abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 3 juni 2023 @ 14:14:34 #1
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209386817
Hello, ff benieuwd wat de ervaringen zijn met een opblaasbaar bubbelbad, aangezien ik overweeg er 1 aan te schaffen voor max 500 euro. Zit je er vaak in en waar moet je als koper op letten?
Resistance is futile.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 14:22:31 #2
503314 Ikbenookeenklant
Stik maar in je kutkaas!
pi_209386920
@Hyaenidae is bubbelbad expert, wellicht kan hij je helpen, alhoewel ik niet denk dat hij veel ervaring heeft met lowclass varianten. reken ook even uit wat het aan stroom gaat kosten, want je wil wel in een warm bubbelbad zitten natuurlijk
  zaterdag 3 juni 2023 @ 14:24:30 #3
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209386936
Ik zoek dus een kleintje, niet van plan om poolparty's te organiseren. Verder max 500, maar liefst nog onder 400 euro. Verder vind ik een deksel wel belangrijk.

Dan kom ik al snel op:

Bestway Lay-Z spa St. Lucia
Bestway Lay-Z spa Miami
Bestway Lay-Z spa Havana (zelfde als Miami maar met wifi en is grijs ipv zwart)
Intex Pure spa bubbels

[ Bericht 7% gewijzigd door Seven. op 03-06-2023 14:41:25 ]
Resistance is futile.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 14:25:37 #4
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209386943
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 14:22 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
@:hyaenidae is bubbelbad expert, wellicht kan hij je helpen, alhoewel ik niet denk dat hij veel ervaring heeft met lowclass varianten. reken ook even uit wat het aan stroom gaat kosten, want je wil wel in een warm bubbelbad zitten natuurlijk
1 euro per dag ongeveer. Maar met 18 zonnepanelen en een energieneutraal huis vind ik dat niet zo spannend.
Resistance is futile.
pi_209386991
Heb zelf ook wel eens overwogen om zo’n ding aan te schaffen overigens, maar hetgeen me er van weerhield was dat het mij heel veel werk lijkt om op te zetten af te breken, voor het minieme plezier wat je erin hebt. En bovendien als je dan al wil eten in dat ding en je mes of vork valt dan kun je ‘m weggooien.

[ Bericht 31% gewijzigd door Vonkenboer op 03-06-2023 16:55:59 ]
U MAD?
  zaterdag 3 juni 2023 @ 14:40:23 #6
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209387099
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 14:29 schreef de_boswachter het volgende:

Heb zelf ook wel eens overwogen om zo’n ding aan te schaffen overigens, maar hetgeen me er van weerhield was dat het mij heel veel werk lijkt om op te zetten af te breken, voor het minieme plezier wat je erin hebt. En bovendien als je dan al wil eten in dat ding en je mes of vork valt dan kun je ‘m weggooien.
Serieus.. eten in een bubbelbad :') . Drankje erbij vind ik wel lekker dus een plateautje voor een glas of blikje is denk ik wel handig.

[ Bericht 9% gewijzigd door Vonkenboer op 03-06-2023 16:56:14 ]
Resistance is futile.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 15:18:29 #7
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209387509
En dan zou het ook wel fijn zijn als het niet gelijk een teringherrie wordt als de bubbels aan gaan.
Resistance is futile.
  Moderator zaterdag 3 juni 2023 @ 15:56:52 #8
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_209387827
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 15:18 schreef Seven. het volgende:
En dan zou het ook wel fijn zijn als het niet gelijk een teringherrie wordt als de bubbels aan gaan.
Ik heb er een gehad, was van intex maar type weet ik niet meer. Voor incidenteel was dat aardig, maar maakte inderdaad wel wat geluid.

Hebben we een jaartje gebruikt, maar je laat dat ding over het algemeen niet het hele jaar staan, en dus moet je hem dan leeg laten, schoon maken (dit moet sowieso vaak want vocht + warmte), en opruimen. Voor het aantal keer dat je het gebruikt nadat de nieuwigheid er af is was me dat te bewerkelijk.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_209387854
Ik had er een. Het was waardeloos
pi_209388980
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 15:58 schreef investeerdertje het volgende:
Ik had er een. Het was waardeloos
Was het 1 van deze die Seven opsomt ?

Bestway Lay-Z spa St. Lucia
Bestway Lay-Z spa Miami
Bestway Lay-Z spa Havana (zelfde als Miami maar met wifi en is grijs ipv zwart)
Intex Pure spa bubbels
  Moderator zaterdag 3 juni 2023 @ 17:00:48 #11
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_209389052
Kennissen van ons hebben ook zoiets gehad in plaats van een gewoon zwembad. Ansich zijn het best aardige dingen maar het comfort wat je hebt en het geluid wat ze produceren is gewoon ruk. Met de bijgeleverde verwarming duurde het lang voordat hij op temperatuur was en bleef.

Ooit was er het plan om hem houtgestookt te maken, maar daar is het niet van gekomen.
Nu zijn ze aan het kijken naar een echte whirpool.
pi_209389272
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 16:56 schreef oor80 het volgende:

[..]
Was het 1 van deze die Seven opsomt ?

Bestway Lay-Z spa St. Lucia
Bestway Lay-Z spa Miami
Bestway Lay-Z spa Havana (zelfde als Miami maar met wifi en is grijs ipv zwart)
Intex Pure spa bubbels
Neen. Maar wel een opblaasbare. Een drama om schoon te houden ivm alle flappen en gewoon niet lekker stevig.
pi_209389493
Jij hebt toch zo'n top baan ? Laat gwn een echte jacuzzi neerzetten ipv zo'n opblaasbaar tokkie bad.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 17:53:18 #14
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209389745
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 17:26 schreef Sjemmert het volgende:
Jij hebt toch zo'n top baan ? Laat gwn een echte jacuzzi neerzetten ipv zo'n opblaasbaar tokkie bad.
Ik verdien goed, maar al het geld is naar de verbouwingen gegaan in de afgelopen jaren. En ik was niet van plan om te gaan lenen voor een jacuzzi of zo.
Resistance is futile.
pi_209389825
Ik heb er eentje van de lidl. Heb hem 2-3 keer per jaar een week of 6-8 staan. Is leuk voor die periode, daarna vaak wel klaar dr mee.
pi_209389872
Vooropgesteld; geen persoonlijke ervaringen (ik ben niet zo van de warme baden) maar ik hoor verschillende ervaringen in mijn omgeving.

Het is ook erg persoonlijk natuurlijk.

Ten eerste; ze maken veel lawaai. Die ervaring heeft iedereen. Het kost best wel wat stroom (heb je zonnepanelen of niet kan dan belangrijk zijn) en het het kost het nodige onderhoud.

De meeste vrienden/kennissen gebruiken hem niet meer, eentje, mijn neef, vindt het nog steeds geweldig en geniet er zeer van.

Ik moet wel zeggen dat ze wat betreft uiterlijk er steeds beter en steviger gaan uitzien dus om het “tokkiebad” te noemen? Nee.
  Moderator zaterdag 3 juni 2023 @ 18:17:36 #17
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_209389996
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 17:53 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ik verdien goed, maar al het geld is naar de verbouwingen gegaan in de afgelopen jaren. En ik was niet van plan om te gaan lenen voor een jacuzzi of zo.
Dit zijn typisch van die dingen die je kunt kopen omdat ze aangeboden worden, nieuw, maar flinke korting omdat er bv een kras op zit.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_209390080
Als je het kunt betalen (het onderhoud en stroomkosten) en je houdt erg van bubbelen. Ach, waarom niet. Dan is 400 euro aanschaf de moeite om het te proberen. Toch?
  zaterdag 3 juni 2023 @ 19:31:56 #19
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209390673
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 18:27 schreef lily het volgende:
Als je het kunt betalen (het onderhoud en stroomkosten) en je houdt erg van bubbelen. Ach, waarom niet. Dan is 400 euro aanschaf de moeite om het te proberen. Toch?
Dat is wel zo'n beetje hoe ik erin sta. Onze tuin is niet groot genoeg voor iets permanents. Misschien volgend huis wel, als we zeker weten dat we hier wekelijks gebruik van maken.
Resistance is futile.
pi_209390949
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 19:31 schreef Seven. het volgende:

[..]
Dat is wel zo'n beetje hoe ik erin sta. Onze tuin is niet groot genoeg voor iets permanents. Misschien volgend huis wel, als we zeker weten dat we hier wekelijks gebruik van maken.
Op de een of andere manier geloof ik wekelijks gebruiken niet zo erg. Dan kan voor een ander anders uitpakken natuurlijk.

Mijn ligbad wat ik na jaren wensen en overwegen toch heb geplaatst gebruikte ik het eerste jaar een keer of vijf. Daarna zakte het af na eens per jaar en de laatste vijf jaar stond ie helemaal leeg. OK, sinds ik van het gas af ben en geen capaciteit heb om het te vullen twijfel ik wel weer maar het feit blijft dat ik het ding niet gebruik. Een bad in de tuin, waarbij je dus ook nog van het weer afhankelijk bent lijkt me dan iets wat een paar weken leuk is en vervolgens nutteloos ruimte in staat te nemen voor de komende jaren.
pi_209391012
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 19:57 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Op de een of andere manier geloof ik wekelijks gebruiken niet zo erg. Dan kan voor een ander anders uitpakken natuurlijk.

Mijn ligbad wat ik na jaren wensen en overwegen toch heb geplaatst gebruikte ik het eerste jaar een keer of vijf. Daarna zakte het af na eens per jaar en de laatste vijf jaar stond ie helemaal leeg. OK, sinds ik van het gas af ben en geen capaciteit heb om het te vullen twijfel ik wel weer maar het feit blijft dat ik het ding niet gebruik. Een bad in de tuin, waarbij je dus ook nog van het weer afhankelijk bent lijkt me dan iets wat een paar weken leuk is en vervolgens nutteloos ruimte in staat te nemen voor de komende jaren.
Een ligbad zo weinig gebruiken.
Eeuwig zonde.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 20:17:09 #22
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_209391164
Wij hebben er ook een, een Intex PureSpa. Het is zeker wel leuk en lekker. We ruimen hem in de winter op, want we zijn nog van die mensen die hun spullen onderhouden zodat het langer mee gaat. We hebben hem al jaar, maar ivm nieuwbouw van een huis hebben we hem tussen 2018 en 2020 niet gebruikt.
We hebben hem dit jaar laat gezet (vorige week pas) ivm het slechte weer. Maar ook met slecht weer kun je er prima in zitten; het is namelijk een warm bad en hij staat bij ons in de overkapping van het tuinhuis.
Er komt nog een TV bij te hangen, maar vorig jaar hebben we gewoon op de laptop Netflix gekeken.

Uiteraard zitten er ook nadelen aan. De verwarming is 2,2 kWh, dus als je verwarmt zuipt ie best wat stroom. Ik zet hem lager als we er een langere tijd niet in gaan en warm hem op voor we wel gaan. Bij regelmatiger gebruik blijft ie aan op een hogere temperatuur. Het is een beetje aftasten wat voor jou het beste werkt. Wij hebben ook zonnepanelen dus voor ons is het ook goed te doen.*
Het bubbelen is grappig, maar de bubbels komen alleen van de zijkant/vloer (rondom dus) en de pomp maakt inderdaad veel lawaai. Dat is jammer natuurlijk, maar heel lang in de bubbels zitten doe je m.i. toch niet gauw.
Ook moet je er elke week een paar keer naar kijken om te zorgen dat het water in goede conditie blijft.
Het opruimen en opzetten is even werk, maar ook weer niet absurd veel. Je moet het bad wel kunnen laten drogen als het leeg is, want er blijft toch water in zitten ook als je hem droog wrijft met een handdoek.

* Ik heb nog gekeken om een extra pomp te plaatsen en tyleen slangen op het dak van het tuinhuis te leggen om de elektrische verwarming wanneer mogelijk te ontzien. De kosten daarvan (een pomp die omhoog kan pompen, best wel wat slang) lopen echter aardig op. Daar kun je heel wat kWhs voor verbruiken.

Let op dat met alleen een bad je er nog niet bent. Het is vrij compleet (folie voor onder het bad, een isolator, deksel/ hoes, reserve delen, etc) maar je hebt altijd nog filters en testsets nodig, chloor en pH verhogers/lagers, anti alg en dan zijn er nog wat accessoires zoals schoonmaaksetje (schepnet, spons en borstel), er zijn hoofdsteunen, bekerhouders, een lampje in het bad etc. Ze zijn nu wel in de aanbieding bij de Lidl en bouwmarkten zag ik :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_209391277
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 20:03 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Een ligbad zo weinig gebruiken.
Eeuwig zonde.
Ja, achteraf gezien heeft het ding me tientjes per keer gebruiken gekost. Maar dan vergeet ik het andere gemak van eens iets flink uitspoelen of uitlekken. Uiteindelijk denk ik dat het bad me veel gekost heeft maar bij elkaar heb ik er ook wel weer gemak van gehad. Sommige dingen moet je niet in geld omrekenen.

En zonde om weinig in bad gaan.... Een douche vind ik meestal prettiger en zeker vlotter. Soms kom ik ook in een zwembad. Kennelijk mis ik die bad ervaring niet zo erg maar het was wel de moeite waard om dat uit te zoeken/ervaren. Door DiY heeft het bad me hooguit 500 euro gekost.

In ieder geval en ik nu overtuigd dat ik niet ga voor een bad in de tuin.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 21:03:06 #24
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209391595
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 19:57 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Op de een of andere manier geloof ik wekelijks gebruiken niet zo erg. Dan kan voor een ander anders uitpakken natuurlijk.

Mijn ligbad wat ik na jaren wensen en overwegen toch heb geplaatst gebruikte ik het eerste jaar een keer of vijf. Daarna zakte het af na eens per jaar en de laatste vijf jaar stond ie helemaal leeg. OK, sinds ik van het gas af ben en geen capaciteit heb om het te vullen twijfel ik wel weer maar het feit blijft dat ik het ding niet gebruik. Een bad in de tuin, waarbij je dus ook nog van het weer afhankelijk bent lijkt me dan iets wat een paar weken leuk is en vervolgens nutteloos ruimte in staat te nemen voor de komende jaren.
Het ligbad gebruik ik elke week. En het bubbelbad zou dus onder ons beschutte afdak komen te staan bij de slaapkamerdeur, dus gewoon lekker in m'n blote kont de deur uit stappen en zo het bubbelbad in voor het slapen gaan. Bankje voor de badjassen staat er al, elektra is er al, tuinslang ligt er al. En we hebben nog een stukje ruimte over op het terras. Dus alleen er omheen klopt wel.
Resistance is futile.
  zondag 4 juni 2023 @ 13:37:39 #25
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209397368
Ondertussen contact met iemand via marktplaats want we zouden zeker niet de eersten zijn die er dus achterkomen dat ze 'm amper gebruiken. Dus dan lijkt me dat wel een goeie manier om te checken of het iets voor ons is.
Resistance is futile.
  zondag 4 juni 2023 @ 14:12:05 #26
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209397662
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 20:17 schreef daNpy het volgende:
Wij hebben er ook een, een Intex PureSpa. Het is zeker wel leuk en lekker. We ruimen hem in de winter op, want we zijn nog van die mensen die hun spullen onderhouden zodat het langer mee gaat. We hebben hem al jaar, maar ivm nieuwbouw van een huis hebben we hem tussen 2018 en 2020 niet gebruikt.
We hebben hem dit jaar laat gezet (vorige week pas) ivm het slechte weer. Maar ook met slecht weer kun je er prima in zitten; het is namelijk een warm bad en hij staat bij ons in de overkapping van het tuinhuis.
Er komt nog een TV bij te hangen, maar vorig jaar hebben we gewoon op de laptop Netflix gekeken.

Uiteraard zitten er ook nadelen aan. De verwarming is 2,2 kWh, dus als je verwarmt zuipt ie best wat stroom. Ik zet hem lager als we er een langere tijd niet in gaan en warm hem op voor we wel gaan. Bij regelmatiger gebruik blijft ie aan op een hogere temperatuur. Het is een beetje aftasten wat voor jou het beste werkt. Wij hebben ook zonnepanelen dus voor ons is het ook goed te doen.*
Het bubbelen is grappig, maar de bubbels komen alleen van de zijkant/vloer (rondom dus) en de pomp maakt inderdaad veel lawaai. Dat is jammer natuurlijk, maar heel lang in de bubbels zitten doe je m.i. toch niet gauw.
Ook moet je er elke week een paar keer naar kijken om te zorgen dat het water in goede conditie blijft.
Het opruimen en opzetten is even werk, maar ook weer niet absurd veel. Je moet het bad wel kunnen laten drogen als het leeg is, want er blijft toch water in zitten ook als je hem droog wrijft met een handdoek.

* Ik heb nog gekeken om een extra pomp te plaatsen en tyleen slangen op het dak van het tuinhuis te leggen om de elektrische verwarming wanneer mogelijk te ontzien. De kosten daarvan (een pomp die omhoog kan pompen, best wel wat slang) lopen echter aardig op. Daar kun je heel wat kWhs voor verbruiken.

Let op dat met alleen een bad je er nog niet bent. Het is vrij compleet (folie voor onder het bad, een isolator, deksel/ hoes, reserve delen, etc) maar je hebt altijd nog filters en testsets nodig, chloor en pH verhogers/lagers, anti alg en dan zijn er nog wat accessoires zoals schoonmaaksetje (schepnet, spons en borstel), er zijn hoofdsteunen, bekerhouders, een lampje in het bad etc. Ze zijn nu wel in de aanbieding bij de Lidl en bouwmarkten zag ik :)
Waar haal jij je filters, test sets, chloor tabletten etc?
Resistance is futile.
  zondag 4 juni 2023 @ 14:13:56 #27
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_209397680
quote:
7s.gif Op zondag 4 juni 2023 14:12 schreef Seven. het volgende:

[..]
Waar haal jij je filters, test sets, chloor tabletten etc?
De internet. Voornamelijk bol.com
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 4 juni 2023 @ 14:17:01 #28
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209397704
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 14:13 schreef daNpy het volgende:

[..]
De internet. Voornamelijk bol.com
Thanks!
Resistance is futile.
pi_209421424
Heb al elke jaren een opblaasbare jacuzzi.
Ik had eerst de Intex 4 persoons met bubbels(4 jaar).
Sinds dit jaar de intex met bubbels en jets.
Vind zelf de jets een echte meerwaarde.
Wij zetten hem meestal zo rond pinksteren op en na de bouwvakperiode bergen wij hem op.
Wij gebruiken hem als alternatief voor een zwembadje.( watertemperatuur niet te hoog). Als we in het weekend samen een leuke avond willen zet ik de thermostaat wat hoger en dan lekker in het bad met een drankje erbij.
Ja, er zijn kosten aan verbonden ongeveer 2 euro per dag (als de verwarming aanstaat) en je hebt er onderhoud aan(zoals alles wat je hebt).
pi_209467655
Ja ervaring mee.
Missionaris gaat nog wel en staand ook, maar let op niet teveel afsteunen aan de randen.
Als je buren of vrienden erin ontvangt kan het filter snel verstopt zitten.
Vakman pur sang
  zaterdag 10 juni 2023 @ 20:06:13 #31
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209467741
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 20:00 schreef Lospedrosa het volgende:
Ja ervaring mee.
Missionaris gaat nog wel en staand ook, maar let op niet teveel afsteunen aan de randen.
Als je buren of vrienden erin ontvangt kan het filter snel verstopt zitten.
Hij staat hoor, temperatuur is nu 21c dus waarschijnlijk gaan we 'm morgen testen.

Missionaris lijkt me trouwens wel een uitdaging, ik kan m'n adem wel een minuutje inhouden maar niet lang genoeg.
Resistance is futile.
  zondag 11 juni 2023 @ 12:15:51 #32
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209474783
Net ff uurtje gedaan met m'n man en zoontje. Temperatuur is nu 30c en dat is echt heerlijk met dit warme weer. Hij staat ingesteld op verwarmen naar 32c.

Bevindingen tot zover:
Het zit lekker en het is goeie kwaliteit. Bad staat op 1,5m van ons vogelvijvertje en dat is ook echt vet want die komen gewoon lekker badderen naast je. En holy shit, wat ben ik dankbaar voor zwemluiers :') .
Resistance is futile.
pi_209475264
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 20:06 schreef Seven. het volgende:
Missionaris lijkt me trouwens wel een uitdaging
quote:
14s.gif Op zondag 11 juni 2023 12:15 schreef Seven. het volgende:
Net ff uurtje gedaan met m'n man en zoontje.
Sorry, ik kon het even niet laten. Het staat zo mooi onder elkaar. _O-
pi_209482843
En de herrie? Nu al medelijden met je buren
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_209482869
Wij hebben er een en vinden het prima. Alleen pomp ik het water er uit en in als ik er in ga. Als het geen 30 graden is zitten we er elke twee weken wel in
Gino ♥
  zondag 11 juni 2023 @ 22:59:49 #36
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209482871
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 22:56 schreef Patroon het volgende:
En de herrie? Nu al medelijden met je buren
Ik vind het wel meevallen. Mijn man wil de bubbels niet aan hebben :+ .
Resistance is futile.
  zondag 11 juni 2023 @ 23:00:58 #37
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209482882
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 22:59 schreef Tjacka het volgende:
Wij hebben er een en vinden het prima. Alleen pomp ik het water er uit en in als ik er in ga. Als het geen 30 graden is zitten we er elke twee weken wel in
Wat bedoel je met dat je het water eruit pompt?
Resistance is futile.
pi_209482907
quote:
7s.gif Op zondag 11 juni 2023 23:00 schreef Seven. het volgende:

[..]
Wat bedoel je met dat je het water eruit pompt?
Wij pompen het water er uit met een dompelpomp na gebruik en ik heb buiten een warmwaterkraan staan die ik kan instellen via de app of thermostaat ;) . Wij hebben ook een klein veranda er om heen gebouwd met isolatie. Want dan gaat de warmte niet zo snel weg. :) Misschien is het een beetje pauper maar ik zie niet in waarom we 10k er in moeten stoppen voor dezelfde ervaring.
Gino ♥
pi_209484076
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 23:04 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Wij pompen het water er uit met een dompelpomp na gebruik en ik heb buiten een warmwaterkraan staan die ik kan instellen via de app of thermostaat ;) . Wij hebben ook een klein veranda er om heen gebouwd met isolatie. Want dan gaat de warmte niet zo snel weg. :) Misschien is het een beetje pauper maar ik zie niet in waarom we 10k er in moeten stoppen voor dezelfde ervaring.
Hoe lang van tevoren moet je dan de kraan aanzetten als je er in wil gaan zitten?
pi_209485219
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 06:31 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Hoe lang van tevoren moet je dan de kraan aanzetten als je er in wil gaan zitten?
1 uurtje
Gino ♥
  maandag 12 juni 2023 @ 10:16:21 #41
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_209485390
echt zo'n ding wat je 1x gebruikt en daarna op marktplaats knalt.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  maandag 12 juni 2023 @ 16:02:51 #42
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_209489185
Wij hebben sinds April een Intex Pure Spa met jets en zout watersysteem, bevalt uitstekend. Het stroomverbruik is wel enorm. Reken op minstens 10kWh per dag als je naar 38-39c verwarmt.

Gezien wij meerdere keren per week badderen, omwille van het stroomverbruik een 6kW warmtepomp aanschaft, waardoor het stroom verbruik met 75% is afgenomen. Daarnaast is de opwarmtijd ook drastisch toegenomen, van 1.5 a 2 graden per uur naar 5 graden per uur. Ander voordeel, de warmtepomp staat naast de eethoek, met deze hitte hebben wij buiten dus een buiten airco als het ding aanstaat :P

Volgend jaar gaan wij over op een vaste jaccuzi :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Revolution-NL op 12-06-2023 16:12:27 ]
  Moderator maandag 12 juni 2023 @ 16:09:45 #43
236264 crew  capricia
pi_209489274
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 20:06 schreef Seven. het volgende:

[..]
Hij staat hoor, temperatuur is nu 21c dus waarschijnlijk gaan we 'm morgen testen.

Missionaris lijkt me trouwens wel een uitdaging, ik kan m'n adem wel een minuutje inhouden maar niet lang genoeg.
Wat heb je gekocht? Leuk hoor. O+
Definitely not CIA
  maandag 12 juni 2023 @ 19:18:38 #44
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209491461
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 16:09 schreef capricia het volgende:

[..]
Wat heb je gekocht? Leuk hoor. O+
Intex Pure spa voor 4 personen. Onze kleine vindt het helemaal fantastisch. En wij ook O+ .
Resistance is futile.
  Moderator maandag 12 juni 2023 @ 20:35:24 #45
236264 crew  capricia
pi_209492386
quote:
7s.gif Op maandag 12 juni 2023 19:18 schreef Seven. het volgende:

[..]
Intex Pure spa voor 4 personen. Onze kleine vindt het helemaal fantastisch. En wij ook O+ .
Thanks! Dat ziet er ook echt heel leuk uit.
Definitely not CIA
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')