. Tsja, fuck, dan snap ik dondergoed dat die bewoners elk vertrouwen in het COA verliezen en het draagvlak voor een AZC keldert.
Helemaal mee eens.

In mijn woonplaats - Harderwijk - hebben we ook een azc. Paar jaar geleden waren er een hoop problemen: sommige azc-bewoners trokken naar het nabijgelegen winkelcentrum om te stelen.

Maar in plaats van dat te verdoezelen werd het hardop uitgesproken. Er werd geluisterd naar de gedupeerde ondernemers en op aandringen van onze burgemeester werd er ook daadwerkelijk werk van gemaakt. Inmiddels behoren deze problemen tot het verleden.

Dit artikel heeft een iets te hoog hosanna-gehalte, maar in grote lijnen klopt het aardig:

Hier zijn ze wel trots op 'hun' azc

Maar pas als je problemen erkent en serieus neemt, kun je toewerken naar een oplossing.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 4 juni 2023 @ 17:42:26 #45
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_209400367
quote:
4s.gif Op zondag 4 juni 2023 15:56 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Stoere praatjes, die ik niet geloof.

Al jaren en jaren loopt de overlast de spuigaten uit, terwijl er amper echt werkende maatregelen getroffen worden.

Dat weet jij ook. Nu net zo doen als of je de situatie nu even inschat na 1 filmpje gekeken te hebben slaat nergens op. Dan ben je aan het bagitaliseren, en niets anders. Jouw reactie dat je teleurgesteld bent omdat het "bloed nog niet over de straten vloeit" is dan ook een hele flauwe reactie.

Het wordt ook echt alleen maar erger. Dit ook vooral met dank aan mensen die dit alles lopen te bagitaliseren en flauwe grapjes er over lopen te maken.
Als jij dit al als stoere praatjes ziet OF onder de indruk bent van die paar toestanden in het filmpje ben je duidelijk niets gewend.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_209400610
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 17:42 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Als jij dit al als stoere praatjes ziet OF onder de indruk bent van die paar toestanden in het filmpje ben je duidelijk niets gewend.
Moet je niet tegen mij zeggen, maar tegen de mensen in Ter Apel, want dat zijn volgens jou de aanstellers.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_209400614
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 18:06 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Natuurlijk een bespottelijk idee om mensen te deporteren naar een land waar ze niet vandaan komen of ooit geweest zijn.

[..]
Waarom is het dan weer níet bespottelijk om mensen op te nemen als land waar ze niet vandaan komen en ook nog nooit zijn geweest?
  zondag 4 juni 2023 @ 18:09:50 #48
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_209400629
quote:
4s.gif Op zondag 4 juni 2023 18:07 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Moet je niet tegen mij zeggen, maar tegen de mensen in Ter Apel,
Jij reageerde op mijn post, niet de mensen in Ter Apel. :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 4 juni 2023 @ 18:10:09 #49
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_209400633
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 16:19 schreef probeer het volgende:
Er zijn dorpen/steden met AZC's waar het allemaal best prima loopt, en het overgrote deel van de bewoners aangeeft "goh, dat gaat best prima". Zelfs soms tegen hun initiële verwachtingen in. En de meningen van die bewoners worden dan, imo terecht, aangegrepen om te stellen dat een AZC dan dus ook prima op een goede manier binnen een gemeenschap kan bestaan. Dan geloven we die mensen.

Er zijn ook dorpen waarvan de bewoners zeggen, "nou, wij ervaren toch eigenlijk veel meer overlast en criminaliteit dan ons lief is". Lijkt voornamelijk te gaan om AZC's waar de initiële instroom terecht komt, of die waar veilige-landers verblijven. Laten we die mensen dan ook serieus nemen.

Neem nou die COA-woordvoerder van dat AZC met dat nieuwe fietsenprogramma, die met een stalen gezicht beweert dat de bij het AZC aangetroffen gestolen lokfietsen niet door AZC-ers gejat zijn. Want een ijzerzaag of betonschaar zou een veel te dure investering zijn. In plaats van het probleem erkennen (dat sommige AZC-ers diefstallen plegen), en samen met de gemeenschap werken aan oplossingen (meer politiecontrole, controle door het COA zelf, kortere lijntjes tussen inwoners en COA, dat soort zaken). Maar wat het COA daar nu doet komt figuurlijk neer op het spugen in het gezicht van de inwoners en glashard ontkennen dat het gebeurt, daarmee de ervaring van die bewoners compleet invaliderend. Tsja, fuck, dan snap ik dondergoed dat die bewoners elk vertrouwen in het COA verliezen en het draagvlak voor een AZC keldert.
Je moet verder kijken dan enkel criminaliteit.
Het is pas een succes mits deze mensen assimileren. De Joegoslaven, van elke groep, zijn een succes gebleken, na 1 generatie vond er al vermenging plaats. Echter de Somaliers die in diezelfde periode naar ons land zijn gekomen zijn totaal nutteloos gebleken, geen assimilatie, geen omgang, helemaal niks. En dat gaat de komende generaties niet veranderen kan ik je verklappen. Dat soort mensen ben je echt liever kwijt dan rijk.
Marokkanen die gekomen zijn in de jaren 60, sindsdien (grove schatting) 10% geassimileerd, rest gesegregeerd met alle ellende van dien. Turken, groter gedeelte geassimileerd maar nog steeds de helft 0. De verkiezingen in Turkije hebben dat afgelopen weken wel duidelijk gemaakt denk ik zo.

Met de Syriers zal het niet anders zijn vrees ik..., kijk naar Zweden die al sinds de jaren 80 te maken heeft met migranten uit Syrie en buurlanden. De Christenen (circa 25%) doen het wel stuk beter dan de Sunni- Moslims
pi_209400814
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 18:10 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Je moet verder kijken dan enkel criminaliteit.
Het is pas een succes mits deze mensen assimileren. De Joegoslaven, van elke groep, zijn een succes gebleken, na 1 generatie vond er al vermenging plaats. Echter de Somaliers die in diezelfde periode naar ons land zijn gekomen zijn totaal nutteloos gebleken, geen assimilatie, geen omgang, helemaal niks. En dat gaat de komende generaties niet veranderen kan ik je verklappen. Dat soort mensen ben je echt liever kwijt dan rijk.
Marokkanen die gekomen zijn in de jaren 60, sindsdien (grove schatting) 10% geassimileerd, rest gesegregeerd met alle ellende van dien. Turken, groter gedeelte geassimileerd maar nog steeds de helft 0. De verkiezingen in Turkije hebben dat afgelopen weken wel duidelijk gemaakt denk ik zo.

Met de Syriers zal het niet anders zijn vrees ik..., kijk naar Zweden die al sinds de jaren 80 te maken heeft met migranten uit Syrie en buurlanden. De Christenen (circa 25%) doen het wel stuk beter dan de Sunni- Moslims
Assimileren hoeft imo nooit. Dat vragen we van niemand in dit land. Stukje vrijheid om je leven naar eigen gelang in te richten en zo.

Integreren wel. En ja, daar kan soms meerdere generaties overheen gaan.
"Pools are perfect for holding water"
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')