abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_209385866
Na maandenlang niet kunnen wachten zit ik eindelijk in Azië. Het is mijn eerste verre reis ooit en ik had me voorbereid op heel veel zien, doen, proeven, lachen, feesten, noem maar op. Maar ik ben er nu achter dat ik een beetje naïef ben geweest.

Ik ben een gevoelig persoon, kan slecht tegen teveel prikkels en heb snel last van slaapproblemen. Thuis gebruik ik af en toe slaappillen. Toen ik las dat ik een Schengenverklaring moest regelen om mijn slaappillen mee te mogen nemen, dacht ik: ach, die heb ik daar vast niet nodig. Waarom zou ik in zo'n geweldige omgeving niet kunnen slapen?

Helaas heb ik sinds ik hier ben toch last van slapeloosheid. Het is niet iedere nacht raak, maar wel ongeveer de helft van de tijd. Ik was uit enthousiasme even vergeten dat ik vrijwel altijd slecht slaap in nieuwe omgevingen en wakker word van ieder onwennig geluid. Ik voel me zo stom, want als ik twee seconden langer had nagedacht, had ik best wel kunnen weten dat zo'n reis mijn slapeloosheid op zou kunnen wekken. En had ik wel mijn best gedaan voor zo'n verklaring.

Ik lig nu alleen in een hotelkamer en voel me behoorlijk down. Heb zelfs de excursie van vandaag afgezegd omdat ik het na twee weken doorploeteren even niet meer trek. Ik had dit gevoel niet aan zien komen, sowieso merk ik dat het reizen me in meerdere opzichten zwaarder valt dan gedacht. Van tevoren heb ik bijvoorbeeld geen seconde stilgestaan bij het feit dat ik naar de andere kant van de wereld zou reizen, maar nu ik hier ben voel ik me toch wat ontheemd en soms eenzaam.

Sorry als ik klagend overkom. Maar wat te doen aan dit soort gevoelens op reis?

[ Bericht 0% gewijzigd door Koekjesbakker345 op 03-06-2023 12:20:37 ]
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 3 juni 2023 @ 12:41:44 #2
269689 crew  Viv
pi_209386150
@Koekjesbakker345 als je niet goed slaapt, valt alles je overdag ook zwaarder. :*

Kun je daar niet aan slaapmedicatie komen? Soms zijn medicijnen in het buitenland vrij verkrijgbaar, terwijl ze in Nederland op recept zijn.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 12:48:25 #3
256666 leeell
I know you're lonely
pi_209386189
Waar zit je? In Azië kan je overal zo'n beetje alle goede shit over de toonbank kopen.

Strippie Ambien en je zit gebeiteld c_/
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_209386210
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 12:48 schreef leeell het volgende:
Waar zit je? In Azië kan je overal zo'n beetje alle goede shit over de toonbank kopen.

Strippie Ambien en je zit gebeiteld c_/
In Indonesië. Ik zal eens kijken!
pi_209386676
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 12:41 schreef Viv het volgende:
@:Koekjesbakker345 als je niet goed slaapt, valt alles je overdag ook zwaarder. :*

Kun je daar niet aan slaapmedicatie komen? Soms zijn medicijnen in het buitenland vrij verkrijgbaar, terwijl ze in Nederland op recept zijn.
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 12:48 schreef leeell het volgende:
Waar zit je? In Azië kan je overal zo'n beetje alle goede shit over de toonbank kopen.

Strippie Ambien en je zit gebeiteld c_/
Altijd fijn om mede-ervaringsdeskundigen in Azië op deze manier te herkennen.

Dit zijn de beste adviezen, TS. Pas er wel mee op dat je er niet afhankelijk wordt, maar incidenteel kan het geen kwaad in jouw situatie en stop er gelijk mee zodra je een nacht goed uit jezelf kan in slaap kan vallen. Veel activiteiten doen overdag helpt!
pi_209399096
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 12:05 schreef Koekjesbakker345 het volgende:
Toen ik las dat ik een Schengenverklaring moest regelen om mijn slaappillen mee te mogen nemen, dacht ik: ach, die heb ik daar vast niet nodig. Waarom zou ik in zo'n geweldige omgeving niet kunnen slapen?

In de praktijk checkt men dit nooit.
  zondag 4 juni 2023 @ 16:31:28 #7
338319 ZarB
Piña colada
pi_209399542
Hoe lang ben je al weg? Ik ken veel mensen die alleen gereisd hebben en vrijwel allemaal hadden ze de eerste dagen zoiets van: fuck, waar ben ik aan begonnen. Heimwee, eenzaam, noem maar op. Logisch ook, want je neemt jezelf gewoon mee (incl shit) en dan ben je óók nog eens alleen in een onbekende omgeving. Dus allereerst: accepteer dat dit zo werkt. Daarna zal je jezelf een schop onder je reet moeten geven en er wat van maken. Het beloofde land staat niet opeens voor de deur. Dus erop uit, contact maken, hostels zoeken met solo-reizigers etc. En als het over een paar weken nog kut is, dan stop je er toch mee? Dan is dit het niet voor jou. Ook helemaal prima.

Oh en als het over een paar weken wel leuk is kan het ook zijn dat het een paar dagen later weer kut is want mede-reizigers vertrekken/bedwantsen/schijterij/beroofd, of gewoon weer een gevoel van eenzaamheid. Met dat soort snelle ups en downs moet je wel een beetje kunnen dealen. En improviseren.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zondag 4 juni 2023 @ 16:31:57 #8
338319 ZarB
Piña colada
pi_209399554
Ik zou wat minder fixeren op slaappillen verkrijgen want dat lost de kern van je probleem natuurlijk helemaal niet op.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 4 juni 2023 @ 16:47:35 #9
269689 crew  Viv
pi_209399839
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 16:01 schreef ph-buf het volgende:

[..]
In de praktijk checkt men dit nooit.
Tot je die verklaring eens níet bij je hebt, en jarenlang de gevangenis in gaat voor drugssmokkel. :X

@ZarB je hebt gelijk dat slaapmedicatie niet de enige oplossing kan zijn. Maar het kan wel helpen om uit de negatieve spiraal te komen van slecht slapen - overdag geen fut voor leuke dingen - slecht slapen. :)
pi_209400531
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2023 16:47 schreef Viv het volgende:

[..]
Tot je die verklaring eens níet bij je hebt, en jarenlang de gevangenis in gaat voor drugssmokkel. :X

@:zarb je hebt gelijk dat slaapmedicatie niet de enige oplossing kan zijn. Maar het kan wel helpen om uit de negatieve spiraal te komen van slecht slapen - overdag geen fut voor leuke dingen - slecht slapen. :)
Onzin, als jij dat spul via een recept hebt gekregen is er niets aan de hand. Kost alleen meer tijd. Blijf de volgende keer gewoon in Europa pik, vrouwen zijn hier ook veel aantrekkelijker. Been there.
pi_209401076
Vergeet ook niet het tijdsverschil. Velen van ons hebben tijd nodig om lekker te slapen op normale slaaptijden. Kijk of er een leuke hostel in de buurt van je hotel is die leuke dingen organiseert. Mijn ervaring is dat je in een hostel sneller aanspraak maakt.
pi_209401118
Misschien wat Bintang klappen voor het slapengaan.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_209401518
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 18:58 schreef Hallojo het volgende:
Misschien wat Bintang klappen voor het slapengaan.
Cap tikus moet je hebben. Beter dan bintang. Vraag maar aan de locals, ts.
pi_209401573
arakcocktail _O_
  zondag 4 juni 2023 @ 20:11:52 #15
338319 ZarB
Piña colada
pi_209402251
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2023 16:47 schreef Viv het volgende:

[..]
Tot je die verklaring eens níet bij je hebt, en jarenlang de gevangenis in gaat voor drugssmokkel. :X

@:zarb je hebt gelijk dat slaapmedicatie niet de enige oplossing kan zijn. Maar het kan wel helpen om uit de negatieve spiraal te komen van slecht slapen - overdag geen fut voor leuke dingen - slecht slapen. :)
Zeker, goed slapen is, maar om daar nou gelijk als eerste allerlei tips over te geven (zoals hier in het topic gebeurd) vind ik niet echt handig.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 4 juni 2023 @ 21:09:07 #16
269689 crew  Viv
pi_209403148
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 20:11 schreef ZarB het volgende:

[..]
Zeker, goed slapen is, maar om daar nou gelijk als eerste allerlei tips over te geven (zoals hier in het topic gebeurd) vind ik niet echt handig.
Ik zou dat ook niet bij iedereen doen, maar TS gaf aan dat hij/zij thuis af en toe slaappillen gebruikt en deze bij nader inzien toch mee had willen nemen. Daar heb ik mijn reactie wel op afgestemd. :)
pi_209403320
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 16:01 schreef ph-buf het volgende:

[..]
In de praktijk checkt men dit nooit.
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2023 16:47 schreef Viv het volgende:

[..]
Tot je die verklaring eens níet bij je hebt, en jarenlang de gevangenis in gaat voor drugssmokkel. :X

@:zarb je hebt gelijk dat slaapmedicatie niet de enige oplossing kan zijn. Maar het kan wel helpen om uit de negatieve spiraal te komen van slecht slapen - overdag geen fut voor leuke dingen - slecht slapen. :)
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 17:58 schreef ph-buf het volgende:

[..]
Onzin, als jij dat spul via een recept hebt gekregen is er niets aan de hand. Kost alleen meer tijd. Blijf de volgende keer gewoon in Europa pik, vrouwen zijn hier ook veel aantrekkelijker. Been there.
Over Zuidoost Azië kan ik niet oordelen, maar toen ik in Oezbekistan was heb ik een Vlaams en een Australisch koppel leren kennen die de lul waren wegen respectievelijk slaappillen en paracetamol met codeïne. Hebben ondanks recept dagenlang vastgezeten omdat ze die verklaring niet hadden, en ze zijn er met boetes van $400 en $1200 vanaf gekomen. Er zijn landen waar het echt enorme problemen op kan leveren, dus kijk uit met dergelijke adviezen.

Desalniettemin zou ik TS gewoon adviseren naar een locale huisarts/apotheek te gaan en daar was slaappillen te regelen.
pi_209403776
Doorgaans is psychofarmaca moeilijker te verkrijgen. Vraag desnoods een klassiek antihistamine, doet precies hetzelfde.
pi_209429320
Gewoon hele dag volplannen en dingen doen, dan ben je 's avonds te moe om te denken aan je kutbaan thuis en je lieve poes.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')