https://nos.nl/artikel/24(...)it-meerdere-filialenquote:Winkelketen Action heeft in meerdere filialen de zelfscankassa's weggehaald, meldt RTL Nieuws. Het bedrijf heeft dit volgens medewerkers vanwege het toenemende aantal diefstallen besloten. Voor zover bekend is Action de eerste winkelketen die zelfscankassa's in de ban doet.
De winkelketen is niet bereikbaar voor een reactie aan de NOS. Tegen het ANP zegt het hoofdkantoor dat diefstal niet de reden is voor het verwijderen van de kassa's. De keten zou de mogelijkheid om zelfstandig af te rekenen nog aan het testen zijn. Action kijk daarbij naar diverse technologieën en mogelijkheden.
Eén van die mogelijkheden is het verwijderen van de zelfscankassa's. Toch betekent het niet dat alle zelfscankassa's verdwijnen. Volgens Action wordt er per winkel gekeken wat het beste werkt.
Action heeft sinds 2019 zelfscankassa's in de winkels. De kassa's zijn onder meer in de filialen in Amsterdam, Den Haag, Hoofddorp, Lelystad en Purmerend verwijderd.
Zelfscankassa's zijn de laatste maanden onderwerp van gesprek, omdat winkeldiefstallen toenemen. Volgens het Centraal Bureau van Levensmiddelenhandel (CBL) lijken met name de kassa's in supermarkten diefstal in de hand te werken vanwege een combinatie van inflatie en de steekproefsgewijze controle.
Vind je dat zo moeilijk dan om een product te scannen?quote:Op vrijdag 2 juni 2023 11:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik hoop dat meer winkels dat gaan doen.
Het zorgvuldig en foutloos afrekenen van producten is als klant niet mijn taak.
Heerlijk juist, geen rijen meer, geen blije caissière, lekker snel weer verder met leuke dingen doen.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 11:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik hoop dat meer winkels dat gaan doen.
Het zorgvuldig en foutloos afrekenen van producten is als klant niet mijn taak.
Ik vind dat deels de verkeerde vraag.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 11:54 schreef 111210 het volgende:
[..]
Vind je dat zo moeilijk dan om een product te scannen?
Hoort dat niet gewoon bij de service van een winkel? Zeker een winkel als Albert Heijn.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 11:54 schreef 111210 het volgende:
[..]
Vind je dat zo moeilijk dan om een product te scannen?
De meeste mensen trappen meestal in de verkooppraatjes van handige dieven. Het blijft dweilen met de kraan open als men die handige dieven niet isoleert.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 12:01 schreef Confetti het volgende:
Dit is achteruitgang en verhoogt alleen de kosten. Genoeg mogelijkheden om te innoveren om diefstal tegen te gaan.
Mwah, het liefst is er gewoon een mix. Dan kun je naar een normale kassa als je dat wilt, of naar een zelfscankassa als je dat prefereert. Dat eerste doe ik meestal als ik geen haast heb, maar als ik een beetje tempo wil maken of snel even een of twee dingetjes haal ga ik een stuk rapper langs de zelfscankassa.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 11:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik hoop dat meer winkels dat gaan doen.
Het zorgvuldig en foutloos afrekenen van producten is als klant niet mijn taak.
Als mensen dat graag willen hou ik ze niet tegen.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 12:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mwah, het liefst is er gewoon een mix. Dan kun je naar een normale kassa als je dat wilt, of naar een zelfscankassa als je dat prefereert. Dat eerste doe ik meestal als ik geen haast heb, maar als ik een beetje tempo wil maken of snel even een of twee dingetjes haal ga ik een stuk rapper langs de zelfscankassa.
Zo lang er keuze is is het prima.
Mwa ben ik het niet mee eens, bij ikea gaat het juist prima omdat je alles op een kar hebt staan en gewoon alles hoeft af te gaan. Tenzij je echt tig verschillende dingen op je kar hebt liggen. maar het meeste zullen toch wel gewoon pakketten met kasten en dergelijke zijn.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 12:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik vind dat deels de verkeerde vraag.
De vraag zou moeten zijn: is het mijn taak als klant om foutloos en zorgvuldig producten die ik aankoop te scannen en afrekenen? En waarom ligt de verantwoordelijkheid daarvoor ineens bij mij als klant en niet langer bij de winkel?
Het antwoord op je vraag: ja, dat vind ik moeilijk, ik heb grote problemen met zelfscan en een winkel met alleen zelfscan bezoek ik daarom ook niet meer.
Voorbeeld is de IKEA in Groningen. Daar kwam ik bijna maandelijks, tot er op een avond ineens alleen maar zelfscankassa's open waren. Dat was ook direct m'n laatste bezoek aan een IKEA.
Sowieso is de implementatie van zelfscan bij de IKEA waardeloos. Je scant pas bij de kassa, dus niet al winkelend, hebt op de plek waar je moet scannen een veel te kleine ruimte, zit je kar vol dan moet je alles overladen omdat het niet anders kan, vaak zware artikelen met de streepjescode net op de verkeerde kant en geen hulp, alleen iemand die wat om zich heen kijkt of je het niet fout doet. Dan denk ik: ga maar failliet met je toko.
Ik had bloempotten, planten, wat kastjes, voorraadbakken en losse deksels, soepkommen, etc.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 12:17 schreef 111210 het volgende:
[..]
Mwa ben ik het niet mee eens, bij ikea gaat het juist prima omdat je alles op een kar hebt staan en gewoon alles hoeft af te gaan. Tenzij je echt tig verschillende dingen op je kar hebt liggen. maar het meeste zullen toch wel gewoon pakketten met kasten en dergelijke zijn.
Je volgende dag moet je er weer heen omdat het dan al stuk is. Dan kan het wel weinig kosten maar als je het dagelijks opnieuw moet kopen ivm de kwaliteit dan tikt het wel aan.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 12:19 schreef Toine51 het volgende:
Bij de Action is bijna alles gratis, waarom zou je daar nog stelen...
Ik had een soortgelijke ervaring vorig jaar bij IKEA (andere vestiging). Overigens vond ik het zelf scannen niet het ergste, het ergste was dat er een paar personeelsleden rond liepen voor 'hulp' en er sprak er geen eentje Nederlands. Alles moest in het Engels. Wat een treurigheid.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 12:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik vind dat deels de verkeerde vraag.
De vraag zou moeten zijn: is het mijn taak als klant om foutloos en zorgvuldig producten die ik aankoop te scannen en afrekenen? En waarom ligt de verantwoordelijkheid daarvoor ineens bij mij als klant en niet langer bij de winkel?
Het antwoord op je vraag: ja, dat vind ik moeilijk, ik heb grote problemen met zelfscan en een winkel met alleen zelfscan bezoek ik daarom ook niet meer.
Voorbeeld is de IKEA in Groningen. Daar kwam ik bijna maandelijks, tot er op een avond ineens alleen maar zelfscankassa's open waren. Dat was ook direct m'n laatste bezoek aan een IKEA.
Sowieso is de implementatie van zelfscan bij de IKEA waardeloos. Je scant pas bij de kassa, dus niet al winkelend, hebt op de plek waar je moet scannen een veel te kleine ruimte, zit je kar vol dan moet je alles overladen omdat het niet anders kan, vaak zware artikelen met de streepjescode net op de verkeerde kant en geen hulp, alleen iemand die wat om zich heen kijkt of je het niet fout doet. Dan denk ik: ga maar failliet met je toko.
Kwaliteit is niks mis mee.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 12:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je volgende dag moet je er weer heen omdat het dan al stuk is. Dan kan het wel weinig kosten maar als je het dagelijks opnieuw moet kopen ivm de kwaliteit dan tikt het wel aan.
Zelfscan is ook alleen maar een maatregel om personeelskosten weg te bezuinigen en het te verkopen als 'gemak' voor de klant die eigenlijk het werk van de kassamedewerker doet.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 12:02 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Hoort dat niet gewoon bij de service van een winkel? Zeker een winkel als Albert Heijn.
Dat merk je inderdaad aan de kwaliteit. Ik veeg mijn reet nog niet af met die kwasten.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 12:26 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Kwaliteit is niks mis mee.
Kwasten en schuurpapier zijn bijv goedkoper én beter dan bij de Gamma ed..
Veel goedkoper merkgerei hebben ze ook.
Ik weiger het te gebruikenquote:Op vrijdag 2 juni 2023 12:26 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Zelfscan is ook alleen maar een maatregel om personeelskosten weg te bezuinigen en het te verkopen als 'gemak' voor de klant die eigenlijk het werk van de kassamedewerker doet.
Alleen als je heel veel klanten krijgt die allemaal 1 of 2 dingen af te rekenen hebben, heeft het voordelen omdat je dan met zelfscan meer klanten kan verwerken.
Ja als je dus veel kleine spullen hebt snap ik dat het onhandig kan zijn, maar hier is er altijd een gewone kassa open naast zelfscanquote:Op vrijdag 2 juni 2023 12:19 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik had bloempotten, planten, wat kastjes, voorraadbakken en losse deksels, soepkommen, etc.
Het zweet stond op m'n voorhoofd en stond te prutsen, het is gewoon niet mijn ding. Weet ook niet wat het is maar ik haat het. En sowieso: gooi dan iig 1 of 2 kassa's open en doe de rest zelfscan.
Er was letterlijk geen gewone kassa, dan houdt het op voor mij.
Het is dat ik met vrienden was, anders had ik de kar laten staan.
Als die gewone kassa open was geweest, was ik nu nog klant bij IKEA...quote:Op vrijdag 2 juni 2023 12:28 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ja als je dus veel kleine spullen hebt snap ik dat het onhandig kan zijn, maar hier is er altijd een gewone kassa open naast zelfscan
Ik zorg dat die gewone kassa open gaatquote:Op vrijdag 2 juni 2023 12:28 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ja als je dus veel kleine spullen hebt snap ik dat het onhandig kan zijn, maar hier is er altijd een gewone kassa open naast zelfscan
Kwaliteit is niet minder dan het gewone huismerk assortiment van een willekeurige bouwmarkt, idd wel 3/4x goedkoperquote:Op vrijdag 2 juni 2023 12:28 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat merk je inderdaad aan de kwaliteit. Ik veeg mijn reet nog niet af met die kwasten.
dan vind je het foutloos en zorgvuldig op een band deponeren ook al teveel werkquote:Op vrijdag 2 juni 2023 11:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik hoop dat meer winkels dat gaan doen.
Het zorgvuldig en foutloos afrekenen van producten is als klant niet mijn taak.
Het blijft altijd ook deels jouw taak. Zij kunnen ook fouten maken in jouw nadeel, zeker als het om kortingen gaat.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 11:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik hoop dat meer winkels dat gaan doen.
Het zorgvuldig en foutloos afrekenen van producten is als klant niet mijn taak.
Dat is mijn ervaring ook.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 12:30 schreef 111210 het volgende:
[..]
Kwaliteit is niet minder dan het gewone huismerk assortiment van een willekeurige bouwmarkt, idd wel 3/4x goedkoper
in Frankrijk hoefde je niet te tellen maar moest je wel alles op 1 plek neerzetten zodat ze het gewicht konden controlerenquote:Op vrijdag 2 juni 2023 12:35 schreef Karina het volgende:
Ik heb in het buitenland weleens zelfscan gebruikt, daar is het superingewikkeldJe moest je boodschappen tellen en ook nog eens wegen, dat duurt langer dan naar de kassa gaan. Zal wel het stelen tegengaan.
Ik heb autisme voor verandering dus ik wil het meisje aan de kassa haar baantje gunnen.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 12:36 schreef Paul het volgende:
Ik wil overal zelfscannenik ben te autist voor kassamedewerkers
!
quote:Op vrijdag 2 juni 2023 12:31 schreef mschol het volgende:
[..]
dan vind je het foutloos en zorgvuldig op een band deponeren ook al teveel werk
Terwijl dat wegen hier juist een populaire truc was om te jatten.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 12:35 schreef Karina het volgende:
Ik heb in het buitenland weleens zelfscan gebruikt, daar is het superingewikkeldJe moest je boodschappen tellen en ook nog eens wegen, dat duurt langer dan naar de kassa gaan. Zal wel het stelen tegengaan.
Dat klopt inderdaadquote:Op vrijdag 2 juni 2023 12:30 schreef 111210 het volgende:
[..]
Kwaliteit is niet minder dan het gewone huismerk assortiment van een willekeurige bouwmarkt, idd wel 3/4x goedkoper
Het was eerst jouw verantwoordelijkheid alle boodschappen netjes aan te bieden bij de kassa, en nu door ze één voor één te scannen. Kleine moeite, groot plezier.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 12:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als mensen dat graag willen hou ik ze niet tegen.
Maar ik bezoek geen winkels met alleen een zelfscan.
Sowieso is het juridisch gewoon slecht geregeld, zo'n zelfscan. Alle verantwoordelijkheid voor het scannen en afrekenen is van de caissière ineens verplaatst naar de klant en als stress chaoot waag ik me daar niet aan. Dat gaat geheid mis.
De mensen die die de produkten stelen vonden het wast wel heel moeilijkquote:Op vrijdag 2 juni 2023 11:54 schreef 111210 het volgende:
[..]
Vind je dat zo moeilijk dan om een product te scannen?
quote:Op vrijdag 2 juni 2023 12:38 schreef Haags het volgende:
[..]
Terwijl dat wegen hier juist een populaire truc was om te jatten.
1 stuk fruit wegen terwijl je daar een hele zak vol van hebt bijvoorbeeld.
Nee er werd volgens mij naar het totaalgewicht van al je boodschappen gekeken in vergelijking tot wat je betaalde zoiets. Weet niet precies hoe dat werkte.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 12:38 schreef Haags het volgende:
[..]
Terwijl dat wegen hier juist een populaire truc was om te jatten.
1 stuk fruit wegen terwijl je daar een hele zak vol van hebt bijvoorbeeld.
Makkelijk te omzeilen natuurlijk door het gestolen waar niet in dezelfde zak/tas te stoppen als de betaalde waarquote:Op vrijdag 2 juni 2023 12:39 schreef Karina het volgende:
[..]
Nee er werd volgens mij naar het totaalgewicht van al je boodschappen gekeken in vergelijking tot wat je betaalde zoiets. Weet niet precies hoe dat werkte.
Dat kun je ook liever zeggen...quote:Op vrijdag 2 juni 2023 12:41 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dan ga je lekker in de rij staan godse jankzak.
Naja, dat is dus het punt.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 12:41 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dan ga je toch lekker in de rij staan, beste kerel.
draai er maar omheen, je bent gewoon te lui om zelf je shit te scannen en enige verantwoordelijkheid te durven nemenquote:Op vrijdag 2 juni 2023 12:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]![]()
Ik stel nergens dat ik het "teveel werk" vind, dat is jouw invulling.
Ik stel alleen dat het niet mijn taak of verantwoordelijkheid is als klant om artikelen correct te scannen en af te rekenen.
Zeker niet als de verantwoordelijkheid daarmee van de winkel naar de klant verschuift.
Ik gooi artikelen op de band, caissière scant ze in, ik gooi ze in m'n winkelkrat en reken af.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |