abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_209385784
Speciaal voor @Libertarisch, @BjG956, @hoatzin en andere lieden die het niet kunnen laten om in elk topic aangaande de Bijbel, het geloof en m.n. de monotheïstische godsdiensten, christendom voorop, hun afgrijzen uit te spreken over de belachelijkheid, domheid, achterlijkheid van voornoemde zaken, dit topic.

Heren, barst los. Gewoon schelden en toxisch gedrag mag ook hier. Deponeer vooral hier uw wijsheden, en houd ze ook hier, zodat anderen er wat minder last van hebben.
pi_209385798
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 11:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Maar hoe ziet dat eruit dan, als je reincarneert? En hoe weet je dat? Hoe kan ik het weten?
Nou, hoe denk je? Het is je eigen energie dat terug moet komen. Maar het staat in verband met DE REST VAN DE WERELD. Dus het is heel moeilijk in te schatten wat je volgende leven gaat zijn.

Maar Brahman (de enige juiste en hoogste God, ook wel bekend als Awareness/Presence/God-Consciousness/ I AM) wilt dat je bij hem komt. En dus moet je mediteren tot je Brahman hebt gerealiseerd, dan kun je je volgende leven inplannen.
pi_209385889
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 11:55 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Nou, hoe denk je? Het is je eigen energie dat terug moet komen.
Waaruit bestaat die energie? Hoe verhoudt die zich tot materie?

quote:
Maar het staat in verband met DE REST VAN DE WERELD. Dus het is heel moeilijk in te schatten wat je volgende leven gaat zijn.
Wat is 'het'? De energie?

Hoe ziet dat verband met de rest van de wereld eruit?

Is het weleens iemand gelukt om in te schatten hoe zijn volgende leven zal zijn?

Is er weleens iemand die wist wat zijn vorige leven was en ook aantoonbaar kon laten zien dat die persoon na zijn dood is gereincarneerd? Het kennen van feiten over iemands leven volstaat niet.

quote:
Maar Brahman (de enige juiste en hoogste God, ook wel bekend als Awareness/Presence/God-Consciousness/ I AM) wilt dat je bij hem komt. En dus moet je mediteren tot je Brahman hebt gerealiseerd, dan kun je je volgende leven inplannen.
Hoe weet je dat Brahman een 'hem' is?

Hoe weet je dat je door meditatie met Brahman in contact komt en niet met iemand anders?

Hoe weet je dat Brahman betrouwbaar is?

Als je je volgende leven kunt inplannen, waarom worden er dan mensen geboren met afwijkingen, ziekten, in gezinnen vol mishandeling en ander leed? Waarom is de wereld geen paradijs waarin iedereen het goed heeft als iedereen zijn eigen bestemming heeft gekozen?

Is het idee dat je 'moeilijk kunt inschatten hoe je volgende leven zal zijn' niet tegengesteld aan 'het plannen van je volgende leven'?

Als je het plant, hoef je het toch niet in te schatten? Dan bepaal je het toch zelf?
pi_209386020
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 12:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Waaruit bestaat die energie? Hoe verhoudt die zich tot materie?
[..]
Wat is 'het'? De energie?

Er is geen materie, er is alleen bewustzijn. Dat is het principe van non-dualiteit. Alles is subjectiviteit, objectiviteit is een ervaring in het enkele bewustzijn. Er is maar 1 bewustzijn, daarom is een gemeenschappelijke en objectieve wereld mogelijk.

Maar die objectieve wereld is een illusie in de zin dat er geen materie is. En er is geen tijd-ruimte. En er is in werkelijkheid geen onderscheid tussen jou en mij. Deze wereld is een droom van Brahman.

Wie je bent en wat je volgende leven gaat zijn hangt af van je karma. Je karma is het product van al je acties, zowel fysieke als mentale handelingen. Denken geldt ook als handeling en dus als karma.

Het doel van het leven is om bevrijd te zijn van alle karma. Dit betekent mediteren totdat er geen enkele handeling overblijft, fysiek of mentaal. Dat is de allerhoogste staat van Yoga, Unie met Brahman. Brahman is eigenlijk onzijdig.

Het schoolvoorbeeld van de allerhoogste yoga is Sri Ramana Maharshi.

Als je begrijpt wat 1 bewustzijn en non-dualiteit is, en als je begrijpt wat karma is, en als je objectiviteit begrijpt, dan kun je een beetje uitdocteren hoe reincarnatie werkt. Maar het is echt en het werkt, en het werkt al de hele evolutie lang. Door reincarnatie zijn we van apen tot mensen geworden. Dat is karma en het leidt allemaal naar Brahman.

Verlichting is het ultieme doel. Mediteren, mediteren, mediteren, mediteren....dit is de enige regel. Dit is het enige gebod.
pi_209386057
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 07:34 schreef blomke het volgende:
Yuval Noah Harari
Dat vind ik een creep en zijn extremistische ideeën neigen naar de antichrist.

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 07:32 schreef blomke het volgende:

[..]
De Romeinen, in casu Pontius Pilatus, hebben hem gekruisigd, vanwege de bedreiging van hun macht. Stond er niet boven het kruis: "Koning der Joden"?
Eerst een eigen aanname, daarna de bijbelse :)
Als je het laatste voor waar aanneemt, dan kun je het eerste niet voor waar aannemen, want dat wordt nergens geïmpliceerd.
Barabbas was trouwens waarschijnlijk nog niet veroordeeld, dus daarom mochten ze kiezen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 11:47 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Nee nee, ik ben niet gemeen, ik ben liefde.

Voor eeuwig leven is een onvoorstelbare nachtmerrie,
Definieer liefde.

Dat is ook de reden dat "Adam" stierf, anders leefde die voor eeuwig op aarde in gevallen toestand, nachtmerrie zonder einde.
Maar Christus heeft het teruggedraaid, de God die ervoor koos om door de dood te gaan, de vloek van z'n eigen schepping.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_209386090
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 12:27 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Er is geen materie, er is alleen bewustzijn.
Waarom kunnen we dan niet door muren lopen?

quote:
Dat is het principe van non-dualiteit. Alles is subjectiviteit, objectiviteit is een ervaring in het enkele bewustzijn. Er is maar 1 bewustzijn, daarom is een gemeenschappelijke en objectieve wereld mogelijk.
Waarom zijn we dan allemaal onderworpen aan dezelfde natuurwetten als zwaartekracht en dergelijke?

quote:
Maar die objectieve wereld is een illusie in de zin dat er geen materie is. En er is geen tijd-ruimte. En er is in werkelijkheid geen onderscheid tussen jou en mij. Deze wereld is een droom van Brahman.
Wat is je bewijs hiervoor? De wereld waarin ik leef bestaat uit harde objecten en natuurwetten. Geen fluide bewustzijn wat spontaan elke vorm kan aannemen. In dromen kan dat wel. Als ik wakker ben, kan dat niet. Dus wat is je bewijs hiervoor?

quote:
Wie je bent en wat je volgende leven gaat zijn hangt af van je karma.
Bepaal je nu wel of niet hoe je volgende leven eruit gaat zien? Je spreekt jezelf tegen.

quote:
Je karma is het product van al je acties, zowel fysieke als mentale handelingen. Denken geldt ook als handeling en dus als karma.
Hoe kan ik weten welke invloed een bepaalde actie op mijn karma heeft? Wat zijn de regels van karma? Waar kan ik die vinden? Wie heeft ze bepaald of waar komen ze vandaan?

quote:
Het doel van het leven is om bevrijd te zijn van alle karma. Dit betekent mediteren totdat er geen enkele handeling overblijft, fysiek of mentaal. Dat is de allerhoogste staat van Yoga, Unie met Brahman. Brahman is eigenlijk onzijdig.
Waarom zou mediteren je bevrijden van karma? Wat heeft het een met het ander te maken? Hoe weet je dat?

Wil je nu zeggen dat je door mediteern stopt met handelen?

Dan verlies je dus je persoon-zijn? Je individualiteit? Je houdt op met bestaan?

Wat is daar leuk aan?

quote:
Het schoolvoorbeeld van de allerhoogste yoga is Sri Ramana Maharshi.

Als je begrijpt wat 1 bewustzijn en non-dualiteit is, en als je begrijpt wat karma is, en als je objectiviteit, dan kun je een beetje uitdocteren hoe reincarnatie werkt. Maar het is echt en het werkt, en het werkt al de hele evolutie lang. Door reincarnatie zijn we van apen tot mensen geworden. Dat is karma en het leidt allemaal naar Brahman.

Verlichting is het ultieme doel. Mediteren, mediteren, mediteren, mediteren....dit is de enige regel. Dit is het enige gebod.
Er is geen bewijs dat we van 'apen tot mensen' zijn geworden.

Apen zijn over het algemeen beschaafder dan mensen. Mensen zijn tot veel gruwelijkere en ergere dingen in staat. Hoe verklaar je dat als er sprake is van voortwaartse ontwikkeling?

Je zegt dat ik 'reincarnatie moet begrijpen'. Ik vraag je om het uit te leggen.

Wat is het voordeel van verlichting? Wat heeft het voor nut?
pi_209386110
Hoe lezen niet-gelovigen dit, en hoe lezen gelovigen dit?
Psa 116:15 Precious in the sight of the LORD is the death of his saints.
Psa 116:15 Kostelijk is in de ogen des HEEREN de dood Zijner gunstgenoten.
Isa 53:10 Yet it pleased the LORD to bruise him; he hath put him to grief:
Isa 53:10 Doch het behaagde den HEERE Hem te verbrijzelen, Hij heeft Hem krank gemaakt;
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_209386133
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 12:32 schreef Alarmonoff het volgende:
Maar Christus heeft het teruggedraaid, de God die ervoor koos om door de dood te gaan, de vloek van z'n eigen schepping.
Dat is wel een hele ernstige overdramatisering van het verhaal in de Bijbel. Hij sloeg één weekend over..
pi_209386138
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 12:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Waarom kunnen we dan niet door muren lopen?
[..]
Waarom zijn we dan allemaal onderworpen aan dezelfde natuurwetten als zwaartekracht en dergelijke?
[..]
Wat is je bewijs hiervoor? De wereld waarin ik leef bestaat uit harde objecten en natuurwetten. Geen fluide bewustzijn wat spontaan elke vorm kan aannemen. In dromen kan dat wel. Als ik wakker ben, kan dat niet. Dus wat is je bewijs hiervoor?
[..]
Bepaal je nu wel of niet hoe je volgende leven eruit gaat zien? Je spreekt jezelf tegen.
[..]
Hoe kan ik weten welke invloed een bepaalde actie op mijn karma heeft? Wat zijn de regels van karma? Waar kan ik die vinden? Wie heeft ze bepaald of waar komen ze vandaan?
[..]
Waarom zou mediteren je bevrijden van karma? Wat heeft het een met het ander te maken? Hoe weet je dat?

Wil je nu zeggen dat je door mediteern stopt met handelen?

Dan verlies je dus je persoon-zijn? Je individualiteit? Je houdt op met bestaan?

Wat is daar leuk aan?
[..]
Er is geen bewijs dat we van 'apen tot mensen' zijn geworden.

Apen zijn over het algemeen beschaafder dan mensen. Mensen zijn tot veel gruwelijkere en ergere dingen in staat. Hoe verklaar je dat als er sprake is van voortwaartse ontwikkeling?

Je zegt dat ik 'reincarnatie moet begrijpen'. Ik vraag je om het uit te leggen.

Wat is het voordeel van verlichting? Wat heeft het voor nut?
Wat wil je nou eigenlijk? Hier en in het hiernamaals gelukkig zijn. Dat is het voordeel van verlichting.

De natuurwetten en de materie en de objectiviteit waaraan iedereen onderhevig is, is gemakkelijk te verklaren. ER IS MAAR 1 BEWUSTZIJN en dus GELDEN DEZELFDE REGELS VOOR IEDEREEN.

Maar HET LEVEN IS EEN ERVARING. GEEN ERVARING BESTAAT NIET, DUS BEWUSTZIJN IS PRIMAIR.
pi_209386170
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 12:40 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Wat wil je nou eigenlijk?
Ik wil dat je mijn vragen beantwoordt. Maar zo te zien heb je er geen antwoorden op. Je loopt hier elke dag te preken, maar zodra ik je een paar vragen stel, sta je met je mond vol tanden lijkt het wel.

quote:
Hier en in het hiernamaals gelukkig zijn. Dat is het voordeel van verlichting.
Waarom zorgt verlichting voor 'gelukkig zijn'? Hoe ziet het hiernamaals eruit?

quote:
De natuurwetten en de materie en de objectiviteit waaraan iedereen onderhevig is, is gemakkelijk te verklaren. ER IS MAAR 1 BEWUSTZIJN en dus GELDEN DEZELFDE REGELS VOOR IEDEREEN.
Maar dat bewustzijn is toch subjectief zei je net en er is geen objectiviteit?

Dan zijn er toch ook geen 'regels die voor iedereen gelden'?

Dan zou ik toch voor mijzelf een ervaring moeten kunnen dromen waarin ik door muren kan lopen en kan vliegen? Wat houdt mij tegen?

quote:
Maar HET LEVEN IS EEN ERVARING. GEEN ERVARING BESTAAT NIET, DUS BEWUSTZIJN IS PRIMAIR.
Een ervaring van wat?

Waaruit bestaat mijn lichaam?

Waarom is het onderworpen aan natuurwetten als het energie/bewustzijn is en natuurwetten op materie werken?
pi_209386192
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 12:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ik wil dat je mijn vragen beantwoordt. Maar zo te zien heb je er geen antwoorden op. Je loopt hier elke dag te preken, maar zodra ik je een paar vragen stel, sta je met je mond vol tanden lijkt het wel.
[..]
Waarom zorgt verlichting voor 'gelukkig zijn'? Hoe ziet het hiernamaals eruit?
[..]
Maar dat bewustzijn is toch subjectief zei je net en er is geen objectiviteit?

Dan zijn er toch ook geen 'regels die voor iedereen gelden'?

Dan zou ik toch voor mijzelf een ervaring moeten kunnen dromen waarin ik door muren kan lopen en kan vliegen? Wat houdt mij tegen?
[..]
Een ervaring van wat?

Waaruit bestaat mijn lichaam?

Waarom is het onderworpen aan natuurwetten als het energie is en natuurwetten op materie werken?
Ik sta niet met mijn mond vol tanden. Ik geef je antwoord op al je vragen, ik presenteer je het hindoeisme in zijn puurste vorm.

Het enige wat jij laat zien is dat jij mij niet begrijpt. Maar niemand begrijpt ons. Alleen brahmanen begrijpen wat ik zeg. En jij bent een simpele christen, geen brahmaan. Maar ik nodig je uit om 1 van ons te worden, door te mediteren in plaats van in je achterlijke Bijbel te lezen.
pi_209386208
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 12:48 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Ik sta niet met mijn mond vol tanden. Ik geef je antwoord op al je vragen, ik presenteer je het hindoeisme in zijn puurste vorm.
Ik ben niet onder de indruk. 85% van mijn vragen heb je niet beantwoord, en de antwoorden die je wel hebt gegeven, roepen bij mij alleen maar meer vragen op. Ik begrijp niet dat je er zelf genoegen mee zou kunnen nemen. Ik zou dus graag willen dat je al mijn vragen beantwoordt.

quote:
Het enige wat jij laat zien is dat jij mij niet begrijpt. Maar niemand begrijpt ons. Alleen brahmanen begrijpen wat ik zeg. En jij bent een simpele christen, geen brahmaan. Maar ik nodig je uit om 1 van ons te worden, door te mediteren in plaats van in je achterlijke Bijbel te lezen.
Ik begrijp jou niet omdat je niets uitlegt. Je maakt alleen maar statements. Vaak spreek je jezelf ook tegen.

Je maakt je er erg makkelijk vanaf hier door te stellen dat ik je niet begrijp, omdat ik niet als jou ben.

Als jij het wel begrijpt, zou je in staat moeten zijn om mij uit te leggen wat ik niet begrijp. Anders ben je een waardeloze leermeester.
pi_209386228
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 12:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ik ben niet onder de indruk. 85% van mijn vragen heb je niet beantwoord, en de antwoorden die je wel hebt gegeven, roepen bij mij alleen maar meer vragen op. Ik begrijp niet dat je er zelf genoegen mee zou kunnen nemen. Ik zou dus graag willen dat je al mijn vragen beantwoordt.
[..]
Ik begrijp jou niet omdat je niets uitlegt. Je maakt alleen maar statements.

Je maakt je er erg makkelijk vanaf hier door te stellen dat ik je niet begrijp, omdat ik niet als jou ben.

Als jij het wel begrijpt, zou je in staat moeten zijn om mij uit te leggen wat ik niet begrijp. Anders ben je een waardeloze leermeester.
Je moet kunnen begrijpen dat objectiviteit mogelijk is als ervaring in het enkele bewustzijn. Dit is de sleutel, op intellectueel vlak.

Maar jij begrijpt niet dat objectiviteit een ervaring is in het enkele bewustzijn, en de reden dat je het niet begrijpt is omdat het bijna onmogelijk is om te begrijpen.

Maar het is wel te begrijpen.

Hier komt het: Als er 1 bewustzijn is (1 liefde, 1 haat, 1 hoofdpijn, je begrijpt waar dit heen gaat) dan is er een gemeenschappelijke en objectieve wereld mogelijk als ERVARING BINNEN DAT BEWUSTZIJN. En dat is wat het leven is, een ervaring.

Wetenschap op zichzelf bestudeerd alleen de mechaniek. Het zijn clowns als het op de ultieme realiteit aankomt...met het brein hahahaahaha
pi_209386236
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 12:39 schreef Deshain het volgende:

[..]
Dat is wel een hele ernstige overdramatisering van het verhaal in de Bijbel. Hij sloeg één weekend over..
Maar Hij hing 6 uur aan het kruis, de ergste executiemethode zeggen ze, pas dan nog toe wat Einstein zei over relativiteit.
De verworpen koning van de joden. En vandaag de dag willen ze dat het opschiet en dat die beloofde moshiach (Messias, Christus in het Grieks) haastelijk moet komen.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_209386245
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 12:53 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Je moet kunnen begrijpen dat objectiviteit mogelijk is als ervaring in het enkele bewustzijn. Dit is de sleutel, op intellectueel vlak.

Maar jij begrijpt niet dat objectiviteit een ervaring is in het enkele bewustzijn, en de reden dat je het niet begrijpt is omdat het bijna onmogelijk is om te begrijpen.

Maar het is wel te begrijpen.

Hier komt het: Als er 1 bewustzijn is (1 liefde, 1 haat, 1 hoofdpijn, je begrijpt waar dit heen gaat) dan is er een gemeenschappelijke en objectieve wereld mogelijk als ERVARING BINNEN DAT BEWUSTZIJN. En dat is wat het leven is, een ervaring.

Wetenschap op zichzelf bestudeerd alleen de mechaniek. Het zijn clowns als het op de ultieme realiteit aankomt...met het brein hahahaahaha
Maar waarop baseer je dat materie niet bestaat?

Als alles bewustzijn zou zijn als een droom, waarom zitten er dan zoveel beperkingen aan wat er in dat bewustzijn mogelijk is? In een droom heb je toch geen beperkingen?

Wie of wat bepaalt de regels, de beperkingen, en waarom? Waar zijn ze voor nodig?
pi_209386329
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 12:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Maar waarop baseer je dat materie niet bestaat?

Waarop baseer jij dat materie bestaat? Ik heb al gezegd: het leven is een ervaring. Materie is een fantasie, een psychose. Materie is natuurlijk ook een ervaring, dat is een feit.

De hele westerse filosofie is tot dezelfde conclusie gekomen, laat @Charles_Kinbote maar binnenkomen.

Bewustzijn is primair.

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 12:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Als alles bewustzijn zou zijn als een droom, waarom zitten er dan zoveel beperkingen aan wat er in dat bewustzijn mogelijk is? In een droom heb je toch geen beperkingen?

Wie of wat bepaalt de regels, de beperkingen, en waarom? Waar zijn ze voor nodig?
Oh maar je bent veel onbeperkter dan je zelf denkt. Je legt jezelf beperkingen op. Kijk eens wat echte Brahmanen kunnen doen. Kijk eens naar Wim Hof. Of laat ik wat van mijn boeddhistische vrienden zien:



Hoezo beperking, welke beperking?

De algehele objectiviteit, de natuurwetten en de creatie komen natuurlijk voort uit de almachtige God, dat is Brahman, Brahman heeft deze hele wereld bepaald en alles is in Zijn handen. Vergelijkbaar met jullie christelijke God, met het verschil dat Brahman je eigen bewustzijn is....en niet iets dat buiten je bestaat.

Een God die buiten je bestaat kun je natuurlijk direct wegzetten als fantasie, wensdenken etc. Dat doen westerse atheisten dan ook graag. En dat gebeurt dus continu met jullie externe God. Je kunt je fantasie-God op geen enkele manier verdedigen.
pi_209386438
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 13:04 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Waarop baseer jij dat materie bestaat? Ik heb al gezegd: het leven is een ervaring. Materie is een fantasie, een psychose. Materie is natuurlijk ook een ervaring, dat is een feit.
Op het feit dat als ik droom, er geen beperkingen zijn. Ik kan vliegen, door muren lopen, dingen kunnen van gestalte veranderen, enzovoorts. Een droom is volledig fluide.

Maar als ik wakker ben, gelden er allerlei regels en beperkingen, en dankzij die regels en beperkingen, kun je voorspellingen doen met een probabiliteit van 99,999%.

Zo kan ik voorspellen dat over 5 minuten de bank waarop ik nu zit, er nog steeds zal staan. Ik kan ook voorspellen dat ik er niet ineens doorheen zal zakken omdat de bank ineens een spons is geworden of iets dergelijks.

Er zijn dus wetmatigheden vanaf het moment dat ik wakker ben.

Ik kan niet door muren lopen. Die muur is hard. Hij blokkeert mijn lichaam. Als ik alleen bewustzijn zou zijn, en er geen materie was, zou die muur, die alleen in mijn fantasie bestaat, uit mijn fantasie moeten kunnen verdwijnen en zou ik er doorheen moeten kunnen lopen.

Het is dus heel leuk van je dat je stelt dat dat allemaal een droom en psychose is, maar het strookt totaal niet met ieders dagelijkse ervaring.

Vervolgens kom je met een slap excuus: alles is 1 bewustzijn, dus voor iedereen geldt dezelfde realiteit.

Maar hiermee spreek je jezelf tegen, wat dit is letterlijk de definitie van objectiviteit: het bestaan van een realiteit die onafhankelijk is van de ervaarders ervan.

Als er alleen subjectiviteit zou zijn, en ik mij ervan bewust ben geworden dat mijn ervaring een subjectieve ervaring van algehele bewustzijn is, zou ik mijzelf ervan moeten kunnen overtuigen dat de muur die ik voor mij zie een schim is waar ik simpelweg doorheen kan lopen.

Maar dat is niet zo. De muur blijft een muur. Dat geeft aan dat de muur geen product is van mijn bewustzijn en voorstellingsvermogen, maar dat er daadwerelijk een materiele muur is die in de objectieve realiteit bestaat en die vanwege zijn materiele eigenschappen mijn materiele lichaam zal tegenhouden zodra ik er doorheen probeer te lopen.

Als jij dat niet gelooft, mag je me eerst het tegendeel bewijzen voordat je weer een boute uitspraak doet het dat 'psychose' is of iets dergelijks. Want dat baseer je werkelijk nergens op, behalve op je a-priori overtuiging dat het zo is. Dat is geen bewijs voor wat dan ook. Dan ben je alleen zelf psychotisch omdat je van de realiteit los bent komen te staan.

quote:
De hele westerse filosofie is tot dezelfde conclusie gekomen, laat @:Charles_Kinbote maar binnenkomen.
Welke conclusie?

quote:
Bewustzijn is primair.
Wat bedoel je met 'primair'?

quote:
Oh maar je bent veel onbeperkter dan je zelf denkt.
Hoe weet je wat ik denk?

quote:
Je legt jezelf beperkingen op. Kijk eens wat echte Brahmanen kunnen doen. Kijk eens naar Wim Hof. Of laat ik wat van mijn boeddhistische vrienden zien:

[ afbeelding ]

Hoezo beperking, welke beperking?
Laat mij iemand zien die door een muur loopt, en dan ben ik geinteresseerd. Wim Hof heeft niets te maken met wat je hier allemaal schrijft. Die heeft zijn lichaam tegen kou gedesentiseerd. Ik heb mijn handen tegen hitte gedesentiseerd door de afwas in heel heet water te doen, al jaren aan een stuk. De meeste mensen verbranden hun handen als ze de afwas doen in water dat zo heet is als ik het erin doe. Dat heeft niks met verlichting of brahman te maken.

De monnik op de foto is dood. Er zijn wel meer mensen in de geschiedenis verbrand, zoals Cristelijke martelaren. Die zongen soms liedjes. Dit is geen bewijs voor wat dan ook.

quote:
De algehele objectiviteit, de natuurwetten en de creatie komen natuurlijk voort uit de almachtige God, dat is Brahman, Brahman heeft deze hele wereld bepaald en alles is in Zijn handen. Vergelijkbaar met jullie christelijke God, met het verschil dat Brahman je eigen bewustzijn is....en niet iets dat buiten je bestaat.
Ja, maar je hebt totaal geen uitleg gegeven van wie of wat die Brahman dan is. WAAROM de beperkingen zijn zoals ze zijn. Wat er de reden voor is.

Ook spreek je jezelf hier opnieuw tegen, omdat je hierboven nog zijn dat veel minder (of geen) beperkingen zijn, terwijl hier ineens Brahman de grote God de beperkingen heeft bepaald. Dus wie bepaalt nu de beperkingen, wij of Brahman? En wat zijn de redenen voor die beperkingen, waarom bestaan ze?

quote:
Een God die buiten je bestaat kun je natuurlijk direct wegzetten als fantasie, wensdenken etc. Dat doen westerse atheisten dan ook graag. En dat gebeurt dus continu met jullie externe God. Je kunt je fantasie-God op geen enkele manier verdedigen.
He, blijf even bij het onderwerp. Ik ben nu degene die de vragen stelt. Begin niet over een ander onderwerp om niet op mijn vragen te hoeven antwoorden. Je roept anderen op om jou te volgen, leg dan uit waarom ze dat zouden moeten. Begin niet over andermans religie.
pi_209386441
There are a thousand other more sublimated and refined niceties of notions, relations, quantities, formalities, quiddities, haecceities, and such like abstrusities as one would think no one could pry into except he had
not only such cat's eyes as to see best in the dark but even such a piercing faculty as to see through an inch-board and spy out what really never had any being." Erasmus

Kwam ik compleet random tegen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Alarmonoff op 03-06-2023 13:26:01 ]
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_209386461
quote:
Ludwig Wittgenstein schreef:

Als ik God zou zien als een ander wezen zoals ikzelf, buiten mijzelf, alleen oneindig veel machtiger, dan zou ik het als mijn plicht beschouwen om hem te trotseren.
pi_209386464
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 13:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Op het feit dat als ik droom, er geen beperkingen zijn. Ik kan vliegen, door muren lopen, dingen kunnen van gestalte veranderen, enzovoorts. Een droom is volledig fluide.

Als JIJ droomt, dan ben je dus 100% SUBJECTIEF. Maar zodra je WAKKER bent, kom je terug in de OBJECTIEVE wereld. Je bent VERBONDEN MET ALLES EN IEDEREEN!!! Daarom is er objectiviteit. Maar het blijft een ervaring, haha

En vriend, als jij wilt weten wat yogi's en boeddhistische monnikken en brahmanen en mensen als Wim Hof allemaal kunnen doen. Ik zou zeggen: doe er een studie naar. Ze verbreken de natuurwetten continu, en dat kunnen ze doen omdat ze God zelf zijn. Brahman kan zijn eigen natuurwetten tijdelijk verbreken, bijvoorbeeld door zichzelf in de fik te steken en er geen last van te hebben...
pi_209386487
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 13:22 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Als JIJ droomt, dan ben je dus 100% SUBJECTIEF. Maar zodra je WAKKER bent, kom je terug in de OBJECTIEVE wereld. Je bent VERBONDEN MET ALLES EN IEDEREEN!!! Daarom is er objectiviteit. Maar het blijft een ervaring, haha
Maar zeg nou eens waarom ik niet door een muur kan lopen als materie niet bestaat? Ik kan mezelf er toch simpelweg van overtuigen dat die muur pure fantasie is en erdoorheen lopen?

quote:
En vriend, als jij wilt weten wat yogi's en boeddhistische monnikken en brahmanen en mensen als Wim Hof allemaal kunnen doen. Ik zou zeggen: doe er een studie naar. Ze verbreken de natuurwetten continu, en dat kunnen ze doen omdat ze God zelf zijn. Brahman kan zijn eigen natuurwetten tijdelijk verbreken, bijvoorbeeld door zichzelf in de fik te steken en er geen last van te hebben...
Die monnik heeft zichzelf in de fik gestoken en is overleden.

Er zijn meer voorbeelden hiervan, zoals Christelijke martelaren. Die zongen liedjes tot God terwijl ze verbrandden.

Dit is geen bewijs voor je stellingen.

Wim Hof is geen bewijs voor je stellingen.


Verder heb je nog geen of geen goed antwoord gegeven over reincarnatie, hiernamaals, verlichting, geluk, de identiteit van Brahman, de redenen voor de beperkingen in de objectieve wereld, enz. enz.
pi_209386498
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 13:22 schreef CharlesKinbote het volgende:

[..]

Is al gebeurd, hij werd een wezen zoals wij, en ze hebben hem getrots-eerd en uitgeleverd.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_209386506
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 13:22 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Als JIJ droomt, dan ben je dus 100% SUBJECTIEF. Maar zodra je WAKKER bent, kom je terug in de OBJECTIEVE wereld. Je bent VERBONDEN MET ALLES EN IEDEREEN!!! Daarom is er objectiviteit. Maar het blijft een ervaring, haha

En vriend, als jij wilt weten wat yogi's en boeddhistische monnikken en brahmanen en mensen als Wim Hof allemaal kunnen doen. Ik zou zeggen: doe er een studie naar. Ze verbreken de natuurwetten continu, en dat kunnen ze doen omdat ze God zelf zijn. Brahman kan zijn eigen natuurwetten tijdelijk verbreken, bijvoorbeeld door zichzelf in de fik te steken en er geen last van te hebben...
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_209386522
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 13:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Maar zeg nou eens waarom ik niet door een muur kan lopen als materie niet bestaat? Ik kan mezelf er toch simpelweg van overtuigen dat die muur pure fantasie is en erdoorheen lopen?

nee, dat kan niet. Het collectieve bewustzijn, het enkele bewustzijn, 'droomt' de muur en daar kan jouw individuele ziel niet doorheen komen. Je kunt je voorstellen dat je enkele poppetje niet door het collectieve bewustzijn heen kan komen. Maar in de allerhoogste staat, is er uberhaupt geen wereld. Dat is trouwens de ultieme realiteit, dat de wereld niet eens echt is....

we noemen de wereld maya, illusie, en Brahman is de enige realiteit, en dat is het pure bewustzijn. Maar die is nu dus al aanwezig....die is nooit weggeweest. Je bent nooit geboren en je zal nooit sterven. Dat is de verlichtings-realisatie

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 13:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Maar zeg nou eens waarom ik niet door een muur kan lopen als materie niet bestaat? Ik kan mezelf er toch simpelweg van overtuigen dat die muur pure fantasie is en erdoorheen lopen?
[..]
Die monnik heeft zichzelf in de fik gestoken en is overleden.

Er zijn meer voorbeelden hiervan, zoals Christelijke martelaren. Die zongen liedjes tot God terwijl ze verbrandden.

Dit is geen bewijs voor je stellingen.

Wim Hof is geen bewijs voor je stellingen.

Nee, religie kan nooit bewezen worden. Atheisme kan niet bewezen worden, christendom niet, hindoeisme niet. En zo kan het spel voor eeuwig voortduren. Omdat er geen objectieve uitkomst is :)

Ik kan je vertellen waar je geluk vandaan komt. Je geluk komt uit je eigen bewustzijn, voor het meest pure geluk moet je dus mediteren. Ik kan verwijzen naar Rupert Spira met zijn direct path to happiness.
pi_209386580
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 13:33 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
nee, dat kan niet. Het collectieve bewustzijn, het enkele bewustzijn, 'droomt' de muur en daar kan jouw individuele ziel niet doorheen komen.
Wat is dan de zin van verlichting? Wat zijn de beperkingen die het collectieve bewustzijn oplegt en hoe kunnen wij ze weten?

quote:
Je kunt je voorstellen dat je enkele poppetje niet door het collectieve bewustzijn heen kan komen. Maar in de allerhoogste staat, is er uberhaupt geen wereld. Dat is trouwens de ultieme realiteit, dat de wereld niet eens echt is....
Waarom zou ik me niet iets anders kunnen voorstellen? Ik ben toch zelf god zei je eerder?

quote:
we noemen de wereld maya, illusie, en Brahman is de enige realiteit, en dat is het pure bewustzijn. Maar die is nu dus al aanwezig....die is nooit weggeweest. Je bent nooit geboren en je zal nooit sterven. Dat is de verlichtings-realisatie
Maar geef nou eens de karakteristieken van dat 'pure bewustzijn'. Voor de zoveelste keer:

- wat zijn de beperkingen aan dat collectieve bewustzijn
- waarom zijn die beperkingen er

Dus: waarom zijn er dingen als zwaartekracht als materie niet bestaat en alles bewustzijn en dus fluide is.

Besef je je niet dat het erop lijkt dat je maar wat kletst omdat je geen enkele zinnige, concrete uitsrpaak doet, maar alleen in algemeenheden spreekt?

Je zegt: alles is bewustzijn, er zijn veel minder beperkingen dan je denkt. Maar als ik dan zeg: waarom kan ik zus en zo niet doen, zeg je: ja er zijn beperkingen.

Zo kun je je natuurlijk overal uitkletsen en hoef je nooit iets concreet te beschrijven.

quote:
Nee, religie kan nooit bewezen worden. Atheisme kan niet bewezen worden, christendom niet, hindoeisme niet. En zo kan het spel voor eeuwig voortduren. Omdat er geen objectieve uitkomst is :)
Nu is er weer geen objectieve uitkomst, terwijl je hierboven zijn dat wij allemaal in 1 objectief bewustzijn leven als we wakker zijn.

Dan moet je toch dingen objectief kunnen beschrijven, tenzij alles fluide is zoals in een droom?

quote:
Ik kan je vertellen waar je geluk vandaan komt. Je geluk komt uit je eigen bewustzijn, voor het meest pure geluk moet je dus mediteren. Ik kan verwijzen naar Rupert Spira met zijn direct path to happiness.
Wat is geluk?

Wat is 'je eigen bewustzijn'?

Waar komt het vandaan? Waar bestaat het uit?
pi_209386597
quote:
Kundalini de slangenkracht ...

Waar hebben we dat ookalweer eerder gezien, een slang die de mens speciale krachten geeft.

Ik word bijna misselijk van die beelden in kerken met een hysterische Kenneth Hagin etc. Bah.
pi_209386622
quote:
Bekijk ook zeker deze presentatie als je in dit soort onderwerpen geinteresseerd bent.

pi_209386630
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 13:41 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Wat is dan de zin van verlichting? Wat zijn de beperkingen die het collectieve bewustzijn oplegt en hoe kunnen wij ze weten?
[..]
Waarom zou ik me niet iets anders kunnen voorstellen? Ik ben toch zelf god zei je eerder?
[..]
Maar geef nou eens de karakteristieken van dat 'pure bewustzijn'. Voor de zoveelste keer:

- wat zijn de beperkingen aan dat collectieve bewustzijn
- waarom zijn die beperkingen er

Dus: waarom zijn er dingen als zwaartekracht als materie niet bestaat en alles bewustzijn en dus fluide is.

Besef je je niet dat het erop lijkt dat je maar wat kletst omdat je geen enkele zinnige, concrete uitsrpaak doet, maar alleen in algemeenheden spreekt?

Je zegt: alles is bewustzijn, er zijn veel minder beperkingen dan je denkt. Maar als ik dan zeg: waarom kan ik zus en zo niet doen, zeg je: ja er zijn beperkingen.

Zo kun je je natuurlijk overal uitkletsen en hoef je nooit iets concreet te beschrijven.
[..]
Nu is er weer geen objectieve uitkomst, terwijl je hierboven zijn dat wij allemaal in 1 objectief bewustzijn leven als we wakker zijn.

Dan moet je toch dingen objectief kunnen beschrijven, tenzij alles fluide is zoals in een droom?
[..]
Wat is geluk?

Wat is 'je eigen bewustzijn'?

Waar komt het vandaan? Waar bestaat het uit?
Ik ga je 1 sleutel en 1 geheim geven, Ali.

Alles is wetenschappelijk te verklaren. Alles is te relateren aan het brein. Alles is onderhevig aan natuurwetten, inclusief de zogenaamde 'qualia'. De kwaliteiten.

Er is maar 1 onverklaarbaar element en dit is het ultieme verschil. Dit is de Harten-Aas. Dit is de winnende kaart in het spel van het leven.

Dat is het pure bewustzijn, onafhankelijk van wat voor ervaring dan ook. Dit bereiken is de meest gelukzalige staat.

Dat pure bewustzijn is niet onderhevig aan natuurwetten. Je kunt je eigen wereld maken, dat is als je Brahman bent kun je je eigen universum maken. En jij bent nu dus onderhevig aan een Brahman...die deze wereld droomt.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 13:58:49 #29
396386 sturmpie
for night & nature
pi_209386685
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 11:53 schreef Libertarisch het volgende:
Gewoon schelden
tot je 'n ban krijgt
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_209386693
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 13:58 schreef sturmpie het volgende:

[..]
tot je 'n ban krijgt
Die tekst was van EttovanBelgie, dit is deel nummer 2....
pi_209386792
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 13:22 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Als JIJ droomt, dan ben je dus 100% SUBJECTIEF. Maar zodra je WAKKER bent, kom je terug in de OBJECTIEVE wereld. Je bent VERBONDEN MET ALLES EN IEDEREEN!!! Daarom is er objectiviteit. Maar het blijft een ervaring, haha

En vriend, als jij wilt weten wat yogi's en boeddhistische monnikken en brahmanen en mensen als Wim Hof allemaal kunnen doen. Ik zou zeggen: doe er een studie naar. Ze verbreken de natuurwetten continu, en dat kunnen ze doen omdat ze God zelf zijn. Brahman kan zijn eigen natuurwetten tijdelijk verbreken, bijvoorbeeld door zichzelf in de fik te steken en er geen last van te hebben...
Een christen gelooft het evangelie van God's genade en het kruis en wederopstanding, proeft ervan, neemt kennis van de bron, het OT, en aanvaardt het als de waarheid.
Is dat ook het geval met jouw acceptatie van het hindoeïsme? Je proefde van chi/ki en de krachten ervvan, ging naar de bron, het hindoeïsme met prana, en dat werd jouw waarheid en je begon het te bestuderen?

Griekse letter chi is X, het kruis, toeval? Dacht het wel :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_209386840
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 13:50 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Ik ga je 1 sleutel en 1 geheim geven, Ali.

Alles is wetenschappelijk te verklaren. Alles is te relateren aan het brein. Alles is onderhevig aan natuurwetten, inclusief de zogenaamde 'qualia'. De kwaliteiten.

Er is maar 1 onverklaarbaar element en dit is het ultieme verschil. Dit is de Harten-Aas. Dit is de winnende kaart in het spel van het leven.

Dat is het pure bewustzijn, onafhankelijk van wat voor ervaring dan ook. Dit bereiken is de meest gelukzalige staat.

Dat pure bewustzijn is niet onderhevig aan natuurwetten. Je kunt je eigen wereld maken, dat is als je Brahman bent kun je je eigen universum maken. En jij bent nu dus onderhevig aan een Brahman...die deze wereld droomt.
Er is echt geen touw vast te knopen aan wat je zegt.

Concrete vragen weiger je te beantwoorden. In plaats daarvan spreek je in vaagheden, tegenstellingen.

Je doet me denken aan een goeroe en verwacht dat mensen klakkeloos aannemen wat je zegt ...

Sorry maar dat gaat er bij mij niet in.

Het lijkt erop dat je zelf ook niet echt weet waar je het over hebt.
pi_209386987
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 13:59 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Die tekst was van EttovanBelgie, dit is deel nummer 2....
In dit topic mag alles. Ik heb even de chips erbij gepakt. Dit is de strijd der giganten. Het mooie is dat ze tegenovergestelde meningen hebben. Ik ben benieuwd hoe dit gaat eindigen.
pi_209387142
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 14:29 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
In dit topic mag alles. Ik heb even de chips erbij gepakt. Dit is de strijd der giganten. Het mooie is dat ze tegenovergestelde meningen hebben. Ik ben benieuwd hoe dit gaat eindigen.
Het gaat nooit eindigen, lul, daarom is dit een nachtmerrie! :D
pi_209387157
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 14:44 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Het gaat nooit eindigen, lul, daarom is dit een nachtmerrie! :D
Ha, het eerste scheldwoord is er uit en dat nog wel naar iemand die langs de lijn staat.
pi_209387180
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 14:12 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Een christen gelooft het evangelie van God's genade en het kruis en wederopstanding, proeft ervan, neemt kennis van de bron, het OT, en aanvaardt het als de waarheid.
Is dat ook het geval met jouw acceptatie van het hindoeïsme? Je proefde van chi/ki en de krachten ervvan, ging naar de bron, het hindoeïsme met prana, en dat werd jouw waarheid en je begon het te bestuderen?

Griekse letter chi is X, het kruis, toeval? Dacht het wel :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 14:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Er is echt geen touw vast te knopen aan wat je zegt.

Concrete vragen weiger je te beantwoorden. In plaats daarvan spreek je in vaagheden, tegenstellingen.

Je doet me denken aan een goeroe en verwacht dat mensen klakkeloos aannemen wat je zegt ...

Sorry maar dat gaat er bij mij niet in.

Het lijkt erop dat je zelf ook niet echt weet waar je het over hebt.
Kijk, wij hebben het pure bewustzijn. Wij hebben Brahman. Wij zijn Brahman. We kunnen uitzonderlijke dingen doen. We kunnen ons doodvechten, onszelf in de fik steken. We kunnen at will de natuurwetten verbreken, we hebben siddhis, magische krachten.

We kunnen onze religie objectief verdedigen tegen wetenschap en atheisme. We hebben een volledig coherent, superieur, wereldbeeld als het gaat om de absolute waarheid. De ultieme realiteit is van ons, en dat komt omdat BEWUSTZIJN PRIMAIR IS.

Jullie kunnen alleen met jullie zielige Bijbels en doodsangst zwaaien want jullie fantasie-God is niks waard in deze atheistische wereld. Niemand gelooft er echt in.

Je kunt alleen nog maar in meditatie geloven.
pi_209387208
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 14:48 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
[..]
Kijk, wij hebben het pure bewustzijn. Wij hebben Brahman. Wij zijn Brahman. We kunnen uitzonderlijke dingen doen. We kunnen ons doodvechten, onszelf in de fik steken. We kunnen at will de natuurwetten verbreken, we hebben siddhis, magische krachten.

We kunnen onze religie objectief verdedigen tegen wetenschap en atheisme. We hebben een volledig coherent, superieur, wereldbeeld als het gaat om de absolute waarheid. De ultieme realiteit is van ons, en dat komt omdat BEWUSTZIJN PRIMAIR IS.

Jullie kunnen alleen met jullie zielige Bijbels en doodsangst zwaaien want jullie fantasie-God is niks waard in deze atheistische wereld. Niemand gelooft er echt in.

Je kunt alleen nog maar in meditatie geloven.
Zal je buigen voor Kalki?

In India en Iran is de kerk juist aan het groeien.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_209387236
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 14:51 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Zal je buigen voor Kalki?
Nee, niks kan mij buigen of breken of aantasten. Ik ben onsterfelijk, en daarom ben ik sterfelijk geworden. Omdat de onsterfelijkheid waar jij naar verlangt een vette nachtmerrie is. Je wilt tijdelijk zijn, jongen, geloof me
pi_209387255
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 14:51 schreef Alarmonoff het volgende:

In India en Iran is de kerk juist aan het groeien.
Hindoeisme en boeddhisme samen zijn nog steeds erg groot en staan hoe dan ook veeeeel sterker in hun schoenen.

Het gaat niet alleen om aantallen maar ook om de intensiteit van de spirituele beleving.
pi_209387256
Ook ik denk dat materie niet bestaat. Dat materie puur energie is. Ik denk dat ons universum deel uitmaakt van één groot geestelijk geheel. Ik speel vaak met het idee dat alles God is en dat wij allemaal een deel zijn van God. En dat God (nog) niet volmaakt is en om te groeien, daar is strijd voor nodig. Strijd in hemzelf, strijd in jezelf.
Ik denk dat alles wat je doet, alles wat je denkt, dat het gevolgen heeft. In feite heb je ook zelf je eigen ellende veroorzaakt. Niet dat iemand anders of een God je dat aandoet, maar dat doe je puur zelf. Alles wat gebeurt, heeft een oorzaak.
pi_209387293
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 14:53 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Nee, niks kan mij buigen of breken of aantasten. Ik ben onsterfelijk, en daarom ben ik sterfelijk geworden. Omdat de onsterfelijkheid waar jij naar verlangt een vette nachtmerrie is. Je wilt tijdelijk zijn, jongen, geloof me
Eens, dat staat ook in de bijbel, ergens in genesis 3.

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 14:55 schreef -Sigaartje het volgende:
Ook ik denk dat materie niet bestaat. Dat materie puur energie is. Ik denk dat ons universum deel uitmaakt van één groot geestelijk geheel. Ik speel vaak met het idee dat alles God is en dat wij allemaal een deel zijn van God. En dat God (nog) niet volmaakt is en om te groeien, daar is strijd voor nodig. Strijd in hemzelf, strijd in jezelf.
Ik denk dat alles wat je doet, alles wat je denkt, dat het gevolgen heeft. In feite heb je ook zelf je eigen ellende veroorzaakt. Niet dat iemand anders of een God je dat aandoet, maar dat doe je puur zelf. Alles wat gebeurt, heeft een oorzaak.
Wetenschappelijk gezien kan je materie zien als bevroren licht.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_209387316
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 14:58 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Eens, dat staat ook in de bijbel, ergens in genesis 3.

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 14:58 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Eens, dat staat ook in de bijbel, ergens in genesis 3.
Jij hoopt toch op eeuwig leven in de hemel? Met een onsterfelijk lichaam ofzo?

Hoe lang zou het duren voordat je zelfmoord wil plegen? 1 miljard jaar misschien? Maar er komt een moment dat die eeuwigheid moet eindigen.....

met andere woorden jullie hemel is een nachtmerrie
pi_209387357
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 14:55 schreef -Sigaartje het volgende:
Ook ik denk dat materie niet bestaat. Dat materie puur energie is. Ik denk dat ons universum deel uitmaakt van één groot geestelijk geheel. Ik speel vaak met het idee dat alles God is en dat wij allemaal een deel zijn van God. En dat God (nog) niet volmaakt is en om te groeien, daar is strijd voor nodig. Strijd in hemzelf, strijd in jezelf.
Ik denk dat alles wat je doet, alles wat je denkt, dat het gevolgen heeft. In feite heb je ook zelf je eigen ellende veroorzaakt. Niet dat iemand anders of een God je dat aandoet, maar dat doe je puur zelf. Alles wat gebeurt, heeft een oorzaak.
Jij bent niets minder en niemand minder dan God. Niet eens een deel van God, of één met God. Jij bent God. En ik ook. We zijn samen God.

Hoe miraculeus kan het zijn!
pi_209387367
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 15:00 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
[..]
Jij hoopt toch op eeuwig leven in de hemel? Met een onsterfelijk lichaam ofzo?

Hoe lang zou het duren voordat je zelfmoord wil plegen? 1 miljard jaar misschien? Maar er komt een moment dat die eeuwigheid moet eindigen.....

met andere woorden jullie hemel is een nachtmerrie
Alle dood en ellende komt door de zonde zoals "de begeerte van het vlees", of de sterke wil van de menselijke aard.
Je kan het wegmediteren tot je 21 gram lichter wordt, of je wordt er dood voor, omdat een ander plaatsvervangend voor je stierf, zodat je mag Leven, door geloof, zonder cursus in wonderen
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_209387401
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 15:05 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Alle dood en ellende komt door de zonde zoals "de begeerte van het vlees", of de sterke wil van de menselijke aard.
Je kan het wegmediteren tot je 21 gram lichter wordt, of je wordt er dood voor, omdat een ander plaatsvervangend voor je stierf, zodat je mag Leven, door geloof, zonder cursus in wonderen
Als ik de Bijbel goed heb begrepen willen jullie de dood weghebben. Maar dat is dus een nachtmerrie wensen want je wilt tijdelijk zijn. Jullie religie is dus 1 grote faal-vertoning.
pi_209387411
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 15:08 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Als ik de Bijbel goed heb begrepen willen jullie de dood weghebben. Maar dat is dus een nachtmerrie wensen want je wilt tijdelijk zijn. Jullie religie is dus 1 grote faal-vertoning.
Waar staat dat precies?


Open 1:18 [...] Ik ben de Eerste en de Laatste; En Die leef, en Ik ben dood geweest; en zie, Ik ben levend in alle eeuwigheid. Amen. En Ik heb de sleutels van de hel (dodenrijk, het graf) en van de dood.
Open 20:14 En de dood en de hel werden geworpen in de poel des vuurs; dit is de tweede dood.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_209387420
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 15:04 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Jij bent niets minder en niemand minder dan God. Niet eens een deel van God, of één met God. Jij bent God. En ik ook. We zijn samen God.

Hoe miraculeus kan het zijn!
Maak eens een universum voor me?
pi_209387428
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 15:09 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Waar staat dat precies?
Openbaring van Johannes. Er zal geen dood meer zijn, geen ziekte meer zijn, kennen we hem nog? :)

Wat een openbaring zeg, poh, wat een spiritueel machtsvertoon.
pi_209387441
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 15:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Maak eens een universum voor me?
Hier is ie. We dromen dit universum samen. Ik ben Brahman en jij bent Brahman. Ja, dit leven is echt een droom.
pi_209387451
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 15:11 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Hier is ie. We dromen dit universum samen. Ik ben Brahman en jij bent Brahman. Ja, dit leven is echt een droom.
Nee nee, een ander universum.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')