Deze personen zijn de definitie van 'zielloos'quote:Op dinsdag 6 juni 2023 22:36 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Hij heeft het waarschijnlijk meer zelf aangestuurd dan zelf geschreven. Zijn karakter is nogal een marketing hit. Beetje niksdoen op TV omringt door vrouwen die doen alsof ze dommer zijn dan ze werkelijk zijn (eentje heeft een PhD.) .
[ afbeelding ]
Hij schijnt nu in een Turkse gevangenis te zitten.
En ik had het over oprecht.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 23:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
En? Dan is het toch nog geen aanbidding van de Christelijke God. Daar had ik het over.
Ik volgde 'm zijdelings want het is een excentriek figuur met iets wat lijkt op een agenda.quote:Op woensdag 7 juni 2023 04:23 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Deze personen zijn de definitie van 'zielloos'
Oef, een Turkse gevangenis. Daar zou ik geen zin in hebben
Als je gelooft in het offer van Jezus, God zijn liefde en je best doet om goed te leven zonder over de ander te oordelen dan maakt het voor veel kerken tegenwoordig niet meer uit tussen welke 4 muren je kerkt. Helaas geldt dit dan weer niet voor alle kerken.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 23:04 schreef hoatzin het volgende:
[..]
eh...ja hoor, min of meer. Vandaar die enorme verscheidenheid aan scheuringen, hervormingen,reformaties, herstellingen etc etc. in de prot kerken.
Dat geloven van het offer van Jezus en God kan ik niet.quote:Op donderdag 8 juni 2023 16:18 schreef Ripples het volgende:
[..]
Als je gelooft in het offer van Jezus, God zijn liefde en je best doet om goed te leven zonder over de ander te oordelen dan maakt het voor veel kerken tegenwoordig niet meer uit tussen welke 4 muren je kerkt. Helaas geldt dit dan weer niet voor alle kerken.
Kevin Hovint ja. Wat een man is dat? Ik heb een dvd gekregen van kennissen van mij die mij weer terug willen bekeren naar de kerk. Uit respect keek ik de dvd, maar nu dient hij als onderzetter.quote:Op woensdag 7 juni 2023 21:15 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik volgde 'm zijdelings want het is een excentriek figuur met iets wat lijkt op een agenda.
Hij trok veel kijkers op z'n eigen zender waar hij eigenlijk alleen maar deed wat er toevallig ter tafel kwam en waarop de blondines reageerden. Gaf aan moslim te zijn (en heeft een grote oplage van deze Atlas of Creation ook gratis verstrekt) maar dat zag je er niet aan af. Van links tot rechts had men een soort haat / liefde met die man, niemand kon hem plaatsen. Niet wetende of hij het geloof nu serieus beschouwde of dat alles juist één grote middelvinger naar het geloof toe was. In Turkije werd hij als een TV predikant beschreven maar...
van zoiets was er veel..
Een aardige bijkomstigheid is dat 'creation' met name een brug tussen Moslims en Christenen zou kunnen scheppen. Je ziet aan het boek hetzelfde wat ook een Ken Ham of Kent Hovind had kunnen publiceren. Alleen hadden die dat meer met een Jezussausje gedaan.
Maar ze zijn het er allemaal over eens dat de andere religies allemaal fout zitten. En dat is een kenmerk van een sekte. Net als charismatische leiders die alles bepalen wat men gelooft. En die leiders zijn er met Paulus en Jezus en huidige dominees/pastors/priesters/paus etc.quote:Op donderdag 8 juni 2023 16:18 schreef Ripples het volgende:
[..]
Als je gelooft in het offer van Jezus, God zijn liefde en je best doet om goed te leven zonder over de ander te oordelen dan maakt het voor veel kerken tegenwoordig niet meer uit tussen welke 4 muren je kerkt. Helaas geldt dit dan weer niet voor alle kerken.
Euhm, er is natuurlijk sowieso maar 1 waarheid. Dat is dan ook de reden dat de Nederlandse cultuur, of westerse cultuur, een faalvertoning is.quote:Op donderdag 8 juni 2023 18:07 schreef BjG956 het volgende:
[..]
Maar ze zijn het er allemaal over eens dat de andere religies allemaal fout zitten. En dat is een kenmerk van een sekte. Net als charismatische leiders die alles bepalen wat men gelooft. En die leiders zijn er met Paulus en Jezus en huidige dominees/pastors/priesters/paus etc.
Ik ook niet. Maar als God bestaat en een beetje een relaxte kerel is zal het ook voor jou allemaal wel goed komen.quote:Op donderdag 8 juni 2023 16:51 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Dat geloven van het offer van Jezus en God kan ik niet.
Ik doe wel mijn best om goed te leven.
'quote:Op donderdag 8 juni 2023 18:07 schreef BjG956 het volgende:
[..]
Maar ze zijn het er allemaal over eens dat de andere religies allemaal fout zitten. En dat is een kenmerk van een sekte. Net als charismatische leiders die alles bepalen wat men gelooft. En die leiders zijn er met Paulus en Jezus en huidige dominees/pastors/priesters/paus etc.
Die ene waarheid zal voor jou weer anders zijn dan voor mij?quote:Op donderdag 8 juni 2023 18:55 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Euhm, er is natuurlijk sowieso maar 1 waarheid. Dat is dan ook de reden dat de Nederlandse cultuur, of westerse cultuur, een faalvertoning is.
De waarheid is namelijk niet atheisme of christendom.
Bron?quote:Op donderdag 8 juni 2023 18:55 schreef Libertarisch het volgende:
De waarheid is namelijk niet atheisme of christendom.
Nee, als jij dood gaat dan is het of afgelopen of er gebeurd iets anders. Deze vraag beantwoorden, wat gebeurd er na de dood, is erg belangrijk.quote:Op donderdag 8 juni 2023 19:59 schreef Ripples het volgende:
[..]
Die ene waarheid zal voor jou weer anders zijn dan voor mij?
Gebeurdquote:Op donderdag 8 juni 2023 20:00 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Nee, als jij dood gaat dan is het of afgelopen of er gebeurd iets anders. Deze vraag beantwoorden, wat gebeurd er na de dood, is erg belangrijk.
Iedereen die zijn best doet weet dat het bewustzijn de meest fundamentele realiteit is. De waarheid zit dus in de buurt van oosterse spirituele tradities. Dat komt neer op reincarnatie.quote:
Ik heb het steeds over andere religiesquote:Op donderdag 8 juni 2023 19:57 schreef Ripples het volgende:
[..]
'
Andere religies? Of verschillende stromingen binnen de christelijke religie? Voor wat betreft dat laatste heb ik zelf die indruk niet.
Dat vroeg ik niet. Ik vroeg hoe je zo zeker weet dat atheïsme en het christelijk geloof geen waarheid zijn. Dan met je echt met iets beters komen dan dit lulverhaal waar niemand wat aan heeft.quote:Op donderdag 8 juni 2023 20:02 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Iedereen die zijn best doet weet dat het bewustzijn de meest fundamentele realiteit is. De waarheid zit dus in de buurt van oosterse spirituele tradities. Dat komt neer op reincarnatie.
Hij is nog steeds on-the-roll. Komt ie.quote:Op donderdag 8 juni 2023 18:06 schreef BjG956 het volgende:
[..]
Kevin Hovint ja. Wat een man is dat? Ik heb een dvd gekregen van kennissen van mij die mij weer terug willen bekeren naar de kerk. Uit respect keek ik de dvd, maar nu dient hij als onderzetter.
En nog de bak in vanwege belastingontduiking. Maar hij noemt het vervolging in de naam van Jezus.
Dat eerste heb ik gedaan. Het tweede deed ik ook, helaas werd er mooi misbruik van gemaakt; in de eerste plaats door al die evangelischen die dat eerste propageerden en als smeermiddeltje gebruiken.quote:Op donderdag 8 juni 2023 16:18 schreef Ripples het volgende:
Evangelisten gaan er inderdaad niet akkoord mee dat iemand voor zichzelf gelooft en niet naar hun kerk gaat. Zoeken de meest kwetsbaren, overwelmen ze met vriendschap en "kennis" en als je ooit zo'n kerk uitwil laat de hele commune je vallen.quote:Op donderdag 8 juni 2023 21:38 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat eerste heb ik gedaan. Het tweede deed ik ook, helaas werd er mooi misbruik van gemaakt; in de eerste plaats door al die evangelischen die dat eerste propageerden en als smeermiddeltje gebruiken.
Paar praktische zaken:quote:Op donderdag 8 juni 2023 21:50 schreef Beathoven het volgende:
Ik ben nooit gelovig geweest, daarom vraag ik me ook af wat voor jou het allereerste zetje naar buiten het geloof is geweest. Wat was zeg maar het allereerste puntje tot verlichting?
Dat jij het niet kunt begrijpen betekent niet dat het een lulverhaal is. De hele westerse filosofie is tot dezelfde conclusie gekomen, kwantumfysica komt in dezelfde richting (je kunt werk inzien van Donald Hoffman) en je kunt door meditatie je eigen ervaring opdoen.quote:Op donderdag 8 juni 2023 21:01 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Dat vroeg ik niet. Ik vroeg hoe je zo zeker weet dat atheïsme en het christelijk geloof geen waarheid zijn. Dan met je echt met iets beters komen dan dit lulverhaal waar niemand wat aan heeft.
Vertel.quote:Op donderdag 8 juni 2023 22:36 schreef Libertarisch het volgende:
westerse filosofie is tot dezelfde conclusie
De filosofie zegt dat wat we werkelijk zeker weten is dat het bewustzijn bestaat. Het ''ontologische fundament'' is mentaal/subjectief in plaats van fysiek/objectief. De ''realiteitswaarde'' van het bewustzijn en subjectiviteit is hoger dan dat van materialisme en objectiviteit.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |