abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 juni 2023 @ 19:23:18 #151
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_209412983
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 19:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ik heb het woord 'zuiver' nooit in de mond genomen, beste. Gewoon ontopic.
Je weet exact wat ik bedoel.
pi_209412986
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 19:23 schreef hoatzin het volgende:

[..]
Je weet exact wat ik bedoel.
Ik vind 'zuiver' een nogal rare connotatie hebben.
pi_209413149
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 19:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ja maarja, die mensen denken daar misschien toch net anders over. Hun hele leven zitten ze er misschien al in. Hun vrienden, familie. Ze zijn zich bewust van de misstanden, maar geloven dat de organisatie in de kern wel voor het goede staat. Zo ben ik een paar RKK-kerkleden tegengekomen op Santiago de Compostella waar ik ook een nacht ben blijven slapen met een paar andere pelgrims. Het ging al snel over de pedofilie in de kerk. Ze zijn zich daar bewust van, maar geloven in vergeving en dat de kerk op zich niet slecht is ... Uiteindelijk kan ik ze wel veroordelen, maar daar schiet je niet zoveel mee op. Dan kun je ze denk ik beter proberen te helpen om ze naar iets beters te leiden als je gelooft dat je iets beters voor ze hebt. Uiteindelijk kan alleen God over ze oordelen, die heeft immers volledige inzage in het hart van ieder mens, zijn beweegredenen, zijn geschiedenis, zijn angsten, zijn kennis, enzovoorts.
Ik zal hier later in de week verder op in gaan in het juiste topic. Dat is dit niet, hier gaat het over de dunheid van de bijbel. De groentesoep is bijna klaar.

On topic:
Ik vind zelf de bijbel dik genoeg, ik lees zelf uit twee bijbeldagboeken (die van het Nederlands Bijbelgenootschap en het Leger des Heils) , al vele jaren, en die lopen door werkelijk de hele bijbel. Gelukkig richten ze zich veel meer op maatschappelijke aspecten van de religie. De soep wordt tegenwoordig in de jaren 20 niet meer zo heet gegeten als in de jaren 60 en 70.

Ook kan ik jullie de boekenserie "Het verhaal gaat" van Nico ter Linden aanraden. Heel prettig leesbare lectuur die de verhalen uit de bijbel vertelt als een roman.
  maandag 5 juni 2023 @ 19:34:11 #154
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209413154
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 19:17 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Ik vind van niet. Ik vind naïeviteit iets vreselijks. Verdiep je je in zaken. Dat de Roomse kerk barst van het geld en geen reet doet in ontwikkelingslanden om het leed daar te verzachten, dat ziet iedereen. Zelfs de domste nog. En toch maar lid blijven. Ik vind dat erg.
Dat valt dus wel mee; zo rijk is het Vaticaan niet. '

https://www.thefreelibrary.com/The+Pope+is+rich!+And+other+Vatican+myths-a0126240209

https://restlesspilgrim.net/blog/2013/08/27/vatican-wealth/

https://inspiredtoexplore(...)s-about-the-vatican/

En en groot deel van het geld dat het bezit wordt al decennia gestoken in ontwikkelingshulp.

Geen idee waar je vandaan haalt dat het Vaticaan immens rijk zou zijn, én niet aan ontwikkelingshulp zou doen. 10.7 miljoen dollar in 2022: https://catholicreview.org/vatican-funding-for-charitable-works-totals-10-7-million-in-2022-2-2-million-alone-goes-to-needs-in-ukraine/

En dit:

https://en.wikipedia.org/wiki/Catholic_charities

[ Bericht 0% gewijzigd door EttovanBelgie op 05-06-2023 19:43:25 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_209413198
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 19:33 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Ik zal hier later in de week verder op in gaan in het juiste topic. Dat is dit niet, hier gaat het over de dunheid van de bijbel. De groentesoep is bijna klaar.

On topic:
Ik vind zelf de bijbel dik genoeg, ik lees zelf uit twee bijbeldagboeken (die van het Nederlands Bijbelgenootschap en het Leger des Heils) , al vele jaren, en die lopen door werkelijk de hele bijbel. Gelukkig richten ze zich veel meer op maatschappelijke aspecten van de religie. De soep wordt tegenwoordig in de jaren 20 niet meer zo heet gegeten als in de jaren 60 en 70.

Ook kan ik jullie de boekenserie "Het verhaal gaat" van Nico ter Linden aanraden. Heel prettig leesbare lectuur die de verhalen uit de bijbel vertelt als een roman.
Ik kijk uit naar je reactie, is een leuke discussie.
pi_209413488
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 19:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat valt dus wel mee; zo rijk is het Vaticaan niet. '

https://www.thefreelibrary.com/The+Pope+is+rich!+And+other+Vatican+myths-a0126240209

https://restlesspilgrim.net/blog/2013/08/27/vatican-wealth/

https://inspiredtoexplore(...)s-about-the-vatican/

En en groot deel van het geld dat het bezit wordt al decennia gestoken in ontwikkelingshulp.

Geen idee waar je vandaan haalt dat het Vaticaan immens rijk zou zijn, én niet aan ontwikkelingshulp zou doen. 10.7 miljoen dollar in 2022: https://catholicreview.org/vatican-funding-for-charitable-works-totals-10-7-million-in-2022-2-2-million-alone-goes-to-needs-in-ukraine/

En dit:

https://en.wikipedia.org/wiki/Catholic_charities
Hoe zit het met gelieerde en onderdanige organisaties, zoals de Ridders van Malta?
  maandag 5 juni 2023 @ 20:09:22 #157
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209413716
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 19:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Hoe zit het met gelieerde en onderdanige organisaties, zoals de Ridders van Malta?
Die DOEN vooral, i.p.v. enkel preken:

https://www.orderofmalta.int/humanitarian-medical-works/
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_209413735
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 20:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Die DOEN vooral, i.p.v. enkel preken:

https://www.orderofmalta.int/humanitarian-medical-works/
Kan je ook normaal reageren?
  maandag 5 juni 2023 @ 20:18:37 #159
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209413869
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 20:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Kan je ook normaal reageren?
Ja, dat deed ik. Ik leg wederom a) de klemtoon op de praxis en om het doen, de actie en b) maak maar meteen je volgende antikatholieke bouwsel vanaf het fundament onschadelijk.

Het is namelijk inderdaad al eeuwen bekend dat vooral monnikenorden, die de leefwijze zoals in Handelingen 4,32-35 aangegeven hanteren, bestaan uit exorbitant rijke luxevogels die pronken met hun privébezit en volle bankrekeningen genieten.

Leden van de Maltezer Orde leggen overigens de drie beloften af: armoede, kuisheid en gehoorzaamheid. Zo ook de favoriete zondebokken van onze antipapisten, de Jezuïeten.

Voor mijn beeldvorming: neem je die antikatholieke rotzooi van bewezen charlatan Jack Chick en z'n boekjes serieus, of is dat een gepasseerde halte?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_209413965
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 20:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, dat deed ik. Ik leg wederom a) de klemtoon op de praxis en om het doen, de actie en b) maak maar meteen je volgende antikatholieke bouwsel vanaf het fundament onschadelijk.

Het is namelijk inderdaad al eeuwen bekend dat vooral monnikenorden, die de leefwijze zoals in Handelingen 4,32-35 aangegeven hanteren, bestaan uit exorbitant rijke luxevogels die pronken met hun privébezit en volle bankrekeningen genieten.

Leden van de Maltezer Orde leggen overigens de drie beloften af: armoede, kuisheid en gehoorzaamheid. Zo ook de favoriete zondebokken van onze antipapisten, de Jezuïeten.

Voor mijn beeldvorming: neem je die antikatholieke rotzooi van bewezen charlatan Jack Chick en z'n boekjes serieus, of is dat een gepasseerde halte?
Tjonge jonge jonge toch.

Je kan gewoon niet normaal doen lijkt het wel.

Ik ben benieuwd naar de rijkdommen van gelieerde en onderdanige organisaties. Die hadden in het verleden namelijk enorme rijkdommen inderdaad, met name de tempeliers.
  maandag 5 juni 2023 @ 20:32:54 #161
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209414057
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 20:24 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Tjonge jonge jonge toch.

Ik ben benieuwd naar de rijkdommen van gelieerde en onderdanige organisaties. Die hadden in het verleden namelijk enorme rijkdommen inderdaad, met name de tempeliers.
Nee Ali, ik ken je spel namelijk.

Maar ach, de Tempeliers....

Wat dáár wel niet voor bagger over geschreven is.

Mega-rijke ridders! Orgies en perverse rituelen in het duister! Baphomet!

Goede tip:

Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_209414210
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 20:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee Ali, ik ken je spel namelijk.

Maar ach, de Tempeliers....

Wat dáár wel niet voor bagger over geschreven is.

Mega-rijke ridders! Orgies en perverse rituelen in het duister! Baphomet!

Goede tip:

[ afbeelding ]
'Ik ken je spel namelijk'.

Volgens mij schat je me hoger in dan ik ben.
  maandag 5 juni 2023 @ 20:45:15 #163
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209414228
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 20:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
'Ik ken je spel namelijk'.

Volgens mij schat je me hoger in dan ik ben.
Spel is misschien niet het juiste woord. Stokpaardje past wellicht beter.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_209414258
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 20:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Spel is misschien niet het juiste woord. Stokpaardje past wellicht beter.
Je had ook gewoon de vraag over gelieerde organisaties kunnen beantwoorden met actuele bronnen en feiten natuurlijk.
  maandag 5 juni 2023 @ 20:53:41 #165
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209414322
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 20:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
je had ook gewoon de vraag over gelieerde organisaties kunnen beantwoorden met actuele bronnen en feiten natuurlijk.
Dat kun je doen door bijvoorbeeld hun eigen websites te bezoeken.

Niet dat dat zin heeft, want dit is je werkwijze:

De Jezuïeten, om maar wat te noemen, behelst een orde van geestelijken die de drie beloften van armoede, kuisheid en gehoorzaamheid hebben afgelegd. Een Jezuiët bezit als persoon weinig tot niets; niet ter ophemeling van armoede als fenomeen, maar om spaarzaamheid met middelen te betrachten en t.a.t. middelen ter beschikking te stellen van 'de ander', vooral de meest kwetsbare. Dit doet de Jezuïet vanuit de oproep van Jezus om voor de 'minsten' te zorgen, materialisme en rijkdom te verwerpen en te delen wat men heeft.

https://jesuits-eum.org/become-a-jesuit/living-our-vows/

Staat ook al een behoorlijk aantal jaartjes in hun ordeverklaring.

Daar maak jij iets van als:

Dat zéggen de Jezuïeten wel, maar uit dit Jack Chick stripverhaal/Kent Hovind filmpje/deze vage website over NWO/Illuminatie/WEF blijkt dat ze EIGENLIJK niet alleen enorme rijkdom en macht hebben - verkregen van de machtigen der aarde die ze aansturen en besturen - maar die fondsen vooral aanwenden om de heilige Reformatie ongedaan te maken, en de zwaksten der samenleving met brood en een stuk kleding in te lijven in het Rijk van Babylon.

Zeg me dat het niet zo is
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_209414470
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 20:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat kun je doen door bijvoorbeeld hun eigen websites te bezoeken.

Niet dat dat zin heeft, want dit is je werkwijze:

De Jezuïeten, om maar wat te noemen, behelst een orde van geestelijken die de drie beloften van armoede, kuisheid en gehoorzaamheid hebben afgelegd. Een Jezuiët bezit als persoon weinig tot niets; niet ter ophemeling van armoede als fenomeen, maar om spaarzaamheid met middelen te betrachten en t.a.t. middelen ter beschikking te stellen van 'de ander', vooral de meest kwetsbare. Dit doet de Jezuïet vanuit de oproep van Jezus om voor de 'minsten' te zorgen, materialisme en rijkdom te verwerpen en te delen wat men heeft.

https://jesuits-eum.org/become-a-jesuit/living-our-vows/

Staat ook al een behoorlijk aantal jaartjes in hun ordeverklaring.

Daar maak jij iets van als:

Dat zéggen de Jezuïeten wel, maar uit dit Jack Chick stripverhaal/Kent Hovind filmpje/deze vage website over NWO/Illuminatie/WEF blijkt dat ze EIGENLIJK niet alleen enorme rijkdom en macht hebben - verkregen van de machtigen der aarde die ze aansturen en besturen - maar die fondsen vooral aanwenden om de heilige Reformatie ongedaan te maken, en de zwaksten der samenleving met brood en een stuk kleding in te lijven in het Rijk van Babylon.

Zeg me dat het niet zo is
Ik zeg, Gods zegen gewenst. Meer heb ik je niet te zeggen.
pi_209414580
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 19:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Dit geldt alleen als de vooronderstelling geldt dat ieder lid van een organisatie ook precies weet waar die organisatie voor staat.

En die vooronderstelling geldt niet altijd.

Zo lezen we bijv. in de handleiding van de Schotse Rite van de Amerikaanse vrijmetselarij dat de lagere graden met opzet worden misleid en niet wordt verteld wat de leer van de ingewijden is, omdat zij die leer niet verdienen.

Dit geldt niet alleen voor de vrijmetselarij, maar ook voor andere organisaties waarbij er een leer is voor het gepeupel, de massa's, en een leer voor de ingewijden, een kleine elite.

Zulke organisaties bestaan dankzij het lidmaatschap van vele onwetenden die hun geld, tijd en energie in de organisatie steken, in de veronderstelling dat ze weten waar de organisatie voor staat, maar in werkelijkheid is er dus een kant van de organisatie die ze niet kennen.

Zo zul je in een vrijmetselaarsloge het heilige boek tegenkomen van de religie die in een bepaald land dominant is: de bijbel, koran, baghad vita, enz.

Echter zijn deze boeken slechts symbolen. Als je de werken leest van ingewijde vrijmetselaars, zul je zien dat de werkelijke leer van de vrijmetselarij Luciferianisme is. Zij geloven dat de god van de bijbel Adonai het kwade principe is, en de slang of Lucifer het goede principe. Zij gaan er dus zelf vanuit dat zij het goede aanhangen, maar vanuit het oogpunt van een christen is dit precies andersom.

En de niet-ingewijde lagere graden denken dat ze lid zijn van een christelijke, islamitische of andere organisatie die goede dingen doet.

Daarom kun je iemands lidmaatschap niet gelijk stellen aan volledige kennis van een bepaalde organisatie en waar die voor staat. Dat is veel te kort door de bocht.
Heb je hem weer met zijn vooroordelen en complotten aangaande VM... Echt, word je niet moe van je eigen?

Jij hebt geen enkele graad, en je wilt mensen die wel graden hebben als onwetend weg zetten. Die volgen natuurlijk per ongeluk de grote boze duivel. Dat weet jij, van iemand die ook nooit is ingewijd maar doet alsof om boeken te verkopen en geld te verdienen aan complottheoritici.

Men houdt overigens de riten en graden verborgen voor anderen zodat zij die ervaring zelf ook gaan meemaken. Zoals ik geen video's van de Europese Tour van Bruce Springsteen ben gaan kijken voor 27 mei, omdat ik anders precies wist wat er komen ging.
En niet om te misleiden, zoals jij denkt.
pi_209414590
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 21:14 schreef BjG956 het volgende:

[..]
Heb je hem weer met zijn vooroordelen en complotten aangaande VM... Echt, word je niet moe van je eigen?

Jij hebt geen enkele graad, en je wilt mensen die wel graden hebben als onwetend weg zetten. Die volgen natuurlijk per ongeluk de grote boze duivel. Dat weet jij, van iemand die ook nooit is ingewijd maar doet alsof om boeken te verkopen en geld te verdienen aan complottheoritici.

Men houdt overigens de riten en graden verborgen voor anderen zodat zij die ervaring zelf ook gaan meemaken. Zoals ik geen video's van de Europese Tour van Bruce Springsteen ben gaan kijken voor 27 mei, omdat ik anders precies wist wat er komen ging.
En niet om te misleiden, zoals jij denkt.
Dat heb ik geciteerd uit hun eigen werken.
pi_209415081
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 20:24 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Tjonge jonge jonge toch.

Als groep waren ze rijk, maar die rijkdom zit allang elders.

Wat vind je eigenlijk van die Amerikaanse dominees met hun villa's en privé jets? En grote kerken met sektarische trekjes waar naast je verstand ook delen van salarissen moeten worden ingeleverd?
pi_209415140
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2023 21:50 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Als groep waren ze rijk, maar die rijkdom zit allang elders.

Wat vind je eigenlijk van die Amerikaanse dominees met hun villa's en privé jets? En grote kerken met sektarische trekjes waar naast je verstand ook delen van salarissen moeten worden ingeleverd?
Walgelijk.

Ik geef ook een deel van mijn salaris aan tienden en giften maar ik weet dat dat geld niet wordt gebruikt voor zelfverrijking.
pi_209415155
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2023 21:50 schreef Beathoven het volgende:
Ook in Nederland manifest.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 5 juni 2023 @ 22:04:45 #172
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209415297
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 21:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ik zeg, Gods zegen gewenst. Meer heb ik je niet te zeggen.
Gods zegen rust reeds op eenieder. Het werk is volbracht, en God zal alles in alles zijn.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 5 juni 2023 @ 22:06:41 #173
382014 Libertarisch
Vrijspreker
pi_209415321
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 22:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Gods zegen rust reeds op eenieder. Het werk is volbracht, en God zal alles in alles zijn.
God is al alles in alles. Alleen dan zonder zegen, je moet er zelf wat van maken omdat je zelf God bent.

Er zijn dus geen enkele excuses.
  maandag 5 juni 2023 @ 22:08:51 #174
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209415350
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 22:06 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
God is al alles in alles. Alleen dan zonder zegen, je moet er zelf wat van maken omdat je zelf God bent.

Er zijn dus geen enkele excuses.
Excuses voor wat? Jezelf isoleren in een grot en gaan mediteren? Wat een genot.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 5 juni 2023 @ 22:10:24 #175
382014 Libertarisch
Vrijspreker
pi_209415372
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 22:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Excuses voor wat? Jezelf isoleren in een grot en gaan mediteren? Wat een genot.
Er zijn geen excuses voor deze wereld. Jij hoopt op een hemel die niet bestaat via een fantasie God met een middelmannetje genaamd Jezus. Wat een kinderachtige onzin, bah

we gaan het leven hier op aarde gewoon beter maken, hier en nu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')