abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209426740
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 22:36 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Hij heeft het waarschijnlijk meer zelf aangestuurd dan zelf geschreven. Zijn karakter is nogal een marketing hit. Beetje niksdoen op TV omringt door vrouwen die doen alsof ze dommer zijn dan ze werkelijk zijn (eentje heeft een PhD.) .

[ afbeelding ]

Hij schijnt nu in een Turkse gevangenis te zitten.
Deze personen zijn de definitie van 'zielloos' :D

Oef, een Turkse gevangenis. Daar zou ik geen zin in hebben :P
  woensdag 7 juni 2023 @ 08:52:56 #227
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_209427689
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 23:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
En? Dan is het toch nog geen aanbidding van de Christelijke God. Daar had ik het over.
En ik had het over oprecht.
pi_209436146
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 04:23 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Deze personen zijn de definitie van 'zielloos' :D

Oef, een Turkse gevangenis. Daar zou ik geen zin in hebben :P
Ik volgde 'm zijdelings want het is een excentriek figuur met iets wat lijkt op een agenda.

Hij trok veel kijkers op z'n eigen zender waar hij eigenlijk alleen maar deed wat er toevallig ter tafel kwam en waarop de blondines reageerden. Gaf aan moslim te zijn (en heeft een grote oplage van deze Atlas of Creation ook gratis verstrekt) maar dat zag je er niet aan af. Van links tot rechts had men een soort haat / liefde met die man, niemand kon hem plaatsen. Niet wetende of hij het geloof nu serieus beschouwde of dat alles juist één grote middelvinger naar het geloof toe was. In Turkije werd hij als een TV predikant beschreven maar...

van zoiets was er veel..

Een aardige bijkomstigheid is dat 'creation' met name een brug tussen Moslims en Christenen zou kunnen scheppen. Je ziet aan het boek hetzelfde wat ook een Ken Ham of Kent Hovind had kunnen publiceren. Alleen hadden die dat meer met een Jezussausje gedaan.

[ Bericht 4% gewijzigd door Beathoven op 07-06-2023 21:28:35 ]
pi_209443163
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 23:04 schreef hoatzin het volgende:

[..]
eh...ja hoor, min of meer. Vandaar die enorme verscheidenheid aan scheuringen, hervormingen,reformaties, herstellingen etc etc. in de prot kerken.
Als je gelooft in het offer van Jezus, God zijn liefde en je best doet om goed te leven zonder over de ander te oordelen dan maakt het voor veel kerken tegenwoordig niet meer uit tussen welke 4 muren je kerkt. Helaas geldt dit dan weer niet voor alle kerken.
  donderdag 8 juni 2023 @ 16:51:33 #230
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_209443444
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 16:18 schreef Ripples het volgende:

[..]
Als je gelooft in het offer van Jezus, God zijn liefde en je best doet om goed te leven zonder over de ander te oordelen dan maakt het voor veel kerken tegenwoordig niet meer uit tussen welke 4 muren je kerkt. Helaas geldt dit dan weer niet voor alle kerken.
Dat geloven van het offer van Jezus en God kan ik niet.

Ik doe wel mijn best om goed te leven.
pi_209444080
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2023 21:15 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ik volgde 'm zijdelings want het is een excentriek figuur met iets wat lijkt op een agenda.

Hij trok veel kijkers op z'n eigen zender waar hij eigenlijk alleen maar deed wat er toevallig ter tafel kwam en waarop de blondines reageerden. Gaf aan moslim te zijn (en heeft een grote oplage van deze Atlas of Creation ook gratis verstrekt) maar dat zag je er niet aan af. Van links tot rechts had men een soort haat / liefde met die man, niemand kon hem plaatsen. Niet wetende of hij het geloof nu serieus beschouwde of dat alles juist één grote middelvinger naar het geloof toe was. In Turkije werd hij als een TV predikant beschreven maar...

van zoiets was er veel..

Een aardige bijkomstigheid is dat 'creation' met name een brug tussen Moslims en Christenen zou kunnen scheppen. Je ziet aan het boek hetzelfde wat ook een Ken Ham of Kent Hovind had kunnen publiceren. Alleen hadden die dat meer met een Jezussausje gedaan.
Kevin Hovint ja. Wat een man is dat? Ik heb een dvd gekregen van kennissen van mij die mij weer terug willen bekeren naar de kerk. Uit respect keek ik de dvd, maar nu dient hij als onderzetter.

En nog de bak in vanwege belastingontduiking. Maar hij noemt het vervolging in de naam van Jezus.
pi_209444093
quote:

[..]
Maar ze zijn het er allemaal over eens dat de andere religies allemaal fout zitten. En dat is een kenmerk van een sekte. Net als charismatische leiders die alles bepalen wat men gelooft. En die leiders zijn er met Paulus en Jezus en huidige dominees/pastors/priesters/paus etc.
pi_209444563
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 18:07 schreef BjG956 het volgende:

[..]
Maar ze zijn het er allemaal over eens dat de andere religies allemaal fout zitten. En dat is een kenmerk van een sekte. Net als charismatische leiders die alles bepalen wat men gelooft. En die leiders zijn er met Paulus en Jezus en huidige dominees/pastors/priesters/paus etc.
Euhm, er is natuurlijk sowieso maar 1 waarheid. Dat is dan ook de reden dat de Nederlandse cultuur, of westerse cultuur, een faalvertoning is.

De waarheid is namelijk niet atheisme of christendom.
pi_209445084
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 16:51 schreef hoatzin het volgende:

[..]
Dat geloven van het offer van Jezus en God kan ik niet.

Ik doe wel mijn best om goed te leven.
Ik ook niet. Maar als God bestaat en een beetje een relaxte kerel is zal het ook voor jou allemaal wel goed komen.
pi_209445165
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 18:07 schreef BjG956 het volgende:

[..]
'
Andere religies? Of verschillende stromingen binnen de christelijke religie? Voor wat betreft dat laatste heb ik zelf die indruk niet.
pi_209445182
Alles komt goed!
pi_209445183
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 18:55 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Euhm, er is natuurlijk sowieso maar 1 waarheid. Dat is dan ook de reden dat de Nederlandse cultuur, of westerse cultuur, een faalvertoning is.

Die ene waarheid zal voor jou weer anders zijn dan voor mij?
pi_209445196
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 18:55 schreef Libertarisch het volgende:
Bron?
pi_209445200
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 19:59 schreef Ripples het volgende:

[..]
Die ene waarheid zal voor jou weer anders zijn dan voor mij?
Nee, als jij dood gaat dan is het of afgelopen of er gebeurd iets anders. Deze vraag beantwoorden, wat gebeurd er na de dood, is erg belangrijk.
pi_209445208
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 20:00 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Nee, als jij dood gaat dan is het of afgelopen of er gebeurd iets anders. Deze vraag beantwoorden, wat gebeurd er na de dood, is erg belangrijk.
Gebeurd :') 2x zelfs.
pi_209445220
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 20:00 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Bron?
Iedereen die zijn best doet weet dat het bewustzijn de meest fundamentele realiteit is. De waarheid zit dus in de buurt van oosterse spirituele tradities. Dat komt neer op reincarnatie.
pi_209445230
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 19:57 schreef Ripples het volgende:

[..]
'
Andere religies? Of verschillende stromingen binnen de christelijke religie? Voor wat betreft dat laatste heb ik zelf die indruk niet.
Ik heb het steeds over andere religies :D

Dat maakt het een sekte "wij hebben gelijk en hunnie niet".. Wij-zij denken etc.
pi_209445942
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 20:02 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Iedereen die zijn best doet weet dat het bewustzijn de meest fundamentele realiteit is. De waarheid zit dus in de buurt van oosterse spirituele tradities. Dat komt neer op reincarnatie.
Dat vroeg ik niet. Ik vroeg hoe je zo zeker weet dat atheïsme en het christelijk geloof geen waarheid zijn. Dan met je echt met iets beters komen dan dit lulverhaal waar niemand wat aan heeft.
pi_209446278
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 18:06 schreef BjG956 het volgende:

[..]
Kevin Hovint ja. Wat een man is dat? Ik heb een dvd gekregen van kennissen van mij die mij weer terug willen bekeren naar de kerk. Uit respect keek ik de dvd, maar nu dient hij als onderzetter.

En nog de bak in vanwege belastingontduiking. Maar hij noemt het vervolging in de naam van Jezus.
Hij is nog steeds on-the-roll. Komt ie.

"Hovind began serving a ten-year prison sentence in January 2007 for federal convictions for failing to pay taxes, obstructing federal agents, and structuring cash transactions. In September 2021, Hovind was convicted of domestic violence against his estranged wife. "

pi_209446459
quote:

Dat eerste heb ik gedaan. Het tweede deed ik ook, helaas werd er mooi misbruik van gemaakt; in de eerste plaats door al die evangelischen die dat eerste propageerden en als smeermiddeltje gebruiken.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_209446614
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 21:38 schreef blomke het volgende:

[..]
Dat eerste heb ik gedaan. Het tweede deed ik ook, helaas werd er mooi misbruik van gemaakt; in de eerste plaats door al die evangelischen die dat eerste propageerden en als smeermiddeltje gebruiken.
Evangelisten gaan er inderdaad niet akkoord mee dat iemand voor zichzelf gelooft en niet naar hun kerk gaat. Zoeken de meest kwetsbaren, overwelmen ze met vriendschap en "kennis" en als je ooit zo'n kerk uitwil laat de hele commune je vallen.

Dat is ter plaatse je hemel- en hel ervaring die ze maar al te graag vorm willen geven.

Ik ben nooit gelovig geweest, daarom vraag ik me ook af wat voor jou het allereerste zetje naar buiten het geloof is geweest. Wat was zeg maar het allereerste puntje tot verlichting?
pi_209446771
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2023 21:50 schreef Beathoven het volgende:
Ik ben nooit gelovig geweest, daarom vraag ik me ook af wat voor jou het allereerste zetje naar buiten het geloof is geweest. Wat was zeg maar het allereerste puntje tot verlichting?
Paar praktische zaken:

De ongerijmdheid van de bijbelse boodschap: zaken zoals creationisme, de kruisdood, de wederopstanding. Verder had ik in m'n (studenten)tijd, een periode dat ik op zoek moest naar de daaruitvloeiende plaats in de maatschappij. Kwam ik bij "mede-gelovige-studenten" met die kwestie, kreeg ik niet meer mee dan: "gewoon een uitkering aanvragen en doorfeesten".....
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_209447381
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 21:01 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Dat vroeg ik niet. Ik vroeg hoe je zo zeker weet dat atheïsme en het christelijk geloof geen waarheid zijn. Dan met je echt met iets beters komen dan dit lulverhaal waar niemand wat aan heeft.
Dat jij het niet kunt begrijpen betekent niet dat het een lulverhaal is. De hele westerse filosofie is tot dezelfde conclusie gekomen, kwantumfysica komt in dezelfde richting (je kunt werk inzien van Donald Hoffman) en je kunt door meditatie je eigen ervaring opdoen.

In tegenstelling tot de pertinente onzin waar de Bijbel mee vol staat.
pi_209448531
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 22:36 schreef Libertarisch het volgende:
westerse filosofie is tot dezelfde conclusie
Vertel.
  vrijdag 9 juni 2023 @ 06:18:10 #250
382014 Libertarisch
Vrijspreker
pi_209448890
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 01:24 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Vertel.
De filosofie zegt dat wat we werkelijk zeker weten is dat het bewustzijn bestaat. Het ''ontologische fundament'' is mentaal/subjectief in plaats van fysiek/objectief. De ''realiteitswaarde'' van het bewustzijn en subjectiviteit is hoger dan dat van materialisme en objectiviteit.

Ik zou dit model voorstellen: De hoogste realiteit is het pure bewustzijn, daarna komen de 'qualia' of kwaliteiten en daarna komt objectiviteit. In dit model is het pure bewustzijn God, de bron van alle kwaliteiten en de Schepper van de objectieve wereld.

Materie bestaat uit kwaliteiten. Niet uit atomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')