abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_209378530
De documentaire over Minister Kaag ‘Van Beiroet tot Binnenhof’ heette van origine ‘Minister van Hoop’.

Kaag heeft die hoop helaas niet waar weten te maken. Niet per se erg, vooral een constatering. Nu de vervolgstappen van Kaag aan de orde van de dag zijn is open ik bij deze het gesprek over wie een eventuele opvolger zou kunnen zijn.

In de hoedanigheid van Minister van Hoop is Joram van Klaveren wat mij betreft een goede kandidaat. Zijn achtergrond heeft Bijbelse proporties als de Paulus van de Islam. Zijn verhaal zal het ook goed doen in deze tijden in de relatie met allerlei Islamitische landen maar ook met de binnenlandse Islamitische bevolking. Hij zou een ideaal figuur kunnen zijn om de brug te slaan tussen verschillende delen van de bevolking. Met Joram op BuZa kan Wopke ook terug naar Financiën waar ie thuis hoort.

POLL
pi_209378558
Hoop is uitgestelde teleurstelling.
pi_209378585
En voor welke partij zou dat moeten zijn? Hij was extreem rechts, zal inmiddels flink zijn veranderd van standpunten. Vooral wat betreft Islam. Maar denkt hij economisch nu ook minder rechts? Want daar was hij ook echt een rechtse hardliner... Die rechtse ecomomische standpunten en dan pro-islam zal hij niet echt bij een partij kwijt kunnen en hij zal er ook geen zetels mee winnen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_209378819
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 18:40 schreef Hanca het volgende:
En voor welke partij zou dat moeten zijn? Hij was extreem rechts, zal inmiddels flink zijn veranderd van standpunten. Vooral wat betreft Islam. Maar denkt hij economisch nu ook minder rechts? Want daar was hij ook echt een rechtse hardliner... Die rechtse ecomomische standpunten en dan pro-islam zal hij niet echt bij een partij kwijt kunnen en hij zal er ook geen zetels mee winnen.
Gewoon VVD, waar ie ook raadslid voor was voor ie zich aansloot bij de PVV. Liberaal is ie inderdaad nog steeds en hij zei na z’n bekering ook expliciet dat ie economisch nog gewoon rechts is. Er zijn wel meer moslims bij de VVD.
pi_209378853
Kabinet Kaag I heeft nog behoorlijk wat maanden tot de volgende verkiezingen.

Wacht het dus eerst eens af.
pi_209378883
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 19:06 schreef Pablo-IJscoman het volgende:

[..]
Gewoon VVD, waar ie ook raadslid voor was voor ie zich aansloot bij de PVV. Liberaal is ie inderdaad nog steeds en hij zei na z’n bekering ook expliciet dat ie economisch nog gewoon rechts is. Er zijn wel meer moslims bij de VVD.
Je bent op de hoogte dat de VVD zich in een coalitie bevindt?
pi_209379089
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 19:06 schreef Pablo-IJscoman het volgende:

[..]
Hij wordt lid van de partij van het "fop-liberalisme" (https://www.nd.nl/nieuws/(...)vvd-fop-liberalisme-)? En dan ook gelijk minister? Jij denkt dat de VVD daarom staat te springen?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_209379269
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 19:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hij wordt lid van de partij van het "fop-liberalisme" (https://www.nd.nl/nieuws/(...)vvd-fop-liberalisme-)? En dan ook gelijk minister? Jij denkt dat de VVD daarom staat te springen?
Voortschrijdend inzicht. Artikel is bijna een decennium oud.
pi_209379288
Deze idiot heeft echt helemaal niets te zoeken bij de VVD
pi_209379370
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 19:45 schreef Pablo-IJscoman het volgende:

[..]
Voortschrijdend inzicht. Artikel is bijna een decennium oud.
Heb jij een bron van dat voortschrijdende inzicht, of is dat een soort hoop van je?

Ik denk dat Joram van Klaveren helemaal klaar is in de (landelijke) politiek. En dat lijkt me eigenlijk prima. Iemand die de VVD te links vindt kunnen we prima missen in de Nederlandse politiek.
pi_209379388
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 19:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Heb jij een bron van dat voortschrijdende inzicht, of is dat een soort hoop van je?

Ik denk dat Joram van Klaveren helemaal klaar is in de (landelijke) politiek. En dat lijkt me eigenlijk prima. Iemand die de VVD te links vindt kunnen we prima missen in de Nederlandse politiek.
Daar zou ie het op kunnen gooien. White lies horen er als politicus nou eenmaal bij, enkele uitzonderingen bij de confessionele partijen daargelaten.
  Moderator zaterdag 3 juni 2023 @ 00:32:34 #12
54278 crew  Tijger_m
42
pi_209383133
ik verhuis dit naar een subforum wat beter bij de OP past.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 5 juni 2023 @ 16:39:29 #13
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209410969
Misschien wel handig als je uiteenzet wat je precies hoopt van zowel Kaag als Van Klaveren.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')