abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_209379764
Rotterdamse vrouwen vol lof over nieuw beeld van jonge, zwarte vrouw bij Centraal Station



Op het Stationsplein in Rotterdam is vrijdagmiddag het reusachtige bronzen beeld van een jonge, zwarte vrouw onthuld. Nadat het doek over het beeld werd weggehaald, volgde een groot applaus uit het publiek. Veel aanwezige vrouwen vertellen dat ze zich herkennen in het beeld.
Het beeld heet Moments Contained en is gemaakt door de Britse kunstenaar Thomas J. Price. De 42-jarige Brit woont in Londen en heeft Caribische roots. De kunstenaar staat bekend om zijn immense bronzen beelden van zwarte mannen en vrouwen die hij zelf 'everymen' en 'everywomen' noemt: het zijn geen specifieke mensen, maar beeltenissen die zijn samengesteld uit de gezichten van meerdere personen. Price was samen met burgemeester Aboutaleb en staatssecretaris Gunay Uslu (Cultuur en Media) aanwezig bij de onthulling. Bij het feestelijke moment werd ook een dansshow opgevoerd.

Oud-PvdA-raadslid Peggy Wijntuin is vol lof over het nieuwe kunstwerk. "Het is fantastisch dat Rotterdam als eerste stad in Nederland de zwarte vrouw laat rijzen, in volle glorie", zegt ze. "Net zoals ze hier bijdraagt aan alles wat deze stad te bieden heeft." Een tweede aanwezige zegt het 'heel erg mooi' te vinden. "Ik heb het beeld nu tien tot twaalf keer bekeken op mijn gemak. En ik vind het schitterend."

'Ze is authentiek en straalt kracht uit'

Zo denkt Shanygne Wiebers er ook over. Wiebers is van Suconnect, een organisatie die zich inzet voor Surinaamse studenten. "Ik vind het een prachtig en inspirerend beeld. Ik denk dat dit ook inspirerend is voor andere jonge vrouwen, die in strijd zijn met zichzelf en met wat er in de rest van de wereld gebeurt."
Choreograaf Sheree Lenting heeft het dansstuk dat werd opgevoerd samen met collega's bedacht. "Ik voel me trots als ik naar het beeld kijk", zegt ze. Dat het beeld geplaatst is in Rotterdam, vindt ze ook belangrijk. "Waar anders dan in Rotterdam? Verder is ze authentiek, ze straalt kracht uit, vrouwelijkheid en het is een vrouw van kleur." Dat het beeld een zwarte vrouw is, maakt haar blij. "Ik zie mezelf terug in het stadsbeeld van Rotterdam."
Twee scholieren uit Schiedam en Rotterdam zijn ook enthousiast. De twee 12-jarigen zeggen het leuk te vinden dat het beeld een zwarte vrouw is. "Dat ze zwart is geeft een fijn gevoel, want ik ben zelf ook gekleurd", zegt een van hen. Haar vriendin vult aan: "Ik vind het mooi, want ze draagt een trainingspak. Heel veel mensen dragen makkelijke kleding.
"
Een 9-jarige scholier uit Curaçao prijst het beeld, omdat het een jonge vrouw is. "Er zijn namelijk al heel veel beelden van witte mannen."



Ook journaliste Sherina Leerdam is erg te spreken over het beeld. “Ik dacht: wow. Dit is écht. Ik ben er trots op Rotterdammer te zijn." Ook zij kan zich herkennen in het kunstwerk. "Een beeld van een volle curvy girl met de rug recht, wat onzeker, maar vastberaden. Heel tof.”

Leerdam noemt het plaatsen van het beeld een historisch moment voor de stad. “Rotterdam is een stad met 175 verschillende nationaliteiten. En die zie je niet altijd terug in de beeldende kunst. Je ziet dat vaak alleen op straat." Dit beeld brengt daar volgens haar verandering in. "Het laat zien dat we trots mogen zijn op de diversiteit van de stad.”

Lol het stukje komt uit de Rijnmond Rotterdam krant, en iedereen spreekt daar lovend? wellicht dat bijv een Volkskrant nog wellicht ook een enkele criticus aan het woord zou laten die wat minder lovend is?

Lees ook : https://www.rijnmond.nl/n(...)ie-op-sneakers-staat

[ Bericht 1% gewijzigd door realnice11 op 02-06-2023 20:58:27 ]
  vrijdag 2 juni 2023 @ 20:26:38 #2
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_209380028
Pure armoede als de enige reden voor dit beeld, en alle bejubeling erover, louter en alleen maar over haar geslacht en huidskleur gaan.

Alsof een donkere vrouw niets kan presteren en niets waard is.
  vrijdag 2 juni 2023 @ 20:27:46 #3
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_209380045
Dik zijn is een prestatie tegenwoordig.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_209380089
JAAAAAAHHHHHHAAAAAAA ZWARTE MENSEN EN ZWARTE VROUWEN EN ZWART ZIJN IS GODVERDOMME FANTASTISCH!!!!!
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_209380166
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 20:27 schreef Kaneelstokje het volgende:
Dik zijn is een prestatie tegenwoordig.
Vrouw wordt vaak ietsje dik omdat dit in de evolutie is bepaald dan is het vet in haar lichaam voedsel voor de komende babies...
pi_209380182
quote:
16s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 20:30 schreef FlippingCoin het volgende:
JAAAAAAHHHHHHAAAAAAA ZWARTE MENSEN EN ZWARTE VROUWEN EN ZWART ZIJN IS GODVERDOMME FANTASTISCH!!!!!
Meestal met dit soort beelden poept ook op een dag een vogel op haar hoofd :)
  vrijdag 2 juni 2023 @ 20:38:57 #7
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_209380237
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_209380241
Oh mah gawd, this shit fareal?
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_209380261
quote:
Van links naar rechts of je ze zou doen.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_209381130
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 20:26 schreef T-zooi het volgende:
Pure armoede als de enige reden voor dit beeld, en alle bejubeling erover, louter en alleen maar over haar geslacht en huidskleur gaan.

Alsof een donkere vrouw niets kan presteren en niets waard is.
Hier een wat ouder artikel, met wat meer achtergrondinformatie over het beeld.
  vrijdag 2 juni 2023 @ 22:12:37 #11
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_209381548
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 21:43 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Hier een wat ouder artikel, met wat meer achtergrondinformatie over het beeld.
Dit maakt het toch niet veel beter of wel? Sterker nog dit bevestigd mijn kritiek alleen maar.
quote:
als tegenpool van een machtige witte man op een paard
En dan nog die gebalde vuisten.

Dus haar enige waarde is dat ze geen blanke man is.

Is er dan echt geen enkele andere reden dat een donkere vrouw geëerd kan worden? Ik zou het als vernederend en denigrerend ervaren.
pi_209381864
Denigrerend.
Conscience do cost.
pi_209381917
100306_3926_Wigger.jpg
pi_209382282
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 22:12 schreef T-zooi het volgende:

[..]
Dit maakt het toch niet veel beter of wel? Sterker nog dit bevestigd mijn kritiek alleen maar.
[..]
En dan nog die gebalde vuisten.

Dus haar enige waarde is dat ze geen blanke man is.

Is er dan echt geen enkele andere reden dat een donkere vrouw geëerd kan worden? Ik zou het als vernederend en denigrerend ervaren.
Je citeert een stukje tekst uit het artikel dat direct daarna juist flink genuanceerd wordt.
  vrijdag 2 juni 2023 @ 23:44:01 #15
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_209382770
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 23:00 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Je citeert een stukje tekst uit het artikel dat direct daarna juist flink genuanceerd wordt.
Dit kun je niet nuanceren. Dat is hersengymnastiek.
pi_209383074
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 23:44 schreef T-zooi het volgende:

[..]
Dit kun je niet nuanceren. Dat is hersengymnastiek.
Er staat dat het een interpretatie zou kunnen zijn van het beeld, maar dat iedereen er zelf een andere betekenis aan kan geven.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 00:47:43 #17
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_209383234
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 00:22 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Er staat dat het een interpretatie zou kunnen zijn van het beeld, maar dat iedereen er zelf een andere betekenis aan kan geven.
'Ze' kunnen alles zeggen.
pi_209383246
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 00:47 schreef T-zooi het volgende:

[..]
'Ze' kunnen alles zeggen.
Ze? Ik zou je toch echt aanraden om het artikel nog eens na te lezen.
pi_209383409
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 20:39 schreef NaarMensje het volgende:
Oh mah gawd, this shit fareal?
beelden zijn ook gewoon vaak saai, je loopt er langs en het boeit je weinig? en dan daarna gewoon lekker je eigen ding doen?

an sich kan je dan wel leuk met de vrouw op de foto? :) en dan raar gezicht maken?
pi_209383518
Dat ophemelen van zwarte mensen is ook weer zoiets achterlijks dat uit de VS is over komen waaien.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2023 02:14:45 ]
  zaterdag 3 juni 2023 @ 02:20:06 #21
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_209383530
Zo’n mooi station en dan zo’n matig kunstwerk op het plein. :')
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_209383557
Is die 3e van links nou een excuusblanke?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 02:29:19 #23
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_209383558
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 02:27 schreef Het_Bokje het volgende:
Is die 3e van links nou een excuusblanke?
Mud shark.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
  zaterdag 3 juni 2023 @ 03:42:08 #24
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_209383643
Zwarten hebben echt een gigantisch minderwaardigheidscomplex he :')
  zaterdag 3 juni 2023 @ 03:53:51 #25
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_209383658
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 03:42 schreef BaksteenMongool het volgende:
Zwarten hebben echt een gigantisch minderwaardigheidscomplex he :')
Proud member of the IDGAF+FU2 community
  zaterdag 3 juni 2023 @ 04:00:57 #26
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_209383668
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 03:53 schreef KillemWieft het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Waarom zijn het altijd die trutjes met die gigantische oorbellen die zich laten volblaffen door een zwarte? :')
pi_209383670
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 03:53 schreef KillemWieft het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
  zaterdag 3 juni 2023 @ 04:05:45 #28
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_209383673
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 04:00 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]
Waarom zijn het altijd die trutjes met die gigantische oorbellen die zich laten volblaffen door een zwarte? :')
:')
Proud member of the IDGAF+FU2 community
  zaterdag 3 juni 2023 @ 04:13:13 #29
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_209383688
-gastedit-

[ Bericht 97% gewijzigd door SwJ op 03-06-2023 11:27:03 ]
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_209384017
"Rotterdamse vrouwen"
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_209384259
Ik ben ook vol lof. Witlof welteverstaan.
Ik vind dit beeld kwetsend voor iedereen die geen zwarte vrouw van +80kg is.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_209384339
allemaal boos omdat het beeld een zwarte vrouw is lol
pi_209384404
quote:
Twee scholieren uit Schiedam en Rotterdam zijn ook enthousiast. De twee 12-jarigen zeggen het leuk te vinden dat het beeld een zwarte vrouw is. "Dat ze zwart is geeft een fijn gevoel, want ik ben zelf ook gekleurd", zegt een van hen. Haar vriendin vult aan: "Ik vind het mooi, want ze draagt een trainingspak. Heel veel mensen dragen makkelijke kleding."

Een 9-jarige scholier uit Curaçao prijst het beeld, omdat het een jonge vrouw is. "Er zijn namelijk al heel veel beelden van witte mannen."
Gaat lekker daar in Rotterdam. Snel, nog meer van dit soort standbeelden om racisme op te lossen.
pi_209384711
Wat doet een 9-jarige scholier uit Curaçao hier? Moet die niet op Curaçao op school zitten? :')

quote:
"Ik vind het mooi, want ze draagt een trainingspak."
Zwarte tokkies _O_

(heeft dat beeld nou Nike's aan? je zou crocs verwachten. :P Of zou dat cultural appropriation zijn? :7 )
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_209387687
Schopje NWS
  zaterdag 3 juni 2023 @ 15:49:31 #36
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_209387747
Ach hier in Rotterdam Zuid zie je bijna geen 'blanken'' meer, en als ze wel blank zijn, praten die meiden zelf ook al met een Antilliaans accent, of het zijn Oost Europeanen.

Moet je eens op een vrijdagavond naar een willekeurige kermis gaan in Rotterdam.
Ik denk dat het aantal Nederlanders nog net 10% is. :P
  zaterdag 3 juni 2023 @ 15:54:06 #38
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209387793
Een beeld van een dik slonzig gekleed meisje, waarbij het dan erg belangrijk is om te vermelden dat dit schijnbaar een meisje van kleur moet voorstellen. Ik had dat trouwens uit het beeld niet opgemaakt. Bijzonder toch hoe dit soort rare identiteitspolitiek steeds op de voorgrond weet te komen, het geeft aan uit welk politiek hout veel beleidsmakers van tegenwoordig gesneden zijn. Dit standbeeld weet eigenlijk wel op mooie wijze aan te tonen wat er met de hedendaagse cultuur allemaal mis is. Het enige wat er nog ontbreekt is een mobiel in de hand, een vuist omhoog en een mes in de broekzak.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_209387798
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 20:11 schreef realnice11 het volgende:
"Ik voel me trots als ik naar het beeld kijk", zegt ze. Dat het beeld geplaatst is in Rotterdam, vindt ze ook belangrijk. "Waar anders dan in Rotterdam? Verder is ze authentiek, ze straalt kracht uit, vrouwelijkheid en het is een vrouw van kleur." Dat het beeld een zwarte vrouw is, maakt haar blij. "Ik zie mezelf terug in het stadsbeeld van Rotterdam."
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 3 juni 2023 @ 16:07:03 #40
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_209388030
Om het helemaal politiek correct te maken, moeten ze naast dit zwarte meisje, 2 beelden zetten die hangen op een bankje, een gucci petje dragen en eentje die net een klodder spuug op de grond tuft, uiteraard mat een Adidas trainingspak, en nike schoenen, met de tekst '60 jaar migratie vanuit het Rif-Gebergte'
pi_209388073
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 20:11 schreef realnice11 het volgende:
Anne Frank was ook een zwart meisje
pi_209388188
btje chubby
pi_209388201
Met je handen in de zak, trainingsbroek en sportschoenen aan.

En dit straalt "kracht" uit!!?? Really?
:')

En dit moet wat? De Rotterdammer vertegenwoordigen?

Het standbeeld van de Dokwerker, dié straalt kracht uit. En niet iemand die te lui is om haar handen uit de zakken te halen..
pi_209388256
quote:
16s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 20:30 schreef FlippingCoin het volgende:
JAAAAAAHHHHHHAAAAAAA ZWARTE MENSEN EN ZWARTE VROUWEN EN ZWART ZIJN IS GODVERDOMME FANTASTISCH!!!!!
Erik, ik gooi je van de lijn, hoor!

Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_209388421
Wat leuk voor Natascha Harlequin! :')
pi_209389033
Ik kwam er vanochtend toevallig. Ondanks de zure, nogal dommige reacties hier, lijkt het beeld meteen heel populair. Je ziet de een na de ander foto's maken. Op een gegeven moment stond er zelfs een kleine rij van mensen die met haar op de foto wilden. En dat waren mensen van alle leeftijden, huidskleur, geslacht.

Kortom, het valt op en mensen vinden het leuk. Lijkt me dus een geslaagd cadeau aan de stad. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2023 17:00:05 ]
  zaterdag 3 juni 2023 @ 17:06:54 #47
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_209389185
Rotterdamse mannen vol lof over nieuw beeld van oude, blanke man bij Centraal Station

d2dff68b-c38b-38d7-aa30-a04a9d70ed4e.jpg

Op het Stationsplein in Rotterdam is vrijdagmiddag het reusachtige bronzen beeld van een oude, blanke man onthuld. Nadat het doek over het beeld werd weggehaald, volgde een groot applaus uit het publiek. Veel aanwezige mannen vertellen dat ze zich herkennen in het beeld.
Het beeld heet Moments Contained en is gemaakt door de Britse kunstenaar Thomas J. Price. De 42-jarige Brit woont in Londen en heeft Caribische roots. De kunstenaar staat bekend om zijn immense bronzen beelden van blanke mannen en vrouwen die hij zelf 'everymen' en 'everywomen' noemt: het zijn geen specifieke mensen, maar beeltenissen die zijn samengesteld uit de gezichten van meerdere personen. Price was samen met burgemeester Aboutaleb en staatssecretaris Gunay Uslu (Cultuur en Media) aanwezig bij de onthulling. Bij het feestelijke moment werd ook een dansshow opgevoerd.

Oud-PvdA-raadslid Peggy Wijntuin is vol lof over het nieuwe kunstwerk. "Het is fantastisch dat Rotterdam als eerste stad in Nederland de blanke man laat rijzen, in volle glorie", zegt ze. "Net zoals ze hier bijdraagt aan alles wat deze stad te bieden heeft." Een tweede aanwezige zegt het 'heel erg mooi' te vinden. "Ik heb het beeld nu tien tot twaalf keer bekeken op mijn gemak. En ik vind het schitterend."

‘Hij is authentiek en straalt kracht uit'

Zo denkt Shanygne Wiebers er ook over. Wiebers is van Suconnect, een organisatie die zich inzet voor Surinaamse studenten. "Ik vind het een prachtig en inspirerend beeld. Ik denk dat dit ook inspirerend is voor andere oude mannen , die in strijd zijn met zichzelf en met wat er in de rest van de wereld gebeurt."
Choreograaf Sheree Lenting heeft het dansstuk dat werd opgevoerd samen met collega's bedacht. "Ik voel me trots als ik naar het beeld kijk", zegt ze. Dat het beeld geplaatst is in Rotterdam, vindt ze ook belangrijk. "Waar anders dan in Rotterdam? Verder is hij authentiek, hij straalt kracht uit, mannelijkheid en het is een blanke man." Dat het beeld een blanke man maakt haar blij. "Ik zie mezelf terug in het stadsbeeld van Rotterdam."
Twee scholieren uit Schiedam en Rotterdam zijn ook enthousiast. De twee 12-jarigen zeggen het leuk te vinden dat het beeld een blanke man is. "Dat hij blank is geeft een fijn gevoel, want ik ben zelf ook blank", zegt een van hen. Haar vriendin vult aan: "Ik vind het mooi, want hij draagt een trainingspak. Heel veel mensen dragen makkelijke kleding.
"
Een 9-jarige scholier uit Curaçao prijst het beeld, omdat het een oude man is. "Er zijn namelijk al heel veel beelden van zwarte vrouwen ."

d527fb79-e1d4-3142-89b0-aacac4106de7.jpg

Ook journaliste Sherina Leerdam is erg te spreken over het beeld. “Ik dacht: wow. Dit is écht. Ik ben er trots op Rotterdammer te zijn." Ook zij kan zich herkennen in het kunstwerk. "Een beeld van een atletische man met de rug recht, wat onzeker, maar vastberaden. Heel tof.”

Leerdam noemt het plaatsen van het beeld een historisch moment voor de stad. “Rotterdam is een stad met 175 verschillende nationaliteiten. En die zie je niet altijd terug in de beeldende kunst. Je ziet dat vaak alleen op straat." Dit beeld brengt daar volgens haar verandering in. "Het laat zien dat we trots mogen zijn op de diversiteit van de stad.”


Hoe belachelijk het is lees je pas als je zwart met blank en vrouw met man verwisseld
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_209389292
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 17:06 schreef LXIV het volgende:
Hoe belachelijk het is lees je pas als je zwart met blank en vrouw met man verwisseld
Jij vindt het belachelijk, vooral omdat je zelf een oude blanke man bent die zich blijkbaar geen voorstelling kan maken hoe het is om een zwarte vrouw te zijn. Of je überhaupt te verplaatsen in andere mensen.

Het beeld wordt overduidelijk door heel veel mensen wel gewaardeerd, men vindt het inspirerend, en wie de fuck ben jij dan om dat af te doen als "belachelijk"?
  zaterdag 3 juni 2023 @ 20:04:36 #49
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_209391029
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 17:13 schreef Farenji het volgende:

[..]
Jij vindt het belachelijk, vooral omdat je zelf een oude blanke man bent die zich blijkbaar geen voorstelling kan maken hoe het is om een zwarte vrouw te zijn. Of je überhaupt te verplaatsen in andere mensen.

Het beeld wordt overduidelijk door heel veel mensen wel gewaardeerd, men vindt het inspirerend, en wie de fuck ben jij dan om dat af te doen als "belachelijk"?
Omdat het op geen enkele verdienste maar enkel op ras en geslacht is gebaseerd
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 20:15:34 #50
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209391148
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 17:13 schreef Farenji het volgende:

[..]
Jij vindt het belachelijk, vooral omdat je zelf een oude blanke man bent die zich blijkbaar geen voorstelling kan maken hoe het is om een zwarte vrouw te zijn. Of je überhaupt te verplaatsen in andere mensen.

Het beeld wordt overduidelijk door heel veel mensen wel gewaardeerd, men vindt het inspirerend, en wie de fuck ben jij dan om dat af te doen als "belachelijk"?
Een standbeeld plaatsen enkel vanwege bepaalde onveranderlijke kenmerken is ook belachelijk. De kritiek is dus begrijpelijk. Standbeelden worden normaal gezien geplaatst van historische en/of belangrijke personen, die een significante rol hebben gespeeld en/of een bijzondere prestatie hebben neergezet. Het zijn van dikke, jonge vrouw van kleur, die zich slonzig kleed, valt simpelweg niet in deze categorie.

[ Bericht 7% gewijzigd door HowardRoark op 03-06-2023 20:24:19 ]
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')