abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 juni 2023 @ 08:45:35 #251
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_209449583
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 20:00 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Nee, als jij dood gaat dan is het of afgelopen of er gebeurd iets anders. Deze vraag beantwoorden, wat gebeurd er na de dood, is erg belangrijk.
Ben net met het boek van van Lommel bezig. Jij hebt het antwoord wat er gebeurt (met een t) ?
  vrijdag 9 juni 2023 @ 10:01:04 #252
382014 Libertarisch
Vrijspreker
pi_209450289
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 08:45 schreef hoatzin het volgende:

[..]
Ben net met het boek van van Lommel bezig. Jij hebt het antwoord wat er gebeurt (met een t) ?
Het is reincarnatie. Het bewustzijn, met alle primitieve kwaliteiten, de emoties de pijnen de geuren de kleuren, creativiteit, intelligentie, mannelijkheid, vrouwelijkheid, dominantie en agressie, etc.

Dit alles manifesteert zich fysiek en recycled zich in de vorm van ervaringen, zoals de ervaring van het mens-zijn. Mens-zijn is een fysieke manifestatie van het bewustzijn en het kan zich eindeloos herhalen en evolueren, bijvoorbeeld richting verlichting of afglijden richting atheisme.
pi_209450327
En opnieuw een topic om zeep geholpen door Libertarisch.
pi_209450418
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 10:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Vind je? Ik vind Libertarisch wel vermakelijk. Haalt nou niet echt het bloed onder m'n nagels vandaan zoals jij dat doet.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_209450489
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 08:45 schreef hoatzin het volgende:

[..]
Leuk boek he? Wat ik zeer interessant vind is dat een medicus die er met zijn neus bovenop zit als mensen hun eigen "overlijden" meemaken in verwarring raakt met wat er gebeurt, iets dat niet strookt met hoe hij is opgeleid.
Ook boeken die vertellen over mensen die verslag doen onder hypnose hoe het leven er uit ziet tussen twee lichaamslevens is erg interessant. Ja, je kunt er wat van zeggen, maar de (vele) verhalen over het leven "boven" kwamen allemaal op hetzelfde neer.
  vrijdag 9 juni 2023 @ 10:54:09 #256
382014 Libertarisch
Vrijspreker
pi_209450842
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 10:20 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Leuk boek he? Wat ik zeer interessant vind is dat een medicus die er met zijn neus bovenop zit als mensen hun eigen "overlijden" meemaken in verwarring raakt met wat er gebeurt, iets dat niet strookt met hoe hij is opgeleid.
Ook boeken die vertellen over mensen die verslag doen onder hypnose hoe het leven er uit ziet tussen twee lichaamslevens is erg interessant. Ja, je kunt er wat van zeggen, maar de (vele) verhalen over het leven "boven" kwamen allemaal op hetzelfde neer.
De hele boodschap van Lommel is dat het bewustzijn niet door het brein wordt geproduceerd omdat het bewust zijn doorgaat wanneer de hersenen zijn gestopt met functioneren.

De BDE wetenschappers hebben zo dicht mogelijk bij bewijs voor een leven na de dood geprobeerd te komen, maar het is nét niet gelukt...
  vrijdag 9 juni 2023 @ 11:46:17 #257
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_209451295
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 10:54 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
De hele boodschap van Lommel is dat het bewustzijn niet door het brein wordt geproduceerd omdat het bewust zijn doorgaat wanneer de hersenen zijn gestopt met functioneren.

De BDE wetenschappers hebben zo dicht mogelijk bij bewijs voor een leven na de dood geprobeerd te komen, maar het is nét niet gelukt...
Dat laatste geeft Lommel ook toe. Wat er nà de periode van BDE (met de nadruk op B)gebeurt weet vooralsnog niemand.
pi_209451763
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 10:54 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Bewijzen zijn niet leveren, nooit. Dat weet Van Lommel ook. De wetenschap wil bewijzen, en daar is wetenschap ook voor bedoeld. Daarom is het ook niet onlogisch dat BDE's gerekend moeten worden onder pseudowetenschappen.
pi_209451955
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 11:46 schreef hoatzin het volgende:

[..]
Dat laatste geeft Lommel ook toe. Wat er nà de periode van BDE (met de nadruk op B)gebeurt weet vooralsnog niemand.
Mijn jongere broer loopt nog lekker rond na een BDE, B is is dus niet werkelijk dood.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_209452173
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 10:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Je kunt je ook verdiepen in wat Libertarisch tracht over te brengen.

Er is een rede dat men zoveel waarde hecht aan meditatie, het inkeren.
Niet dat ik het overal mee eens ben, reïncarnatie daar kan ik bijvoorbeeld niet achter staan.
Bovendien kan er geen sprake zijn van een pad, oosters westers of wat dan ook dat naar waarheid zou leiden.
Inkeren betekent ook vooral in de spiegel kijken, onderzoeken, wat ben ik, wat doe ik, waarom reageer ik zo als ik doe, wat zijn de beweegredenen erachter.
Tijdens dat inkeren doet het wereldse er niet toe want dat is dan volledig los gelaten, indien niet dan is er geen sprake van meditatie en is de wereld en dus kennis leidend waardoor het in feite een soort van selfhypnose word dat nergens toe leidt.
  vrijdag 9 juni 2023 @ 13:23:23 #261
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_209452248
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 12:53 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Mijn jongere broer loopt nog lekker rond na een BDE, B is is dus niet werkelijk dood.
Hoe heeft hij het ervaren?
pi_209452288
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 13:23 schreef hoatzin het volgende:

[..]
Hoe heeft hij het ervaren?
Als een soort slippen om het zo te omschrijven, je gaat je heel vredig voelen omdat alle pijn verdwijnt.
Het is als een soort overgave en in dat moment is doodgaan ook helemaal niet beangstigend meer.
Alles word wit en dan is het over.
2 dagen later werd hij wakker op de ic.
  vrijdag 9 juni 2023 @ 13:30:32 #263
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_209452324
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 13:27 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Als een soort slippen om het zo te omschrijven, je gaat je heel vredig voelen omdat alle pijn verdwijnt.
Het is als een soort overgave en in dat moment is doodgaan ook helemaal niet beangstigend meer.
Alles word wit en dan is het over.
2 dagen later werd hij wakker op de ic.
Mijn oom is als driejarig jongetje bijna verdronken. Die vertelde naderhand nadat hij was gereanimeerd dat het "heel mooi" was onder water. Of dit en BDE was is niet duidelijk. Hij is inmiddels D.
pi_209452350
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 13:30 schreef hoatzin het volgende:

[..]
Mijn oom is als driejarig jongetje bijna verdronken. Die vertelde naderhand nadat hij was gereanimeerd dat het "heel mooi" was onder water. Of dit en BDE was is niet duidelijk. Hij is inmiddels D.
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 13:30 schreef hoatzin het volgende:

[..]
Ik kan me voorstellen dat dat het misschien ook wel was omdat zoals je schrijft "heel mooi".
Dan is er naar mijn mening geen sprake meer van paniek.
pi_209453611
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 20:00 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Nee, als jij dood gaat dan is het of afgelopen of er gebeurd iets anders. Deze vraag beantwoorden, wat gebeurd er na de dood, is erg belangrijk.
(gebeurT in dit geval, sorry....) Dat is zo. Maar over het algemeen kun je stellen dat de waarheid oneindig veel aspecten heeft.
  vrijdag 9 juni 2023 @ 15:49:39 #266
382014 Libertarisch
Vrijspreker
pi_209453700
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 15:41 schreef Ripples het volgende:

Maar over het algemeen kun je stellen dat de waarheid oneindig veel aspecten heeft.
Maar ik accepteer pure subjectiviteit niet. Het is niet zo dat jij het valhalla krijgt en ik nirvana. Als reincarnatie klopt, dan klopt het voor iedereen. Als Jezus de Waarheid is, dan geldt het voor iedereen. Als atheisme de waarheid is, dan geldt dat voor iedereen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Libertarisch op 09-06-2023 15:55:03 ]
pi_209453748
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 20:02 schreef BjG956 het volgende:

[..]
Ik heb het steeds over andere religies :D

Dat maakt het een sekte "wij hebben gelijk en hunnie niet".. Wij-zij denken etc.
Een sekte is toch een geloofsgemeenschap binnen een religie die afwijkt in leer met andere stromingen binnen die religie. Vaak met een eigen boek als het 'boek van Mormon' of een afwijkende bijbel en ook nog eens allerlei enge beknellende regeltjes heeft en een popie-jopie leider?

Maar in jouw optiek moet ik het dan zien als dat een religie als het christendom 1 grote sekte is met daarin verschillende sekten?
pi_209454571
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 15:54 schreef Ripples het volgende:

[..]
Een sekte is toch een geloofsgemeenschap binnen een religie die afwijkt in leer met andere stromingen binnen die religie. Vaak met een eigen boek als het 'boek van Mormon' of een afwijkende bijbel en ook nog eens allerlei enge beknellende regeltjes heeft en een popie-jopie leider?

Maar in jouw optiek moet ik het dan zien als dat een religie als het christendom 1 grote sekte is met daarin verschillende sekten?
Het was eerst toch ook een sekte, een sekte van joden? Die een ander idee van jodendom hadden?
En toen werd het groter en werd het een godsdienst.

Jezus was toen de popie jopie leider, of nog beter Paulus.
pi_209457263
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 13:14 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Je kunt je ook verdiepen in wat Libertarisch tracht over te brengen.

Er is een rede dat men zoveel waarde hecht aan meditatie, het inkeren.
Niet dat ik het overal mee eens ben, reïncarnatie daar kan ik bijvoorbeeld niet achter staan.
Bovendien kan er geen sprake zijn van een pad, oosters westers of wat dan ook dat naar waarheid zou leiden.
Inkeren betekent ook vooral in de spiegel kijken, onderzoeken, wat ben ik, wat doe ik, waarom reageer ik zo als ik doe, wat zijn de beweegredenen erachter.
Tijdens dat inkeren doet het wereldse er niet toe want dat is dan volledig los gelaten, indien niet dan is er geen sprake van meditatie en is de wereld en dus kennis leidend waardoor het in feite een soort van selfhypnose word dat nergens toe leidt.
Zoals je hierboven (of in een ander topic) kunt lezen heeft hij veelvuldig aan de psychedelica gezeten. Dat is weinig verrassend gezien de duidelijk psychotische denkbeelden die hier worden geuit.

Ik heb dat ook en ik weet precies wat hij bedoelt omdat ik het zelf ook heb ervaren. Ik hoef me daar verder niet in te verdiepen. Ik ben zelf tot de conclusie gekomen dat het gebakken lucht is. Dat heb ik hier een paar dagen terug ook aangetoond door hem voor het blok te zetten op basis van zijn eigen uitspraken, zoals dat hij 'mijn pijn kan voelen' maar niet kon zeggen waar ik pijn had op het moment dat ik hem dat vroeg. Niet dat hij zich daar iets van aantrekt, dat kan ook niet als je hier eenmaal inzit. Dan kun je gewoon alles rechtpraten, hoe tegenstrijdig het ook is. Die ervaring is zo overtuigend, dat het moeilijk is om de mogelijkheid open te houden dat de vork uiteindelijk toch anders in de steel kan zitten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ali_Kannibali op 09-06-2023 21:38:58 ]
pi_209457987
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 21:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Zoals je hierboven (of in een ander topic) kunt lezen heeft hij veelvuldig aan de psychedelica gezeten. Dat is weinig verrassend gezien de duidelijk psychotische denkbeelden die hier worden geuit.

Ik heb dat ook en ik weet precies wat hij bedoelt omdat ik het zelf ook heb ervaren. Ik hoef me daar verder niet in te verdiepen. Ik ben zelf tot de conclusie gekomen dat het gebakken lucht is. Dat heb ik hier een paar dagen terug ook aangetoond door hem voor het blok te zetten op basis van zijn eigen uitspraken, zoals dat hij 'mijn pijn kan voelen' maar niet kon zeggen waar ik pijn had op het moment dat ik hem dat vroeg. Niet dat hij zich daar iets van aantrekt, dat kan ook niet als je hier eenmaal inzit. Dan kun je gewoon alles rechtpraten, hoe tegenstrijdig het ook is. Die ervaring is zo overtuigend, dat het moeilijk is om de mogelijkheid open te houden dat de vork uiteindelijk toch anders in de steel kan zitten.
Je vind jezelf wel erg belangrijk he?

Wij (lees andere users) hebben jou nog veel vaker voor "het blok" gezet en dat weerhoudt je ook niet ervan om te blijven reageren en christelijk te blijven..

Jij beweert steeds dat jouw God liefde is, maar als je het OT leest of Openbaring dan weet je dat dit niet zo is. OF het is een totaal andere liefde dan wij mensen liefde noemen. Een dictatoriale liefde zeg maar.
pi_209458283
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 21:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik denk dat hij dat heel anders bedoeld heeft maar goed ik heb dat allemaal niet gevolgd.
Pijn die jij kan voelen is een pijn die ieder mens kan voelen, we zijn immers niet verschillend van elkaar.
Dus gaat het niet om dat hij jouw pijn kan voelen die je op dit moment misschien zou hebben.
Afijn Libertarisch zal ongetwijfeld zelf reageren vermoedt ik.
In de jaren 90 was het blijkbaar mode om ervaringen te hebben dmv Salvia of dergelijk hallucinogeen, ik heb er nimmer behoefte aan gehad maar ga mensen die dat wel ooit gebruikt hebben er niet om wegzetten.
  zaterdag 10 juni 2023 @ 00:12:59 #272
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209459092
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 22:46 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Ik denk dat hij dat heel anders bedoeld heeft maar goed ik heb dat allemaal niet gevolgd.
Pijn die jij kan voelen is een pijn die ieder mens kan voelen, we zijn immers niet verschillend van elkaar.
Dus gaat het niet om dat hij jouw pijn kan voelen die je op dit moment misschien zou hebben.
In de jaren 90 was het blijkbaar mode om ervaringen te hebben dmv Salvia of dergelijk hallucinogeen, ik heb er nimmer behoefte aan gehad maar ga mensen die dat wel ooit gebruikt hebben er niet om wegzetten.
Ali beschrijft vooral zichzelf.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_209459116
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 22:46 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Zoals ik zei: je kunt je er altijd uitkletsen als je wil. Hij zei letterlijk dat als iemand mij in de ballen trapt, hij dat zou kunnen voelen omdat hij mijn pijn kan voelen, want hij is ik en ik ben hem, en wij zijn allemaal een bewustzijn.

Maar als je dan vraagt wat voor pijn je hebt, komt er geen antwoord.

Het is gebakken lucht, maar als je wil kun je je er altijd uitkletsen.
pi_209459167
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 00:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Zoals ik zei: je kunt je er altijd uitkletsen als je wil. Hij zei letterlijk dat als iemand mij in de ballen trapt, hij dat zou kunnen voelen omdat hij mijn pijn kan voelen, want hij is ik en ik ben hem, en wij zijn allemaal een bewustzijn.

Zoals ik eerder schreef, ik heb het niet gevolgd.
pi_209459221
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 00:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Heb je het over jezelf en de Bijbel Ali?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')