quote:Jumbo stopt na dit Formule 1-seizoen sponsoring Verstappen en GP Zandvoort
Jumbo stopt aan het einde van het Formule 1-seizoen met het sponsoren van coureur Max Verstappen. Een woordvoerder van het concern bevestigt dit na berichtgeving van het AD. Ook de sponsoring van de Grand Prix in Zandvoort zal na dit jaar stoppen.
Het Formule 1-seizoen eindigt dit jaar op 26 november met de Grand Prix van Abu Dhabi. In een verklaring stelt Jumbo dat het internationale podium van Verstappen niet meer past bij de Nederlandse supermarkt.
De Nederlandse coureur veroverde de afgelopen twee jaar de wereldtitel in de hoogste raceklasse.
Einde sportsponsoring
Het nieuws komt niet helemaal uit de lucht vallen: dit jaar maakte de supermarktketen al bekend te stoppen met de hoofdsponsoring van de wieler- en de schaatsploeg. Daarbij gaf het aan dat het überhaupt niet zeker zou zijn of het concern na 2024 nog geld in de Nederlandse sportwereld zou steken.
"Op dit moment kijken we naar onze positionering. Daarbij kijken we ook of ons sponsorbeleid nog aansluit bij onze visie en ambities én de behoeftes van onze klant", zei een woordvoerder destijds tegen de NOS.
Met het stoppen van de sponsoring in de sport slaat Jumbo een nieuwe weg in. Sinds het vertrek van de van fraude verdachte topman Frits van Eerd, hintte zijn opvolger, Ton van Veen, er al op de koers van het concern te veranderen.
De laatste jaren groeide Jumbo uit tot het gezicht van de sport met projecten in de motorsport, autosport, schaatsen en wielrennen en een eigen Jumbo Sports-keten met een assortiment aan golf-, hockey- en wintersportartikelen. Maar sportsponsoring past volgens Van Veen niet meer in het profiel van Jumbo, hij wil terug naar de kern van de supermarktketen.
"We steken jaarlijks meer dan 20 miljoen euro in sportsponsoring, maar ik kan iedere euro maar één keer uitgeven. Het geld dat naar Max gaat, kunnen we niet teruggeven aan de klant of in duurzaamheid of gezondheid steken", verklaart de topman tegenover het AD.
Of het Jumbo kanker fonds.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 10:14 schreef Nober het volgende:
Ze stoppen ook met sponsoring van andere sporten. Niets nieuws dus.
Wellicht gaan ze de klimaatwappies sponsoren bij het A12 circus.
goed gelezen, dat staat in het artikelquote:Op vrijdag 2 juni 2023 10:14 schreef Nober het volgende:
Ze stoppen ook met sponsoring van andere sporten. Niets nieuws dus.
Overigens zijn dat er in het geval van Jumbo niet zoveel.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 10:10 schreef SnodeSnuiter het volgende:
https://nos.nl/l/2477411
[..]
Naar de klant gaat het sowieso niet, duurzaamheid of gezondheid ach misschien
Maar vooral in de zakken van de aandeelhouders
Winst is het enige dat telt, altijd maar meer: geld, geld, geld
quote:De aandelen van Jumbo zijn voor 100% in handen van de familie Van Eerd. De gewone aandelen zijn qua eigendom evenwichtig verdeeld tussen de heer C.J.M. van Eerd en zijn drie kinderen Colette Cloosterman-van Eerd, Frits van Eerd en Monique Groenewoud-van Eerd.
Gaat Jumbo Fernando sponsoren?quote:Op vrijdag 2 juni 2023 10:19 schreef de_boswachter het volgende:
Heel mooi. Weg met Max. Hup Fernando.
quote:Op vrijdag 2 juni 2023 10:54 schreef ZanneG het volgende:
Max heeft meer dan genoeg geld en alles belastingvrij, dus die zal er niet om rouwen
https://www.bol.com/nl/nl(...)22/9300000091905078/quote:
Danny zwemt in het geldquote:Op vrijdag 2 juni 2023 11:11 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
https://www.bol.com/nl/nl(...)22/9300000091905078/
Misschien is deze nog haalbaar met het budget.
Dat hebben ze best goed voor elkaar.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 10:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Overigens zijn dat er in het geval van Jumbo niet zoveel.
[..]
Wie is dat?quote:Op vrijdag 2 juni 2023 11:00 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
[ twitter ]
Rutger Bregman daarentegen..
Holle frazes en modewoordjes van de marketing-communicatie afdeling. Niet meer dan dat.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 10:10 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Verstappen zal er inderdaad vrij weinig van merken dat Jumbo ermee stopt. Die zijn zo vervangen door een andere sponsor.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 11:13 schreef Red_85 het volgende:
Voor wat betreft Jumbo dat verdwijnt als sponsor, denk dat die plaats zo wordt ingenomen door iets anders. Max' exposure is ongeveer het maximale wat je als sporter kan bereiken. Die hoeft niet te flyeren of te bedelen, sponsoren staan in de rij.
Ik vind deze ook wel mooi:quote:Op vrijdag 2 juni 2023 11:18 schreef Red_85 het volgende:
Holle frazes en modewoordjes van de marketing-communicatie afdeling. Niet meer dan dat.
Alsof het de klant die in de winkel loopt voor z'n boodschappen ook maar ene kloot interesseert wat het sponsorbeleid is van de Jumbo.quote:"Op dit moment kijken we naar onze positionering. Daarbij kijken we ook of ons sponsorbeleid nog aansluit bij onze visie en ambities én de behoeftes van onze klant"
Nou ja, die kan het wel een kloot schelen als de wekelijkse kar een stuk goedkoper is.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 11:26 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ik vind deze ook wel mooi:
[..]
Alsof het de klant die in de winkel loopt voor z'n boodschappen ook maar ene kloot interesseert wat het sponsorbeleid is van de Jumbo.
Hij heeft ook gewoon een goed punt, wel gebruik maken van alle faciliteiten tijdens het opgroeien en vervolgens op je 18e verkassen omdat je te gierig bent om een deel af te staan zoals iedere normale burger.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 11:00 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
[ twitter ]
Zegeltjes sparen voor de auto van Max!quote:Op vrijdag 2 juni 2023 11:26 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ik vind deze ook wel mooi:
[..]
Alsof het de klant die in de winkel loopt voor z'n boodschappen ook maar ene kloot interesseert wat het sponsorbeleid is van de Jumbo.
Jij zou het ook doen als je 25mln per jaar zou moeten afdragen.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 11:35 schreef 111210 het volgende:
[..]
Hij heeft ook gewoon een goed punt, wel gebruik maken van alle faciliteiten tijdens het opgroeien en vervolgens op je 18e verkassen omdat je te gierig bent om een deel af te staan zoals iedere normale burger.
Daar hebben zn ouders toch ook gewoon voor betaald? Logisch dat hij weg gaat als hij zoveel moet betalen. Rutger is gewoon een zielig jaloers ventje.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 11:35 schreef 111210 het volgende:
[..]
Hij heeft ook gewoon een goed punt, wel gebruik maken van alle faciliteiten tijdens het opgroeien en vervolgens op je 18e verkassen omdat je te gierig bent om een deel af te staan zoals iedere normale burger.
Geschrokkenquote:Op vrijdag 2 juni 2023 10:19 schreef de_boswachter het volgende:
Heel mooi. Weg met Max. Hup Fernando.
Wat een onzin, ik draag ook bijna de helft af van wat ik verdien, dus zie het verschil niet zo met mijn modale inkomen en zijn miljoenen inkomen.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 11:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jij zou het ook doen als je 25mln per jaar zou moeten afdragen.
Sterker nog, iedereen zou dat doen in die positie. En wie zegt van niet is een flagrante leugenaar.
Geld stinkt alleen als het op de bankrekening van een ander staat.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 11:53 schreef 111210 het volgende:
[..]
Wat een onzin, ik draag ook bijna de helft af van wat ik verdien, dus zie het verschil niet zo met mijn modale inkomen en zijn miljoenen inkomen.
Of heel erg dom.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 11:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jij zou het ook doen als je 25mln per jaar zou moeten afdragen.
Sterker nog, iedereen zou dat doen in die positie. En wie zegt van niet is een flagrante leugenaar.
Wat een zure lul.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 11:00 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
[ twitter ]
De meeste mensen zitten niet in de positie om net als Max ergens anders belasting te gaan betalen, dus zeggen ze dat hij net als 'normale burgers' hier belasting moet betalen. Het is gewoon afgunst.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 11:53 schreef 111210 het volgende:
[..]
Wat een onzin, ik draag ook bijna de helft af van wat ik verdien, dus zie het verschil niet zo met mijn modale inkomen en zijn miljoenen inkomen.
Exact.quote:
I rest my case.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 11:53 schreef 111210 het volgende:
[..]
Het klopt natuurlijk gewoon dat ze geld dat ze aan sponsoring besteden, niet aan iets anders kunnen uitgeven. Om bij voorbaat te zeggen dat het vooral in de "zakken van de aandeelhouders" gaat, is wat mij betreft wel wat voorbarig.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 10:10 schreef SnodeSnuiter het volgende:
https://nos.nl/l/2477411
[..]
Maar vooral in de zakken van de aandeelhouders
Winst is het enige dat telt, altijd maar meer: geld, geld, geld
Denk dat Redbull/Jumbo meer dan genoeg btw hebben afgedragen over die blikjes, om die paar jaartjes school te compenseren.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 11:00 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
[ twitter ]
ikwilvanmijnautoaf punt nlquote:Op vrijdag 2 juni 2023 12:00 schreef vosss het volgende:
Ik hoop dat de nieuwe sponsor van Max deze gaat worden:
PLINTENFABRIEK PUNT EN EL!!!!
Natuurlijk wel. Binnen Nederland is de merknaam sterk genoeg, en hebben ze een marktaandeel dat ruimschoots voldoende is om winstgevend te opereren naast AH en Aldi/Lidl.quote:Op maandag 12 juni 2023 13:23 schreef Frutsel het volgende:
Ik denk sowieso dat Jumbo binnen twee jaar niet meer bestaat en dat het hele concern in de verkoop gaat.
Daarom bouwen ze alles af.
Hij wil best een deel afstaan waarschijnlijk, maar het moet wel redelijk blijven. En dat is het in Nederland niet. Dan gaan mensen die dat kunnen dus weg.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 11:35 schreef 111210 het volgende:
[..]
Dit dus.quote:Op maandag 12 juni 2023 13:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Binnen Nederland is de merknaam sterk genoeg, en hebben ze een marktaandeel dat ruimschoots voldoende is om winstgevend te opereren naast AH en Aldi/Lidl.
Internationale sportsponsoring voegt gewoon niet zo veel toe voor een binnenlands georiënteerd bedrijf, en daarnaast is de naam als sponsor besmet door de escapades van Frits.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |